Рішення
від 13.01.2011 по справі 11/73-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/73-НМ

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

————————————————————————————————————————

* 10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "13" січня 2011 р. Справа № 11/73-НМ

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді  

                         судді Маріщенко Л.О.

                         судді  

за участю представників сторін

від позивача не з'явився

від відповідача Волобуев В.І. - начальник рішення №971 від 13.11.2009р.

від другого відповідача: не з'явився

від третьої особи: Федосюк Ю.О. дов. №р-5-19/1655 від 28.12.2010р.

спеціаліст відділу державної реєстрації Житомирської міської ради: Сищук Н.М. дов. №26/536 від 01.12.2010р.

прокурор: Алексеєв С.М. посв. №99

 

 

Розглянув справу за позовом Закритого акціонерного товариства "Житомирдоррембуд" (м. Житомир)  

до 1) Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради (м. Житомир)

 2) Виконавчого комітету Житомирської міської ради (м. Житомир)

За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні першого відповідача Житомирської обласної ради (м. Житомир)

За участю Державного реєстратора Виконавчого комітету Житомирської міської ради (м. Житомир)

За участю прокуратури Житомирської області.   

про визнання недійсними змін до установчих документів

Позивачем пред'явлено позов про визнання недійсними зміни до установчих документів - статуту Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради та скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради.

Ухвалою суду до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучено Житомирську обласну раду.

Також  даною ухвалою суду, в порядку ст. 30 ГПК України, було викликано в судове засідання Державного реєстратора Виконавчого комітету Житомирської міської ради.

     01.11.10р. до суду надійшла заява про вступ у справу в порядку представництва інтересів держави прокуратури  Житомирської області.

20.10.10р. Житомирською обласною радою був наданий відзив на позов, в якому зазначено, що Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної  ради входить до переліку підприємств спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Житомирської області.

Відповідно до ст. 119  Господарського кодексу України, залежно від порядку заснування об'єднання підприємств можуть утворюватись як господарські об'єднання або як державні чи комунальні об'єднання.

Згідно із ч. 4 ст. 122 ГК України, управління державним ( комунальним) господарством об'єднанням здійснюють правління об'єднання і генеральний директор об'єднання, який призначається на посаду та звільняється з посади органом, що прийняв рішення про утворення об'єднання.

Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" створено на базі обласного підрядного  спеціалізованого ремонтно-будівельного тресту на підставі рішення виконавчого комітету Житомирської обласної Ради народних депутатів від 02.12.91 № 333.

Цим же рішенням призначено генерального директора об'єднання та затверджено статут.

Враховуючи викладене, Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради є комунальним господарським об'єднанням.

Статтями 119, 122 ГК України прямо передбачено право органу місцевого самоврядування, що прийняв рішення про утворення об'єднання, як вищого органу, затвердження статуту об'єднання та змін до нього. Положення установчих документів об'єднання, які обмежують це право застосуванню не підлягають.

Рішенням обласної ради від 29.07.04р. № 455 "Про затвердження статутів підприємств житлово-комунального господарства, що перебувають  у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та контрактів з керівниками" затверджено Статут Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання  "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради. Вказане рішення в даний час є чинним  та ніким не оскаржено.

Тобто, підстав для визнання недійсними змін до статуту Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради і скасування запису про їх державну реєстрацію немає.

09.12.10р. від відповідача 2 ( Виконавчого комітету Житомирської міської ради) надійшов лист, в якому він просить розглядати справу без його представника.

Позивач направив до суду лист від 13.01.11р. Вх 327, в якому просить відкласти розгляд справи у зв'язку з перебуванням представника у відпустці.

Суд відмовляє в задоволенні клопотання позивача, так як відсутність представника не є поважною причиною.

За клопотанням сторін спір розглянутий у більш тривалий строк ніж передбачено ст. 69 ГПК України.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач в позовній заяві зазначив, що він є правонаступником Житомирського підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного управління № 4, яке в свою чергу було засновником обласного державного об'єднання "Житомиррембуд" ( на сьогоднішній день Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради).

Позивач також, зазначає, що йому в 2008р. стало відомо про те, що в 2004р. до Статуту об'єднання були внесені зміни ( Статут у новій редакції був зареєстрований  державним реєстратором виконавчого комітету Житомирської міської ради 25.08.04р.).

Про дані зміни ЗАТ "Житомирдоррембуд" стало відомо випадково після того як Товариство звернулось до Об'єднання "Житомиррембуд" з проханням надати інформацію про господарську діяльність Об'єднання, але Об'єднання відмовило в наданні інформації з тієї підстави, що  Товариство не являється засновником Об'єднання та не має жодних корпоративних прав в Об'єднанні.

Згідно вищезазначених змін до Статут засновником Об'єднання є Житомирська обласна рада, при цьому попередніх засновників незаконно було виключено зі складу засновників Об'єднання.

Пунктом 1.2 Статуту Об'єднання, який зареєстрований 09.04.92р. зазначено, що засновниками об'єднання "Житомиррембуд" є орендні та інші підприємства, представники, яких приймали участь в роботі установчої конференції і за дорученням своїх трудових колективів виявили волю стати учасниками, про що підписали установчий договір  про створення об'єднання.

Відповідно до установчого договору про створення та діяльність обласного державного об'єднання "Житомиррембуд" засновниками об'єднання  "Житомиррембуд" є 19 юридичних осіб, в  тому числі і Житомирське  підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне управління № 4, яке пізніше було реорганізовано в ЗАТ "Житомирдоррембуд".

Відповідно до Статут Об'єднання , зареєстрованого в 1992 р. управління об'єднанням здійснюється радою об'єднання, затвердженою конференцією, до складу якої входять керівники підприємств, генеральний директор, заступники, спеціалісти виконавчого апарату та голова об'єднаного комітету профспілки.

Статут об'єднання "Житомиррембуд", який був зареєстрований  25.08.04р. не приймався на конференції трудових колективів, а відповідно до п. 7.3 Статут Об'єднання від 1992р. вищим органом Об'єднання "Житомиррембуд" є конференція трудових колективів підприємств, до виключної компетенції якої віднесено прийняття Статуту обласного державного  об'єднання "Житомиррембуд".

У  2004р. та на протязі попередніх років засновники Об'єднання не проводили загальні збори , на яких би розглядалось питання про прийняття чи затвердження змін до Статут Об'єднання "Житомиррембуд", а отже рішення засновників , яким затверджено зміни до установчого документу, відсутнє.

Враховуючи викладене, позивач вважає дії відповідачів незаконними та необґрунтованими, а державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи від 25.08.04р. недійсною.

Оцінивши в сукупності матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають виходячи з наступного.

В листопаді 1991 р. на установчій конференції представників трудових колективів Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного тресту було прийнято рішення створити на базі Обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання "Житомиррембуд".

На цій же установчій конференції згідно з витягу з протоколу установчої конференції представників трудових колективів Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного тресту від 20.11.91р.  було затверджено установчий договір про створення та діяльність  обласного державного об'єднання "Житомиррембуд" та прийнято Статут об'єднання, який 02.12.91р. був затверджений рішенням виконкому обласної Ради народних депутатів та зареєстрований рішенням виконкому Житомирської міської Ради народних депутатів від 09.04.92р.

Відповідно до ст. 119  Господарського кодексу України, залежно від порядку заснування об'єднання підприємств можуть утворюватись як господарські об'єднання або як державні чи комунальні об'єднання.

Державне ( комунальне) господарське об'єднання - об'єднання підприємств , утворене державними ( комунальними) підприємствами за рішенням Кабінету Міністрів України або, у визначених законом випадках, рішенням міністерств ( інших органів, до сфери управління яких входять підприємства, що утворюють об'єднання), або рішенням компетентних органів місцевого самоврядування.

Державне (комунальне) господарське об'єднання діє на основі рішення про його утворення та статуту, який затверджується органом, що прийняв рішення про утворення об'єднання.

Згідно із ч. 4 ст. 122 ГК України, управління державним ( комунальним) господарським об'єднанням здійснюють  правління об'єднання і генеральний директор об'єднання, який призначається на посаду та звільняється з посади органом, що прийняв рішення про утворення об'єднання.

Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" створено на базі обласного підрядного  спеціалізованого ремонтно-будівельного тресту на підставі рішення виконавчого комітету Житомирської обласної Ради народних депутатів від 02.12.91 № 333.

Цим же рішенням призначено генерального директора об'єднання та затверджено статут.

Враховуючи викладене, Житомирське обласне підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне об'єднання "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради є комунальним господарським об'єднанням.

Статтями 119, 122 ГК України прямо передбачено право органу місцевого самоврядування, що прийняв рішення про утворення об'єднання, як вищого органу, затвердження статуту об'єднання та змін до нього. Положення установчих документів об'єднання, які обмежують це право застосуванню не підлягають.

Рішенням обласної ради від 29.07.04р. № 455 "Про затвердження статутів підприємств житлово-комунального господарства, що перебувають  у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та контрактів з керівниками" затверджено Статут Житомирського обласного підрядного спеціалізованого ремонтно-будівельного об'єднання  "Житомиррембуд" Житомирської обласної ради. Вказане рішення в даний час є чинним  та ніким не оскаржено.

Таким чином, суд відмовляє в задоволені позову як заявленому безпідставно.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти дні з дня його підписання.

Суддя Маріщенко Л.О.

                                                Дата підписання 19.01.11р.       

Віддрукувати:  

1 - в справу

2,3, 4 - сторонам ( рек. з повід.)

5- третій особі ( рек. з повід.)

6, 7- прокуратурі.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено26.01.2011
Номер документу13489776
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/73-нм

Ухвала від 26.05.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 16.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Ухвала від 10.02.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Постанова від 13.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Рішення від 13.01.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні