3/110-10-4600
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"17" січня 2011 р.Справа № 3/110-10-4600
За позовом: Знам'янського транспортного прокурора Кіровоградської області в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області
До відповідача: Одеської залізниці
про стягнення 93585,5грн.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Представники сторін:
Від прокуратури: не з'явився
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: Кіташевський Д.А, представник за довіреністю
СУТЬ СПОРУ: Знам'янський транспортний прокурор Кіровоградської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області до Одеської залізниці, у якій просить суд стягнути з Одеської залізниці на користь держави, в особі Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області для Кіровоградської міської ради, що є розпорядником міського фонду охорони навколишнього природного середовища збитки завдані навколишньому природному середовищу забрудненням земельної ділянки нафтопродуктами в сумі 93585,50 грн.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.10.2010р. порушено провадження у справі № 3/110-10-4600.
Позовні вимоги обґрунтовані завданням Одеською залізницею при здійсненні господарської діяльності шкоди навколишньому природному середовищу виливанням дизельного пального та направлені на стягнення 93585,50 грн., відповідно до даних розрахунку, заподіяної шкоди навколишньому середовищу на підставі ст. ст. 68, 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”.
Як вбачається з письмових заперечень Одеської залізниці, Державною екологічною інспекцією в Кіровоградській області при здійсненні розрахунку розміру шкоди невірно взято коефіцієнт небезпечності забруднюючої речовини, коефіцієнт забруднення земельної ділянки, невірно визначено масу забруднюючої речовини та відносну густину забруднюючої речовини, неправомірно визначено площу забруднення земельної ділянки у акті обстеження від 21.05.2010р. без отримання результатів аналізів.
Згідно статті 1 Закону України „Про судову експертизу” від 25 лютого 1994 року № 4038-ХІІ судова експертиза –це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні судового слідства.
Згідно положень ст. 41 ГПК України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. При цьому, учасники судового процесу мають право пропонувати господарському суду питання, які мають бути роз'яснені судовим експертом. Остаточне коло цих питань встановлюється господарським судом в ухвалі. В свою чергу, проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України "Про судову експертизу".
Так, за результатами розгляду наявних у матеріалах справи доказів, які, на думку суду, не дають можливості встановити усі обставини справи, ухвалою господарського суду Одеської області від 09.12.2010р. було призначено у справі судову експертизу, проведення якої доручено Одеському НДІСЕ, у зв'язку з чим провадження у справі №3/110-10-4600 зупинено.
На вирішення експерта було визначено наступне коло питань:
1. Чи можливо на підставі даних вимірювань Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області встановити дійсний обсяг завданої Одеською залізницею шкоди навколишньому середовищу в результаті виливання дизельного пального з тепловозу ЧМЕ-3 №5546 на станції Кіровоград Одеської залізниці 03.04.2010р.?
2. Який фактичний розмір шкоди завдано навколишньому середовищу Одеською залізницею в результаті виливання дизельного пального з тепловозу ЧМЕ-3 №5546 на станції Кіровоград Одеської залізниці 03.04.2010р.?
04.01.2011р. до господарського суду Одеської області повернулись матеріали справи №3/110-10-4600 разом з листом Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз № 1494 від 28.12.2010р., у якому експертна організація повідомила суд про неможливість проведення експертизи, у зв'язку з відсутністю у інституті фахівців для вирішення поставлених в ухвалі питань. У зв'язку з наведеним, ухвалою суду 10.01.2011р. провадження у справі було поновлено, справу призначено до розгляду у судовому засіданні.
14.01.2011р. до господарського суду Одеської області надійшла заява представника Одеської залізниці, у якій представник відповідача просить суд призначити експертизу по справі №3/110-10-4600, проведення якої доручити науково-правовій експертизі при Інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України. В свою чергу, заяву обґрунтовано можливістю проведення експертного дослідження та надання висновку по суті поставлених питань науково-правовою експертизою при інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України, що підтверджується листом експертної організації від 12.01.2011р. № 120/8.
Враховуючи важливість проведення експертного дослідження для встановлення обставин, що мають значення для вирішення спору, суд приходить до висновку щодо необхідності призначення у справі судової еколого-правової експертизи з дорученням проведення експертизи науково-правовій експертизі при інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України (01601, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4).
Згідно вимог статті п.1 ст. 79 ГПК України провадження у справі підлягає зупиненню до закінчення експертного дослідження.
Керуючись ст.ст. 41, 79, 86 ГПК України, суд –
У Х В А Л И В:
1. Призначити по справі № 3/110-10-4600 судову еколого-правову експертизу.
2. Проведення судової еколого-правової експертизи доручити науково-правовій експертизі при інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України (01601, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4).
3. На вирішення судової еколого-правової експертизи поставити наступні питання:
- Чи можливо на підставі даних вимірювань Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області встановити дійсний обсяг завданої Одеською залізницею шкоди навколишньому середовищу в результаті виливання дизельного пального з тепловозу ЧМЕ-3 №5546 на станції Кіровоград Одеської залізниці 03.04.2010р.?
- Який фактичний розмір шкоди завдано навколишньому середовищу Одеською залізницею в результаті виливання дизельного пального з тепловозу ЧМЕ-3 №5546 на станції Кіровоград Одеської залізниці 03.04.2010р.?
4. Витрати на проведення судової еколого-правової експертизи покласти на Одеську залізницю.
5. Попередити судового експерта про відповідальність, передбачену ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.
6. Експертний висновок представити господарському суду Одеської області.
7. Провадження у справі зупинити до закінчення судової еколого-правової експертизи.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 26.01.2011 |
Номер документу | 13498019 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні