Рішення
від 10.01.2011 по справі 19/150-10-4574
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

19/150-10-4574     

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" січня 2011 р.Справа  № 19/150-10-4574     

Господарський суд Одеської області у складі:

судді Петренко Н.Д.                                            

при секретарі  Гавриловій А.А.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу №19/150-10-4574

за позовом: управління соціального захисту населення та праці Одеської міської ради,         м. Одеса

до відповідача:  корпорації "Автотранссервіс", м. Одеса

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: контрольно-ревізійного управління в Одеській області, м. Одеса, та департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, м. Одеса

про стягнення 131301,00 грн.

За участю представників сторін:

від позивача: за дов. Гавриленко І.О.

від відповідача: не з'явився, про дату час та місце засідання суду повідомлений належним чином

від КРУ: за дов. Санжарук Т.О.

від департаменту праці та соціальної політики ОМР: за дов. Гавриленко І.О.

          СУТЬ СПОРУ: управління соціального захисту населення та праці Одеської міської ради звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до корпорації "Автотранссервіс" за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - контрольно-ревізійного управління в Одеській області та департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про стягнення  збитків у розмірі 131301,00 грн.

          16 грудня 2010 року до господарського суду від контрольно-ревізійного управління в Одеській області надійшли пояснення (вх. №33951), в яких останній підтверджує обставини викладені у позовній заяві та просить суд задовольнити позовні вимоги позивача у повному обсязі.

          Представник відповідача в судові засідання, призначені на 26 листопада 2010 року о 11:40, 15 грудня 2010 року о 12:30 та 10 січня 2011 о 10:00 не з'явився, хоча про місце судового засідання повідомлений належним чином, за адресою вказаною у позовній заяві (65043, м. Одеса, вул. Комарова, 12), однак повідомлення про вручення поштового відправлення повертались до суду з довідками пошти "за зазначеною адресою не проживає".

           Згідно наявного у матеріалах справи витягу з ЄДРПОУ станом на 22 грудня 2010 року (а.с.35-38) місцезнаходження корпорації "Автотранссервіс" є: 65043, м. Одеса,                      вул. Комарова, 12.

   До повноважень господарських судів не віднесено з'ясування фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб-учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами  учасників   судового  процесу,  наявними  в  матеріалах  справи.

           Особи, які беруть участь у справі  вважаються належним чином повідомленими про час, місце та дату її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві (викладена правова позиція міститься в Інформаційних листах ВГСУ від 02 червня 2006 року № 01-8/1228 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені в доповідних записках про роботу господарських судів у 2005 році" (пункт 4), від 14 серпня 2007 року №01-8/675 "Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені в доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2007 року" (пункт 15), від  13 серпня 2008 року    № 01-8/482 "Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені в доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2008 року" (пункт 19).     

          Оскільки відповідач у справі в судове засідання не з'явився, про місце судового засідання повідомлений належним чином, правом на надання відзиву на позовну заяву згідно ст. 59 ГПК України не скористався, справа розглядалась за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

          23 липня 2007 року між виконавчим комітетом Одеської міської ради (організатор перевезень) та корпорацією "Автотранссервіс" (перевізник)  був укладений договір про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №14, згідно умов якого організатор перевезень надає перевізникові право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об'єктом (комплексом): №146 "вул. Ільфа і Петрова –вул. Затонського", режим руху -  звичайний та маршрутне таксі,  №144  "Залізничний вокзал - Диткомбінат", режим руху звичайний, №155 "вул. Паустовського - Залізничний вокзал", режим руху звичайний, а перевізник в свою чергу зобов'язався забезпечити якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах передбачених даним договором (п. 1 договору).

         У пунктах 2.3.15 та 2.3.29 договору перевізник зобов'язався забезпечити безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян згідно з чинним законодавством України та надавати організатору перевезень, через управління транспортного комплексу міста Одеської міської ради, до 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним місяцем, звіт про роботу пасажирського транспорту на маршрутах (кількість машино-днів в роботі, кількість виконаних рейсів, кількість перевезених пасажирів, регулярність руху, кількість скоєних ДТП).

          Згідно п. 2.4.1. договору перевізник має право отримувати компенсацію, передбачену за перевезення пільгових категорій громадян у порядку та в розмірах, визначених в Методичних рекомендаціях  щодо компенсації автомобільним перевізникам пільгових перевезень громадян на маршрутах загального користування за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету України, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради, в межах бюджетних призначень.

         10 січня 2008 року між управлінням соціального захисту населення та праці Одеської міської ради (замовник) та корпорацією "Автотранссервіс" (виконавець)  був укладений договір про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгової категорії громадян міським автомобільним транспортом,  відповідно до умов якого замовник при надходженні субвенцій з державного бюджету до місцевого бюджету зобов'язався проводити, у межах бюджетних призначень, відшкодування фактично понесених виконавцем збитків з проїзду в автомобільному транспорті на підставі звітів про фактичну кількість виконаних зворотніх рейсів по кожному з маршрутів, а також звітів про обсяги перевезень, доходи та витрати на перевезення по маршрутам, перевезення по яким підлягають компенсації (п.п. 2.1.1., 2.1.2., 2.2.1.).

           Відповідно до п. 3.1. договору від 10 січня 2008 року замовник на підставі актів звірки розрахунків, проводить оплату за надання послуг, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок виконавця.

          Позивач зазначає, що на виконання вказаних договорів на підставі звітів та розрахунків корпорації "Автотранссервіс" погоджених з управлінням транспортного комплексу міста Одеської міської ради (а.с. том 2, а.с. 43-63) замовником було відшкодовано виконавцю грошові кошти у розмірі 131301,00 грн., що підтвердженно платіжними дорученнями №17 від 25 квітня 2008 року, №25 від 30 травня 2008 року, №33 від 27 червня 2008 року, №46 від 02 вересня 2008 року, №57 від 03 жовтня 2008 року, №52 від 31 жовтня 2008 року та №68 від 26 грудня 2008 року (а.с. 30-33).

          Однак, з 13 січня 2009 року по 03 квітня 2009 року контрольно-ревізійним управлінням в Одеській області була проведена ревізія використання коштів місцевого бюджету та субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, виділених для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян в управлінні соціального захисту населення та праці Одеської міської ради за період з 01 липня 2007 року по 01 січня 2009 року, в ході якої встановлено, що корпорацією "Автотранссервіс" в супереч поданих звітів та розрахунків (а.с. том 2, а.с. 43-63) не здійснювались перевезення пасажирів на маршрутах №№146, 144, 155 в місті Одесі, у зв'язку з чим останнім безпідставно було отримано бюджетні  кошти у розмірі 131301,00 грн., про що складено акт №041-13/363 від 10 квітня 2009 року (а.с. 9-60).

          З огляду на зазначене управління соціального захисту населення та праці Одеської міської ради 09 листопада 2010 року звернулось до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з корпорації "Автотранссервіс"  збитків в сумі 131301,00 грн., обґрунтовуючи свої вимоги посиланням на ст.  611 ЦК України.

          Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, господарський суд дійшов висновку про задоволення  позовних вимог управління соціального захисту населення та праці Одеської міської ради,  виходячи з наступного:

- відповідно до статті 193 ГК України учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

 Не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

          Пунками 2.1.1., 2.1.2. договору від 10 січня 2008 року  корпорація "Автотранссервіс" зобов'язалась надавати замовнику щомісячно, до 22 числа місяця, наступного за звітним достовірну інформацію (звіти) про обсяги перевезень, при цьому відповідно п. 4.1. вказаного договору відповідальність за достовірність наданої засмовнику інформації та визначення вартості наданих послуг несе виконавець.

          Однак, як встановлено контрольно-ревізійним управлінням в Одеській області в акті №041-13/363 від 10 квітня 2009 року (а.с. 9-60) корпорація "Автотранссервіс" надала недостовірну інформацію щодо обсягу перевезень за договором  від 10 січня 2008 року, що свідчить про неналежне та не добросовісне відображення своєї фінасово-господарської  діяльності, що як наслідок призвело до зайво компенсованих  бюджетних  коштів  в сумі 131301,00 грн.

          Відповідно до ст. 623 Цивільного кодексу України боржник, який  порушив  зобов'язання,  має  відшкодувати кредиторові завдані цим збитки.

    Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач документів, спростовуючих позовні вимоги, не наддав.

 Судові витрати у справі покладаються на відповідача в порядку                                        ст.  44,49  ГПК  України.

Керуючись  ст. ст. 44, 49, ст. ст. 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

          

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути  з  корпорації "Автотранссервіс" (65043, м. Одеса, вул. Комарова, 12,                    п/р №26008319306 в АБ  "Південний" в м. Одесі, ідентифікаційний код 31253246)                 на користь управління соціального захисту населення та праці Одеської міської ради (65023, м. Одеса, вул. Л. Толстого, 7, п/р 35411053001147 в ГУДКУ м. Одеси, МФО 828011, ідентифікаційний код 26303229) - збитки у сумі 131301 (сто тридцять одна тисяча триста одна) грн. 00 коп

3. Стягнути з корпорації "Автотранссервіс" (65043, м. Одеса, вул. Комарова, 12,                   п/р №26008319306 в АБ  "Південний" в м. Одесі, ідентифікаційний код 31253246)                                    на користь Державного бюджету України на п/р 31114095700008, одержувач ГУДКУ у Одеській області, банк одержувача ГУДКУ у Одеській області, МФО 828011,                       код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22090200 - державне мито в сумі 131 (сто тридцять одна) грн. 00 коп.

4. Стягнути з корпорації "Автотранссервіс" (65043, м. Одеса, вул. Комарова, 12,                   п/р №26008319306 в АБ  "Південний" в м. Одесі, ідентифікаційний код 31253246)                       на користь Державного бюджету України на п/р  31213264700008, одержувач ГУДКУ у Одеській області,  банк одержувача ГУДКУ у Одеській області, МФО 828011,                       код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22050003 - витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп.

Наказ видати у порядку ст.116 ГПК України.

Повний текст рішення складений та підписаний 17 січня 2011 року.

Рішення суду набирає законної сили у порядку ст.85 ГПК України.

               Суддя                                                                                       Петренко Н.Д.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.01.2011
Оприлюднено26.01.2011
Номер документу13498223
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/150-10-4574

Постанова від 09.06.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Постанова від 12.04.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 14.03.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 10.01.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні