5020-3/205
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
23 грудня 2010 року справа № 5020-3/205
За заявою Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя,
ідентифікаційний код 25750481
(вул. 7-го Листопада, 3, м. Севастополь, 99042)
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт”,
ідентифікаційний код 33965616
(вул. Комунарів, 4, кв. 122, м. Севастополь, 99043)
про визнання відсутнього боржника банкрутом,
Суддя Головко В.О.,
Представники учасників судового процесу:
ініціюючий кредитор (ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя) –Шаманська О.М., начальник відділу погашення прострочених податкових зобов'язань, довіреність № 8536/10 від 15.11.2010;
ініціюючий кредитор (ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя) –Дерябкіна В.Л., старший державний податковий інспектор юридичного відділу, довіреність № 9485/10 від 22.12.2010;
боржник (ТОВ „Балаклава-Еліт”) –явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив;
державний орган з питань банкрутства (Управління з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі) –явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив.
Обставини справи:
08.12.2010 Державна податкова інспекція у Балаклавському районі м. Севастополя звернулась до господарського суду міста Севастополя із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” на підставі статей 6, 11, 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Ухвалою від 10.12.2010 заява Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” прийнята до розгляду та порушено провадження у справі №5020-3/205; судове засідання призначено на 23.12.2010.
У засідання суду 23.12.2010 боржник та державний орган з питань банкрутства не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені своєчасно та належним чином /арк. с. 61, 65-68/.
Представники ініціюючого кредитора на задоволенні вимог заяви про визнання відсутнього боржника банкрутом наполягали з підстав, викладених у заяві.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників ініціюючого кредитора, суд –
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” зареєстровано Балаклавською районною державною адміністрацією у м. Севастополі 26.12.2005 /арк. с. 7/ та перебуває на обліку як платник податків та зборів у Державній податковій інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя з 29.12.2005 №260/05 /арк. с. 8/.
Відповідно до свідоцтва від 17.08.2006 №39790575 відповідач є платником податку на додану вартість /арк. с. 48/.
З 29.09.2009 по 12.10.2009 ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя була проведена планова перевірка ТОВ „Балаклава-Еліт”, за результатами якої складено акт перевірки від 15.10.2009 №366/23-130/33965616 /арк. с. 10-33/.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств”, що полягало у заниженні податку на прибуток у розмірі 1118151,00 грн., а також Закону України „Про податок на додану вартість”, що полягало у заниженні зазначеного податку у розмірі 831129,00 грн.
На підставі акта перевірки ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя винесені податкові повідомлення-рішення від 06.11.2009 №0000312301/0 про визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 1118151,00 грн. та застосування штрафних санкцій з цього податку у розмірі 607048,50 грн. та №0000332301/0 про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 831129,00 грн. та застосування штрафних санкцій з цього податку у розмірі 415564,50 грн., які надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом та повернуто відправникові (ДПІ) 12.12.2009 за закінченням терміну зберігання /арк. с. 38-41/.
Згідно з пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.2000 (далі –Закон №2181) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону №2181 вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме: у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги –до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
24.12.2009 Товариство з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” звернулось до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя зі скаргою про перегляд податкових повідомлень-рішеннь від 06.11.2009 №0000312301/0, №0000332301/0.
Рішенням інспекції від 02.02.2010 №687/10/25-020 скаргу залишено без задоволення, а оскаржені податкові повідомлення-рішення – без змін /арк. с. 42-44/.
16.03.2010 Товариство з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” подало повторну скаргу до Державної податкової адміністрації у м. Севастополі.
Рішенням ДПА у м. Севастополі від 12.05.2010 №1736/7/25-030 повторну скаргу заявника залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення від 06.11.2009 №0000312301/0, №0000332301/0 – без змін /арк. с. 45-46/.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями, Товариство з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” оскаржило зазначені податкові повідомлення-рішення в Окружному адміністративному суді м. Севастополя.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 07.07.2010 адміністративний позов ТОВ „Балаклава-Еліт” залишений без розгляду /арк. с. 47/. Ця ухвала не оскаржувалась.
10.11.2010 ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя проведено перевірку з питань неподання податкової звітності, за результатами якої складено акт №642/15-33965616/81/313 /арк. с. 49/, згідно з яким встановлено порушення Закону України №2181, що полягало у неподанні податкових декларацій з податку на додану вартість за вересень 2009 року –вересень 2010 року та неповернення анульованого свідоцтва платника податку на додану вартість.
На підставі акта перевірки, 10.11.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 2380,00 грн. /арк. с. 50/, яке не отримано платником у зв'язку з незнаходженням підприємства за юридичною адресою, про що складений акт №21 від 10.11.2010 /арк. с. 51/.
У зв'язку з наявністю переплати у розмірі 101,05 грн. заборгованість з податку на прибуток ТОВ „Балаклава-Еліт” складає 1725098,45 грн., в тому числі основний платіж –1118049,95 грн. та штрафні санкції –607048,50 грн. /арк. с. 9, 39/.
Частина заборгованості з податку на додану вартість також була погашена за рахунок переплати у розмірі 21,52 грн. та складає 1249051,98 грн., в тому числі основний платіж –831107,48 грн. та штрафні санкції –417944,50 грн. (415564,50+2380,00) /арк. с. 9, 40, 50/.
Таким чином, загальна сума кредиторських вимог ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя становить 2 974 150,43 грн. (1725098,45+1249051,98).
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 платнику податків були виставлені податкові вимоги.
Перша податкова вимога від 23.07.2010 №1/106 надіслана на адресу ТОВ „Балаклава-Еліт” рекомендованою кореспонденцією, але відправлення було повернуто із відміткою „за закінченням терміну зберігання” /арк. с. 52-53/.
Друга податкова вимога від 30.09.2010 №2/147 також не була отримана ТОВ „Балаклава-Еліт” у зв'язку з незнаходженням підприємства за юридичною адресою /арк. с. 54-55/.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону №2181 активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.
Згідно зі статтею 7 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” заява про порушення справи про банкрутство подається боржником або кредитором у письмовій формі, підписується керівником боржника чи кредитора (іншою особою, повноваження якої визначені законодавством або установчими документами), громадянином –суб'єктом підприємницької діяльності (його представником) і повинна містити виклад обставин, які підтверджують неплатоспроможність боржника, з зазначенням суми боргових вимог кредиторів, а також строку їх виконання, розміру неустойки (штрафів, пені), реквізитів розрахункового документа про списання коштів з банківського або кореспондентського рахунку боржника та дату його прийняття банківською установою боржника до виконання. Заява кредитора повинна містити крім відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, такі відомості: розмір вимог кредитора до боржника з зазначенням розміру неустойки (штрафу, пені), яка підлягає сплаті; виклад обставин, що підтверджують наявність зобов'язання боржника перед кредитором, з якого виникла вимога, а також строк його виконання.
Відповідно до пункту 10 статті 7 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” до заяви кредитора –органу державної податкової служби чи інших державних органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), додаються докази вжиття заходів до отримання заборгованості по обов'язкових платежах у встановленому законодавством порядку.
Згідно зі статтею 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у разі, якщо громадянин-підприємець –боржник або керівні органи боржника –юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Відповідно до п. 4.7 Рекомендації Президії Вищого господарського суду України від 04.06.2004 №04-5/1193 „Про деякі питання практики застосування Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у вирішенні питання про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника згідно зі статтею 52 Закону, судам слід враховувати, що наявність хоча б однієї з ознак відсутнього боржника, передбачених частиною першою статті 52 Закону, є достатньою для порушення провадження у справі.
Матеріалами справи підтверджено, що ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя зверталось до уповноважених органів з метою отримання інформації щодо місцезнаходження боржника та його майна.
За результатами звернень встановлено наступне.
У довідці Управління податкової міліції ДПА у м. Севастополі від 05.08.2010 №2222/7/26-33 зафіксована неможливість встановлення фактичного місцезнаходження платника податків /арк. с. 56/.
Згідно з даними, отриманими від Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради, яких-небудь об'єктів власності за ТОВ „Балаклава-Еліт” не зареєстровано /арк. с. 59/. За повідомленням ДПА у м. Севастополі, що ґрунтуються на даних ВРЕР ВДАІ УМВС України у м. Севастополі, за ТОВ „Балаклава-Еліт” транспортних засобів не зареєстровано /арк. с. 57/. За даними Інспекції ДАБК у м. Севастополі від 30.07.2010 дозволу на виконання будівельних робіт ТОВ „Балаклава-Еліт” за адресою: вул. Комунарів, 4, кв. 122 у м. Севастополі –не видавалося /арк. с. 58/.
Крім того, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців підтверджується відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням /арк. с. 7/.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про правомірність вимог ініціюючого кредитора про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” банкрутом у порядку, передбаченому статтею 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Суд також визнав за можливе задовольнити заявлене клопотання ініціюючого кредитора про призначення ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ліквідатором боржника.
Беручи до уваги викладене та керуючись статтями 22, 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Товариство з обмеженою відповідальністю „Балаклава-Еліт” (ідентифікаційний код 33965616) визнати банкрутом.
2. Відкрити ліквідаційну процедуру у справі на один місяць.
3. Призначити ліквідатором боржника Державну податкову інспекцію у Балаклавському районі м. Севастополя.
4. Зобов'язати ліквідатора здійснити заходи, передбачені статтями 32, 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”; після завершення ліквідаційної процедури в строк до 24.01.2011 надати суду на затвердження звіт та ліквідаційний баланс.
5. Постанову направити кредитору, боржнику, Управлінню з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі, державному реєстратору Балаклавської районної державної адміністрації м. Севастополя, ВДВС Балаклавського РУЮ в м. Севастополі.
Суддя підпис В.О. Головко
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2010 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13499459 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Головко Валерія Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні