Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 грудня 2010 р. справа № 2а-25623/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 3год. 15хв.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Мозгово ї Н. А.
при секретарі Смет ана М.В.
за участю
представника позивача Ялтиче нко О.П.
представника відповідача не з'яви вся
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні за ад ресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардій ської дивізії, 17 адміністрати вну справу за позовом Закрит ого акціонерного товариства «Продовольча спілка» до Дер жавної податкової інспекції у м. Дружківка Донецької обла сті про скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій від 23.06.2010 року № 0000892330,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Закрите акціонерн е товариство «Продовольча сп ілка», звернулось до адмініс тративного суду з позовною з аявою до Державної податково ї інспекції у м. Дружківка Дон ецької області про скасуванн я рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 23.06.2010 року за №0000892330 в розмірі 545274,95грн.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог посилався на не правомірність висновків под аткового органу щодо порушен ня позивачем п.1 ст. 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » та відсутність підстав для застосування фінансових сан кцій за рішенням від 23.06.2010 року за №0000892330 в розмірі 545274,95грн. за не п роведення через реєстратор р озрахункових операцій у пері од з 04.07.2008р. по 28.12.2009р. суми готівко вих коштів в розмірі 109054,99грн.
Однак, п.4.5 Порядку реєстраці ї, опломбування та застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій за товари (послу ги), затвердженого наказом ДП А України від 01.22.2000р. за №614, перед бачає можливість видачі готі вки, не пов'язаної з проведенн ям розрахунків, з місця прове дення розрахунків без провед ення через реєстратор розрах ункових операцій: така опера ція дозволяється у разі здій снення видачі після виконанн я Z-звіту до реєстрації першої розрахункової операції та (а бо) до виконання операції "Слу жбове внесення".
Сума коштів в розмірі 109054,99грн . була оприбуткована у касі ма газину "опт №1" на підставі при буткових касових ордерів, що підтверджується витягом з к ниги обліку розрахункових оп ерацій позивача.
Позивач зазначає, що під час перевірки податківцям були надані контрольні стрічки за 04.07.2008р., 31.07.2008р., 27.10.2009р. та 28.12.2009р., за яким и загальна сума прийнятих ко штів відповідає сумам, перед аним за прибутковими ордерам и до каси як торгівельна виру чка, що беззаперечно підтвер джує факт проведення через Р РО розрахункових операцій на ці суми та спростовує виснов ки про правопорушення.
Крім того, позивач посилаєт ься на ст.250 Господарського ко дексу України, в якій зазначе но, що адміністративно-госпо дарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта госп одарювання не пізніш як чере з один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості. Оскільки, на думку подат кового органу правопорушенн я здійснено 04.07.2008р. та 31.07.2008р., то за стосування до позивача за да не порушення санкцій, супере чить ст.250 Господарського коде ксу України.
Відповідач по справі надав до суду заперечення на адміністративний позов, вва жав, що спірне рішення прийня то у відповідності до діючог о законодавства за порушення позивачем норм Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й в сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР.
Так, позивачем не пров едено через реєстратор розра хункових операцій у період з 04.07.2008р. по 28.12.2009р. суми готівкових коштів в розмірі 109054,99грн., чим п орушено п.1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг". Вказа ні готівкові кошти оприбутко вані у касі магазину "опт №1" на підставі прибуткових ордері в.
Податковий орган зазн ачає, що у разі проведення гот івкових розрахунків із засто суванням реєстратора розрах ункових операцій або викорис тання розрахункової книжки, оприбуткуванням готівки є зд ійснення обліку зазначених г отівкових коштів у повній су мі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскаль них звітних чеків РРО (даних Р К).
Відповідач зауважує, щ о в даному випадку платником податків не доведено, що торг івельна виручка в розмірі 109054 ,99грн., яка була оприбуткована у касовій книзі ЗАТ "Продовол ьча спілка" 04.07.2008р., 31.07.2008р., 27.10.2009р., 28.12.2009 р. на підставі прибуткових ка сових ордерів №1333, №1352, №1679, №1724, є са ме тією готівкою, яка була про ведена через реєстратор розр ахункових операцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, представник відповідача в судове засідання не з'явився , про час та місце розгляду спр ави був повідомлений належни м чином.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и та оцінивши подані докази з а своїм внутрішнім переконан ням, суд встановив наступне:
Закрите акціонерне товари ство «Продовольча спілка» за реєстровано у якості юридичн ої особи 20.10.1995р. відповідно до с відоцтва про державну реєстр ацію.
На підставі направле нь №74 від 15.04.2010р., №97 від 19.05.2010р. посад овими особами Державної пода ткової інспекції у м. Дружків ка була проведена планова ви їзна перевірка Закритого акц іонерного товариства «Продо вольча спілка» з питань дотр имання вимог податкового та іншого законодавства за пері од з 01.07.2007р. по 31.12.2009р.
Відповідно до частини 2 ст атті 19 Конституції України та частини 3 статті 2 Кодексу адм іністративного судочинства України органи державної вл ади зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен ий Конституцією та законами України.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначені Законом Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”.
Серед прав, наданих подат ковим органом, передбачено з дійснення планових та позапл анових виїзних перевірок. Пі дстави та порядок проведення органами державної податков ої служби планових та позапл анових виїзних перевірок виз начені статтею 11-1 цього Закон у.
Отже, статтею 15 Закону Укр аїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » передбачено, що органам дер жавної податкової служби над ано право здійснювати контро ль за додержанням суб' єктам и підприємницької діяльност і порядку проведення розраху нків за товари (послуги), інших вимог цього Закону шляхом пр оведення планових або позапл анових перевірок згідно із з аконодавством України.
З аналізу зазначених нор м вбачається, що органи держа вної податкової служби, у том у числі державні податкові і нспекції, є уповноваженими д ержавними органами для здійс нення функцій контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податкі в і зборів, порядку розрахунк ів із споживачами з використ анням електронних контрольн о-касових апаратів, комп' ют ерних систем.
Податковим органом під ча с проведення планової переві рки позивача встановлено по рушення ним п.1 ст. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій в сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р., а саме: не провед ення через реєстратор розрах ункових операцій у період з 04. 07.2008р. по 28.12.2009р. суми готівкових к оштів в розмірі 109054,99грн.
За наслідками переві рки працівниками податковог о органу був складений акт ві д 09 червня 2010 року № 218/2300/23779799, який б ув підписаний посадовими осо бами підприємства з заперече ннями.
На підставі акту пер евірки відповідачем прийнят о спірне рішення від 23.06.2010 року за №0000892330 про застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 545274,95грн.
Позивач, не погодив шись з прийнятим рішенням №0000 892330 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 545274,95грн., направив до ДПА у Дон ецькій області скаргу (вх.№3752/10 від 23.07.2010р.), в якій просив скасув ати рішення №0000892330 про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій у розмірі 545274,95грн. Рішенн ям ДПА у Донецькій області ві д 09.08.2010р. за №13704/10/25-013-5 скаргу підпри ємства залишено без задоволе ння.
30.08.2010р. позивач зверну вся до ДПА України зі скаргою вх.№8068/6, в якій просив скасуват и рішення №0000892330 про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій у розмірі 545274,95грн. Рішенням ДПА України від 12.10.2010р. за №10558/6/25-04 15 скаргу підприємства залише но без задоволення.
Правовою підставою застосування штрафних (фіна нсових) санкцій наведені нор ми пункту 1 статті 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» - проведення розрахункової о перації без застосування реє стратора розрахункових опер ацій.
В розумінні статті 2 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг» розрахункова опе рація - приймання від покупця готівкових коштів, платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо за місцем реалізац ії товарів (послуг), видача гот івкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану пос лугу), а у разі застосування ба нківської платіжної картки - оформлення відповідного роз рахункового документа щодо о плати в безготівковій формі товару (послуги) банком поку пця або, у разі повернення тов ару (відмови від послуги), офор млення розрахункових докуме нтів щодо перерахування кошт ів у банк покупця.
Відповідно до стат ті 3 Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі, зобов' язан і проводити розрахункові опе рації на повну суму покупки (н адання послуги) через зареєс тровані, опломбовані у встан овленому порядку та переведе ні у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових о перацій з роздрукуванням від повідних розрахункових доку ментів, що підтверджують вик онання розрахункових операц ій, або у випадках, передбачен их цим Законом, із застосуван ням зареєстрованих у встанов леному порядку розрахункови х книжок.
Судом встановлено, що сума коштів від торгової в иручки підприємства в розмір і 109054,99грн. позивачем проведена через реєстратор розрахунко вих операцій, що підтверджує ться Z-звітами №1352 від 31.07.2008р. на з агальну суму 38564,16грн., №1679 від 27.10.200 9р. на загальну суму 17162,00грн., №1724 в ід 28.12.2009р. на загальну суму 17683,07гр н., №1333 від 04.07.2008р. на загальну суму 37467,38грн.
Згідно п.2.6 Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті Укр аїни, затверджене Постановою Правління НБУ від 15.12.2004р. за №637 с ума коштів в розмірі 109054,99грн. бу ла оприбуткована підприємст вом в Книзі обліку розрахунк ових операцій №0510000443р/708/5, що зазн ачено в графі "5": за 28.12.2009р. в розмі рі 17683,07грн. згідно Z-звіту №1724, за 04.07.2008р. в розмірі 37467,38грн. згідно Z-з віту №1333, за 27.10.2009р. на загальну су му 17162,00грн. згідно Z-звіту №1679, за 31 .07.2008р. в розмірі 38564,16грн. згідно Z-з віту №1352.
Судом були дослідж ені прибуткові касові ордери №397 від 04.07.2008р. на суму 28787,21грн., №396 ві д 04.07.2008р. на суму 137,00грн., №398 від 04.07.2008р . на суму 8678,80грн., №454 від 31.07.2008р. на с уму 1820,25грн., №455 від 31.07.2008р. на суму 27 792,18грн., №456 від 31.07.2008р. на суму 8951,73грн ., №580 від 27.10.2009р. на суму 7893,36грн., №581 в ід 27.10.2009р. на суму 9268,64грн., №670 від 28.12. 2009р. на суму 8300,74грн., №671 від 28.12.2009р. на суму 9382,33грн., які також свідчат ь про оприбуткування позивач ем готівкових коштів в розмі рі 109054,99грн. в касу підприємства .
П.4.5 Порядку реєстра ції, опломбування та застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій за товари (пос луги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000р. за №614, пер едбачає можливість видачі го тівки, не пов'язаної з проведе нням розрахунків, з місця про ведення розрахунків без пров едення через реєстратор розр ахункових операцій: така опе рація дозволяється у разі зд ійснення видачі після викона ння Z-звіту до реєстрації пер шої розрахункової операції т а (або) до виконання операції " службове внесення".
Відповідно до Поря дку реєстрації та ведення кн иг обліку розрахункових опер ацій і розрахункових книжок, затвердженого наказом ДПА У країни від 01.12.2000р. за №614 , записи п ро операції службового внесе ння та службової видачі кошт ів вносяться до граф 3 та 4 розд ілу 2 книги обліку розрахунко вих операцій. Згідно із п.7.7 заз наченого Порядку ці графи за повнюються, якщо фіскальний звітний чек не містить дані п ро операції службового внесе ння та службової видачі кошт ів. Таким чином, саме Книга об ліку розрахункових операцій є допустимим доказом здійсн ення операцій "службова вида ча" та розміру сум, на які ці оп ерації були проведені.
У відповідності до зазначеної норми операції в иведення готівкових коштів з реєстратора розрахункових о перацій до каси у кожному вип адку були відображені у книз і обліку розрахункових опера цій №0510000443р/708/5: за відповідні дат и суми, вказані у графі 4 "служб ова видача", дорівнюють сумам , оприбуткованим в касі як тор гівельна виручка.
Згідно ч. 1 ст.241 Госпо дарського кодексу України ад міністративно-господарськи й штраф - це грошова сума, що сп лачується суб'єктом господар ювання до відповідного бюдже ту у разі порушення ним встан овлених правил здійснення го сподарської діяльності.
Перелік порушень, з а які з суб'єкта господарюван ня стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визн ачаються законами, що регулю ють податкові та інші віднос ини, в яких допущено правопор ушення.
Відповідно до ст. 250 Г осподарського кодексу Украї ни, адміністративно-господар ські санкції можуть бути зас тосовані до суб'єкта господа рювання протягом шести місяц ів з дня виявлення порушення , але не пізніш як через один р ік з дня порушення цим суб'єкт ом встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності, кр ім випадків, передбачених за коном.
Так, податковим органом, як суб' єктом владних повноваж ень, до позивача застосовані фінансові санкції за поруше ння п.1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг", що вираз илось в не проведенні через р еєстратор розрахункових опе рацій 04.07.2008р., 31.07.2008р, 27.10.2009р., 28.12.2009р. суми готівкових коштів в розмірі 109054,99грн.
З наведеного вбачається, що фінансові санкції за не пров едення через реєстратор розр ахункових операцій 04.07.2008р. та 31.07 .2008р. суми готівкових коштів в р озмірі 76031,54грн., застосовані до позивача з порушенням строк ів, передбачених для застосу вання адміністративно - гос подарських санкцій, тобто у с трок більш ніж один рік.
Відповідно до статті 71 КАС У країни в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
З огляду на зазначене , суд дійшов висновку, що відпо відачем не доведено порушенн я позивачем п.1 ст. 3 Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг".
Враховуючи наведене, суд вважає, що відповідач не дові в правомірність дій щодо при йняття рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій з огляду на недоведеніс ть факту правопорушення відп овідно до пункту 2 статті 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, внаслідок ч ого позовні вимоги є обґрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню.
Керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20 , 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС Україн и, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Закритого акці онерного товариства «Продов ольча спілка» до Державної п одаткової інспекції у м. Друж ківка Донецької області про скасування рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій від 23.06.2010 року № 0000892330 задовольнити.
Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у м. Д ружківка Донецької області п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій від 23.06.2010 року № 0000892330, відповідно до якого визначено суму штрафної (фін ансової) санкцій у розмірі 545274, 95 грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Закри того акціонерного товариств а «Продовольча спілка» (84205, Дон ецька область,м. Дружківка, ву л. Леніна, буд.30, код ЄДРПОУ 23779799) с удовий збір в сумі 3 (три) грн. 40 к оп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10 - денний строк з дня отримання постанови апеляці йної скарги з подачею її копі ї до суду апеляційної інстан ції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанову прийнято у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 27.12.20 10 року.
Повний текст постанови у ві дповідності з вимогами ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України виготовл ений та підписаний 31.12.2010 року.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2010 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13509198 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні