Ухвала
від 24.01.2011 по справі 2а-123/11/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті про вадження в адміністративній справі

(в частині позовних вимог)

24 січня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а-123/11 /2470

Суддя Чернівецького окружного адміністративног о суду Левицький В.К., розгляну вши адміністративний позов Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Блікс" до Держ авної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання прот иправними дій та зобов' язат и вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивачем заявлено позо в до Державної податкової ін спекції у м. Чернівці, в якому просить суд:

1) визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Чернівці із проведенн я позапланової виїзної докум ентальної перевірки Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Блікс", що проводилася з 25.06.2010 р. по 02.07.2010 р.;

2) визнати протиправним та с касувати Акт Державної подат кової інспекції в м. Чернівці № 2080/23-1/30563540 від 02.07.2010 р. «Про результати позапланової виї зної документальної перевір ки Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Блікс";

3) визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення № 0001050231/0 від 05.07.2010 р.;

4) визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення № 0001060231/0 від 05.07.2010 р.;

5) визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення № 0001070231/0 від 05.07.2010 р.;

6) визнати протиправним та с касувати рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0000910220 від 05.07.2010 р.;

7) визнати протиправним та с касувати рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0000920220 від 05.07.2010 р.;

Суд вважає, що позовну заяву в частині заявленої вимоги п ро визнання нечинним акта пе ревірки не належить розгляда ти в порядку адміністративно го судочинства з наступних п ідстав.

Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни передбачено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов' язані ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та За конами України.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначені Законом України “Про державну податкову слу жбу в Україні” від 04.12.1990 р. N 509-XII.

Відповідно до ст. 2 цього Зак ону, одним із основних завдан ь органів державної податков ої служби є здійснення контр олю за додержанням податково го законодавства, правильніс тю обчислення, повнотою і сво єчасністю сплати до бюджетів , державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі.

Згідно з ст. 11 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право здій снювати документальні невиї зні перевірки (на підставі по даних податкових декларацій , звітів та інших документів, п ов'язаних з нарахуванням і сп латою податків та зборів (обо в'язкових платежів) незалежн о від способу їх подачі), а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежі в), додержання валютного зако нодавства юридичними особам и, їх філіями, відділеннями, ін шими відокремленими підрозд ілами, що не мають статусу юри дичної особи, а також фізични ми особами, які мають статус с уб'єктів підприємницької дія льності чи не мають такого ст атусу, на яких згідно із закон ами України покладено обов'я зок утримувати та/або сплачу вати податки і збори (обов'язк ові платежі), крім Національн ого банку України та його уст анов (далі - платники податків ).

Порядок оформлення резуль татів невиїзних документаль них, виїзних планових та поза планових перевірок з питань дотримання податкового, валю тного та іншого законодавств а регулюється наказом Держа вної податкової адміністрац ії України від 10.08.2005 р. N 327, зареєст рований в Міністерстві юстиц ії України 25.08.2005 р. за № 925/11205.

Згідно п. 1.3 цього Порядку за результатами проведення нев иїзних документальних, виїзн их планових та позапланових перевірок фінансово-господа рської діяльності суб'єктів господарювання оформляєтьс я акт, а в разі відсутності пор ушень податкового, валютного та іншого законодавства - дов ідка.

Акт - службовий документ, як ий стверджує факт проведення невиїзної документальної аб о виїзної планової чи позапл анової перевірки фінансово-г осподарської діяльності суб 'єкта господарювання і є носі єм доказової інформації про виявлені порушення вимог под аткового, валютного та іншог о законодавства суб'єктами г осподарювання.

Таким чином, під терміном “а кт перевірки” слід розуміти службовий двосторонній доку мент, який стверджує факт рев ізійних дій та їх результаті в, і є носієм доказової інформ ації про виявлені недоліків в господарюванні. З огляду на викладене, акт перевірки не м ає обов' язкового характеру .

Заявлена позовна вимога пр о визнання протиправним та с касування акта перевірки не підлягає розгляду ще й за від сутністю предмету спору, оск ільки оскаржуваний акт перев ірки, виходячи з вищевикладе ного, носить інформаційний х арактер. Дане визначення є за гальноприйнятим і додатково му тлумаченню не підлягає.

Частина 1 ст. 2 КАС України виз начає, що завданням адмініст ративного судочинства є захи ст прав, свобод та інтересів ф ізичних осіб, прав та інтерес ів юридичних осіб у сфері пуб лічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

За змістом п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС Укра їни справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Статтею 3 КАС України визнач ено, що адміністративний поз ов - звернення до суду про захи ст прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносина х із суб'єктом владних повнов ажень при здійсненні ним вла дних управлінських функцій.

Юрисдикція адміністративн их судів щодо вирішення адмі ністративних справ визначен о ст. 17 КАС України. Зокрема, згі дно з п. 1 ч.2 цієї статті юрисдик ція адміністративних судів п оширюється на публічно-право ві спори фізичних чи юридичн их осіб із суб'єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності.

У контексті положення зазн аченої норми КАС України під рішенням суб' єкта владних повноважень необхідно розум іти як нормативно-правові ак ти, так і правові акти індивід уальної дії. Нормативно-прав овий акт - це офіційний письмо вий документ, який породжує п евні правові наслідки, спрям ований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер дл я їх суб'єктів. Правовий акт ін дивідуальної дії породжує пр ава й обов'язки тільки в того с уб'єкта (чи визначеного цим ак том певного кола суб'єктів), як ому (яким) його адресовано.

Аналізуючи викладені обст авини, суд вважає, що оскаржув аний акт перевірки не підпад ає під визначення рішення су б' єкта владних повноважень , а тому компетенція адмініст ративного суду не поширюєтьс я на вказаний спір.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАСУ суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністратив ні справі, якщо справу не нале жить розглядати в порядку ад міністративного судочинств а.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 3, 17, 160, 165 та ч. 1 ст. 109 К АС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті пр овадження в адміністративні й справі в частині заявленої вимоги про визнання протипр авним та скасування акта Дер жавної податкової інспекції у м. Чернівці № 2080/23-1/3056 3540 від 02.07.2010 р. «Про результати по запланової виїзної документ альної перевірки.

2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження невід кладно надіслати позивачу.

Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС У країни судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Ухвала, згідно ч. 3 ст. 186 КАС Ук раїни, може бути оскаржена в а пеляційному порядку до Вінни цького апеляційного адмініс тративного суду через суд пе ршої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом п' яти днів з моменту прогол ошення ухвали. Якщо ухвалу бу ло постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляц ійна скарга подається протяг ом п'яти днів з дня отримання к опії ухвали.

Повторне звернення тієї ж о соби до адміністративного су ду з таким самим адміністрат ивним позовом, щодо якого пос тановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не д опускається.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2011
Оприлюднено27.01.2011
Номер документу13509843
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-123/11/2470

Постанова від 08.02.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні