2-5/2142-2010
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 січня 2010 року Справа № 2-5/2142-2010
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Котлярової О.Л.,
суддів Антонової І.В.,
Ткаченка М.І.,
за участю представників сторін:
позивача: не з'явився (товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК");
відповідача: не з'явився (Алуштинська міська громадська організація інвалідів "Благодать");
третіх осіб: не з'явився (Кримське республіканське підприємство „Протизсувне управління")
розглянувши апеляційну скаргу Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать" на рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Гаврилюк М.П.) від 04 листопада 2010 року у справі № 2-5/2142-2010
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК" (вул. Чехова, 2, місто Сімферополь, 95000)
третя особа Кримське республіканське „Підприємство протизсувне управління" (вул. Горького, 30, міста Ялта, 98600)
про визнання права на експлуатацію та користування та усунення перешкод в користуванні
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮБК" звернулось до господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать" про визнання за товариством з обмеженою відповідальністю «ЮБК»права на експлуатацію та користування берегозахісними спорудами; про усунення перешкод, що чиняться Алуштинською міською громадською організацією інвалідів «Благодать»у користуванні товариством з обмеженою відповідальністю «ЮБК»берегозахісними спорудами; про забов'язання Алуштинської міської громадської організації інвалідів «Благодать»припинити користування зазначеними спорудами, проведення будівельних робот, інше використання майна, а також припинити будь-які дії, що порушують право товариства з обмеженою відповідальністю «ЮБК»на експлуатацію та користування спорудами.
У процесі розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги про визнання за товариством з обмеженою відповідальністю «ЮБК»права на експлуатацію берегозахісними спорудами, довжиною 63 метри (у складні буна №41, ділянка пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережні міста Алушта, на підставі договору експлуатації берегозахісних, протизсувних і пляжних споруд і фінансування робіт по їх капітальному ремонту та поновленню від 01 березня 2006 року №14/06, укладеному з Кримським республіканським підприємством «Протизсувне управління»; про усунення перешкод, що чиниться Алуштинською міською громадською організацією інвалідів «Благодать»в експлуатації товариством з обмеженою відповідальністю «ЮБК»берегозахісних споруд, довжиною 63 метри (у складі буна №41, ділянка пляжу між бунами №40 (не вкл.) та №41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній в міста Алушта; про зобов'язання Алуштинської міської громадської організації інвалідів «Благодать»припинити проведення будівельних, відновлюваних робіт з благоустрою та інше використання майна, не вчиняти будь-які інші дії щодо порушення права товариством з обмеженою відповідальністю «ЮБК»на експлуатацію спорудами.
Позовні вимоги мотивовані тим, що зазначені споруди позивач використовує на підставі укладених з Кримським республіканським підприємством «Протизсувне управління»договорів, що також підтверджується рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 30 червня 2009 року, залишеним в силі постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 13 жовтня 2009 року у справі №2-8/1407.1-2009, проте відповідач тривалий час перешкоджає позивачеві користуватися зазначеним майном.
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 04 листопада 2010 року у справі № 2-5/2142-2010 позов задоволений.
Визнано право товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК" на експлуатацію берегозахісними спорудами, довжиною 63,0 м (у складі буна № 41, ділянка пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній міста Алушти, на підставі договору експлуатації берегозахісних, протизсувних і пляжних споруд і фінансування робіт з їх капітального ремонту та поновленню від 01 березня 2006 року № 14/06.
Зобов'язано Алуштинську міську громадську організацію інвалідів "Благодать" усунути перешкоди в експлуатації товариством з обмеженою відповідальністю "ЮБК" берегозахісних споруд, довжиною 63,0 м (у складі буна № 41, ділянка пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній міста Алушти.
Зобов'язано Алуштинську міську громадську організацію інвалідів "Благодать" припинити проведення будівельних, відновлювальних робіт з благоустрою та інше використання майна - берегозахісних споруд, довжиною 63,0 м (у складі буна № 41, ділянка пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній міста Алушти, не вчиняти будь-які інші дії щодо порушення права товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК" на експлуатацію спорудами.
Вирішено питання розподілу судових витрат.
Рішення мотивовано тим, що позивачем надані докази, які підтверджують факт здійснення йому перешкод у користуванні майном, отриманим на підставі договору від 01 березня 2010 року №14/6, таким чином порушене право користувача підлягає захисту.
В свою чергу, відповідачем не виконані вимоги статті 33 Господарського процесуального кодексу України, щодо обґрунтованості своїх заперечень.
Не погодившись з рішенням суду, Алуштинська міська громадська організація інвалідів "Благодать" звернулась до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення скасувати, у задоволенні позову відмовити.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовані тим, що рішення господарського суду є необґрунтованим, постановленим з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Так, на думку скаржника, суд не врахував, що строк позовної давності сплив.
Крім того, заявник вважає, що він не належний відповідач, так як Алуштинська міська громадська організація інвалідів "Благодать" не є власником, а спірна земельна ділянка знаходиться у комунальній власності Територіальної громади міста Алушта.
У скарзі заявник зазначає, що суд першої інстанції визнавав за товариством з обмеженою відповідальністю "ЮБК" право на експлуатацію берегозахісними спорудами на підставі нікчемної угоди, порушив вимоги статей 215, 216 Цивільного кодексу України.
Ухвалою від 26 листопада 2010 року апеляційну скаргу Алуштинської міської громадської організації інвалідів „Благодать” прийнято до провадження Севастопольського апеляційного господарського суду судовою колегією у складі: головуючий суддя: Котлярова О.Л., судді: Остапова К.А., Ткаченка М.І. та призначена до розгляду на 20 грудня 2010 року.
17 грудня 2010 року до Севастопольського апеляційного господарського суду надійшло клопотання від Алуштинської міської громадської організації інвалідів „Благодать” про відкладення розгляду справи.
Розпорядженням секретаря судової палати Севастопольського апеляційного господарського суду від 20 грудня 2010 року змінено склад судової колегії, суддю Остапову К.А. замінено на суддю Антонову І.В.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 20 грудня 2010 року розгляд справи відкладено на 10 січня 2011 року.
06 січня 2011 року до Севастопольського апеляційного господарського суду від Алуштинської міської громадської організації інвалідів „Благодать” надійшла заява про відвід головуючого судді Котлярової О.Л., суддів: Антонової І.В., Ткаченка М.І.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 10 січня 2011 року відмовлено у задоволенні заяви про відвід головуючого судді Котлярової О.Л., суддів: Антонової І.В., Ткаченка М.І.
У судовому засіданні представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги, скаржник та третя особа не використали наданого законом права на участь свого представника у судовому засіданні.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 10 січня 2011 року повторно відкладено розгляд справи на 17 січня 2011 року.
У судове засідання 17 січня 2011 року представники сторін не з'явились, про час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Оскільки явка в судове засідання, згідно зі статтею 22 Господарського процесуального кодексу України –це право, а не обов'язок сторін, справа може розглядатися без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.
Враховуючи, що відповідно до частини 2 статті 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги (подання) і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі, судова колегія вважає можливим розглянути скаргу за відсутністю сторін, що не з'явились.
Повторно розглянувши матеріали справи в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, проаналізувавши обставини даної справи, перевіривши підстави прийняття оскаржуваного рішення судом першої інстанції, заслухавши позивача, судова колегія дійшла висновку що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
01 березня 2006 року між державним підприємством «Кримське республіканське протизсувне управління" та товариством з обмеженою відповідальністю "ЮБК" укладений договір №14/06 експлуатації берегоукріплюючих, протизсувних та пляжних споруд та фінансування робіт по їх капітальному ремонту та відновленню (а.с. 22-34 т.1).
Згідно з пунктом 1.1. предметом договору є майно, яке знаходиться на балансі управління, а саме: берегоукріплюючі споруди міста Алушта від очисних споруд до Черновських каменів, ділянка від буни №40 (не вкл.) до буни № 41 (вкл.) протяжністю 63 м. Балансова вартість майна на 01 січня 2006 року складає 141209,12 грн.
Пунктом 1.2 вказаного договору визначено, що Кримське республіканське підприємство "Протизсувне управління" у відповідності з постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим № 68 від 11 березня 1997 року "Про заходи по інженерному захисту берегів Чорного та Азовського морів та територій, що схильні впливу негативних природних процесів" та діючим законодавством надає користувачу в експлуатацію майно, вказане в пунктом 1.1. даного договору, для здійснення статутної діяльності, а користувач перераховує управлінню кошти (плата за експлуатацію майна) на відновлення та капітальний ремонт берегоукріплюючих, протизсувних та пляжних споруд в розмірі виходячи з норм амортизаційних відрахувань в процентах від балансової вартості основних коштів на початок звітного періоду з розрахунку за податковий квартал у відповідності з Законом України "Про оподаткування доходів підприємств".
Договір набирає чинності з 01 березня 2006 року та діє 49 років.
01 березня 2006 року між сторонами складений та підписаний акт приймання-передачі майна, згідно з яким товариству з обмеженою відповідальністю „ЮБК” надаються в користування берегоукріплюючі споруди міста Алушта від очисних споруд до Черновських каменів у складі буни № 41, ділянки пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1-го ярусу.
Також Державним підприємством «Кримське республіканське протизсувне управління»(управління за договором) та товариство з обмеженою відповідальністю «ЮБК»01 березня 2006 року укладений договір №14/06-В на надання послуг по підводному обслідуванню берегоукріплюючих споруд (а.с. 42-51 т.1).
Відповідно до пункту 1.1. договору, управління надає послуги товариству по обслідуванню підводної частини конструкцій берегозахісних споруд з врахуванням активної зони підводного пляжу на ділянці розташування майна переданого товариству в експлуатацію управлінням за договором №14/06 від 01 березня 2006 року: берегоукріплюючи споруди м. Алушта від очисних споруд до Черновських каменів, ділянка від буни №40 (не вкл.) до буни № 41 (вкл.) протяжністю 63 м, з ціллю нагляду за розподілом пляжного матеріалу в прибережній активній зоні, прогнозування його подальшого руху, своєчасного виявлення руйнувань пляжного матеріалу та планування ремонтної підпитки штучних пляжів, як активних елементів берегозахисту, а товариство зобов'язується сплатити вказані послуги у відповідності з розрахунками, які додані до даного договору.
Згідно з п 5.1. даного договору, договір набирає чинності з 01 березня 2006 року та діє 49 років.
01 березня 2006 року між Державним підприємством «Кримське республіканське протизсувне управління»(управління за договором) та товариство з обмеженою відповідальністю «ЮБК»(товариством за договором) укладений договір №14/06-H на надання послуг по нагляду за берегоукріплюючими спорудами (а.с. 35-41 т.1).
Відповідно до пункту 1.1 даного договору, управління зобов'язується надавати послуги по нагляду та технічним станом берегоукріплюючих споруд та зсувної обстановки на ділянці розташування майна, переданого товариству в експлуатацію управлінням за договором №14/06 від 01 березня 2006 року: берегоукріплюючи споруди міста Алушта від очисних споруд до Черновських каменів, ділянка від буни №40 (не вкл.) до буни №41 (вкл.) протяжністю 63м, з ціллю своєчасного виявлення руйнувань, а товариство зобов'язується сплатити вказані послуги у відповідності з розрахунками, які додані до даного договору.
Пунктом 5.1. зазначеного договору передбачено, що він набирає чинності з 01 березня 2006 року та діє 49 років.
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 30 червня 2009 року у справі №2-8/1407.1-2009, яке залишено постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 13 жовтня 2009 року без змін, відмовлено Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать" в задоволенні позовних вимог щодо визнання недійсним договору № 14/06 від 01 березня 2006 року експлуатації берегоукріплюючих, протизсувних та пляжних споруд та договорів на надання послуг по підводному обслідуванню берегоукріплюючих споруд.
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 12 травня 2010 року у справі №2-5/1445-2010, залишеним постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 20 липня 2010 року та постановою Вищого господарського суду України від 22 листопада 2010 року без змін, відмовлено Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать" в задоволенні позовних вимог щодо розірвання договорів експлуатації берегоукріплювальних, протизсувних і пляжних споруд і фінансування капітальних і будівельних робіт, які були укладені між державним підприємством "Кримське республіканське протизсувне управління" та товариством з обмеженою відповідальністю „ЮБК”.
Рішенням 25-ої сесії 4-го скликання Алуштинської міської ради від 21 грудня 2005 року за №25/463 "Про надання товариству з обмеженою відповідальністю "ЮБК" дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки" вирішено дозволити, протягом одного року товариству з обмеженою відповідальністю "ЮБК" складання проекту відводу земельної ділянки площею до 0,0740 га за рахунок земель міської ради під розміщення пляжної зони, розташованої на міській Набережній в місті Алушті між ротондою та буною № 22.
21 березня 2007 року Алуштинською міською радою на 11-й сесії 5-го скликання прийнято рішення №11/134, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю „ЮБК” в передачі в оренду вказаної земельної ділянки.
Рішенням Алуштинської міської ради 11-ої сесії 5-ого скликання від 21 березня 2007 року № 11/136 "Про використання прибережних пространств для надання послуг відпочиваючим і місцевим мешканцям" затверджено закріплення прибережної полоси між санітарно курортним і іншими підприємствами міста Алушти на курортний сезон 2007 року (п. 1).
Згідно з пунктом 12 додатку до рішення №11/136 від 21 березня 2007 року пляж від ротонди до буни № 22 віднесено для передачі в оренду інвалідам - Комунальному підприємству "Управління міського господарства".
Рішенням Алуштинської міської ради 21-ої сесії 5-ого скликання Алуштинської міської ради від 19 грудня 2007 року, № 21/17 "Про внесення змін в рішення 11-ой сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради № 11/136 від 21 березня 2007 року "Про використання прибережних пространств для надання послуг відпочиваючим і місцевим мешканцем" до пункт 12 додатку до рішення № 11/136 від 21 березня 2007 року були внесенні зміни відповідно до яких Комунальне підприємство "Управління міського господарства" являється користувачем пляжа від ротонди до буни № 22, з приміткою: для передачі в оренду Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать" строком на 25 років.
30 травня 2008 року Алуштинською міською радою було прийнято рішення № 26/8 "Про дозвіл підготування проекту землеустрою по відводу земельної ділянки Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать", яким, відповідно до пункту 1, дозволено Алуштинській міській громадської організації інвалідів "Благодать" протягом півтора року підготувати проект землеустрою по відводу земельної ділянки орієнтованою площею 0,0950 га для обслуговування пляжу інвалідів з хворобою опорно-рухового апарату місто Алушти на Центральній міській набережній (між ротундою і буною № 22).
Рішенням 26-ої сесії 5-ого скликання Алуштинської міської ради від 30 травня 2008 року № 26/9 "Про Алуштинській міській громадської організації інвалідів "Благодать" виконання благоустрою пляжної полоси" дозволено Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать" виконати роботи по благоустрою пляжної полоси з відновленням пандусу, облаштування теневих навісів с досипкою гальки територію пляжу орієнтованою площею 0,0950 га, розташованої на Центральної міської набережної м. Алушта (між ротондою і буною № 22).
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 4 серпня 2010 року у справі №2-8/2932.1-2009 залишеним без змін постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 17 листопада 2010 року, задоволено позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК", а саме:
- визнано недійсним пункт 1 рішення 11-ої сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради № 11/136 від 21 березня 2007 року "Про використання прибережних просторів для надання послуг відпочиваючим і місцевим мешканцям", в частині пункту 12 додатку;
- визнано недійсним пункт 1 рішення 21-ої сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради від 19 грудня 2007 року № 21/17 "Про внесення змін в рішення 11-ої сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради № 11/136 від 21 березня 2007 року "Про використання прибережних просторів для надання послуг відпочиваючим і місцевим мешканцям”;
- визнано недійсним рішення 26-ой сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради від 30 травня 2008 року № 26/8 "Про дозвіл підготування проекту землеустрою по відводу земельної ділянки Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать";
- визнано недійсним пункт 1 рішення 57-ой сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради від 30 травня 2008 року № 26/9 "Про АМГОІ "Благодать" виконання благоустрою пляжної полоси";
- визнано недійсним пункт 1 рішення 57-ой сесії 5-го скликання Алуштинської міської ради від 21.04.2010 № 57/90 "Про використання прибережних просторів, для надання послуг відпочиваючим і місцевим мешканцям", в частині пункту 1.1 додатку.
- визнано недійсним договір від 03 січня 2008 року, укладений між Комунальним підприємством "Управління міського господарства" та Алуштинською міською громадською організацією інвалідів "Благодать".
У задоволенні зустрічних позовних вимог Алуштинської міської громадської організації інвалідів „Благодать” до Алуштинської міської ради, товариства з обмеженою відповідальністю „ЮБК” та Кримського республіканського підприємства „Протизсувне управління” про скасування рішення Алуштинської міської ради № 25/463 від 21 грудня 2005 року „Про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю „ЮБК” на складання проекту та визнання договору недійсними відмовлено.
Під час розгляду зазначеної справи судом встановлено, що відповідно до пункту 2 Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 29 червня 1992 року № 110-1 «Про розмежування майна державної (Республіки Крим) власності і власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної)», прийнятого на підставі Постанови Верховної Ради України від 26 березня 1991 року «Про введення в дію Закону «Про власність», майновий комплекс Кримського протизсувного управління віднесено до загальнореспубліканської власності Автономної Республіки Крим, який відноситься до підприємств республіканського підпорядкування. При цьому, до складу майна, що належить Автономній Республіки Крим, та знаходиться на балансі Кримське Республіканське підприємство «Протизсувне управління»(правонаступника державного підприємства «Кримське республіканське протизсувне управління») віднесені берегоукріплюючі і берегозахісні споруди, починаючи від очисних споруд до Черновських каменів (міста Алушта); споруди на ділянці від буни №40 (не вкл.) до буни № 41 (вкл.) перебувають на балансі Кримське Республіканське підприємство «Протизсувне управління».
Згідно з пунктом 6 постанови Ради Міністрів Української Радянської Соціалістичної Республіки від 26 червня 1986 року № 238 "Про підвищення ефективності робіт по захисту берегів Чорного та Азовського морів від руйнувань", проведеної у 1986-1987 роках інвентаризації, всі наявні берегоукріплювальні і протизсувні споруди, включаючи штучно створені хвильогасящі пляжі, незалежно від їх відомчої належності, поставлені на баланс Кримського протизсувного управління та враховані у складі основних фондів з визначенням амортизаційних відрахувань за нормами, встановленими для основних гідротехнічних споруд.
Відповідно до цього, особою, яка має право розпорядження берегоукріплювальними спорудами, у тому числі укладати господарські договори, предметом яких є право користування, експлуатації пляжу (пляжних територій), є саме Кримське республіканське підприємство "Протизсувне управління".
Пунктом 1.1 Статуту, затвердженим Міністром будівельної політики та архітектури Автономної Республіки Крим від 25 червня 2007 року, Постанови Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 23 листопада 2005 року № 540, Кримське Республіканське підприємство "Протизсувне управління" є правонаступником Державного підприємства "Кримське республіканське протизсувне управління", державним комерційним підприємством, що входить до складу майна, яке належить Автономній Республіці Крим, знаходиться у сфері управління Міністерства будівельної політики та архітектури Автономної Республіки Крим.
Таким чином, відповідно до встановленої статутом підприємства господарської компетенції, на виконання Постанови Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 11 березня 1997 року № 68 та Постанови Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 24 березня 2004 року № 89, особою, яка має право розпорядження берегоукріплювальними спорудами, у тому числі укладати господарські договори, предметом яких є право користування, експлуатації пляжу (пляжних територій), є Кримське Республіканське підприємств «Протизсувне управління».
Відповідно до статті 398 Цивільного кодексу України право володіння виникає на підставі договору з власником або особою, якій майно було передане власником, а також на інших підставах, встановлених законом.
За таких обставин, позивач на законних підставах користується спірним майном.
Згідно зі статтею 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено право особи на звернення до суду за захистом свого особистого немайнового чи майнового права і інтересу.
Згідно статті 396 Цивільного кодексу України особа, яка має речове право на чуже майно, має право на захист цього права відповідно до положень глави 29 цього Кодексу.
Отже, вимога товариства з обмеженою відповідальністю „ЮБК” щодо визнання за ним права на експлуатацію та користування берегозахісними спорудами не потребує додаткового встановлення в судовому порядку, так як товариство вже має це право на підставі договору експлуатації берегозахісних, протизсувних і пляжних споруд і фінансування робіт по їх капітальному ремонту та поновленню від 01 березня 2006 року №14/06.
Як вбачається з актів про фактичне використання берегоукріплювальних споруд, що знаходяться у експлуатації позивачем від 01 червня 2007 року, від 01 червня 2009 року та 09 червня 2010 року, а також акту візуального огляду технічного стану надводної частини берегоукріплювальних споруд міста Алушти від очисних споруд до Черновських каменів буна № 41 та пляж між бунами №№40 та 41 від 04.06.2007 року на місці проведення обстеження - берегоукріплювальних спорудах від очисних споруд до Черновських каменів, ділянка від буни № 40 (не вкл.) до буни № 41 (вкл.) протяжністю 63 м, встановлено, що на час перевірок берегоукріплювальні споруди використовуються сторонніми особами - Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать", ведуться роботи без узгодження з державним підприємством «Кримське республіканське протизсувне управління»та користувачем –товариства з обмеженою відповідальністю «ЮБК», встановлені бетонний майданчик з металевою огорожею, що порушує експлуатаційні характеристики берегоукріплювальних споруд, встановлений тіньовий навіс та металеві поручні. (а.с.53-59, 72-73 т.1).
Зазначені дії Алуштинській міській громадської організації інвалідів "Благодать" і стали причиною звернення товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК” до суду за захистом порушеного свого права, як користувача спірним майном.
Як було вище вказано, у визнані недійсним та розірвані договору від 01 березня 2006 року № 14/06, який укладений між державним підприємством "Кримське республіканське протизсувне управління" та товариством з обмеженою відповідальністю „ЮБК у судовому порядку було відмовлено. Матеріалами справи підтверджується факт здійснення перешкод позивачу у користуванні ним майном, отриманим на підставі цього договору.
Доказів отримання згоди Кримського Республіканського підприємства «Протизсувне управління»або товариства з обмеженою відповідальністю «ЮБК», як користувача майна - берегоукріплюючих споруд міста Алушта на здійснення робіт на спірному пляжу відповідачем не представлено.
Доводи скаржника, що він не є належним відповідачем необґрунтовані, так як факт перешкоди в експлуатації берегозахісних споруд підтверджено матеріалами справи.
Відповідно до статті 391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
У відповідності з частиною 2 статті 386 Цивільного кодексу України власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.
Ствердження заявника апеляційної скарги про сплив позовної давності не мають правового обгрунтовання.
Таким чином судова колегія погоджується із висновком суду першої, що вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „ЮБК” потребують захисту шляхом усунення перешкод у здійсненні ним права користування майном.
Проте, судова колегія вважає, що господарський суд помилково виклав резолютивну частину рішення у редакції позивача про зобов'язання відповідача не використовувати інше майно та не вчиняти будь-які інші дії щодо порушення права товариств.
Відповідно вимогам пункту 4 частини 1 статті 84 Господарського процесуального кодексу України резолютивна частина має містити висновок про задоволення позову або про відмову у позові повністю чи частково по кожній з заявлених вимог, висновок не може залежати від настання або ненастання якихось обставин (умовне рішення).
В резолютивній частині рішення вказується засіб захисту інтересів і прав потерпілої сторони. Якщо винна сторона має виконати якісь дії, в рішенні вони вказуються конкретно.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія дійшла висновку, що рішення господарського суду міста Севастополя підлягає частковому скасуванню, як постановлене з порушенням норм матеріального та процесуального права. При прийнятті нового рішення, судова колегія відмовляє у частині визнання права товариства та викладає резолютивній частину рішення в іншої редакції.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу державне мито покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються: при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 101, пунктом 2 частини 1 статті 103, пунктом 4 частини 1 статті 104, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать" задовольнити частково.
2. Рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 04 листопада 2010 року у справі № 2-5/2142-2010 скасувати частково.
3. Рішення викласти в іншій редакції.
4. Позов задовольнити частково.
5.Зобов'язати Алуштинську міську громадську організацію інвалідів „Благодать” усунути перешкоди в експлуатації товариства з обмеженою відповідальністю „ЮБК” берегозахісних споруд, довжиною 63 метри ( у складі буна №41, ділянка пляжу між бунами №40 (не вкл.) та №41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній в місті Алушта.
6.Зобов'язати Алуштинську міську громадську організацію інвалідів „Благодать” припинити проведення будівельних, відновлюваних робіт з благоустрою берегозахісних споруд, довжиною 63 метри, ( у складі буна №41, ділянка пляжу між бунами №40 (не вкл.) та №41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу) що розташовані на міській набережній в місті Алушта.
7. У частині визнання права товариства з обмеженою відповідальністю "ЮБК" на експлуатацію берегозахісними спорудами, довжиною 63,0 м (у складі буна № 41, ділянка пляжу між бунами № 40 (не вкл.) та № 41 (вкл.), гідротехнічна стіна 1 ярусу), що розташовані на міській набережній міста Алушти, на підставі договору експлуатації берегозахісних, протизсувних і пляжних споруд і фінансування робіт з їх капітального ремонту та поновленню від 01 березня 2006 року № 14/06 відмовити.
8.Стягнути з Алуштинської міської громадської організації інвалідів „Благодать”(Автономна Республіка Крим, місто Алушта, вул. Октябрська, буд..40, кв.25, ЄДРПО34212693 на користь товариства з обмеженою відповідальністю „ЮБК” (Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вул. Чехова, 2, ЄДРПО 31681138) пропорційно розміру задоволених позовних вимог державне мито у сумі 56,66 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 157.33 грн.
9.Доручити господарського суду Автономної Республіки Крим видати накази.
Головуючий суддя О.Л. Котлярова
Судді І.В. Антонова
М.І. Ткаченко
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13511721 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Котлярова Олена Леонідівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Котлярова Олена Леонідівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Антонова Іраїда Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Антонова Іраїда Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Остапова Катерина Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні