Постанова
від 20.12.2007 по справі 2а-211/2007
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2а-211/2007

2а-211/2007

 

 

П О С Т А Н О В А

Іменем України

 

20.12.07 року. Олександрійський міськрайонний суд

Кіровоградської області у складі головуючого судді Квітки О.М. при секретарі Пономаренко А.С., розглянувши у відкритому судовому

засіданні в м. Олександрії адміністративний позов ОСОБА_1 на дії Управління праці та соціального захисту

населення Олександрійської міської ради, -

У С Т А Н О В И В:

Позивач просить стягнути з відповідача - управління

праці та соціального захисту населення міської Ради - 6156 грн. 60 коп. щорічної допомоги на оздоровлення за

період з 2000 по 2006 рік включно.

Вимоги мотивує тим, що

він перебуває на обліку в Олександрійському управлінні праці та соціального захисту населення

Олександрійської міської ради як учасник

ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, являється інвалідом ΙΙ групи.

Згідно з ч. 4 ст. 48 ЗУ „Про статус та

соціальний захист громадян, постраждалих

внаслідок Чорнобильської катастрофи”, має право на щорічну допомогу на оздоровлення

в розмірі 5 мінімальних заробітних плат, що визначається на момент виплати.

Однак, в період з 2000 року по 2006 рік,

відповідач ухилився від виконання цього закону,

виплативши компенсацію на оздоровлення в період з за 2000-2004 роки, виходячи з

суми 26,70 грн.; а в 2005-2006 роках, виходячи з суми 100 грн., а тому

відповідно до його розрахунку за вирахуванням отриманих ним в цей період сум,

до стягнення підлягає недоплачена йому сума коштів на оздоровлення в розмірі 7228 грн.

00 коп.

Представник відповідача

позовні вимоги не визнав. Пояснив, що кошти на оздоровлення виплачувались

відповідно до Постанови КМУ №836 за 26.07.96

року, згідно з якою виплати учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС ІI категорії передбачені з 2000 по 2004 роки включно в розмірі 26,70 грн., та з 2005 року по 2006 роки відповідно до Постанови КМУ №562 за

12.07.05 року - 120 грн.

Дослідивши матеріали справи, доводи позивача суд вважає,

що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Позивач дійсно перебуває

на обліку в управлінні праці та соціального захисту Олександрійської міської ради як учасник

ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС I

категорії, що підтверджується пенсійним посвідченням та довідкою з

Управління праці та соціального захисту населення Олександрійської міської ради.

Згідно зі ст. 48 ЗУ „Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської

катастрофи”, інвалідам, що стали інвалідами внаслідок Чорнобильської

катастрофи, передбачена щорічна виплата на оздоровлення

в розмірі 5 мінімальних заробітних плат, що визначається на момент виплати.

Відповідно до ч. 2 ст.

19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого

самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією України та законами України.

У період, за який

заявлені вимоги про стягнення виплат на оздоровлення, розмір мінімальної заробітної плати був таким:

Згідно ст. 1 ЗУ „Про встановлення розміру

мінімальної заробітної плати на 2000 рік”,

розмір мінімальної заробітної плати встановлено з 1.04.00 року - 90

грн.; з 1.07.00 року - 118 грн.; з 1.07.00 до

31.12.01 року - 140 грн.; з 1.01.02 року до 30.06.02 року (закон №2896-III від

13.12.01 року); - 165 грн. з 1.07.02 до 31.12.02 року - 185

грн.  (закон №372-IV від 26.12.02 року); з 1.01.03 - 30.11.03 року (закон №372-IV від 26.12.02 року); 205 грн. з 1.12.03 - 31.08.04 року (закон №380-IV від 26.12.02 року); 237 грн. з 1.09.04 -31.12.04 року (закон

№1344-IV від 27.11.03 року).

Статтею 83 ЗУ „Про державний

бюджет України на 2005 рік” розмір мінімальної заробітної плати

встановлений з 1.01.05 року - 262 грн. на місяць, з 1.04.05 року - 290 грн. на

місяць, з 1.07.05 року - 310 грн. на місяць, з 1.09.05 року - 332 грн. на місяць.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції

України, виключно законами визначаються, зокрема

основи соціального захисту, а ст. 75 Конституції встановлено, що єдиним органом

законодавчої влади в Україні є

парламент - Верховна Рада. Конституція не надає права парламенту делегувати свої повноваження іншим

державним органам, а останнім - своїми нормативно-правовими

актами змінювати положення законів.

Верховною Радою України дія ст. 48 ЗУ „Про

статус та соціальний захист громадян,

постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи” протягом 2001-2005 років не

призупинялась.

Таким чином, зі змісту вимог законів України

про встановлення розмірів мінімальних

заробітних плат з 2000 по 2005 роки, законів України про державний бюджет України на 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 роки

не вбачається будь-яких обмежень щодо можливостей застосування розміру

мінімальної заробітної плати з метою реалізації норми статті 48 Закону України „Про статус та соціальний захист

громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

Крім того, встановлений ще в 1996 році

постановою КМУ №836 розмір щорічної допомоги на оздоровлення протягом тривалих

років не змінювався і не відповідає розміру, встановленому іншими законами

України.

Верховна Рада в 2006 році доповнила Закон

„Про статус та соціальний захист громадян,

постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи” ст. 71, в якій встановлено,

що дія положень цього Закону не може призупинятися іншими законами, крім

законів про внесення змін до цього

закону (закон №231-V від 5.10.06 року).

Верховною Радою дія ст.

48 ЗУ „Про статус

та соціальний захист громадян,

постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи” протягом 2001-2005 років не

призупинялась.

За таких обставин та з

урахуванням вимог ст. 48 ЗУ №796-11, Управління праці та соціального захисту населення

Олександрійської міської ради повинно виплатити позивачу щорічну допомогу на оздоровлення за

2000 - 2005 роки, виходячи із суми мінімальної заробітної плати, що відповідно

до ч. 7 ст. 48 зазначеного закону визначається

на момент виплати. Оскільки позивач має право на отримання щорічної допомоги на оздоровлення

за кожен рік, для розрахунку необхідно прийняти розмір мінімальної заробітної

плати який діяв за останній місяць

року.

Виплата повинна

становити -

(118+140+205+237+332)х5=5160 грн. Позивачу сплачено 26,7х2+120=173 грн. 40

коп., а тому необхідно сплатити 4986 грн. 60 коп.

В той же час суд приймає

до уваги, що законами №3235-IV від 20.12.05 року, дію абзацу 3 ч. 4 ст. 48 ЗУ „Про статус та соціальний захист

громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи” було зупинено

відповідно на 2006 рік у частині виплати компенсацій і допомог у розмірах

відповідно до мінімальної заробітної плати. Цей закон не визнано

неконституційним, він є чинним, а тому при вирішенні даного питання необхідно

враховувати його положення, таким чином суд вважає, що немає правових підстав для стягнення щорічної допомоги на

оздоровлення за 2006 рік з урахуванням розміру мінімальної заробітної

плати.

Доводи представника відповідача про те, що

позивач змінив місце проживання і не було можливості проводити виплати суд не

може покласти в основу рішення, так як всі інші виплати проводяться через

військомат, а не через місце реєстрації, що представник відповідача визнає.

На підставі ст.ст. 19,92

Конституції України, ст. 48 ЗУ „Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської

катастрофи”, керуючись ст.ст. 160-163, 181 Кодексу Адміністративного Судочинства України

суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Олександрійської міської ради на користь

ОСОБА_1  

4986 грн. 60 коп. щорічної допомоги на

оздоровлення.

В задоволенні інших вимог

відмовити.

Заяву про апеляційне оскарження

постанови суду до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду може

бути подано протягом десяти днів з дня проголошення. Апеляційна скарга на

постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного

суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження через Олександрійський міськрайонний суд.

 

Головуючий:

 

 

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення20.12.2007
Оприлюднено13.02.2008
Номер документу1352172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-211/2007

Ухвала від 25.03.2010

Адміністративне

Гайсинський районний суд Вінницької області

Ковчежнюк Василь Миколайович

Ухвала від 13.11.2007

Адміністративне

Центрально-Міський районний суд м.Горлівки

Реутова В.І.

Ухвала від 07.11.2007

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Перегінець Л.В.

Постанова від 23.10.2007

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Литвиненко О.Л.

Постанова від 09.08.2007

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Гончар М.С.

Постанова від 28.03.2007

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Файдюк В.В.

Постанова від 16.04.2007

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Кухарець В.М.

Постанова від 26.12.2007

Адміністративне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Гамрецький М.О.

Постанова від 23.02.2007

Адміністративне

Голосіївський районний суд міста Києва

Нєсвєтова Н.М.

Постанова від 20.12.2007

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Квітка О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні