Герб України

Постанова від 23.10.2007 по справі 2а-211/2007

Баришівський районний суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 2а- 211/2007 рік

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2007 року Баришівськ ий районний суд Київської об ласті у складі

головуючого судді Лит виненко О.Л.

при секретарі Лун гул ТА.

з участю представників від повідача Коби В.А., Рахуби Л.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у в смт. Баришівка адміністра тивну справу за позовом ОСО БА_1 до Управління праці та с оціального захисту населенн я Баришівської районної держ авної адміністрації Київськ ої області про визнання дій п ротиправними, стягнення недо отриманої щорічної одноразо вої допомоги на оздоровлення ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернув ся до суду з позовом про визна ння дій Управління праці та с оціального захисту населенн я Баришівської районної держ авної адміністрації неправо мірними, стягнення з відпові дача недоплаченої суми компе нсації на оздоровлення за 2004-200 7 роки. Свої вимоги обґрунтову є тим, що він є учасником лікві дації аварії на Чорнобильськ ій АЕС ( категорія 2 ) та перебув ає на обліку в УПСЗН Баришівс ької райдержадміністрації і відповідно до ст. 48 Закону Укр аїни " Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи " має право на ко мпенсаційні виплати на оздор овлення у розмірі п'яти мінім альних заробітних плат щоріч но, розмір якої визначається на момент виплати. Відповіда ч в порушення зазначеного За кону, вказану компенсацію ви плачував у значно меншому ро змірі. Посилаючись на неправ омірність дій відповідача, п росить суд стягнути з Управл іння праці та соціального за хисту населення на його кори сть щорічної допомоги на озд оровлення з урахуванням інфл яції за період з 2004 по 2007 роки.

В судовому засіданні позив ач ОСОБА_1 заявлений позов підтримав в повному об'ємі та пояснив суду, що є учасником л іквідації наслідків аварії н а Чорнобильській АЕС 2 катего рія, перебуває на обліку в УПС ЗН Баришівської райдержадмі ністрації. Згідно ст. 48 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи" має право н а щорічну одноразову грошову допомогу на оздоровлення в р озмірі п'яти мінімальних зар обітних плат щорічно. Згідно поданого розрахунку недоотр иманих сум на оздоровлення в 2004-2007 роках недоотримала 6176 грив ень 06 копійок. Просить суд виз нати дії відповідача протипр авними, зобов'язати відповід ача нарахувати та виплатити недоплачену допомогу на оздо ровлення за 2004-2007 роки у сумі 6176 г ривень 06 копійок.

Представники відповідача Управління праці та соціальн ого захисту населення Бариші вської районної державної ад міністрації Коба В.А., Рахуба Л .М. заявлений позов не визнали та пояснили, що виплата вказа ної допомоги на оздоровлення за 2001-2007 роки позивачеві провед ена у розмірах, визначених по становами Кабінету Міністрі в України. Управління праці т а соціального захисту населе ння не є розпорядником бюдже тних коштів, діє в межах надан их йому асигнувань і не може в иходити за межі бюджетних пр изначень, визначених Державн им бюджетом України. Відпові дно до ст. 99 КАСУ для звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів встановлюється річни й строк, а тому з урахуванням т ого, що позивач пропустив вка заний строк, просять постано вити рішення, яким в позові ві дмовити.

2

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд вважає, що заявлений п озов підлягає до часткового задоволення виходячи з насту пних міркувань.

Згідно ст.104 КАС України, до а дміністративного суду має пр аво звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вваж ає, що порушено її права, свобо ди чи інтереси у сфері публіч но-правових відносин.

Даний спір за участю Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації як суб'єкта владних по вноважень ( п.7 ч.1 ст.3 КАС Україн и) є публічно-правовим і його в ирішення згідно п.1 ч.1 ст.17 КАС У країни належить до компетенц ії адміністративних судів Ук раїни, оскільки УПСЗН як суб'є кт владних повноважень реалі зовувало у спірних правовідн осинах надані йому чинним за конодавством управлінські ф ункції щодо соціального захи сту населення.

Вирішуючи питання про наяв ність чи відсутність порушен ня прав позивача з боку відпо відача щодо виплати щорічної допомоги на оздоровлення, су д керується наступним.

Судом встановлено, і це не з аперечується відповідачем, щ о позивач ОСОБА_1 є учасни ком ліквідації наслідків ава рії на Чорнобильській АЕС та має посвідчення категорії 2 (с ерія НОМЕР_1) та перебуває на обліку в Баришівському уп равлінні праці та соціальног о захисту населення Баришівс ької районної державної адмі ністрації, а тому, йому щорічн о виплачувалася допомога на оздоровлення, зокрема в 2001-2004 ро ках згідно Постанови KMУкраїн и № 836 від 26.07.1996 року виплачувалас я допомога : інвалідам 2-ї груп и в сумі 26 гривень70 копійок, інв алідам 3-ї групи в сумі 21гривня 50 копійок, евакуйованим із зо ни відчуження в 1986 році, включа ючи дітей - 15 гривень 70 копійок. У 2005-2007 роки згідно постанови KMУ країни № 562 від 12.07.2005 року виплачу валася допомога: інвалідам 1- 2 -ї групи в сумі 120 гривень, учасн икам ліквідації наслідків ав арії на ЧАЕС категорії 2 в сумі 100 гривень, інвалідам 3-ї групи, дітям-інвалідам в сумі 90 грив ень, учасникам ліквідації на слідків аварії на ЧАЕС катег орії З, евакуйованим із зони в ідчуження в 1986 році, включаючи дітей - 75 гривень.

В липні місяці 2007 року позива ч звернувся до Управління пр аці та соціального захисту н аселення із заявою про перер ахунок та виплату допомоги н а оздоровлення за період 2003-2007 р оки в розмірі згідно ст.48 Зако ну України « Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», однак відповідач своїм листом від мовив у здійсненні такого пе рерахунку.

Вказані обставини визнают ься сторонами і згідно ч.3 ст.72 К АС України доказуванню не пі длягають.

Спірні правовідносини пов инні регулюватися ч.4 ст.48 Зако ну України « Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», згідн о якої щорічна допомога на оз доровлення виплачується лік відаторам 2 категорії в розмі рі 5-ти мінімальних заробітни х плат, яка визначається на мо мент виплати.

З наведеного вбачається, що позивач мав право на отриман ня щорічної допомоги на оздо ровлення в розмірі 5-ти мініма льних розмірів заробітної пл ати, а тому, виплата відповіда чем такої допомоги в фіксова них розмірах 26 гривень 70 копій ок, а з 2005 року 100 гривень, тобто м еншому ніж встановлено Закон ом, порушує право позивача і с уперечить вимозі ст. 48 вказано го Закону.

Доводи відповідача про нео бхідність застосування пост анови KMУкраїни для визначенн я розмірів виплат позивачу щ орічної допомоги на оздоровл ення необґрунтовані і супере чать ч.2 ст.19 Конституції Украї ни, згідно якої, органи держав ної та органи місцевого само врядування , їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставах і в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією України та Закон ами України.

Зазначеними постановами KMУ країни № 836 від 26.07.1996 року та № 562 ві д 12.07.2005 року встановлено конкре тні розміри щорічної допомог и на оздоровлення в твердій г рошовій сумі, що суперечить в имогам ст.48 Закону України « Про статус і

3

соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕ С», який встановив розмір так ої допомоги як величину крат ну мінімальній заробітній пл аті.

В даному випадку мають врах овуватися засади пріоритетн ості Законів України над уря довими нормативними актами т а вимоги ст.92 Конституції Укра їни, згідно якої, виключно Зак онами України визначаються п рава і свободи людини і грома дянина ( п.1) та основи соціальн ого захисту (п.60)

Вирішуючи питання про стяг нення щорічної допомоги на о здоровлення за 2001-2007 роки суд ке рується наступним.

З 1 січня 2005 року почав діяти К одекс адміністративного суд очинства України, за нормами ч.2 ст. 99 якого, адміністративни й позов може бути подано в меж ах строку звернення до адмін істративного суду, встановле ного законом. Для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється р ічний строк, який якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів.

Згідно ст. 100 КАС України проп ущення строку звернення до а дміністративного суду є підс тавою для відмови в задоволе нні позову за умови, якщо на ць ому наполягає одна із сторін . Якщо суд визнає причину проп ущення строку поважною, спра ва розглядається за правилам и КАСУ.

Враховуючи, що позивач проп устив річний строк звернення до адміністративного суду з а захистом свого права, а наве дені ним причини суд вважає н е поважними, оскільки не позб авляли права пред'явити позо в до суду, а також беручи до ув аги, що на цьому наполягає від повідач, суд відмовляє в позо ві про стягнення недоплачено ї щорічної допомоги на оздор овлення за 2003-2005 роки у зв'язку з пропуском позивачкою строку звернення до суду та відсутн ості поважних причин для йог о поновлення.

Щодо вимог позивача про стя гнення щорічної допомоги на оздоровлення за 2006 рік з приво ду яких позивачем строк позо вної давності не пропущено, т о суд також відмовляє в цій ча стині, керуючись п.37 ст.77 Закону України « Про державний бюдж ет України на 2006 рік» згідно як ого, на 2006 рік зупинена дія ст.48 З акону України « Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи» в ча стині виплати компенсацій і допомоги в розмірах відповід но до мінімальної заробітної плати.

Вказані положення Закону У країни « Про державний бюдже т України на 2006 рік « не скасова ні та не визнані не конституц ійними.

Вимоги позивача щодо випла ти щорічної допомоги на оздо ровлення згідно Закону за 2007 р ік підлягають до задоволення виходячи з наступних міркув ань.

Законом України " Про держав ний бюджет України на 2007 рік" бу ла також зупинена дія абзацу третього частини четвертої статті 48 Закону України " Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи " в частині виплати компе нсацій і допомоги у розмірах відповідно до мінімальної з аробітної плати згідно із За коном N 3235-IV(3235-15) від 20.12.2005р.).

Але Конституційний Суд Укр аїни своїм рішенням від 09.07.2007 ро ку № 6-рп в справі за конституц ійним поданням 46 народних деп утатів щодо відповідності Ко нституції України положень с т.29,36, частини другої статті 56, ча стини другої ст..62, частини пер шої ст.66, пунктів 7,9,12,13,14,23,29,30,39,41,43,44,45,46 ст атті 71, статей 98,101,103,111 Закону Укра їни " Про державний бюджет", ви знав такими, що не відповідаю ть Конституції України дані положення закону.

Пункт 2 статті 152 Конституції України встановлює, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення рішен ня Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність.

Таким чином, дія абзацу трет ього частини четвертої статт і 48 Закону України " Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " почала знову діяти із 09.07.2007 рок у .

4

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заява позивача про перераху нок допомоги за 2004-2007 роки, подан а до УПСЗН в липні місяці 2007 рок у, тобто після ухвалення ріше ння Конституційним судом Укр аїни та до закінчення бюджет ного року (згідно ч.1 ст.3 Бюджет ного Кодексу України бюджетн ий період для всіх бюджетів с тановить один рік, який почин ається 1 січня і закінчується 31 грудня цього року) підлягає до задоволення в частині дон арахування допомоги на оздор овлення за 2007 рік.

Згідно ст.19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві і в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та Законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС Укра їни у справах щодо оскарженн я дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень суд п еревіряє чи вчинені вони на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конст итуцією і Законами України.

Частина 2 ст.162 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни передбачає, що у разі зад оволення адміністративного позову, суд може визнати прот иправними дії суб'єкта владн их повноважень та зобов'язат и його вчинити певні дії щодо усунення порушень або прийн яти іншу постанову, яка б гара нтувала дотримання і захист прав суб'єктів у сфері публіч но-правових відносин.

Поскільки судом встановле но, що відповідач неправомір но відмовив позивачці у дона рахуванні допомоги на оздоро влення за 2007 рік, то суд визнає такі дії Управління праці та соціального захисту населен ня Баришівської районної дер жавної адміністрації протип равними та зобов'язує управл іння провести перерахунок по зивачеві щорічної допомоги н а оздоровлення за 2007 рік в розм ірі, який передбачений ст.48 За кону України « Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» , а са ме в розмірі кратному мініма льній заробітній платі на мо мент виплати щорічної допомо ги.

В решті позову суд відмовля є з наведених вище міркувань .

Встановлені судом обстави ни підтверджуються:

копією посвідчення учасни ка ліквідації наслідків авар ії на ЧАЕС, категорія 2 серія НОМЕР_1, виданого ОСОБА_1 24.12.1992 року;

довідкою управління праці та соціального захисту насе лення Баришівської райдержа дміністрації б\н про перебув ання на обліку та про виплату Мельнику A.M. в лютому 2007 року 100 гр ивень компенсації на оздоров лення; іншими матеріалами сп рави. Керуючись ст. 19 Конститу ції України, ст. 48 Закону Украї ни " Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи", ст..77 Закону Украї ни « Про державний бюджет Укр аїни на 2006 рік», рішення Консти туційного Суду України № 6-рп в ід 09.07.2007 року, ст.ст. 2,11,17,70,71,99,100,159-163 КАСУ

Постановив:

Позов ОСОБА_1 до Управлі ння праці та соціального зах исту населення Баришівської районної державної адмініст рації Київської області про визнання дій протиправними, стягнення недоотриманої щор ічної одноразової допомоги н а оздоровлення задовольнити частково.

Визнати дії Управління пра ці та соціального захисту на селення Баришівської районн ої державної адміністрації щ одо відмови у перерахунку що річної допомоги на оздоровле ння за 2007 рік в розмірі передба ченому ст.48 Закону України « П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи» протиправними.

Зобов'язати Управління пр аці та соціального захисту н аселення Баришівської район ної державної адміністрації Київської області провести перерахунок та виплатити

5

ОСОБА_1 щорічної допомог и на оздоровлення за 2007 рік в ро змірі передбаченому ст.48 Зако ну України « Про статус і соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи», а саме в розмірі кратному до мініма льної заробітної плати на мо мент виплати щорічної допомо ги.

В решті позову відмовити

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Баришівський районний су д Київської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення, яка може бути подана до с уду протягом десяти днів з дн я проголошення постанови.

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення23.10.2007
Оприлюднено04.12.2009
Номер документу5431107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-211/2007

Ухвала від 25.03.2010

Адміністративне

Гайсинський районний суд Вінницької області

Ковчежнюк Василь Миколайович

Ухвала від 13.11.2007

Адміністративне

Центрально-Міський районний суд м.Горлівки

Реутова В.І.

Ухвала від 07.11.2007

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Перегінець Л.В.

Постанова від 23.10.2007

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Литвиненко О.Л.

Постанова від 09.08.2007

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Гончар М.С.

Постанова від 28.03.2007

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Файдюк В.В.

Постанова від 16.04.2007

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Кухарець В.М.

Постанова від 26.12.2007

Адміністративне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Гамрецький М.О.

Постанова від 23.02.2007

Адміністративне

Голосіївський районний суд міста Києва

Нєсвєтова Н.М.

Постанова від 20.12.2007

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Квітка О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні