КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1945/10/2370 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Коротк их А. Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
"20" січня 2011 р. м. Київ
Справа № 2-а-1945/10/2370
Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Коротких А.Ю .,
суддів: Літвіної Н .М.,
Чаку Є.В. ,
при секретарі: Корж В.В.,
розглянувши в судовому за сіданні адміністративну спр аву за апеляційною скаргою Д ержавної податкової інспекц ії у м. Черкаси на постанову Че ркаського окружного адмініс тративного суду від 18 червня 2010 року у справі за адміністра тивним позовом Закритого акц іонерного товариства «Фрау М арта»до Державної податково ї інспекції у м. Черкаси про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Черкаського окружного адміністративног о суду від 18 червня 2010 року позо в було задоволено.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій про сить суд апеляційної інстанц ії скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити у задово ленні позову. Свої вимоги апе лянт аргументує тим, що судом першої інстанції були непов но з' ясовані всі обставини справи, що мали суттєве значе ння для вирішення справи та д опущені порушення норм матер іального права.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, які з`явилися до суду апел яційної інстанції, перевірив ши за матеріалами справи нав едені у апеляційній скарзі д оводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Посадовими особами відпов ідача була проведена невиїзн а документальна перевірка за критого акціонерного товари ства «Фрау Марта»з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість за травень та липень 2009 року з ура хуванням зустрічних перевір ок по ланцюгу постачання, за н аслідками якої було складено акт № 841/23-4/32653955 від 15.04.2010 року.
Згідно висновків вказаног о акта, позивачем було завище но суму бюджетного відшкодув ання на загальну суму 113334, 00 грн. за податковими накладними, в иданими позивачу ТОВ «ВКФ «Д юна», чим порушено п.п.7.4.1, 7.4.5 п.7.4, п .п.7.5.1 п. 7.5 , п.п.7.7.1 та 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»від 3 квітня 1997 рок у № 168/97-ВР (далі - Закон № 168/97, чинн ий на момент виникнення спір них правовідносин).
На підставі висновків вказ аного акта, відповідачем бул о винесено податкове повідом лення-рішення № 0000342304/0 від 19.04.2010 ро ку, яким позивачу було зменше но заявлену суму бюджетного відшкодування податку на дод ану вартість на загальну сум у 113334 грн. 00 коп. (за травень 2009 року на 56667 грн. 00 коп. та за липень 2009 ро ку на 56667 грн. 00 коп.)
Як вбачається з матеріалів перевірки, відповідачем не п риймаються суми податкового кредиту позивача за податко вими накладними ТОВ «ВКФ «Дю на», виписаними останнім за п оставлений товар. Вказані до води відповідач обгрунтовує тим, що внаслідок зустрічних перевірок ТОВ «ВКФ «Дюна»ви явилось, що вказана юридична особа не є виробником товарі в, які поставлялись позивачу - ним є ТОВ «Стар-Найт». Однак , при проведенні зустрічної п еревірки ТОВ «Стар-Найт»було виявлено відсутність докуме нтації щодо операцій з ТОВ «В КФ «Дюна»через втрату докуме нтів внаслідок аварії мережі водопостачання.
Згідно з п.1.1 та 1.8 ст.1 Закону № 1 68/97, податковий кредит - сума, на яку платник податку має прав о зменшити податкове зобов'я зання звітного періоду, визн ачена згідно з цим Законом. Бю джетне відшкодування - сума, щ о підлягає поверненню платни ку податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим За коном.
У відповідності до абз.1 п.п 7. 4.1 п.7.4 ст.7 Закону № 168/97, податковий кредит звітного періоду виз начається виходячи із догові рної (контрактної) вартості т оварів (послуг), але не вище рі вня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товар и (послуги) відрізняється біл ьше ніж на 20 відсотків від зви чайної ціни на такі товари (по слуги), та складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв'язку з придбанн ям або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) т а послуг з метою їх подальшог о використання в оподатковув аних операціях у межах госпо дарської діяльності платник а податку; придбанням (будівн ицтвом, спорудженням) основн их фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротни х матеріальних активів та не завершених капітальних інве стицій в необоротні капіталь ні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого в икористання у виробництві та /або поставці товарів (послуг ) для оподатковуваних операц ій у межах господарської дія льності платника податку.
Згідно з пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону № 168/97, не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).
Відповідно до п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 вк азаного Закону, датою виникн ення права платника податку на податковий кредит вважаєт ься дата здійснення першої з подій: або дата списання кошт ів з банківського рахунку пл атника податку в оплату това рів (робіт, послуг), дата випис ки відповідного рахунку (тов арного чека) - в разі розрахунк ів з використанням кредитних дебетових карток або комерц ійних чеків; або дата отриман ня податкової накладної, що з асвідчує факт придбання плат ником податку товарів (робіт , послуг).
Таким чином, законодавець п ов`язує відсутність права на податковий кредит у даному в ипадку виключно з відсутніст ю податкових накладних у осо би, яка формує податковий кре дит.
Тому можлива несплата конт рагентами позивача своїх зоб ов`язань з ПДВ до бюджету не мо же бути підставою для відмов и у зарахуванні сум податков ого кредиту позивачу, оскіль ки останнім були сплачені су ми ПДВ у вартості послуг, що ни м отримувались.
З приводу правомірності фо рмування бюджетного відшкод ування колегія суддів відзна чає наступне.
Порядок формування сум бюд жетного відшкодування регул юється п.7.7 ст.7 Закону № 168/97.
Так, згідно п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 вказа ного Закону, сума податку, що п ідлягає сплаті (перерахуванн ю) до бюджету або бюджетному в ідшкодуванню, визначається я к різниця між сумою податков ого зобов'язання звітного по даткового періоду та сумою п одаткового кредиту такого зв ітного податкового періоду.
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .
При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, така су ма враховується у зменшення суми податкового боргу з цьо го податку, що виник за попере дні податкові періоди (у тому числі розстроченого або від строченого відповідно до зак ону), а при його відсутності - з араховується до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду.
Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення , то: а) бюджетному відшкодуван ню підлягає частина такого в ід'ємного значення, яка дорів нює сумі податку, фактично сп лаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податко вих періодах постачальникам таких товарів (послуг); б) зали шок від'ємного значення післ я бюджетного відшкодування в ключається до складу податко вого кредиту наступного пода ткового періоду (п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 За кону № 168/97).
Таким чином, платнику подат ків надано право на формуван ня бюджетного відшкодування у межах сум сплачених ним зоб ов`язань з ПДВ у попередніх по даткових періодах, не обмежу ючи останнього у кількості т аких періодів.
Враховуючи правомірність формування позивачем податк ового кредиту та докази, нада ні ним щодо здійснення оплат и ПДВ у вартості товарів та по слуг, колегія суддів приходи ть до висновку про неправомі рність висновків відповідач а про завищення суми бюджетн ого відшкодування позивачем .
Судом першої інстанції пра вильно встановлено обставин и справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріал ьного та процесуального прав а, а тому, у відповідності до с т. 200 КАС України, суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції у м . Черкаси залишити без задово лення, а постанову Черкасько го окружного адміністративн ого суду від 18 червня 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, ал е може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни в порядок і строки, визн ачені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Літ віна Н.М.
Чак у Є.В.
Повний текст виготовлено : 25.01.2011 року
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 13577073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Коротких А. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні