ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 січня 2011 року < Час пр оголошення > № 2а-7133/10/2670
Окружний адміністрати вний суд м. Києва у складі судд і Каракашьяна С.К. при секрета рі судового засідання Шкребт ій І.П., розглянувши у відкрито му судовому засіданні справу
за позовом Заступника прокурора Печерського район у міста Києва в інтересах дер жави в особі Управління Пенс ійного фонду України в Печер ському районі міста Києва
до Акціонерно го товариства закритого тип у «Ефен - Київ»
про стягнення
за участю представників ст орін:
від позивача: Скорняков ої І.С., представник,
від відповідача: Романюк Н.В., представник
від прокурора : Смізюк О.О.,
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокуро ра Печерського району міста Києва звернувся з позовом в в інтересах держави в особі Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Печерському районі м іста Києва про стягнення з Ак ціонерного товариства закр итого типу «Ефен - Київ» 508455,96грн . внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування.
Позовні вимоги мотив овані тим, що відповідач має з аборгованість з вказаних вне сків, яка виникла за результа тами перевірки позивачем від повідача та винесення вимоги №Ю-292 від 19.02.2010р.
Представник позивача - Управління Пенсійного фонд у України в Печерському райо ні міста Києва в судовому зас іданні позовні вимоги підтри мав, та надав заяву про зміну п озовних вимог, відповідно до якої стягненню підлягає 427673,16г рн., у зв' язку з тим, що сплаче ні відповідачем у складі єди ного податку суми внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування бул и зараховані до суми боргу ві дповідача.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються повніс тю, з огляду на те, що вищезазн ачену вимогу №Ю-292 від 19.02.2010р відп овідачем було оскаржено до Г оловного Управління пенсійн ого фонду України в місті Киє ві, скарга відповідача на час розгляду справи є неузгодже ними, тому зобов' язання від повідача є неузгодженими. Т акож відповідач стверджує , що суми внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування сплачуються н им у складі сум єдиного подат ку.
Розглянувши подані с торонами документи і матеріа ли, заслухавши пояснення пре дставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, Окружний адміністративни й суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матер іалів справи, співробітником Управління Пенсійного фонду України в Печерському район і міста Києва було проведено перевірку Акціонерного това риства закритого типу «Ефен - Київ» з питань достовірнос ті, повноти нарахування та св оєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування за пе ріод з 22.01.2007 року по 20.01.2010 року та с кладено Акт перевірки № 360 від 19.02.2010 р.
За результатами перевірки нараховано до сплати суму ст рахових внесків у розмірі 537 718, 19 грн., з яких 508 452,41 грн. за ставкою 33,2 % та 29 265,78 грн. за ставкою 1 % - 5 %. На с уму донарахування виписана в имога про сплату боргу № Ю-292 від 19.02.2010 р. в розмірі 508455,96 грн.
Донарахування сум внесків відповідачу мотивовано висн овками акту перевірки про те , що відповідачем порушено ча стини 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»у 2007- 2009 роках, яке полягал о в тому, що відповідач не нара ховував на те сплачував в нал ежному обсязі страхові внеск и. Відповідач у поданих скарг ах та судовому засіданні ная вність даного порушення запе речував з огляду на те, що він перебував протягом вказаног о часу на спрощеній системі о податкування.
Судом вказані заперечення не приймаються, виходячи з ни жчевикладеного.
Статтею 5 Закону Украї ни “Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” регулюються відносини, що виникають між суб' єктами системи загальнообов' язко вого державного пенсійного с трахування. Дія інших нормат ивно-правових актів на ці пра вовідносини може поширювати ся лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в час тині, що йому не суперечить. Ви ключно цим Законом визна чаються: принципи та структу ра системи загальнообов' яз кового державного пенсійног о страхування; коло осіб, які п ідлягають загальнообов' яз ковому державному пенсійном у страхуванню; перелік платн иків страхових внесків, їх пр ава та обов' язки; порядок на рахування, обчислення та спл ати страхових внесків; стягн ення заборгованості за цими внесками.
Пунктом першим статті 11 За кону України “Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування” установлен о, що загальнообов' язковому державному пенсійному страх уванню підлягають особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, ств орених відповідно до законод авства України, незалежно ві д форми власності, виду діяль ності та господарювання, у фі ліях, представництвах, відді леннях, в об' єднаннях грома дян, у фізичних осіб - суб' є ктів підприємницької діяльн ості та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єктів підприємницької діяльності, які обрали особл ивий спосіб оподаткування (ф іксований податок, єдиний по даток, фіксований сільського сподарський податок, придбал и спеціальний торговий патен т) на умовах трудового догово ру (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених з аконодавством.
Згідно з пунктом 1 статті 14 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”, страхува льниками цих осіб є їх робото давці, які відповідно до част ини 1 статті 15 цього Закону є платниками страхових внес ків та зобов' язані на підст аві пункту 6 частини 2 статті 17 з азначеного Закону нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески.
У статті 18 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” зазначено, що страхові вн ески є цільовим загальнообов ' язковим платежем, який спр авляється на всій території України в порядку, встановле ному цим Законом; вони не включаються до складу податк ів, інших обов' язкових плат ежів, що складають систему оп одаткування, на ці внески не п оширюється податкове законо давство, а іншим законодавст вом не можуть встановлюватис я пільги з нарахування та спл ати страхових внесків або зв ільнення від їх сплати.
Ставки, механізм справлянн я та пільги щодо сплати збору на обов' язкове державне пе нсійне страхування встановл ені Законом № 400/97ВР, яким р азом із Законом № 1058-IV не вст ановлено такої пільги, як зві льнення від сплати збору на о бов' язкове державне пенсій не страхування для суб' єкті в підприємницької діяльност і, котрі перейшли на спрощену систему оподаткування.
Аналізуючи наведені право ві норми, суд дійшов висновку , що страхові внески на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування не входять до системи оподаткування, на них не поширюється податков е законодавство, іншим закон одавством не можуть встановл юватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати .
Отже, обов' язок сплачуват и страхові внески на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування не зумовлює ться статусом платника подат ку як суб' єкта підприємниць кої діяльності.
Указ Президента України № 72 7/98 регулює питання оподаткува ння суб' єктів малого підпри ємництва. Згідно з вимогами с татті 15 Прикінцевих положень Закону України “Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування”, до при ведення законодавства Украї ни у відповідність із цим З аконом, закони України та і нші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону . Положення статті 6 зазначе ного Указу про звільнення су б' єктів малого підприємниц тва, які сплачують єдиний под аток, від збору на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, Закону суп еречать і застосуванню не пі длягають.
Статтею 19 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” установлено, що страхові внески до солідарної систем и загальнообов' язкового де ржавного пенсійного страхув ання нараховуються роботода вцем на суми фактичних витра т на оплату праці (грошового з абезпечення) працівників, що включають витрати на виплат у основної та додаткової зар обітної плати та інших заохо чувальних і компенсаційних в иплат.
При цьому, суд враховує прав ову позицію, викладену в інфо рмаційному листі Вищого адмі ністративного суду України в ід 20.07.2010 р. N 1112/11/13-10
Отже, відповідач був зобов ' язаний нараховувати та спл ачувати страхові внески на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування.
Судом не приймаються посил ання відповідача на те, що зоб ов' язання, визначені вимого ю № Ю-292 від 19.02.2010 р. є неузгод женими у зв' язку із подання м відповідачем скарг до орга нів Пенсійного фонду України .
Норми Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” н е містять визначень, за якими зобов' язання про сплату вн есків вважаються неузгоджен ими до закінчення розгляду с карг платника внесків чи суд ових позовів про їх скасуван ня.
Такі положення містять н орми Податкового кодексу Укр аїни, проте, вони не можуть зас тосовуватись для визначення порядку сплати сум внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування.
Також Закон України “Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування” не передбачає повноважень інши х органів на затвердження но рмативних актів про визначен ня процедур сплати зобов' яз ань, зокрема процедури узгод ження таких зобов' язань. У з в' язку з чим не можуть бути з астосовані інструкції орган ів Пенсійного фонду України.
Отже, зобов' язання позива ча зі сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування не можут ь мати статусу неузгоджених , оскільки такий статус не пер едбачений нормами Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”.
Оскарження в адміністрати вному порядку вимоги органу Пенсійного Фонду України мож е бути підставою для зупинен ня провадження у справі про с тягнення внесків, нараховани х такою вимогою, на підставі п ункту 4 частини другої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України, проте, т аке зупинення можливе за ная вності клопотання сторони пр о це. Клопотань про зупинення провадження у справі від сто рін не надходило.
На підставі вищевикладено го, суд доходить висновків пр о наявність підстав для задо волення позовних вимог, оскі льки відповідачем не надано жодних доказів про погашення зобов' язань зі сплати внес ків.
Враховуючи викладене та к еруючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС Укра їни, Окружний адміністративн ий суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1 .Позов задовольни ти повністю.
2.Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу "Е фен-Київ" (м.Київ, вул.Ш.Руставе лі, 6.15, кв. З, ідент.код 23733343) 427673 (чоти риста двадцять сім тисяч шіс тсот сімнадцять) грн. 16 коп. на к ористь Управління Пенсійног о фонду України в Печерськом у районі міста Києва.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції апеляційної скарги.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13636609 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні