Постанова
від 03.02.2011 по справі 2а-18162/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 лютого 2011 року 11:20 № 2а-18162/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Епос"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про визнання протиправними ді й щодо невизнання податкової звітності, скасування рішен ь

За участю представників с торін:

позивача : Князь С.В.

відповідача: Чайка М.

На підставі ч. 3 ст. 160 К АС України в судовому засіда нні 03.02.2011р. проголошено вступну та резолютивну частини пост анови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Епос»зв ернулось до Окружного адміні стративного суду м. Києва з по зовом, з урахуванням змін, до Д ержавної податкової інспекц ії у Голосіївському районі м іста Києва про визнання прот иправними дії по невизнанню поданої 29.04.2010р. податкової декл арації з податку на прибуток за звітний (податковий) періо д «І квартал 2010 року»; зобов' я зання визнати подану 29.04.10р. под аткову декларацію з податку на прибуток за звітний (подат ковий) період «І квартал 2010 рок у»; зобов' язання перенести (імпортувати) засобами ПЗ АІС «Облік платників та платежі в з електронної бази звітних документів до КОР (карток осо бистих рахунків), що ведеться органами державної податков ої служби, показники поданої 29.04.2010р. податкової декларації з податку на прибуток за звітн ий (податковий) період «І квар тал 2010 року».

Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує неправомірніс тю рішень ДПІ у Голосіївсько му районі м. Києва щодо невиз нання податкової декларації позивача з податку на прибут ок за І квартал 2010 року, як тако ї, що складена з порушенням ви мог п. 3.1 Порядку складання дек ларації з податку на прибуто к підприємства, затвердженог о наказом ДПА України від 29.03.2003р . №143. Позивач вважає, що відпові дач діяв неправомірно, в пору шення вимог ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», з пер евищенням повноважень та поз а межами компетенції.

Відповідач проти позову за перечив, зазначивши, що відпо відач звернувся до позивача з листом від 13.05.2010р. №11369/10/15-111 «Про н евизнання як податкової звіт ності»та запропонував подат и нову декларацію за І кварта л 2010 року, оформлену належним ч ином, а саме: із зазначенням в заголовній частині декларац ії повної назви підприємства .

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Епос»(ко д ЄДРПОУ 31026977) як суб' єкт підпр иємницької діяльності - юрид ична особа зареєстроване Гол осіївською районною у м. Києв і державною адміністрацією 2 2.09.2005р.

Як платник податків та збор ів позивач взятий на облік у Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва та є платником податку на прибуток підприємств.

29.04.2010 року позивачем до Держа вної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Киє ва подано податкову декларац ію з податку на прибуток підп риємств за І квартал 2010 року .

Відповідно до листа ДПІ у Г олосіївському районі м. Києв а №11369/10/15-111 від 13.05.2010р. «Про невизнан ня як податкової звітності»п одаткова декларація з податк у на прибуток за І квартал 2010 ро ку не визнана як податкова де кларації та запропоновано ТО В «Епос»надати нову, оформле ні належним чином.

Зокрема, відповідач вказує на те, що декларація не відпов ідає вимогам п. 3.1 Порядку скла дання декларації з податку н а прибуток підприємства, зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 29.03.2003р. №143 (у редакції Наказу ДПА України від 05.07.2007р. № 408), зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 08.04.203р. за №371/7592, де вказується, що у загол овній частині декларації від ображаються повна назва підп риємства (відповідно до уста новчих документів, зареєстро ваного в установленому поряд ку, ідентифікаційний код за Є ДРПОУ, код виду економічної д іяльності. Місцезнаходження та номер телефону платника (ф акс, електронна адреса - за б ажанням).

Зокрема, в своїх запереченн ях відповідач вказує на те, що в поданій позивачем податко вій декларації з податку на п рибуток за І квартал 2010 року не було зазначено повної назви підприємства.

Таким чином, відповідач вва жає, що діяв в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені законодавством.

Правомірність дій відпов ідача щодо невизнання податк ової декларації та винесення рішення, оформленого листом №11369/10/15-111 від 13.05.2010р. і є предметом д аного спору.

Досліджуючи надані сторо нами докази, аналізуючи наве дені міркування та заперечен ня, оцінюючи їх в сукупності, с уд бере до уваги наступне.

Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" від 21 грудня 2000 року N 2181-III (надалі - Закон N 2181-III) (зі змінами та доповненнями) - ч инного на момент звернення д о суду та виникнення правові дносин.

Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону N 2181-III податкова декл арація, розрахунок - документ , що подається платником пода тків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).

Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 З акону N 2181-III платник податків са мостійно обчислює суму подат кового зобов'язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї с татті.

Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 З акону N 2181-III податкові декларац ії подаються за базовий пода тковий (звітний) період, що дор івнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місяч них авансових внесків), - протя гом 20 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця; б) календарному кварта лу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті кварт альних або піврічних авансов их внесків), - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя); в) календарному року, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.1.4 цьог о пункту, - протягом 60 календар них днів за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.

Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст . 4 Закону № 2181-III, податкова звітн ість, отримана контролюючим органом від платника податкі в як податкова декларація, що заповнена ним всупереч прав илам, зазначеним у затвердже ному порядку її заповнення, м оже бути не визнана таким кон тролюючим органом як податко ва декларація, якщо в ній не за значено обов'язкових реквізи тів, її не підписано відповід ними посадовими особами, не с кріплено печаткою платника п одатків. Тобто, у самому Закон і № 2181-ІІІ прямо передбачено, за яких обставин податковий ор ган може не визнати декларац ію.

Згідно з п 4.1.2. вказаної норм и Закону N 2181-III, прийняття податк ової декларації є обов'язком контролюючого органу. Подат кова декларація приймається без попередньої перевірки з азначених у ній показників ч ерез канцелярію, чий статус в изначається відповідним нор мативно-правовим актом. Пода ткова звітність, отримана ко нтролюючим органом від платн ика податків як податкова де кларація, що заповнена ним вс упереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією надати нову податкову декларацію з виправленими по казниками (із зазначенням пі дстав неприйняття попереднь ої), то такий платник податків має право: надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгод ження.

За наведених норм Закону, по датковий орган зобов' язани й прийняти податкову деклара цію без попередньої перевірк и зазначених у ній показникі в та може не визнати податков у звітність як податкову дек ларацію виключно з підстав з аповнення її всупереч правил , зазначеним у затвердженому порядку її заповнення.

Форму декларації з податку на прибуток підприємства та порядок складання деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства, що додаються затвер джено Наказом ДПА України ві д 29.03.03р. №143 “Про затвердження фо рми декларації податку на пр ибуток підприємства та поряд ок її складання”, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2003 р. за N 271/7592.

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку складання декларації з п одатку на прибуток підприємс тва, затвердженого вказаним Наказом, декларація з податк у на прибуток підприємства т а додатки до неї подаються пл атником незалежно від того, ч и виникло у звітному періоді в платника податкове зобов'я зання чи ні.

Достовірність даних підтв ерджується підписами керівн ика і головного бухгалтера т а засвідчується печаткою під приємства. Оригінал декларац ії з відповідними додатками подається платником до подат кового органу за місцезнаход женням платника на одному дв осторонньому аркуші формато м А-4 з відповідними додатками на односторонніх аркушах фо рматом А-4 (п. 1.6 Наказу).

Відповідно до п. 4.4 Методични х рекомендацій щодо централі зованого приймання та комп'ю терної обробки податкової зв ітності платників податків в ОДПС України, затверджених Н аказом ДПА України від 31.12.08р. №82 7, працівники ОДПС при прийман ні податкової звітності на п аперових та електронних носі ях з доданням роздрукованих оригіналів контролюють наяв ність: підписів посадових ос іб; печатки платника податкі в; обов'язкових реквізитів; об ов'язкових додатків до подат кової звітності, передбачени х порядком заповнення відпов ідної звітності; прокреслень у значеннях показників, що не заповнюються через відсутні сть інформації. У цьому конте ксті під обов'язковими рекві зитами розуміються: тип доку мента (звітний, уточнюючий, зв ітний новий); звітний (податко вий) період; назва платника по датків; код платника податкі в згідно з Єдиним державним р еєстром підприємств та орган ізацій України відповідно до постанови Кабінету Міністрі в України від 22 січня 1996 року N 118 " Про створення Єдиного держав ного реєстру підприємств та організацій України" або реє страційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ідентифікаційний н омер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та но мер паспорта для фізичної ос оби; місцезнаходження платни ка податків; назва ОДПС, до яко го подається звітність; дата подання звіту (або дата запов нення - залежно від форми); під писи посадових осіб, засвідч ені печаткою. Для звітів, у яки х це передбачено формою: звіт ний (податковий) період, що уто чнюється, у разі надання плат ником податків уточнюючого р озрахунку; ініціали, прізвищ а та ідентифікаційні номери посадових осіб; код виду екон омічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядув ання за КОАТУУ; індивідуальн ий податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію дл я платників ПДВ.

Як свідчать обставини спра ви, подана позивачем деклара ція містить всі необхідні ре квізити: назву платника, код з а ЄДРПОУ, місцезнаходження п латника податків, підписана посадовою особою позивача та скріплена печаткою.

За наведених обставин та пр авових норм, невизнання пода ткової декларації з підстав, що викладені у листі ДПІ у Гол осіївському районі м. Києва № 11369/10/15-111 від 13.05.10р., суд вважає непра вомірним.

Приймаючи до уваги виснов ки суду щодо протиправності дій відповідача в частині не визнання декларації, а також те, що декларація була подана позивачем з дотримання вимо г п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону N 2181-III, відпо відно до якого податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює, зокрема, календар ному кварталу або календарно му півріччю (у тому числі при с платі квартальних або півріч них авансових внесків), - протя гом 40 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) к варталу (півріччя) - суд вважає обґрунтованим позов в части ні зобов' язання відповідач а визнати податкову декларац ію ТОВ «Епос»з податку на при буток за 1 квартал 2010 року такою , що подана своєчасно та відпо відно до вимог чинного закон одавства України.

Окрім того, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає за необхідне звернути ува гу на те, що правила ч. 3 ст. 105 КАС України, стосовно зазначенн я позивачем у позовній заяві способу захисту судом поруш ених прав, не виключають можл ивості обрання іншого способ у захисту самим судом.

З огляду на положення ч. 2 ст. 162 КАС України, суд вважає, що за значені в ній способи захист у порушеного права не містят ь виняткового переліку. Біль ш того, в абзаці другому ст. 162 К АС України законодавець вказ ав, що суд може прийняти іншу п останову, яка б гарантувала д отримання і захист прав, своб од, інтересів людини і громад янина, інших суб' єктів у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку суб' єк тів владних повноважень.

За загальним правилом, вст ановленим у ч. 1 ст. 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України (надалі - Кодекс), кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення . Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодек су в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень не довів пр авомірності дій, отже, як насл ідок, дії відповідача щодо не визнання декларації позивач а з податку на прибуток за І кв артал 2010 року визнаються судо м неправомірними.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Враховуючи вищенаведене, с уд прийшов до висновку про мо жливість в даному випадку за довольнити позовні вимоги ча стково.

Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноваже ння надано; обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно; розсудливо; з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; сво єчасно, тобто протягом розум ного строку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що вимоги ТОВ «Епос»підляг ають задоволенню частково.

За таких умов, судові витрат и, здійснені позивачем, прису джуються згідно до ч.3 ст. 94 КАС України на користь позивача відповідно до задоволених ви мог з Державного бюджету Укр аїни.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд м. Києва

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністрат ивний позов задовольнити час тково.

2. Визнати протипра вними дії Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва щодо невизна ння податкової декларації То вариства з обмеженою відпові дальністю «Епос»(код ЄДРПОУ 31026977) з податку на прибуток за І квартал 2010 року як податкової звітності з підстав, викладе них в листі від 13.05.2010р. №11369/10/15-111.

3. Зобов' язати Держав ну податкову інспекцію у Гол осіївському районі м. Києва в изнати подану 29.04.2010р. податкову декларацію Товариства з обм еженою відповідальністю «Еп ос»(код ЄДРПОУ 31026977) з податку на прибуток за І квартал 2010 року т акою, що подана своєчасно та в ідповідно до вимог чинного з аконодавства України.

4. В іншій частині позовних в имог відмовити.5. Судові витрати у розмірі 1,70 грн. прису дити на користь ТОВ «Епос»( код ЄДРПОУ 31026977, адреса: 03127, м. Київ , пр.-т. 40-річчя Жовтня, 120, к. 1) за р ахунок Державного бюджету Ук раїни.

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.02.2011
Оприлюднено09.02.2011
Номер документу13669321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18162/10/2670

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні