Справа № 2-а-9115/10/2270
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 січня 2011 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Михайлова О.О.
при секретарі Мельничук В.В.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Інр іч" до Державної податков ої інспекції у м. Хмельницько му , Головного управління Дер жавного казначейства Україн и у Хмельницькій області п ро стягнення відшкодування б юджетної заборгованості по п одатку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Інріч» з вернулося до Хмельницького о кружного адміністративного суду з позовом до Державної п одаткової інспекції у м. Хмел ьницькому, Головного управлі ння Державного казначейства України у Хмельницькій обла сті з позовом про відшкодува ння бюджетної заборгованост і по податку на додану вартіс ть, з урахуванням уточнення п озовних вимог, у сумі 91326 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просить суд їх з адовольнити.
Представники відповідачів позов не визнали та в його зад оволенні просять відмовити.
Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позовні ви моги підлягають до задоволен ня з наступних підстав.
Відповідно до податкових д екларацій з податку на додан у вартість за лютий, квітень-в ересень 2010 року та розрахункі в сум бюджетного відшкодуван ня товариство з обмеженою ві дповідальністю «Інріч» сума , що підлягає бюджетному відш кодуванню, складає 200391 грн. Поз ивачем були подані заяви про повернення суми бюджетного відшкодування.
На підставі підпункту 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість» Держ авна податкова інспекція у м . Хмельницькому провела доку ментальні невиїзні та докуме нтальні виїзні перевірки тов ариства з обмеженою відповід альністю «Інріч». На підстав і зазначених перевірок Держа вною податковою інспекцією у м. Хмельницькому були винесе ні податкові повідомлення-рі шення форми «В2» №0000242304/0 та форми «В1» №0000482304/0 від 28 жовтня 2010 року.
Крім того, податковим орган ом зроблено висновок про нем ожливість підтвердження бюд жетного відшкодування ПДВ че рез відсутність відомостей з а результатами обов' язкови х перевірок з питань правови х відносин по ланцюгу постач ання до виробника (імпортера ) всього в сумі 74812 грн., в тому чи слі за квітень 15783 грн., за траве нь 8190 грн., за червень 18594 грн., за л ипень 20187 грн., за серпень 12058 грн.
Бюджетне відшкодування по датку на додану вартість за в ересень 2010 року у сумі 16514 грн. не було відшкодовано позивачу з причини повернення Головни м управлінням Державного каз начейства України у Хмельниц ькій області висновку про су му бюджетного відшкодування у зв' язку з відсутністю дан их щодо можливих загальних о бсягів відшкодування ПДВ.
Відповідно до підпункту 7.7.1 п . 7.7 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» (в ре дакції, яка діяла на час виник нення спірних правовідносин ) сума податку, що підлягає спл аті (перерахуванню) до бюджет у або бюджетному відшкодуван ню, визначається як різниця м іж сумою податкового зобов' язання звітного податкового періоду та сумою податковог о кредиту такого звітного по даткового періоду.
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .
При від' ємному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшен ня суми податкового боргу з ц ього податку, що виник за попе редні податкові періоди (у то му числі розстроченого або в ідстроченого відповідно до з акону), а при його відсутності - зараховується до складу под аткового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значен ня, то:
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередньому пода тковому періоді постачальни кам таких товарів (послуг);
б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту (підпу нкт 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 вищезазначеного Закону).
Державною податковою інсп екцією у м. Хмельницькому від повідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адм іністративного судочинства України не було доведено пор ушення позивачем вищезазнач еного порядку визначення сум и податку на додану вартість , що підлягає бюджетному відш кодуванню.
Посилання Державної подат кової інспекції у м. Хмельниц ькому на непідтвердження спл ати суми податку на додану ва ртість по ланцюгу до виробни ка, що позбавляє позивача пра ва на бюджетне відшкодування , не можуть братись до уваги, о скільки при придбанні товару покупець зобов' язаний лише сплатити відповідну суму по датку на додану вартість про давцю в ціні товару, який зобо в' язаний внести цю суму под атку на додану вартість до бю джету і у випадку невиконанн я свого обов' язку понести з а це відповідальність. Покуп ець не несе відповідальності за несплату податку до бюдже ту продавцем (платником пода тку), на якого і покладено зако нодавчий обов' язок, що безп осередньо витікає з визначен ня терміну «платник податку» , наведеному в п. 1.3 ст. 1 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість».
Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається в податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п' ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників.
До декларації додаються ро зрахунок суми бюджетного від шкодування, копії погашених податкових векселів (податко вих розписок), у разі їх наявно сті, та оригіналів п' ятих ос новних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов' я заний у п' ятиденний термін після закінчення перевірки н адати органу державного казн ачейства висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету.
На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому су му бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на пото чний банківський рахунок пла тника податку в обслуговуючо му банку протягом п' яти опе раційних днів після отриманн я висновку податкового орган у.
Враховуючи те, що Державною податковою інспекцією у м. Хм ельницькому за наслідками пе ревірки позивача та в ході ро згляду справи не було доведе но неправомірність заявленн я позивачем до бюджетного ві дшкодування суми податку на додану вартість в розмірі 91326,00 грн., суд приходить до висновк у про необхідність задоволен ня позовних вимог про стягне ння бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь за квітень-вересень 2010 року в сумі 91326, 00 грн.
Керуючись ст.ст. 7 - 12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Інріч" (код 31285711) відшкод ування бюджетної заборгован ості по податку на додану вар тість, яке за результатами по даних податкових декларацій з ПДВ за квітень-вересень 2010 ро ку підлягає відшкодуванню, у сумі 91326 (дев'яносто одну тисяч у триста двадцять шість) грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Інріч" (код 31285711) судові в итрати у сумі 1093 (одну тисячу де в' яносто три) грн.
Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку подання апеляційн ої скарги. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосу вання судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийнят тя постанови у письмовому пр овадженні апеляційна скарга подається протягом десяти д нів з дня отримання копії пос танови.
Повний текст постанови в иготовлено 27 січня 2011 року
Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2011 |
Оприлюднено | 14.02.2011 |
Номер документу | 13710525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні