32/7
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
14.02.08 р. Справа № 32/7
Господарський суд Донецької області у складі судді О.М. Сковородіної при секретарі судового засідання: Бахмет А.В.
за участю представників сторін
від позивача: Кулик В.М. – довіреність від 17.12.07р.
від відповідача: не з'явився
за позовом: Державної екологічної інспекції в Донецькій області м. Донецьк
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь
про відшкодування суми збитків, заподіяних державі в наслідок порушення природоохоронного законодавства, в сумі 600,00грн.
Позивач, Державна екологічна інспекція в Донецькій області м. Донецьк, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь про відшкодування суми збитків, заподіяних державі в наслідок порушення природоохоронного законодавства, в сумі 600,00грн.
В обґрунтування свої вимог позивач посилається на акт перевірки виконання вимог природоохоронного законодавства від 20.04.2007 р. № 14, яким зафіксовано факт незаконної рубки зелених насаджень, а саме: ялини колючої в кількості 1 штуки до повного припинення росту, протокол про адміністративне правопорушення № 14/9 від 20.04.07р., постанову про накладення адміністративного стягнення від 23.04.07р. № 14/8, розрахунок збитку.
Позивач стверджує, що дозволу на такі дії, а саме розпорядження міського голови та ордеру на рубку зелених насаджень відповідачу не надавалось.
Відповідач у судові засідання не з'явився, про час і місце слухання був належним чином повідомлений, що підтверджує штамп канцелярії суду на ухвалах, поштове повідомлення, позов не оспорив, відзив на позовну заяву не надав, не пояснив причини нез'явлення та не надав витребувані судом документи, необхідні для вирішення спору. Зважаючи на достатність представлених позивачем документів, неповідомлення відповідачем поважних причин нез'явлення у судове засідання, справа розглядається по наявним в ній матеріалам відповідно до ст. 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив.
20.04.2007р. державними інспекторами відділу оперативного міжрайонного екологічного контролю по Приазовському району в присутності директора Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь було здійснено обстеження місця незаконної рубки зелених насаджень до ступеня припинення росту у кількості 1 штуки, а саме: ялини колючої, диаметром біля шейки кореня 25,1см.
За результатами перевірки складено акт від 20.04.2007 р. № 14, в якому зафіксований факт незаконної рубки зелених насаджень відповідачем за адресою: пр. Леніна, 71 у м. Маріуполі, без спеціального дозволу (ордеру) на вирубку зелених насаджень, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, ст. ст. 26, 27 Закону України „Про рослинний світ”.
За фактом рубки дерева був складений протокол про адміністративне правопорушення № 14/9 від 20.04.07р., та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 23.04.07р. № 14/8, за якою директор відповідача притягався до адміністративної відповідальності за порушення вимог п.1ст. 26, ст. 27 Закону України „Про рослинний світ”.
Внаслідок порушення вимог діючого законодавства державі заподіяний збиток на суму 600,00грн., який розрахований у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. № 559 „Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів”.
За результатами розгляду матеріалів справи суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Відповідно до ст. 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення;
д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
При використанні природних ресурсів має забезпечуватися виконання й інших вимог, встановлених цим Законом та іншим законодавством України.
Відповідно до п. 3-5 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006р. № 1045, видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.
Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі - заявник) про видалення зелених насаджень.
Компетентний орган протягом трьох днів після надходження заяви затверджує склад відповідної комісії.
До складу комісії включаються представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, а також інших заінтересованих організацій.
Комісія у п'ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню, за зразком, затвердженим Мінбудом.
Акт складається у чотирьох примірниках і подається на погодження з територіальним органом Мінприроди у триденний строк. Три примірники погодженого акта повертається комісії, по одному з яких передається власнику (користувачу) земельної ділянки і заявнику.
Голова комісії готує в триденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і що залишаються на земельній ділянці.
Компетентний орган у тижневий строк після надходження зазначеного проекту приймає рішення про видалення зелених насаджень і наступного дня видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач ордер на рубку зелених насаджень, а сааме: ялини колючої в кількості 1штуки до ступеня припинення росту не одержував, тому суд дійшов висновоку про незаконність дій відповідача стосовно самовільної вирубки дерева.
Стаття 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” передбачає, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. № 559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів”, встановлено, що розмір шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів, обчислюється за таксами, що затверджені цією постановою, працівниками Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки, його органів на місцях та інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади, яким надано право розглядати справи про адміністративні правопорушення.
З наданого суду розрахунку збитків, вбачається, що розмір збитку складає 600,00грн.
Відповідачем сума збитків своєчасно не була сплачена.
За таких обставин, вимога щодо стягнення з відповідача збитків, заподіяних державі в сумі 600,00 грн., підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають віднесенню на відповідача в порядку, що передбачений ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Постанови Кабінету міністрів України від 01.08.2006р. № 1045 "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах", Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. № 559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів”, керуючись ст.ст. 22, 32, 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
Задовольнити позовні вимоги Державної екологічної інспекції в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь про відшкодування суми збитків, заподіяних державі в наслідок порушення природоохоронного законодавства, в сумі 600,00грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь (87536, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Азовстальська, 19-1/66, ЄДРПОУ 34843455) збитки, заподіяні державі, в сумі 600,00грн. на рахунок спеціального фонду Маріупольської міської ради (УДК м. Маріуполь, п/р 33117331700052 ГУДКУ в Донецькій області, код банку 834016, ЄДРПОУ 34686694, КБК 24062100).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь (87536, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Азовстальська, 19-1/66, ЄДРПОУ 34843455) на користь Державного бюджету України державне мито в розмірі 102,00грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовєвропродукт” м. Маріуполь (87536, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Азовстальська, 19-1/66, ЄДРПОУ 34843455) на користь державного бюджету (ЄДРПОУ 34686537, отримувач Державний бюджет м. Донецьк, Ворошиловський район, п/р 31216259700004 у ГУ ДКУ Донецької області, код банку 834016) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00грн.
Рішення набирає законної сили 25.02.08р.
Рішення може бути оскаржено в Донецький апеляційний господарський суд згідно розділу XII ГПК України.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суддя Сковородіна О.М.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2008 |
Оприлюднено | 20.02.2008 |
Номер документу | 1373496 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Мороз Валентин Федорович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні