Рішення
від 10.02.2011 по справі 17/5025/74/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/5025/74/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" лютого 2011 р.Справа № 17/5025/74/11

За позовом Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації м. Деражня  

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Контрольно-ревізійний відділ у Деражнянському районі м. Деражня

до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка с. Копачівка Деражнянського району

про стягнення зайво отриманих бюджетних коштів в сумі 333 000,00 грн.

Суддя  В.В. Димбовський

Представники сторін:

позивача: Коваль Г.А. - за довіреністю від 20.01.2011р.

відповідача: Аксьонов В.А. - за довіреністю від 21.01.2011р.

за участю третьої особи: Земляков С.П. - представник за довіреністю

за участю прокуратури: Грамчук Т.А. - прокурор відділу прокуратури області

У судовому засіданні згідно ч. 2 ст. 85 ГПК України оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Суть спору: Прокурор в інтересах позивача звернувся з позовом до суду про стягнення з відповідача зайво отриманих бюджетних коштів в сумі 333 000,00 грн. В обґрунтування позовних вимог посилається на проведену Контрольно-ревізійним відділом у Деражнянському районі ревізію фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Деражнянської РДА та зустрічної звірки в СТОВ ім. Шевченка, якою було встановлено, що в порушення вимог п. 20 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою КМУ №348 від 01.03.2007р. та абз. 6 п. 20 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою КМУ №282 від 18.03.2009р., СТОВ ім. Шевченка с. Копачівка Деражнянського району зайво отримало бюджетні кошти «Спеціальної дотації за приріст поголів'я корів»на загальну суму 330 000,00 грн., з них: у 2008 році –252 000,00 грн., в 2009 році –81 000,00 грн.

Повноважний представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що вони обґрунтовані та підтверджені поданими доказами.

Прокурор відділу прокуратури області в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Відповідач у відзиві на позов та його повноважний представник в судовому засіданні проти позову заперечує, мотивуючи тим, що висновок Контрольно-ревізійного відділу є необгрунтованим, так як з метою прийняття рішення щодо надання фінансової підтримки СТОВ ім. Шевченка відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348 за приріст поголів'я корів молочного напрямку у 2008 році було проведено три засідання комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності; у 2009 році відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №282 від 18.03.2009р. також було проведено два засідання означеної комісії. Зазначає, що за протоколом №2 від 22.07.2008р. згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 45 голів на загальну суму 135 000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 18 голів на загальну суму 54 000,00 грн., за протоколом №5 від 04.08.2008р. було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 2 голови на загальну суму 6000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 3 голови на загальну суму 9000,00 грн., за протоколом №7 від 24.11.2008р. було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 26 голів на загальну суму 78000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 35 голів на загальну суму 105000,00 грн. За протоколом №2 від 16.04.2009р. згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 16 голів на загальну суму 48000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 21 голова на загальну суму 63000,00 грн., а за протоколом №4 від 07.07.2009р. включено у відомість на виплату дотації корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 8 голів на загальну суму 24 000,00 грн. Стверджуючи, що на час розгляду даної справи, означені Рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності, ухвалені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348 та №282 від 18.03.2009р. є чинними і у встановленому законом порядку не скасовані, вважає, що бюджетні кошти «Спеціальної дотації за приріст поголів'я корів» у сумі 333 000,00грн., які були виплачені СТОВ ім. Шевченка відповідно до рішень комісії є законними і не можуть вважатися незаконними видатками. На думку відповідача фактів незаконного отримання СТОВ ім. Шевченка бюджетних коштів, контролюючими органами не встановлено. Стосовно посилань позивача на зустрічну звірку, якою встановлено зниження станом на 01.01.2009р. поголів'я корів молочного напрямку на 32 голови, а м'ясного напрямку - на 52 голови, станом на 01.01.2010р. - поголів'я корів молочного напрямку на 23 голови, а м'ясного напрямку - на 4 голови, зазначає, що КРВ не вказано причин такого зниження поголів'я. Вказує, що відповідно до довідки Управління ветеринарної медицини від 19.01.2011р. №4 у період 2007- 2009 років у СТОВ ім. Шевченка було виявлено 73 корови і нетелі, хворі на лейкоз, які товариство зобов'язане було в обов'язковому порядку здати на м'ясокомбінат, аби в подальшому уникнути проявів небезпечної хвороби. За актами Шпичинецької дільничої ветлікарні тільки у період листопад-грудень 2009 року у товаристві було вибракувано і здано на м'ясокомбінат 14 голів ВРХ.

Також, представником відповідача було подано клопотання про припинення провадження у справі. Як на підставу зазначеного клопотання відповідач вказував на ті обставини, що Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації є бюджетною установою і жодних господарських відносин з СТОВ ім. Шевченка не мало. Посилався на ст. 4 Господарського кодексу України, відповідно до якої не є предметом регулювання цього Кодексу фінансові відносини за участі суб'єктів господарювання, що виникають у процесі формування та контролю виконання бюджетів усіх рівнів; адміністративні та інші відносини управління за участі суб'єктів господарювання, в яких орган державної влади або місцевого самоврядування не є суб'єктом, наділеним господарською компетенцією, і безпосередньо не здійснює організаційно-господарських повноважень щодо суб'єкта господарювання. Зазначав, що як підтвердила у судовому засіданні представниця Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації Хмельницької області відповідно до Положення «Про управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації»до функцій та прав Управління АПР не належать дії щодо забезпечення відшкодування бюджетних коштів, а відтак управління не може виступати стягувачем з даних правовідносин. Крім того, заперчував щодо участі прокурора та позивача у спірних правовідносинах.

Третя особа з позовною заявою повністю згідна, вважає, що СТОВ ім. Шевченка с. Копачівка Деражнянського району зайво отримало бюджетні кошти «Спеціальної дотації за приріст поголів'я корів» на загальну суму 330 000,00 грн., з них: у 2008 році –252 000,00 грн., в 2009 році –81 000,00 грн., які необхідно повернути до державного бюджету.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи по суті, суд встановив:

Згідно плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного відділу у Деражнянському районі на ІІ квартал 2010 року, зверненням Управління Служби безпеки України у Хмельницькій області №72/21/3535 від 30.04.2010р. та на підставі направлення №11 від 12.05.2010р. головним контролером-ревізором КРВ у Деражнянському районі Земляковим С.П. проведена ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Деражнянської РДА щодо законності отримання та цільового використання коштів передбачених на виконання бюджетних програм з підтримки сільгоспвиробників за 2009 рік та завершений звітний період 2010 року.

За результатами ревізії 03.06.2010р. складений акт №5-35/17. Серед іншого ревізором в акті відображено, що проведеною ревізією встановлено, що СТОВ ім. Шевченка отримало з державного бюджету в 2008 році по КПКВ 2801210 «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва»387000,00 грн., в 2009 році           СТОВ ім. Шевченка отримало дотації в сумі 461 200,00 грн. Управлінням агропромислового розвитку Деражнянської райдержадміністрації створено в 2008 та 2009 роках комісії для визначення середнього показника спеціальної дотації за приріст поголів'я корів на 1 голову прирощеної корови або закупленої племінної нетелі, визначення обсягів спеціальної дотації за приріст поголів'я тварин кожному сільськогосподарському підприємству та прийняття рішення про включення їх до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на таку дотацію.

Для отримання спеціальної дотації за приріст поголів'я корів молочного та м'ясного напряму продуктивності СТОВ ім. Шевченка подало необхідні документи в Управління агропромислового розвитку Деражнянської райдержадміністрації, в тому числі: звіти Ф-24-сг «Звіт про стан тваринництва», Витяги з Реєстру тварин про ідентифікацію та реєстрацію великої рогатої худоби, видані Державним підприємством «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин».

В 2008 році згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності (протокол №2 від 22.07.2008р.) СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 45 голів на загальну суму 135 000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 18 голів на загальну суму 54 000,00 грн.; згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності (протокол №5 від 04.08.2008р.) СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 2 голови на загальну суму 6 000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 3 голови на загальну суму 9 000,00 грн.; згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності (протокол №7 від 24.11.2008р.) СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 26 голів на загальну суму 78 000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 35 голів на загальну суму 105 000,00 грн.

В 2009 році згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності (протокол №2 від 16.04.2009р.) СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 16 голів на загальну суму 48 000,00 грн. та корів м'ясного напрямку продуктивності в кількості 21 голова на загальну суму 63 000,00 грн.; згідно рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності (протокол №4 від 07.07.2009р.) СТОВ ім. Шевченка було включено в відомість на виплату дотації за поголів'я корів молочного напрямку продуктивності в кількості 8 голів на загальну суму 24 000,00 грн.

Дотація сплачена СТОВ ім. Шевченко платіжними дорученнями №98 від 25.07.2008р. в сумі 189 000,00 грн., №128 від 07.08.2008р. в сумі 15 000,00 грн. №301 від 26.11.2008р. в сумі 90 490,00 грн., №320 від 01.12.2008р. в сумі 80 020,00 грн., №330 від 08.12.2008р. в сумі 12 490,00 грн., №125 від 29.05.2009р. в сумі 111 000,00 грн., №176 від 28.07.2009р. в сумі 24 000,00 грн.

В ході ревізії головним контролером-ревізором КРВ у Деражнянському районі Земляковим С.П. проведено зустрічну звірку в СТОВ ім. Шевченка с. Копачівка по питанню документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювались між СТОВ ім. Шевченка та Управлінням агропромислового розвитку Деражнянської райдержадміністрації за 2008-2009 роки та завершений звітний період 2010 року. Звірку проведено з 27.05.2010р. по 02.06.2010р. з відома директора СТОВ Шаповалова С.В., в присутності головного бухгалтера Павлюк О.А. та за участю заступника директора по тваринництву Манзюка В.Б.

За наслідками зустрічної звірки 02.06.2010р. була складена довідка №5-35/18, відповідно до якої встановлено, що згідно статистичних даних Ф.24-сг «Звіт про стан тваринництва»та даних бухгалтерського обліку в СТОВ ім. Шевченка станом на 01.01.2008р. рахувалося корів молочного напрямку продуктивності  - 301 голова, м'ясного –233 голови, станом на 01.04.2008р. корів молочного напрямку –322 голови, м'ясного напрямку –240 голів, станом на 01.07.2008р. корів молочного напрямку –348 голів, м'ясного напрямку – 254 голів, станом на 01.11.2008р. корів молочного напрямку –374 голів, м'ясного напрямку продуктивності –289 голів, станом на 01.01.2009р. корів молочного напрямку –342 голів, корів м'ясного напрямку – 237 голів, тобто в листопаді та грудні відбулося зменшення корів молочного напрямку продуктивності на 32 голови, а м'ясного на –52 голови. Станом на 01.01.2009р. в СТОВ ім. Шевченка рахувалося корів молочного напрямку –342 голови, м'ясного –237 голів, станом на 01.04.2009р. рахувалося корів молочного напрямку –358 голів, м'ясного – 258 голів, станом на 01.07.2009р. рахувалося корів молочного напрямку –366 голів, м'ясного – 258 голів, станом на 01.10.2009р. рахувалося корів молочного напрямку –360 голів, м'ясного напрямку – 254 голів, тобто в 3 кварталі 2009 року відбулося зменшення корів молочного напрямку в кількості 6 голів та м'ясного напрямку зменшилося на 4 голови, станом на 01.01.2010р. рахувалося корів молочного напрямку  - 343 голови, м'ясного напрямку –254 голови, тобто в 4 кварталі 2009 року відбулося зменшення корів молочного напрямку в кількості 17 голів.

Загалом, в 2008 році СТОВ ім. Шевченка с. Копачівка отримало спеціальної дотації за приріст поголів'я корів молочного напрямку в кількості 73 голови на загальну суму 219000,00 грн., та приріст поголів'я корів м'ясного напрямку в кількості 56 голів на загальну суму 168000,00 грн.; в 2009 році СТОВ ім. Шевченка отримало спеціальної дотації за приріст поголів'я корів молочного напрямку в кількості 24 голови на загальну суму 72000,00 грн. та приріст поголів'я корів м'ясного напрямку в кількості 21 голови на загальну суму 63000,00 грн., при тому, що фактичний приріст поголів'я корів: молочного напрямку на 1 січня 2009 року з урахуванням приросту за 2008 рік склав 41 голів (342-301); м'ясного напрямку на 1 січня 2009 року з урахуванням приросту за 2008 рік склав 4 голови (237-233); молочного напрямку на 1 січня 2010 року з урахуванням приросту за 2009 рік склав 1 голову (343-342); м'ясного напрямку на 1 січня 2010 року з урахуванням приросту за 2009 рік склав 17 голів (254-237).

За результатами проведеної перевірки встановлено, що СТОВ ім. Шевченка одержало зайву суму дотації з державного бюджету на загальну суму 333 000,00 грн., з них: в 2008 році –252 000,00 грн. ((32+52)х3) та в 2009 році 81000,00 грн. ((6+4+17)х3).

23.06.2010р. Управління агропромислового розвитку Деражнянської РДА надіслало СТОВ ім. Шевченка лист за №292, в якому вказується про необхідність повернути до державного бюджету зайво отримані кошти в сумі 333 000,00 грн. з посиланням на акт ревізії від 03.06.2010р. та лист вимогу КРВ в Деражнянському районі.

Оскільки, відповідач - СТОВ ім. Шевченка добровільно не повернув до державного бюджету одержані кошти тваринницької дотації, прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовною заявою про стягнення зайво отриманих бюджетних коштів в сумі 333000,00 грн.

Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги наступне:

Згідно ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

У відповідності до ст. 30 Бюджетного кодексу України видатки Державного бюджету України включають бюджетні призначення, встановлені законом про Державний бюджет України на конкретні цілі, що пов'язані з реалізацією державних програм.

Статтями 12, 16 Господарського кодексу України визначено, що основними засобами регулюючого впливу держави на діяльність суб'єктів господарювання є, зокрема надання дотацій. Держава може надавати дотації суб'єктам господарювання на підтримку виробництва життєво важливих лікарських препаратів та засобів реабілітації інвалідів, на імпортні закупівлі окремих товарів, послуги транспорту, що забезпечують соціально важливі перевезення, а також суб'єктам господарювання, які опинилися у критичній соціально-економічній або екологічній ситуації, з метою фінансування капітальних вкладень на рівні необхідному для підтримання їх діяльності, на цілі технічного розвитку, що дають значний економічний ефект, а також в інших випадках, передбачених законом.

Постановою Кабінету Міністрів України за №348 від 01.03.2007р. затверджено Порядок використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва. Цей Порядок визначає механізм використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва». За пунктом 2 цього Порядку, бюджетні кошти спрямовуються сільськогосподарським підприємствам, навчально- і науково-дослідним господарствам і аграрних вищих навчальних закладів (у тому числі їх структурним підрозділам, що провадять діяльність з виробництва продукції тваринництва) незалежно від організаційно-правової форми господарювання і форми власності (крім сільськогосподарських підприємств, які збанкрутіли, проти яких порушено справу про банкрутство, які перебувають в стадії ліквідації, які мають прострочену більш як півроку заборгованість із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) перед бюджетами та державними цільовими фондами) і фізичним особам на дотацію за реалізацію вовни, а також за приріст поголів'я корів молочного та м'ясного напряму продуктивності, закуплені племінні нетелі або племінні корови молочного напряму продуктивності. Для прийняття рішення щодо надання спеціальної дотації за приріст поголів'я корів Управління агропромислового розвитку районних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської державної адміністрацій утворюють  комісії, до складу яких включаються представники зазначених органів управління та представники районних органів державної статистики, фінансової, контрольно-ревізійної і податкової служб.

Пунктом 17 вказаного Порядку встановлено, що спеціальна дотація надається за приріст поголів'я корів молочного та м'ясного напряму продуктивності сільськогосподарським підприємствам, які на 1 січня поточного року утримували не менш як 30 голів.

Відповідно до абз. 1, 2 п. 19 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348, спеціальна дотація за приріст поголів'я корів надається Сільськогосподарським підприємствам у розмірі до 3 тис. гривень за кожну прирощену молочну та м'ясну корову власного відтворення, на яку збільшено основне стадо станом на 1 липня та 1 листопада 2008 року порівняно з наявним поголів'ям корів такого напряму станом на 1 січня 2008 року.

Одержані бюджетні кошти Міністерство аграрної політики Автономної Республіки Крим, головні управління агропромислового розвитку обласних держадміністрацій протягом одного робочого дня розподіляють пропорційно сумам, затвердженими у планах асигнувань на відповідний рік, і перераховують управлінням агропромислового розвитку районних держадміністрацій. Перерахування бюджетних коштів на відкриті в установах банків рахунки сільськогосподарських підприємств та фізичних осіб Управління агропромислового розвитку районних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій здійснюють відповідно до Порядку обслуговування Державного бюджету за видатками, затвердженого Державним казначейством (абз. 6, 7 п. 3 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348).

Відповідно до п. 20 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва у разі зменшення поголів'я корів на 1 січня наступного року з урахуванням приросту та обсягів закупівлі бюджетні кошти, передбачені для надання зазначеної дотації, повертаються до державного бюджету.

Кабінет Міністрів України своєю постановою №282 від 18.03.2009р. затвердив «Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва». Цей порядок визначає механізм використання коштів у 2009р., передбачених у державному бюджеті Мінагрополітики за програмою «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва».

Відповідно до пункту 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.03.2009р. №282, бюджетні кошти спрямовуються для надання сільськогосподарським підприємствам, фермерським господарствам, навчально- і науково-дослідним господарствам аграрних вищих навчальних закладів (у тому числі їх структурним підрозділам, що провадять діяльність з виробництва продукції тваринництва), незалежно від організаційно-правової форми господарювання і форми власності, крім тих, які збанкрутіли, проти яких порушено справу про банкрутство, які перебувають в стадії ліквідації, та фізичним особам бюджетної та спеціальної бюджетної дотації за приріст поголів'я корів молочного, м'ясного та комбінованого напряму продуктивності, закуплені племінні нетелі або племінні корови молочного, м'ясного та комбінованого напряму продуктивності.

Згідно із пунктами 17 –20 зазначеного Порядку спеціальна бюджетна дотація за приріст поголів'я корів молочного, м'ясного та комбінованого напряму продуктивності, закуплені племінні нетелі або племінні корови молочного, м'ясного та комбінованого напряму продуктивності надається за приріст поголів'я корів власного відтворення сільськогосподарським підприємствам, які на 1 січня поточного року утримували не менш як 30 корів. Спеціальна бюджетна дотація за приріст поголів'я корів надається сільськогосподарським підприємствам за кожну прирощену корову власного відтворення, на яку збільшено основне стадо станом на 1 число місяця, що настає за звітним кварталом та 1 грудня поточного року порівняно з наявним поголів'ям корів станом на 1 січня поточного року. Для прийняття рішення щодо надання спеціальної бюджетної дотації за приріст поголів'я корів управління агропромислового розвитку районних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій утворюють комісії, до складу яких включаються представники зазначених органів, районних органів державної статистики, фінансової, контрольно-ревізійної і податкової служби. Комісії очолюють начальники управлінь агропромислового розвитку районних, начальник управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій. Для отримання спеціальної бюджетної дотації за приріст поголів'я корів щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, і до 5 грудня поточного року управлінням агропромислового розвитку районних і управлінню промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій сільськогосподарські підприємства подають копії племінних свідоцтв на закуплені племінні нетелі або племінні корови, платіжних документів, копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) стосовно наявного поголів'я корів на 1 число місяця, що настає за звітним кварталом, та 1 грудня поточного року, засвідчену органом державної статистики; копію довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, засвідчену в установленому порядку; витяг з Реєстру тварин, виданий організацією, яка веде зазначений Реєстр, на все наявне поголів'я великої рогатої худоби.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2009 року №283 «Про затвердження розмірів бюджетної тваринницької дотації на 2009 рік» розмір спеціальної бюджетної дотації за приріст поголів'я корів власного відтворення затверджено на рівні до 3000 грн. 00 коп. за голову.

Як передбачено пунктом 20 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.03.2009 року № 282, у разі зменшення поголів'я корів станом на 1 січня двох наступних років з урахуванням приросту та обсягу закупівлі одержані бюджетні кошти повертаються до державного бюджету.

Крім того, згідно пункту 22 зазначеного Порядку спеціальна бюджетна дотація за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності надається сільськогосподарським підприємствам, які утримують на 1 січня поточного року корів м'ясних порід і типів, за умови ідентифікації та реєстрації всього поголів'я великої рогатої худоби, а пунктом 25 цього ж Порядку передбачено, що у разі зменшення поголів'я на 1 січня наступного року порівняно з 1 січня поточного року бюджетні кошти повертаються до державного бюджету.

Факт зайво отриманих бюджетних коштів «Спеціальної дотації за приріст поголів'я корів»на загальну суму 330 000,00 грн., з них: у 2008 році –252 000,00 грн., в 2009 році –81 000,00 грн. підтверджується актом ревізії Контрольно-ревізійного відділу в Деражнянському районі від 03.06.2010р. №5-35/17, копіями платіжних доручень на одержання відповідачем дотації.

У письмових зобов'язаннях одержувача коштів державного бюджету за програмою КПКВ 2801210 «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка продукції рослинництва»СТОВ ім. Шевченка зобов'язувалось повернути в місячний строк до бюджету одержані кошти в разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання.

Акт ревізії контрольно-ревізійного відділу в Деражнянському районі від 03.06.2010р. №5-35/17 відповідачем в установленому законом порядку не оскаржувався та не скасований, а отже є чинним.

Рішення комісії по визначенню сільськогосподарських товаровиробників спеціальної дотації за приріст поголів'я корів м'ясного та молочного напрямків продуктивності, ухвалені відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348 та №282 від 18.03.2009р., на які посилається відповідач як на підставу для відмови у позові, не спростовують висновків про зайво отримані бюджетні кошти «Спеціальної дотації за приріст поголів'я корів»в сумі 330 000,00 грн., які підлягають поверненню до Державного бюджету України.

Крім того, наведені у відзиві на позов причини зменшення поголів'я корів не звільняють відповідача від обов'язку повернути до державного бюджету кошти спеціальної бюджетної дотації.

Стосовно заперечень відповідача щодо того, що спірні правовідносини не є господарськими, а також щодо участі у спірних правовідносинах позивача та прокурора, необхідно відмітити наступне.

За своєю ознакою правовідносини між позивачем та відповідачем носять господарський характер, пов'язані з основною господарською діяльністю відповідача.

Заявлений прокуратурою в особі управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації позов містить вимогу щодо стягнення грошових коштів саме на користь управління, а не до бюджету. При цьому, позивач зазначає як підставу повернення коштів письмове зобов'язання, підписане відповідачем, тому вказаний спір не є публічно-правовим і має розглядатися за правилами господарського судочинства.

Таким чином, спірні правовідносини відносяться до регулювання положень  Господарського процесуального кодексу України. Прокурор підставно звернувся з позовом в інтересах держави в особі позивача Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації, а позивач в свою чергу є належним позивачем у спірних правовідносинах.

З огляду на викладене, доводи відповідача, наведені в клопотанні про припинення провадження у справі, судом до уваги не приймаються і в задоволенні клопотання відповідача про припинення провадження у справі необхідно відмовити.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених вище норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що СТОВ ім. Шевченка, отримавши у 2008 та 2009 роках кошти спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів та приріст поголів'я корів допустило зменшення поголів'я корів, а тому згідно пункту 20 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007р. №348 та п. п. 20, 25 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №282, від 18.03.2009 року, зобов'язане одержані бюджетні кошти в сумі 333 000,00 грн. повернути до державного бюджету.

З огляду на викладене, позов обґрунтовано та підлягає задоволенню.

Оплату державного мита та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу необхідно покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд –

ВИРІШИВ:

Позов Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації м. Деражня за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Контрольно-ревізійний відділ у Деражнянському районі м. Деражня до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка с. Копачівка Деражнянського району про стягнення зайво отриманих бюджетних коштів в сумі 333 000,00 грн. задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка (с. Копачівка Деражнянського району, вул. Миру, 132, код ЄДРПОУ 32086670) на користь Управління агропромислового розвитку Деражнянської районної державної адміністрації (м. Деражня, вул. Миру, 13, код ЄДРПОУ 00734794) зайво отримані бюджетні кошти в сумі 333 000,00 грн. (триста тридцять три тисячі гривень 00 коп.).    

Видати наказ.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка (с. Копачівка Деражнянського району, вул. Миру, 132, код ЄДРПОУ 32086670) в доход державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 ВДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) державне мито в розмiрi 3330,00 грн. (три тисячі триста тридцять гривень 00 коп.) та в дохід державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22050003, символ звітності 264, банк ГУДКУ у Хмельницькій області (на рахунок 31211264700002 УДК у м. Хмельницькому, код 23565225, МФО 815013) 236,00 грн. (двісті тридцять шість гривень 00 коп. ) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

Суддя                                                                                                      В.В. Димбовський

Повний текст рішення виготовлено та підписано 14 лютого 2011 року.

Віддруковано 6 примірників:

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу,

4 - прокуратурі Деражнянського району,

5 - прокуратурі області,

6 - третій особі - Контрольно-ревізійному відділу у Деражнянському районі (м. Деражня, провулок Новий, 4).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено17.02.2011
Номер документу13793931
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/5025/74/11

Ухвала від 30.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 11.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 01.12.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 28.09.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Постанова від 13.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Рішення від 10.02.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 25.01.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 13.01.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні