Рішення
від 07.02.2008 по справі 38/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

38/23

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  38/23

07.02.08

За позовомОбслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Проект-Житло»

ДоКиївського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна

Прозобов'язання вчинити дії

      Суддя Власов Ю.Л.

Представники:

Від позивачаСеребряник О.О.

Від відповідачаЧепов О.О.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

          Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Відповідача про зобов'язання на підставі рішення постійно діючого Третейського суду при Асоціації «Український правовий альянс»у справі №10/60 від 21.11.2007р. зареєструвати право приватної власності на нерухоме майно –жилі (дачні) будинки, придбані згідно договору купівлі-продажу майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м. за Позивачем.

Заявлений позов Позивач обґрунтовує наступним. Третейським судом було прийнято рішення, відповідно до якого за Позивачем було визнано право власності на нерухоме майно, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

Відповідно до п.2.1. Тимчасового положення для реєстрації виникнення, існування, припинення прав власності на нерухоме майно та оформлення прав власності на нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію прав власності подаються правовстановлюючі документи. Такими документами, відповідно до додатку 1 до п.2.1. Тимчасового положення є рішення судів, третейських судів про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна.             

Відповідно до Прикінцевих положень  про вступ у дію Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»БТІ є комунальним підприємством, на яке тимчасово покладена функція здійснення державної реєстрації об'єктів нерухомості.

Судові рішення є підставою для здійснення БТІ державної реєстрації права власності на нерухоме майно згідно з п.10. Додатку до Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно.     

Відповідач заперечив проти задоволення позову мотивуючи тим, що відповідно до п.4 ст.24 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»у державній реєстрації права може бути відмовлено в разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, установленим цим законом та іншими нормативно-правовими актами, або не дають змоги установити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Відповідно до ч.3 ст.55 Закону України «Про третейські суди»виконання рішення третейського суду, якщо воно потребує вчинення дій органами державної влади, органами місцевого самоврядування та їх службовими особами, здійснюється за умови видачі компетентним судом виконавчого документа. Таким документом, відповідно до статті 2 цього закону є рішення компетентного господарського або загальної юрисдикції суду.      

          Ухвалою від 27.12.07р. провадження у справі було порушено, позовна заява прийнята до розгляду, розгляд справи був призначений на 31.01.08р. У судовому засіданні 31.01.08р. була оголошена перерва до 07.02.08р.

          Судом заслухані пояснення сторін, досліджені надані суду докази та матеріали. В результаті дослідження наданих суду доказів та матеріалів, слухання сторін суд

ВСТАНОВИВ:

          21.11.2007р. постійно діючим Третейським судом при Асоціації “Український правовий альянс” було прийнято рішення у справі №10/60, відповідно до якого за Позивачем було визнано право приватної власності на нерухоме майно –жилі (дачні) будинки придбані згідно з договором купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          28.11.2007р. Позивач звернувся до Відповідача із заявою про реєстрацію за ним права приватної власності на нерухоме майно –жилі (дачні) будинки, придбані згідно з договором купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          До вказаної заяви Позивачем було додане рішення від 21.11.2007р. постійно діючого Третейського суду при Асоціації “Український правовий альянс” у справі №10/60.

          10.12.07р. Відповідачем у листі №38037 було повідомлено Позивача про необхідність подання Відповідачу технічного паспорту на відповідне нерухоме майно. До надання технічного паспорту Відповідач не має законних підстав дати висновок про можливість проведення державної реєстрації.   

Спір по справі виник з причин того, що Позивач вважає, що Відповідач неправомірно відмовив йому у реєстрації права власності на нерухоме майно, що розташовано за адресою: м. Київ, вул. Юнкерова, 81, а Відповідач проти цього заперечує.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, Господарський суд міста Києва вважає, що позов Позивача підлягає задоволенню з наступних підстав.

          Відповідно до ч.1, 3, 4 ст.182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість може бути оскаржена до суду. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» речові права на нерухоме майно, їх обмеження та правочини щодо нерухомого майна підлягають обов'язковій державній реєстрації в порядку, встановленому цим Законом. Державна реєстрація прав є публічною, здійснюється місцевим органом державної реєстрації прав.

Згідно з п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»до створення єдиної системи органів реєстрації прав реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.

Відповідно до п.2 рішення Київської міської ради від 20.06.02р. №74/74 «Про затвердження Тимчасового положення про державну реєстрацію об'єктів нерухомого майна та прав власності на них в місті Києві»державну реєстрацію об'єктів нерухомого майна та прав власності на них в місті Києві здійснює комунальне підприємство "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна".

З наведених норм права вбачається, що право власності на нерухому річ підлягає обов'язковій державній реєстрації, така державна реєстрація права власності на нерухоме майно, розташоване у місті Києві, здійснюється Відповідачем, відмова Відповідача у її здійсненні може бути оскаржена до суду.

Згідно з ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»державній реєстрації підлягають заявлені речові права на нерухоме майно за наявності документів, що підтверджують вчинення правочинів щодо таких об'єктів, посвідчених відповідно до закону, або свідчать про наявність інших, передбачених законом підстав.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться на підставі заяви правоволодільця за яким виникло речове право або уповноважених ним осіб. Заява про державну реєстрацію права власності подається до органу державної реєстрації прав, на території якого перебуває нерухоме майно. Для державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно до місцевого органу державної реєстрації прав разом із заявою подаються документи про правочини щодо такого об'єкта нерухомого майна та їх копії або інші документи, що свідчать про встановлення, зміну чи припинення речового права.

          Згідно з ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»підставою для державної реєстрації прав, що посвідчують виникнення, перехід, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав є рішення суду стосовно речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, що набрали законної сили.  

          Відповідно до п.2.1. Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.02р. №7/5, для реєстрації виникнення, існування, припинення прав власності на нерухоме майно та оформлення прав власності на нерухоме майно до БТІ разом із завою про реєстрацію прав власності подають правовстановлюючі документи (додаток 1), їх копії, а також інші документи, що визначені цим Положенням.

          Згідно з п.10 додатку 1 «Перелік правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна»до п.2.1. вказаного Тимчасового положення правовстановлюючими документами є рішення судів, третейських судів про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна про встановлення факту права власності на об'єкти нерухомого майна, про передачу безхазяйного нерухомого майна до комунальної власності.

          З наведених правових норм вбачається, що державна реєстрація права власності на нерухоме майно здійснюється Відповідачем на підставі заяви власника та правовстановлюючого документа, яким серед інших, є рішення третейського суду.

          Як встановлено судом 28.11.07р. Позивач звернувся до Відповідача із заявою про реєстрацію за ним права приватної власності на об'єкт нерухомості – жилі (дачні) будинки, придбані згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          До вказаної заяви Позивач додав правовстановлюючий документ - рішення постійно діючого Третейського суду при Асоціації “Український правовий альянс” у справі №10/60 від 21.11.2007р., яким було визнано за Позивачем право приватної власності на об'єкт нерухомості –жилі (дачні) будинки, придбані згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          Як вбачається з матеріалів справи дане рішення набрало чинності, не оскаржувалось, не скасовувалось та не визнавалось недійсним. На підтвердження іншого сторонами не подано суду жодних доказів. Відповідачем також не подано суду доказів оскарження даного рішення до суду загальної юрисдикції, хоча він приймав участь у даній справі у якості третьої особи.   

Таким чином, Позивач правомірно звернувся до Відповідача з заявою про проведення державної реєстрації права власності на належне йому нерухоме майно з доданням належного правовстановлюючого документу.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»розгляд заяви і прийняття рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, відмову в реєстрації проводяться у строк, який не перевищує чотирнадцяти календарних днів з дня отримання органом державної реєстрації прав заяви та документів, необхідних для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Згідно з ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»у державній реєстрації права може бути відмовлено, якщо заявлене право не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; нерухоме майно або більша за площею його частина перебуває в іншому реєстраційному (кадастровому) окрузі; із заявою про державну реєстрацію звернулася особа, яка відповідно до цього Закону не може бути суб'єктом права власності на даний об'єкт нерухомого майна або представником такого суб'єкта; подані документи не відповідають вимогам, установленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, або не дають змоги установити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію права власності відповідно до правочину про відчуження нерухомого майна було подано після державної реєстрації обмежень, вчинених щодо цього майна; заявлене право власності або інше речове право вже зареєстроване.

Вказані норми визначають, що Відповідач на протязі 14 днів має здійснити державну реєстрацію, або відмовити у її проведенні за наявності підстав, вказаних у ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень».  

          Як встановлено судом, Відповідач на протязі вказаного строку не провів державну реєстрацію майна Позивача та не відмовив у її проведенні, а лише у листі від 10.12.07р. №38037 зазначив, що не може дати висновок про можливість проведення державної реєстрації до надання Позивачем технічного паспорту на вказане майно.   

Згідно з ч.2 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться за наявності даних технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, речові права стосовно яких підлягають державній реєстрації.

Відповідно до абз.7 ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»технічна інвентаризація - довідка-характеристика технічного стану об'єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці (будівля, споруда, інше), їх належність, склад та оцінка, підготовлені бюро технічної інвентаризації в установленому порядку.

Отже, технічна інвентаризація нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Юнкерова, 81, у разі необхідності її проведення при державній реєстрації права власності на нерухоме майно, повинна проводитись не Позивачем, а самим Відповідачем.

За вказаних обставин суд вважає, що Відповідач протиправно не розглянув по суті заяву Позивача про державну реєстрацію права приватної власності на об'єкт нерухомості –жилі (дачні) будинки, придбані згідно з договором купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м. з підстав не відповідності поданих документів вимогам Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та іншим нормативно-правовим актам в частині відсутності технічного паспорту. Крім того, як вбачається з матеріалів справи технічний паспорт на вказане майно існує та знаходиться у Відповідача, копія якого залучена до матеріалів справи.

За цих обставин Господарський суд міста Києва вважає, що позов Позивача підлягає задоволенню, а Відповідач зобов'язанню в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»та Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.02р. №7/5, здійснити державну реєстрацію права власності Позивача на нерухоме майно –жилі (дачні) будинки, придбані згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          Судом не можуть бути прийняті до уваги доводи Відповідача з посиланням на п.4 ст.24 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та ч.3 ст.55 Закону України “Про третейські суди” з наступних підстав.

          Відповідно до п.4 ст.24 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” у державній реєстрації права може бути відмовлено в разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, установленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, або не дають змоги установити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

          Відповідно до ч.3 ст.55 Закону України “Про третейські суди” виконання рішення третейського суду, якщо воно потребує вчинення дій органами державної влади, органами місцевого самоврядування та їх службовими особами, здійснюється за умови видачі компетентним судом виконавчого документа.

          З наведеної норми вбачається, що виконавчий документ видається компетентним судом лише у випадку, коли виконання рішення третейського суду неможливо без вчинення органами державної влади, місцевого самоврядування, їх службовими особами певних дій, наприклад дій з примусового виконання даного рішення органами державної виконавчої служби тощо.

          Як встановлено судом рішенням постійно діючого Третейського суду при Асоціації “Український правовий альянс” у справі №10/60 від 21.11.2007р., було визнано за Позивачем право приватної власності на об'єкт нерухомості –жилі (дачні) будинки, придбані за договором купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.07р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          Дане рішення лише встановлює право власності Позивача на певне майно, та само по собі не потребує і не передбачає вчинення органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх службовими особами та будь-якими іншими суб'єктами будь-яких дій, тому дане рішення третейського суду взагалі не має стадії виконання та не передбачає видачі компетентним судом виконавчого документа.

          При цьому, обов'язок Відповідача здійснити державну реєстрацію права власності Позивача на вказане нерухоме майно виникає не на підставі вказаного рішення третейського суду, а на підставі вказаних вище норм Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.02р. №7/5 та заяви Позивача, а вказане рішення третейського суду є лише правовстановлюючим документом, яке підтверджує виникнення у Позивача права власності.      

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

          2. Зобов'язати Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна (01001, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4-В; код 03359836) в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»та Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.02р. №7/5, здійснити державну реєстрацію права власності Обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Проект-Житло»(02140, м. Київ, пр-т Бажана, 30, кв.131; код 35390423) на нерухоме майно –жилі (дачні) будинки, придбані згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна від 14.11.2007р., яке розташоване за адресою: м. Київ, Оболонський район, вул. Юнкерова, 81, загальною площею 343,3 кв.м.

          3. Стягнути з Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна (01001, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4-В; код 03359836) на користь Обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Проект-Житло»(02140, м. Київ, пр-т Бажана, 30, кв.131; код 35390423) державне мито в сумі 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.

Суддя                                                                                                Ю.Л.Власов

          Рішення підписане 21.02.2008р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.02.2008
Оприлюднено28.02.2008
Номер документу1390082
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —38/23

Окрема ухвала від 11.05.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Такмаков Ю.В.*

Ухвала від 09.04.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Такмаков Ю.В.*

Ухвала від 27.12.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 09.02.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 04.01.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 13.12.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 06.10.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 03.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 14.09.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 18.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні