Рішення
від 21.02.2011 по справі 8/12-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/12-11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

22.02.11р.

Справа № 8/12-11

За позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (м. Дніпропетровськ) 

до  Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" (м.Кривий Ріг, Дніпропетровської області)  

про стягнення штрафу у розмірі 177 904,00 грн.

            

Суддя  Дубінін І.Ю.

Представники:

  Від позивача:           Процюк В.В. - представник (дов. № 181 від 01.01.11р.)

від відповідача:          не з'явився 

СУТЬ СПОРУ:

Державне підприємство "Придніпровська залізниця" (далі-позивач) звернулося до господарського суду із позовом до Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" (далі-відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 177 904,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на виконання умов договору "Про організацію перевезень вантажів та проведення розрахунків за перевезення і надані залізницею послуги" були заплановані перевезення вантажів на квітень 2010 року по станціям Вечірній Кут, Рокувата, Шмакове Придніпровської залізниці. Але план перевезень з вини відповідача не був виконаний в повному обсязі, що підтверджується оформленими обліковими картками виконання плану перевезень, підписаними представниками відповідача №№ 2001, 2002, 104/65, 104/67, 104/69, 2020, 104/69, 17/306, 104/42, 2021, 2031, 104/95, 104/94.

Згідно Статуту Залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457, за невикористання вантажовідправником поданих вагонів і контейнерів чи відмову від вагонів і контейнерів для виконання плану перевезень сплачується штраф. На підставі вказаної норми, позивачем було нараховано штраф у загальному розмірі 177 904,00 грн.

Відповідач у відзиві на позов зазначає, що позивачем безпідставно нараховано штраф за невиконання плану перевезень за обліковими картками №№ 2021, 104/42 та 17/306, оскільки згідно вказаних карток позивачем не була у повному обсязі подана запланована кількість вагонів.

Крім того, до матеріалів справи долучено акт звірки (розрахунок суми штрафу за невиконання плану перевезень по ВАТ "КЗРК" за квітень 2010р., в якому відповідач також зазначив про те, що не згоден з нарахованою з сумою штрафу, оскільки залізницею не виконано зобов'язання щодо забезпечення відправника запланованими вагонами.

Клопотання відповідача щодо зменшення суми штрафу не підлягає задоволенню, оскільки невиконання контрагентами відповідача своїх зобов'язань перед ним, а також відсутність у останнього коштів на оплату, не звільняє його від виконання зобов'язань перед позивачем.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи представників позивача та відповідача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п. 2.2. договору "Про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги" № ПР/ДН-2-063/НЮп/ПР/ДН-2-072/НЮп від 02.01.2007 р., укладеного між позивачем та відповідачем, залізниця взяла на себе зобов'язання подавати відповідачу під навантаження вагони, згідно із затвердженими планами і заявками відповідача.

За положеннями статті 20 Статуту залізниць України, виконання перевезень враховується в обліковій картці встановленої Правилами форми. Картка підписується начальником станції і вантажовідправником по закінченні кожної звітної доби. Вона є засобом обліку виконання плану вантажних перевезень і основним документом, за яким на підставі статей 106-109 Статуту залізниць України нараховується штраф за невиконання плану перевезення вантажовідправником і залізницею.   

Пунктом 6.1. Правил планування перевезень вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 873 від 09.12.2002 р., встановлено, що облік виконання плану перевезень вантажів здійснюється в обліковій картці.

На виконання умов договору "Про організацію перевезень вантажів та проведення розрахунків за перевезення і надані залізницею послуги" були заплановані перевезення вантажів на квітень 2010 року по станціям Вечірній Кут, Рокувата, Шмакове Придніпровської залізниці. Але план перевезень з вини відповідача не був виконаний в повному обсязі, що підтверджується оформленими обліковими картками виконання плану перевезень №№ 2002, 104/65, 104/67, 104/69, 2020, 104/69, 2021, 2031, 104/95, 104/94.

Матеріалами справи встановлено, що згідно вищевказаних облікових карток  виконання планів перевезень у жовтні 2009 року по станціям  Вечірній Кут, Рокувата, Шмакове Придніпровської залізниці мало місце невиконання відповідачем планів перевезень вантажів.

Згідно Статуту Залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457, за невикористання вантажовідправником поданих вагонів і контейнерів чи відмову від вагонів і контейнерів для виконання плану перевезень сплачується штраф.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнення штрафу за невиконання плану перевезень за обліковими картками №№ 2002, 104/65, 104/67, 104/69, 2020, 104/69, 2021, 2031, 104/95, 104/94 у загальному розмірі 152 251,90 грн. слід визнати обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Стосовно заперечень відповідача щодо стягнення штрафу за невиконання плану перевезень за обліковими картками №№ 2021, 104/42 та 17/306, оскільки згідно вказаних карток позивачем не була у повному обсязі подана запланована кількість вагонів, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Планом № 2021 на 21 квітня 2010 р. відповідачем було заплановано під навантаження 55 вагонів, кількість вантажу - 3 795 тон. Згідно облікової картки по плану № 2021 відповідачу позивачем нараховано 3 604 грн. 70 коп. штрафу за невиконання плану по навантаженню у вагонах та тонах (48 вагонів/2409 тон). Як свідчить облікова картка позивачем було фактично подано лише 6 вагонів, які відповідачем було навантажено. А розмір штрафу нараховано за недовантаження 48 вагонів.

Планом № 17/306 на 29 квітень 2010 р. відповідачем було заплановано під навантаження 55 вагонів, кількість вантажу - 3712 тонн. Згідно облікової картки по плану № 17/306 відповідачу позивачем нараховано 10 919 грн. 30 коп. штрафу за невиконання плану по навантаженню у вагонах та тонах (110 вагонів/7353 тонн). Але, як свідчить облікова картка, у третій декаді березня 2010 р. позивачем було фактично подано лише 26 вагонів, які відповідачем не було навантажено. А розмір штрафу нараховано за недовантаження запланованих 55 вагонів. В свою чергу, позивач не виконав зобов'язання - подачі всіх запланованих 55 вагонів.

Статтею 106 Статуту залізниць України передбачено, що за незабезпечення залізницею подачі вагонів і контейнерів для виконання плану перевезень саме на залізницю накладається штраф, а не на відправника вантажу.

Планом № 104/42 на 22 березня 2010 р. відповідачем було заплановано під навантаження 55 вагонів, кількість вантажу - 3768 тон. Згідно облікової картки по плану № 104/42 відповідачу позивачем нараховано 11 128 грн. 10 коп. штрафу за невиконання плану по недовантаженню у вагонах та тонах (110 вагонів/ 7502 т.) Але, як свідчить облікова картка, 22 березня 2010 р. позивачем було фактично подано лише 33 вагона, які  відповідачем не було навантажено. А розмір штрафу нараховано за недовантаження   запланованих 55 вагонів. В свою чергу позивач не виконав зобов'язання щодо подачі всіх запланованих 55 вагонів. Також на 29 березня відповідачем, було заплановано під навантаження 55 вагонів, кількість вантажу 3768 т. Але, як свідчить облікова картка, 29 березня 2010 р. позивачем було фактично подано лише 22 вагона, які відповідачем не було навантажено, а розмір штрафу нараховано за недовантаження запланованих 55 вагонів.

В той же час, згідно п. е) ст. 108 Статуту залізниць України, залізниця звільняється від сплати штрафу за невиконання планів перевезень у разі не завантаження відправником вагонів, поданих йому у меншій кількості, ніж заплановано.

Відповідно до п. 6.5.3. розділу 1 Правил перевезення вантажів, якщо буде встановлено, що план за декаду не виконано, провадиться такий розрахунок: кількість вагонів (контейнерів), не завантажених з вини залізниці, визначається як різниця між підсумками граф 4 і 2. Крім того, від цієї різниці віднімається кількість вагонів (контейнерів), не поданих з вини відправника (через відсутність заявки, вантажу, зайнятість фронту навантаження тощо). У разі, коли обставина, за якою згідно зі статтею 108 Статуту залізниць України залізниця звільняється від сплати штрафу за невиконання плану перевезень, кількість вагонів (контейнерів), не поданих у зв'язку з цією обставиною, також віднімається від зазначеної різниці. Кількість тонн, не завантажених з вини залізниці, визначається шляхом множення кількості не завантажених з вини залізниці вагонів на норму статичного навантаження цього плану. Якщо загальне недовантаження за декаду в тоннах менше визначеного, то на вину залізниці відноситься загальне недовантаження в тоннах; кількість вагонів (контейнерів), не завантажених з вини відправника, визначається шляхом віднімання суми, підрахованої за декаду у графі 5, від суми, підрахованої у графі 4, і додавання кількості вагонів (контейнерів), не поданих залізницею під завантаження з вини відправника. Кількість тонн, не відвантажених з вини відправника, визначається шляхом віднімання суми, підрахованої у графі 6, та кількості тонн, не завантажених з вини залізниці із суми, підрахованої у графі 3.

Якщо є обставина, яка згідно зі ст. 107 Статуту залізниць України звільняє відправника від сплати штрафу за невиконання перевезень, вина відправника за недовантаження зменшується на кількість не завантажених у зв'язку з цим вагонів (тон), контейнерів.

Враховуючи вищевикладені положення п. 6.5.3. розділу 1 Правил перевезення вантажів, господарським судом було здійснено розрахунок загальної суми штрафу, яка підлягає стягненню з відповідача, після чого було встановлено, що стягненню підлягаю штраф у сумі 174 299,30 грн., в стягненні решти штрафу слід відмовити.  

Викладене є підставою для часткового задоволення позову. Судові витрати по справі слід покласти на відповідача, пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 20, 106-109 Статуту залізниць України, ст. 33, 34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

          

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" (50029, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Симбірцева, 1; код ЄДРПОУ 00191307) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м.Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108; код ЄДРПОУ 01073828) - 174 299 грн. 30 коп. штрафу, 1 742 грн. 99 коп. витрат по сплаті державного мита, 231 грн. 21 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

В решті позову відмовити.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя

 І.Ю. Дубінін

Повне рішення складено 28.02.11р.

 

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення21.02.2011
Оприлюднено05.03.2011
Номер документу13969052
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/12-11

Постанова від 02.06.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Рішення від 21.02.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Рішення від 01.02.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Грабик В.В.

Ухвала від 26.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 22.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 30.12.2010

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Грабик В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні