Рішення
від 15.02.2011 по справі 31/2
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

31/2

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

15.02.11 р.                                                                                    Справа № 31/2                               

Господарський суд Донецької області, у складі судді Ушенко Л.В., при секретарі судового засідання Павловій Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за позовною заявою

Державної екологічної інспекції в Донецькій області, м. Донецьк

до відповідача Відкритого акціонерного товариства „Ясинуватський машзавод”, м. Макіївка

про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 109226,95грн.

В присутності представників сторін:

від позивача: Висоцький А.С. – довіреність

від відповідача: не з'явився  

                                                      ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція в Донецькій області, м. Донецьк звернулась з позовом до Відкритого акціонерного товариства „Ясинуватський машзавод”, м. Макіївка про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 109226,95грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що у період з 27 липня 2010р. по 13 серпня 2010р. державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Державної екологічної інспекції в Донецькій області була проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства України на Відкритому акціонерному товаристві „Ясинуватський машинобудівний завод”, в результаті якої встановлено, що товариство здійснювало викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у період д 01.04.2009р. по 13.08.2010р., що є порушенням ст.11 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”. Відповідно до „Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря”, затв. наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008р. за №639 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 21.01.2009р. №48/16064, розрахована шкода, яка була заподіяна державі в результаті порушення природоохоронного законодавства у сумі 109226,95грн.

Відповідач в судові засідання не з'являвся, про час та день судових засідань був повідомлений належним чином. До канцелярії суду від відповідача повернувся поштовий конверт з відміткою про те, що організація вибула.

На запит господарського суду від Управління державної реєстрації Донецької міської ради надійшов витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців  щодо місцезнаходження відповідача ВАТ „Ясинуватський машзавод”, м. Макіївка.

З даного витягу вбачається, що місцезнаходження відповідача – 86108, Донецька область, м. Макіївка, Гірницький район, вул. Лихачова, 60. Крім того, в довідці зазначено, що юридична особа знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності.

                                                           

           Технічна фіксація судового засідання не здійснювалась за клопотанням представника позивача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, присутнього в судовому засіданні, встановив наступне.

В період з 01.04 по 22.04.2009р. та в період з 27.07 по 13.08.2010р. Державною екологічною інспекцією проведено перевірку ВАТ „Ясинуватський машинобудівний завод” щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, за результатами якої складені відповідні акти.

В ході проведених перевірок встановлено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ВАТ „Ясинуватський машзавод” здійснював відповідно до дозволів, виданих держуправлінням охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області: від 15.01.2004 №211137 з терміном дії до 31.10.2005; від 12.08.2005 №211137, виданого з терміном дії до 31.10.2005. Термін дії дозволу подовжувався листами Держу правління охорони навколишнього природного середовища, останній від 25.12.2007 №13-8688 до 01.01.2009.

З 01.04.09р. по теперішній час підприємство здійснює діяльність, яка пов'язана з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади, що є порушенням ст. 11 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”.

За результатами перевірки Державною екологічною інспекцією в Донецькій області видано припис від 22.04.2009р., яким відповідача зобов'язано, зокрема, отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в установленому законодавством порядку.

Позивачем здійснений розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин від джерел викиду в атмосферу ВАТ „Ясинуватський машинобудівний завод” за період з 01.04.2009 по 13.08.2010, який розрахований відповідно до „Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря”, затв. наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008р. №639, відповідно до якої розмір шкоди склав 109226,95грн.

Господарський суд вважає, що вимоги Державної екологічної інспекції в Донецькій області щодо стягнення збитків в сумі 109226,95грн., заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферу за період з 01.04.2009р. по 13.08.2010р. підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Державна екологічна інспекція в Донецькій області є спеціальним підрозділом Мінприроди, яка в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів (земля, надра, поверхневі води, атмосферне повітря, тваринний та рослинний світ).

Відповідно до п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі” (затвердженого Міністерством охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.06р. №548, зар. в МЮ України від 13.02.07р. за №120/13387) вона здійснює державний контроль за додержанням правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди та скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, забрудненням навколишнього природного середовища внаслідок викидів та скидів шляхом проведення інструментально-лабораторних вимірювань показників складу та властивостей тощо.

При здійсненні державного контролю, інспекція має право (п.5 Положення про інспекцію) перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи); складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; давати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених порушень; подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 40 Закону України “Про охорону навколишнього середовища” від 25.06.1991р. № 1264/ХІІ (зі змінами та доповненнями) використання природних ресурсів громадянами,  підприємствами, установами та організаціями здійснюється з  додержанням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню   природних   ресурсів,   негативному  впливу  на  стан навколишнього природного середовища.

Статтею 51 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” обумовлено, що підприємства, установи й  організації, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє  природне  середовище, незалежно  від  часу  введення  їх  у  дію повинні бути обладнані спорудами,  устаткуванням і  пристроями  для  очищення  викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю  і  складом  забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.  

        

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначені Законом України “Про охорону атмосферного повітря” від  16.10.1992 р.                     № 2707-XII (зі змінами та доповненнями).

Згідно статті 10 Закону України “Про охорону атмосферного повітря” підприємства, установи,  організації та громадяни -  суб'єкти підприємницької  діяльності,  що  здійснюють  викиди  забруднюючих речовин в атмосферне  повітря  та  діяльність яких  пов'язана  з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські,   технічні   та  інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та  нормативами  екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 цього Закону викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Згідно ст. 34  Закону України “Про атмосферне повітря”, шкода, завдана  порушенням    законодавства   про   охорону атмосферного  повітря,  підлягає  відшкодуванню   у   порядку   та розмірах, встановлених законом.

Статтею 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”  передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища і в тому числі зобов'язання підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок таких порушень.

Відповідно до статті 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Шкода, заподіяна внаслідок порушення цього законодавства, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс і методик обрахування розмірів шкоди, що діють на час здійснення порушення або, у разі неможливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.

Порядок обчислення збитків визначений „Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря”, затв. наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008р. №639 і зареєстрованої в МЮ за №41/16064 від 21.01.2009р.

За результатами розгляду справи судові витрати покладаються на відповідача відповідно до ст. 49 ГПК України

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 33, 34 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”, ст.ст. 40, 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, ст. 32-33,43,49,82-85 ГПК України, господарський суд,-

                                                           ВИРІШИВ:

          Позов Державної екологічної інспекції в Донецькій області, м. Донецьк до відповідача Відкритого акціонерного товариства „Ясинуватський машзавод”, м. Макіївка про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 109226,95грн– задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Ясинуватський машзавод” (86108, Донецька область, м. Макіївка, Гірницький район, вул. Лихачова, 60, ІНН 00211197, п/р005000100667 у філії „Донецька дирекція „ПАТ Банк комбіо” м. Донецьк, МФО 394523, Іпн 002111905951) на користь спеціального фонду місцевого бюджету Ясинуватської міської ради (м. Ясинувата, п/р 33116331700097 МФО 834016, ЄДРПОУ 34686701, КБК24062100) збитки, заподіяних державі в сумі 109226,95грн.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Ясинуватський машзавод” (86108, Донецька область, м. Макіївка, Гірницький район, вул. Лихачова, 60, ІНН 00211197, п/р005000100667 у філії „Донецька дирекція „ПАТ Банк комбіо” м. Донецьк, МФО 394523, Іпн 002111905951) на користь державного бюджету України державне мито у сумі 1092,26грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236,00грн.

Рішення господарського суду може бути оскаржене до Донецького апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня його прийняття.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

          

Суддя                                                               Ушенко Л.В.                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено09.03.2011
Номер документу13974754
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/2

Рішення від 02.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Ухвала від 13.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Рішення від 15.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ушенко Л.В.

Рішення від 04.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Ухвала від 11.02.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

Ухвала від 20.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ушенко Л.В.

Ухвала від 05.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ушенко Л.В.

Ухвала від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

Судовий наказ від 27.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

Ухвала від 17.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні