ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 березня 2011 р. о 16:53 Справа №2а-16154/10/4/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі представникі в сторін:
від позивача - Солощенко І .В.;
від відповідача 1(Державна п одаткова інспекція в м. Сімфе рополі АР Крим) - Шилін В.С.;
від відповідача 2 (Головне у правління Державного казнач ейства України в АР Крим) - не з 'явився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Аг рарно-торгова фірма Макон"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим, Головного управління Де ржавного казначейства Украї ни в АР Крим
про визнання протиправною бездіяльність та стягнення
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Аг рарно-торгова фірма Макон» (д алі - позивач) звернулось до Окружного адміністративног о суду АР Крим з позовом до Дер жавної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - відповідач 1); Головного уп равління Державного казначе йства України в АР Крим (далі - відповідач 2) про визнання пр отиправною бездіяльності, що потягла порушення строків і не відшкодування бюджетної заборгованості з податку на додану вартість та стягнення бюджетної заборгованості з ПДВ за серпень 2010 року у сумі 20610 5 грн. До початку судового розг ляду справи позивач уточнив позовні вимоги, надавши пись мові заяву, просив стягнути с уму заборгованості по бюджет ному відшкодуванню податку н а додану вартість за серпень 2010 року у розмірі 226105,00 грн.
Позов мотивовано тим, що від повідачі, в порушення пп. 7.7.5 та пп. 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону України ві д 03.04.1997 року №168/97-ВР «Про податок н а додану вартість» (далі - За кон №168) не перерахували у вста новлені законом строки суму бюджетного відшкодування з п одатку на додану вартість, за декларованого у податковій д екларації за серпень 2010 року, н е дивлячись на підтвердження суми бюджетного відшкодуван ня за результатами позаплано вої перевірки.
Ухвалами суду від 16.12.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представник відповідача 1 в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав пись мові заперечення, в яких вказ ав, що на підтвердження прави льності відображення податк ових зобов' язань з ПДВ, у пос тачальників, що відвантажили товар (виконали роботи, надал и послуги) позивачу, податков им органом направлені запити на проведення зустрічних пе ревірок, відповіді на які не п рийшли до часу розгляду спра ви. При цьому представник від повідача посилався на положе ння наказу ДПА України від 24 к вітня 2003 року №196 «Щодо здійсне ння ефективного контролю за правомірністю відшкодуванн я з бюджету сум ПДВ юридичним особам», що обумовлюють обов ' язковість проведення зуст річних перевірок основних по стачальників для відшкодува ння сум ПДВ.
Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився , про дату, час і місце судовог о розгляду справи повідомлен ий належним чином, причин нея вки не повідомив, направив пи сьмові заперечення на позов, в яких просив відмовити у зад оволенні вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача 2, посилаючись на те, що органом державної пода ткової служби України не бул о надано висновку про суми ві дшкодування податку на додан у вартість, як це передбачено Порядком взаємодії між орга нами державної податкової сл ужби України, Міністерства ф інансів України та Державног о казначейства України в про цесі відшкодування податку н а додану вартість за висновк ами органів державної податк ової служби України та погаш ення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість шляхом вида чі облігацій внутрішньої дер жавної позики, який затвердж ено наказом Державної податк ової адміністрації України, Міністерства фінансів Украї ни, Державного казначейства України від 3 серпня 2004 року N 451/501 /132, зареєстрованим в Міністер стві юстиції України 4 серпня 2004 р. за N 971/9570 (далі - Порядок №451/501/ 132).
Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з' ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 К АС України, вважає можливим р озглянути справу за відсутно сті представника відповідач а 2.
Заслухавши представників позивача і відповідача 1, досл ідивши матеріали справи та о цінивши наявні у справі дока зи у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач у справі є юрид ичною особою, ідентифікаційн ий код 32177872, зареєстрований як п латник податку на додану вар тість (індивідуальний податк овий номер 321778701282), перебуває на п одатковому обліку в ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим.
У податковій декларації з П ДВ за серпень 2010 року позиваче м задекларовано суму, що підл ягає бюджетному відшкодуван ню на рахунок платника у банк у у розмірі 226105,00 грн. (а.с. 6-11).
Посадовою особою ДПІ в м. Сі мферополі проведено позапла нову виїзну перевірку позива ча з питань достовірності на рахування суми бюджетного ві дшкодування ПДВ за серпень 2010 року, за наслідками перевірк и складено акт від 08.11.2010 року №1620 1/23-4/32177872 (а.с. 13-18), згідно із п. 3 виснов ків за актом перевірки підтв ерджено відображені у податк овій декларації позивача пок азники щодо сум бюджетного в ідшкодування.
Виходячи із аналізу підпун ктів 7.7.5, 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Зако ну №168 (тут і далі нормативно пр авові акти в редакції, чинній на час виникнення спірних ві дносин), право у платника пода тку на бюджетне відшкодуванн я виникає через 40 днів після о тримання відповідної деклар ації податковим органом. Заз начений строк може бути прод овжено ще на 30 днів у разі прий няття податковим органом ріш ення про проведення позаплан ової виїзної (документальної ) перевірки з підстав, передба чених підпунктом 7.7.5 пункту 7.5 с татті 7 цього Закону.
Згідно з порядком бюджетно го відшкодування, встановлен им підпунктом 7.7.6 пункту 7.7 стат ті 7 Закону №168, орган державног о казначейства надає платник у податку суму бюджетного ві дшкодування шляхом перераху вання коштів з бюджетного ра хунку на поточний банківськи й рахунок платника податку в обслуговуючому банку протяг ом п'яти операційних днів піс ля отримання відповідного ви сновку податкового органу. В ідповідно до абзацу другого підпункту 7.7.8 пункту 7.7 статті 7 ц ього Закону після закінчення процедури адміністративног о або судового оскарження по датковий орган протягом п'ят и робочих днів, наступних за д нем отримання відповідного р ішення, зобов'язаний надати о ргану державного казначейст ва висновок із зазначенням с уми податку, що підлягає відш кодуванню з бюджету.
Посилання органу державно ї податкової служби на наказ ДПА України від 24 квітня 2003 рок у №196 «Щодо здійснення ефектив ного контролю за правомірніс тю відшкодування з бюджету с ум ПДВ юридичним особам», яки м рекомендується не надавати довідок органам державного казначейства для проведення відшкодування без проведенн я зустрічних перевірок платн иків податків, з якими вступа в у взаємовідносини суб'єкт, щ о вимагає відшкодування, оск ільки такі посилання є необґ рунтованими.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України державні орг ани повинні діяти тільки на п ідставах, у межах повноважен ь та у спосіб, які передбачені Конституцією України та зак онами.
Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» на органи державн ої податкової служби покладе но обов'язки щодо здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, до я кого відноситься і Закон Укр аїни «Про податок на додану в артість».
До компетенції державних п одаткових інспекцій законод авцем віднесено забезпеченн я обліку платників податків, контроль за своєчасністю по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, функцій щодо перевір ки достовірності цих докумен тів стосовно правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків (ст атті 10, 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»).
За змістом зазначених норм проведення зустрічних перев ірок є обов'язком податкових органів, однак законодавець не ставить відшкодування по датку на додану вартість у за лежність від проведення пода тковими органами перевірок, а призначення податковим орг аном перевірки платника пода тку не може продовжити визна чений законом строк відшкоду вання з Державного бюджету У країни податку на додану вар тість.
Аналогічну правову позиці ю висловлено Вищим адміністр ативний судом України у Дові дці про вивчення та узагальн ення судової практики Вищого адміністративного суду Укра їни про відшкодування податк у на додану вартість з держав ного бюджету.
Крім того, наказ ДПА України від 24 квітня 2003 року №196 «Щодо зд ійснення ефективного контро лю за правомірністю відшкоду вання з бюджету сум ПДВ юриди чним особам» не зареєстрован о в Міністерстві юстиції Укр аїни, тож він не може визначит и прав та обов' язків платни ка податку.
Враховуючи викладене, позо вні вимоги про визнання прот иправною бездіяльності відп овідача 1 щодо ненадання орга ну державного казначейства в исновку про суми відшкодуван ня податку на додану вартіст ь підлягають задоволенню.
За змістом підпункту 7.7.6 пунк ту 7.7 статті 7 Закону №168 на підст аві отриманого висновку відп овідного податкового органу орган державного казначейст ва надає платнику податку за значену у ньому суму бюджетн ого відшкодування шляхом пер ерахування коштів з бюджетно го рахунку на поточний банкі вський рахунок платника пода тку в обслуговуючому банку п ротягом п'яти операційних дн ів після отримання висновку податкового органу.
Відповідно до пунктів 4.1-4.3 По рядку відшкодування податку на додану вартість, затвердж еного наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и та Головного управління Де ржавного казначейства Украї ни від 2 липня 1997 року N 209/72, зареєс трованим в Міністерстві юсти ції України 18 липня 1997 р. за N 263/2067 в ідшкодування податку на дода ну вартість з бюджету здійсн юється органами Державного к азначейства України за висно вками податкових органів (фо рма наведена в додатку 2) або з а рішенням суду.
Висновки подаються не пізн іше ніж за 5 робочих днів до за кінчення терміну відшкодува ння податку на додану вартіс ть, установленого чинним зак онодавством.
На підставі висновків про в ідшкодування податку на дода ну вартість органи Державног о казначейства України протя гом п'яти днів своїми платіжн ими дорученнями перераховую ть кошти з рахунку обліку дох одів державного бюджету на р ахунок, указаний у висновку ч и рішенні суду.
Враховуючи, що висновок про суми відшкодування ПДВ відп овідач 1 у встановлені законо м строки органу державного к азначейства не надав, у остан нього не виникало обов' язку по перерахуванню сум бюджет ного відшкодування платнику податків, а тому вимога про ви знання протиправною бездіял ьності відповідача 2 не підля гає задоволенню.
Отже, надання податковому о ргану всіх належним чином оф ормлених документів, передба чених законодавством про под атки та збори, з метою одержан ня бюджетного відшкодування є підставою для його одержан ня, якщо податковим органом н е встановлено та не доведено , що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недо стовірні та (або) суперечливі , є наслідком укладання нікче мних правочинів або коли від омості ґрунтуються на інших документах, недійсність дани х яких установлена судом.
Податковим органом не вияв лено будь-яких порушень у фор муванні позивачем податково го кредиту або податкових зо бов' язань з ПДВ, не наведено жодних доводів та не подано б удь-яких доказів, які б могли с відчити про наявність обстав ин, що виключають обґрунтова ність заявленої позивачем по даткової вигоди, як-от безтов арний та/або фіктивний харак тер здійснених операцій, пос тійне придбання позивачем то вару у посередників, контраг енти яких систематично проти правно не сплачували ПДВ до б юджету, або мали ознаки фікти вного підприємництва тощо.
Саме ж по собі припущення ко нтролюючого органу щодо можл ивої несплати постачальника ми підприємства по ланцюгу н еобхідних сум ПДВ до бюджету не може слугувати достатньо ю підставою для відмови пози вачеві в одержанні бюджетног о відшкодування.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що належним спосо бом захисту прав позивача у с пірних відносинах є ухваленн я судового рішення про стягн ення на його користь суми бюд жетного відшкодування.
Враховуючи висновок про ча сткове задоволення позову, с уд вважає можливим стягнути на користь позивача суму док ументально підтверджених су дових витрат (суми судового з бору, сплаченого позивачем п ри зверненні до суду відпові дно до задоволених вимог), в по рядку, встановленому ст. 94 КАС України.
В судовому засіданні 03.03.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 09.03.2011 року.
Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КА С України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправною безд іяльність Державної податк ової інспекції в м. Сімферопо лі АР Крим щодо ненадання орг ану державного казначейства висновку про суми відшкодув ання податку на додану варті сть, задекларованого Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Аграрно-торгова фірма Макон» (ідентифікаційний ко д 32177872) у податковій декларації з ПДВ за серпень 2010 року.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Аграрно-торгова фір ма Макон» (ідентифікаційний код 32177872, п/р 26006300004856 в АКБ «Форум», м . Сімферополь, МФО 384890) суму забо ргованості з бюджетного відш кодування податку на додану вартість за серпень 2010 року у с умі 226105,00 (двісті двадцять шість тисяч сто п' ять) грн.
4. В задоволенні решти позов них вимог відмовити.
5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Аграрно-торгова фір ма Макон» (ідентифікаційний код 32177872, п/р 26006300004856 в АКБ «Форум», м . Сімферополь, МФО 384890) судові ви трати у розмірі 1703,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня отрим ання її копії. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Окружний адміністративний суд Автоно мної Республіки Крим протяго м 10 днів з дня отримання її коп ії. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2011 |
Оприлюднено | 11.03.2011 |
Номер документу | 14052859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні