ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2011 р. м. Чер нівці Справа № 2а/2470 /267/11
Чернівецький окружний адміністративний суд в скла ді: головуючого - судді Дембіц ького П.Д.,
при секретарі судового зас ідання - Граматович М.І.;
за участю:
представника позивача - Войткової З.Г. (за довіреніс тю);
відповідач - не з' явився ;
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у за адміністративним позово м Державної податкової інспе кції у Глибоцькому районі Че рнівецької області до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю
«Піко-Буковина»про припинення юридичної особи, -
На підставі ч.3 ст.160 К АС України в судовому засіда нні 03.03.2011 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови. Про час складання п останови у повному обсязі по відомлено після проголошенн я вступної та резолютивної ч астини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимо г ч. 4 ст. 167, п.2 ч.2 ст. 186 КАС України.
СУТЬ СПОРУ:
Державна податкова інс пекція у Глибоцькому районі Чернівецької області (далі - п озивач) звернулась до суду з а дміністративним позовом до с уду про припинення юридичної особи ТзОВ «Піко-Буковина» (д алі - відповідач).
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з жовтня 2009 року не подає до органу подат кової служби податкових декл арацій - звітності, відомос ті, пов'язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в'язкових платежів), документ ів фінансової звітності, що є підставою для припинення юр идичної особи.
Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі, просив п озов задовольнити.
Відповідачу неодноразово за адресою зазначеною позива чем, а також за адресою внесен ою до Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України, а також за надани ми матеріалами, інформацією податкового органу щодо місц ь проживання посадових осіб було надіслано рекомендован і листи з повідомленням із за значенням часу, дати та місця проведення судового розгляд у справи.
Статтею 17 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо міс цезнаходження юридичної осо би. Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" відомо сті внесені до Єдиного держа вного реєстру вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.
Стаття 19 вказаного Закону р егламентує положення про обо в'язок виконавчого органу юр идичної особи повідомляти де ржавного реєстратора про вне сення змін до відомостей про юридичну особу.
Згідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адм іністративного судочинства України вважається, що повіс тку вручено особі, якщо вона д оставлена за адресою внесено ю до відповідного реєстру. Ві дповідно до вимог
ст. 128 Код ексу адміністративного судо чинства України суд вважає з а можливе розглянути справу без представника відповідач а, на підставі наявних у ній д оказів.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, однак це не пе решкоджає розгляду справи по суті, оскільки у справі наявн і поштові повідомлення, які з асвідчують повідомлення від повідача про час слухання сп рави.
Відповідач заперечень на п озовну заяву суду не надав, по вноважного представника у су дове засідання не направив. Розглянувши мат еріали справи та подані доку менти, всебічно і повно встан овивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, як і мають юридичне значення дл я розгляду справи, проаналіз увавши законодавство, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд,-
ВСТАНОВИВ:
До Чернівецького окру жного адміністративного суд у надійшов адміністративни й позов Державної податкової інспекції у Глибоцькому рай оні Чернівецької області до Товариства з обмеженою відпо відальністю
«Піко-Букови на» про припинення юридичної особи (60400, смт. Глибока, вул., Бой ко,2, Чернівецька обл., ідентиф ікаційний код 21428825).
Ухвалою суду від 04 лютого 2011 р оку відкрито провадження в а дміністративній справі та зо бов' язано позивача надати п исьмові докази по справі.
Однак позивач не надав суду належних письмових доказів, на підставі яких можливо бул о б надати всебічний, повний а наліз, з метою прийняття ріше ння у справі, а також підтверд ження щодо переліку податков их декларацій по їх виду та кі лькості, які необхідно надав ати до податкового органу, ін формації з якого саме часу та які саме види податкової зві тності не подавалось до пода ткового органу та інших орга нів, перевірку платника пода тку не проводив, матеріалів п еревірки суду не надав, а тако ж письмових - належних доказі в, які б довели правомірність його дій пов' язаних із прий няттям рішення про припиненн я юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Піко-Буковини».
Відповідно до ч. 4 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України суб' єкт владн их повноважень повинен надат и суду всі наявні у нього доку менти та матеріали, які можут ь бути використані як докази у справі. У разі невиконання ц ього обов' язку суд витребов ує названі документи та мате ріали.
Відповідно до ч. 4, 5 ст. 11, ст. ст. 69-71 Кодексу адміністративног о судочинства України на адр есу ТОВ Аудиторська фірма «В ест Аудит» направлено запит щодо надання роз' яснення - д оказів у справі, а саме наданн я переліку податкових деклар ацій по їх виду та кількості, я кі необхідно надавати до под аткового органу, розрахунку суми можливого боргу за несв оєчасне подання та за непода ння звітних документів, декл арацій до податкового органу та з інших питань. 03.03.2011 року от римано відповідь ТОВ Аудитор ська фірма «Вест Аудит» із пи тань зазначених судом.
У ході судового розгляду вс тановлено, що ТзОВ «Піко-Буко вини» зареєстроване Глибоць кою районною державною адмін істрацією 21.03.1994 року за реєстра ційним номером № 0220068, ідентифі каційний код 21428825, місцезнаход ження смт. Глибока, Чернівець ка область.
Станом на 28 січня 2011 року місц езнаходження юридичної особ и Товариства з обмеженою від повідальністю «Піко-Буковин а», а саме зареєстровано за ад ресою смт. Глибока, вул.. Бойк о,2, Чернівецька область (60400).
Згідно довідки № 1229 від 16.03.1999 ро ку виданої ДПІ у Глибоцькому районі, Чернівецької област і вбачається, що ТзОВ «Піко-Бу ковина» знаходиться за юрид ичною адресою: 60400, смт. Глибока , вул.. Бойко,2, Чернівецька обла сть, взяте на податковий облі к в ДПІ Глибоцького району, як платник податків 22.12.1997 року.
Згідно довідки-висновку вб ачається, що Товариства з обм еженою відповідальністю «Пі ко-Буковина» не подає на адре су ДПІ у Глибоцькому районі п одаткову звітність із від 15 жо втня 2010 року.
Згідно довідки про відсутн ість заборгованості з податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), що контролюються ДПІ у Глибоцькому районі № 1138/10/24-016 в ід 26.01.2011 року вбачається, що ТзО В «Піко-Буковина» станом на 2 6.01.2011 року не має заборгованост і зі сплати податків, зборів (обов' язкових платежів). Вка зана довідка дійсна протяго м 10 днів з дня видачі, тобто до 0 4 лютого 2011 року.
Водночас слід зазначити, що порядок та строки подання по даткової звітності - податк ових декларацій до органів д ержавної податкової служби с таном на 28.01.2011 року визначаютьс я главою 2 ст.ст.46-49 Податкового кодексу України, а також спец іальним законодавством Укра їни, яке діяло до набрання чин ності вказаного Кодексу. Вод ночас главою 4 ст.ст. 54, 54.3, 54.3.1 Пода ткового кодексу України пере дбачено, що контролюючий орг ан тобто податковий орган зо бов' язаний самостійно виз начити суми грошових зобов' язань, передбачених цим коде ксом або іншим законодавство м, якщо платник податків не п одає в установлені строки по даткову декларацію, який є об ов' язковим для виконання - позивачем.
Відповідно до відповіді - ро з' яснення № 01/03 від 03.03.2011 року ТО В Аудиторська фірма «Вест-Ау дит» вбачається, що платник п одатків ТзОВ «Піко-Буковини» зареєстроване в ДПІ Глибоць кого району Чернівецької обл асті на загальній системі оп одаткування, то згідно п.4.1 Нак азу ДПА України від 29 березня 2003 року № 143 «Про затвердження ф орми декларації з податку на прибуток підприємства та По рядку її складання» зареєстр ованого Міністерстві юстиці ї України 08 квітня 2003 року за № 27 1/7592, то він зобов' язаний подат и декларацію з податку на при буток підприємства до держав ного податкового органу для реєстрації протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітн ого (податкового) періоду.
Відповідно до підпункту «а » підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ „Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” (далі Закон «2181) пода тковий орган зобов'язаний са мостійно визначити суму пода ткового зобов'язання платник а податків у разі, якщо платни к податків не подає у встанов лені строки податкову деклар ацію. Якщо платник податків не подає деклараці ю і за результатами перевірк и податковий орган самостій но визначає суму податкового зобов' язання платника за в казаними підставами, то за ко жний звітний податковий пері од, в якому виникає податкове зобов' язання, згідно з підп ункту 17.1.2 пункту 17.1 статті 17 Зако ну № 2181 та підпунктом 6.1.2 пункту 6.1 Інструкції № 110 до такого пла тника податків додатково до штрафних санкцій, визначени х підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статт і 17 Закону 2181, застосовуються ш трафні (фінансові санкції у р озмірі десяти відсотків сум и податкового зобов' язання за кожний повний або неповни й місяць затримки подання по даткової декларації (незале жно) від кількості установл ених для такого податку, збор у (обов' язкового платежу) по даткових періодів, що минули , але не більше п' ятдесяти ві дсотків суми нарахованого по даткового зобов' язання та н е менше десяти неоподаткова них мінімумів доходів грома дян. В разі, як що ТзОВ «Піко-Буковина» до по даткового органу не було под ано декларацію з податку на п рибуток підприємства з жовтн я 2009 року по день розгляду, то с ума штрафних санкцій склала б 850,00 грн.
Проаналізувавши довідку п ро відсутність заборгованос ті з податків і зборів (обов' язкових платежів) № 1138/10/24-016 від 26.0 1.2011 року вбачається, що довідка дійсна протягом 10 днів з дня в идачі, тобто до 04 лютого 2011 року , а тому слід прийти до висновк у, що позивач не довів, що відп овідач - ТзОВ «Піко-Буковина» не має заборгованості із спл ати податків, тобто про відсу тність заборгованості у від повідача.
Проаналізувавши вимоги За кону, нормативно правових ак тів, письмові докази, суд прий шов до висновку, що вимога поз ивача про припинення юридичн ої особи є необґрунтованою т а безпідставною.
Однак враховуючи те, що прав овідносини виникли до 01.01.2011 ро ку, тобто до набрання чинност і Податкового кодексу Україн и та беручи до уваги, відповід но слід застосувати законод авство, яке діяло на момент в чинення правовідносин.
Разом з тим слід зазначити, що статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначаються Законом Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» (далі-Закон ). Державна податкова служба у своїй діяльності керується Конституцією України, Законо м України „Про систему опода ткування” (далі Закон № 1251- ХІІ від 25.06.91 року), Законом Украї ни „Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” (дал і - Закон від 21.12.2000 року № 2181-ІІ І) та іншими, а також відомчими Наказами.
Статтями 67 та 68 Конституції У країни передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом, не ухильно додержуватися Конст итуції України та законів Ук раїни. Частиною 1 ст. 9 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачено, що обов' язок плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме: ве сти бухгалтерський облік, ск ладати звітність про фінансо во-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закон ами; подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов' яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов' язко вих платежів); сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” (З акону України від 21.12.2000 року № 2181 -ІІІ) передбачено, що податков і декларації подаються за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону Відповідач не звіту є до ДПІ у м. Чернівці з жовтня 2009 року, що підтверджується д овідкою позивача від 02.03.2011 року .
Пунктом 4.2.2 статті 4 Закону Ук раїни 2181-ІІІ передбачено, що ко нтролюючий орган зобов'язани й самостійно визначити суму податкового зобов'язання пла тника податків у разі якщо пл атник податків не подає у вст ановлені строки податкову де кларацію.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України № 2181, податковий борг ( недоїмка) - податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.
У відповідності до п.п. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону № 2181, яка регулює стр оки погашення податкового зо бов'язання, платник податків зобов'язаний самостійно спл атити суму податкового зобов 'язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації. У разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4. платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.
Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181, узгоджена сума податково го зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган застосовує штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства, а саме накладаються на платника по датків у розмірах, визначени х цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютн ого законодавства, що встано влюються окремим законодавс твом.
Пунктом 17.1.1 статті 17 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачен о, що платник податків, що не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.
Згідно пункту 17.1.2 Закону (№ 2181-І ІІ від 21.12.2000 року) передбачено, щ о у разі коли контролюючий ор ган самостійно визначає суму податкового зобов'язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 ц ього Закону, додатково до штр афу, встановленого підпункто м 17.1.1 цього пункту, платник под атків сплачує штраф у розмір і десяти відсотків суми пода ткового зобов'язання за кожн ий повний або неповний місяц ь затримки податкової деклар ації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахова ного податкового зобов'язанн я та не менше десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 17.1.7 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання протягом г раничних строків, визначених цим Законом, такий платник по датку зобов'язаний сплатити штраф у розмірах визначених законом.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» (да лі Закону № 1251-ХІІ від 25.06.91 року) п ередбачено,що платники подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) зобов'язані:
2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів);
Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки, що проводиться державн ими податковими органами, зо бов'язані давати пояснення з питань оподаткування у випа дках, передбачених законами, виконувати вимоги державних податкових органів щодо усу нення виявлених порушень зак онів про оподаткування.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» (далі Закон у
№ 509-ХІІ від 04 грудня 1990 року ) передбачено, що до функцій по даткових інспекцій входить к онтроль за своєчасністю пода ння платниками податків бухг алтерських звітів і балансів , податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів.
Пунктом 6 статті 10 (Закону № 509- ХІІ від 04 грудня 1990 року) передб ачено, що податкові інспекці ї забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум ф інансових санкцій, передбаче них цим Законом та іншими зак онодавчими актами України за порушення податкового закон одавства, а також стягнення а дміністративних штрафів за п орушення податкового законо давства, допущені посадовими особами підприємств, устано в, організацій та громадянам и.
Відповідно до пункту 11 стат ті 11 далі Закону (№ 509-ХІІ від 04 гр удня 1990 року) вбачається, що на податкову інспекцію покладе но обов' язок застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених закон одавством.
Відповідно до відповіді - ро з' яснення № 01/03 від 03.03.2011 року ТО В Аудиторська фірма «Вест-Ау дит» вбачається, що розділом ІІІ посадової інструкції в о бов' язки головного податко вого інспектора відділу адм іністрування податку на приб уток управління оподаткуван ня юридичних осіб входить,
- підготовка рішень про заст осування штрафних фінансови х санкцій за несвоєчасне под ання податкової звітності та несвоєчасну сплату платника ми узгодженої суми податков ого зобов' язання по податку на прибуток протягом гранич них термінів, 3.17 - передача спис ків платників податків, які н е звітували до підрозділів контрольно перевірочної роб оти, для проведення їх переві рок з метою визначення подат кових зобов' язань.
Пунктом 8.2.1 розділу 8 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року «Про затвердження порядку облік у платників податків, зборів (обов' язкових платежів)» пе редбачено, що у разі прийнятт я рішення про припинення юри дичної особи призначається т а одночасно проводиться пере вірка юридичної особи та її н е знятих з обліку відокремле них підрозділів. У разі прийн яття рішення про закриття ві докремленого підрозділу при значається і проводиться пер евірка підрозділу, який закр ивається, та може бути призна чена перевірка юридичної осо би в установленому законодав ством порядку. Якщо у таких ви падках юридична особа та її в ідокремлений підрозділ (відо кремлені підрозділи) перебув ають на обліку в різних орган ах державної податкової служ би, організацію взаємодії ві дповідних органів щодо прове дення перевірки здійснює той орган державної податкової служби, у якому перебуває на о бліку юридична особа.
Пунктом 11.2 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що підрозділи орган у державної податкової служб и - стосовно платників податк ів, якими не подано в зазначен і терміни звіти, декларації, у порядку, передбаченому зако нодавством, самостійно визна чають суму податкового зобов 'язання, проводять роботу з уз годження податкового зобов'я зання та інші заходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів ДПС здійснюється п еревірка місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датків. За наслідками переві рки складається акт перевірк и місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено в ідсутність платника податкі в за його місцезнаходженням (місцем проживання), то провод иться робота із з'ясування фа ктичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.
Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що до кожного платни ка податків, за яким виявлена відсутність його за місцезн аходженням (місцем проживанн я) та не з'ясоване його фактичн е місцезнаходження (місце пр оживання), підрозділ органу д ержавної податкової служби, який з'ясував зазначений фак т, готує та передає підрозділ ам податкової міліції запит на встановлення місцезнаход ження (місця проживання) плат ника податків за формою, що за тверджується центральним ор ганом державної податкової с лужби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фі зичних осіб вносяться дані п ро подання запиту.
Пунктом 11.5 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, якщо за результатам и заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходженн я юридичної особи підрозділа ми податкової міліції буде п ідтверджено відсутність так ої особи за місцезнаходження м або встановлено, що фактичн е місцезнаходження юридично ї особи не відповідає зареєс трованому місцезнаходженню , керівник (заступник керівни ка) органу державної податко вої служби приймає рішення п ро направлення до відповідно го державного реєстратора по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17) для вжиття заходів, перед бачених частиною восьмою ста тті 19 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців".
Пунктом 8.6 розділу 8 Наказу ДП А України № 552 від 17.11.1998 року «Інс трукції про порядок обліку п латників податків» передбач ено, якщо платник податків не має заборгованості перед бю джетом, та у разі неподання пр отягом одного року в органи д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів бухгалтерської звітнос ті, то керівник органу держав ної податкової служби прийма є рішення у вигляді розпоряд ження про звернення до суду п ро скасування державної реєс трації такого платника подат ків і закриття банківських р ахунків.
Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 552 від 17.11.1998 року пер едбачено, якщо взятий на облі к платник податків не надав у встановлений термін податко вих декларацій, документів б ухгалтерської звітності, то підрозділи з оподаткування ю ридичних/фізичних осіб та пр имусового стягнення податкі в негайно зупиняють операції на всіх рахунках платників п одатків у банках, встановлюю ть факт відсутності платника податків за місцезнаходженн ям (фізичної особи - за місцем проживання) та передають мат еріали в підрозділи податков ої міліції на розшук керівни ків та засновників підприємс тв.
Відповідно до статті 8 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", з метою урегулювання окремих питань взяття на облік та зняття з об ліку платників податків Нака зом ДПА України від 24 липня 2006 р оку N 428 Затверджено зміни до Ін струкції про порядок обліку платників податків, затвердж еної наказом ДПА України від 19.02.98 N 80, зареєстрованої у Мініст ерстві юстиції України 16.03.1998 р. за № 172/2612 (у редакції наказу ДПА України від 17.11.1998р. № 552).
Відповідно до порядку 15 пун кт 8.2 розділу 8 Наказу ДПА Укра їни від 24 липня 2006 року N 428 перед бачено, що у зв'язку з проведен ням реорганізації чи ліквіда ції юридичної особи органом державної податкової служби приймається рішення про про ведення позапланової виїзно ї перевірки платника податкі в, який перебуває на обліку в т акому органі, у разі одержанн я хоча б одного з таких докуме нтів (відомостей): порушення с прави або прийняття рішення судом про припинення юридичн ої особи.
Пунктом 8.2.1 розділу 8 вказано го Наказу ДПА України від 24 ли пня 2006 року N 428 передбачено, що у разі прийняття рішення про п рипинення юридичної особи пр изначається та одночасно про водиться перевірка юридично ї особи.
Відповідно до пункту 6.1.1 розд ілу 6 Наказу ДПА України від 17 б ерезня 2001 року № 110 «Про затверд ження Інструкції про порядок застосування та стягнення ш трафних (фінансових) санкцій органами державної податков ої служби» вбачається, що у ра зі неподання податкової дек ларації у строки, визначені з аконодавством, платник подат ків сплачує штраф у розмірі д есяти неоподаткованих міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання.
Пунктом 6.1.1 розділу 6 Наказу Д ПА України від 17.03.2001 року № 110 пер едбачено, якщо платник подат ків не подає у встановлені те рміни податкову декларацію і контролюючий орган самості йно визначає суму податковог о зобов' язання платника под атків, то додатково за кожни й звітний податковий період , в якому виникає податкове зо бов' язання, до штрафу, устан овленого п.6.1.1 цього пункту, пла тник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсотків с уми податкового зобов' яза ння за кожний повний, або неп овний місяць затримки податк ової декларації, але не більш е п' ятдесяти відсотків сум и нарахованого податкового з обов' язання та не менше дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.
Пунктом 9 Наказу ДПА України від 17.03.2001 року № 110 передбачено, щ о зазначені в п.п. 6.1.1-6.1.6 цієї Інст рукції штрафні санкції заст осовуються щодо податків, ін ших платежів і внесків, за яки ми встановлено обов' язкове подання органам державної п одаткової служби податкових декларацій.
Пунктом 6.2 розділу 6 Наказу ДП А України від 28 лютого 2007 року № 110 «Про затвердження Порядку взаємодії між структурними п ідрозділами органів державн ої податкової служби з питан ь реєстрації та обліку платн иків податків» щодо організа ції роботи щодо зняття з облі ку платника податків за ріше нням суду (господарського су ду) щодо припинення платника податків передбачено, що при йняттю рішення про подання п озову до суду має передувати відповідна робота, зокрема, в життя заходів для подання по даткових декларацій, встанов лення фактів наявності/відсу тності ведення господарсько ї діяльності, зокрема, отрима ння інформації від фінансови х установ про відсутність ру ху коштів по рахунках платни ка, повноти сплати податків, в становлення фактичного місц езнаходження та фактичного м ісцезнаходження - проживан ня посадових осіб юридичної особи, тощо.
Пунктом 6.1.8 розділу 6 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що разі прийн яття рішення про припинення юридичної особи призначаєть ся та одночасно проводиться перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокре млених підрозділів.
Пунктом 5.2.3 розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що працівник ами органу ДПС при виконанні службових обов'язків, визнач ених пунктом 11.2 розділу 11 Поряд ку обліку, здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. Я кщо за наслідками перевірки встановлено відсутність пла тника податків за його місце знаходженням (місцем прожива ння), то складається акт перев ірки місцезнаходження платн ика податків та проводиться робота із з'ясування фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків, відповідальних та афілі йованих осіб.
Пунктом 5.2.8. розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 вбачається, що структурні підрозділи органу податково ї служби при прийнятті рішен ня про припинення надають до кументи (довідки) інформацію від фінансових установ, митн их органів та інших контролю ючих органів, яка підтверджу є відсутність здійснення гос подарської діяльності тощо).
У пункті 5.2.9 розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 зазначено, що з метою забез печення достовірності реєст раційних даних платників под атків підрозділи органу ДПС, які здійснюють перевірки пл атників податків, зобов'язан і протягом 5 днів після закінч ення перевірки надати до під розділу реєстрації та обліку платників податків інформац ію про виявлені в процесі пер евірки розбіжності облікови х відомостей з інформацією Є диного банку даних юридичних осіб у вигляді довідки, сформ ованої засобами АІС "Аудит" пі сля внесенні фактичних даних про платника податків, устан овлених в ході перевірки.
Разом з тим, слід зазначити, що позивач не дотримався вим ог Наказу ДПА України № 336 від 17 .05.2010 року Про затвердження «По ложення про організацію взає модії підрозділів податково ї міліції з іншими структурн ими підрозділами органів дер жавної податкової служби для встановлення місцезнаходж ення платників податків» не вжив заходів щодо встановлен ня посадових-службових осіб та засновників ТзОВ «Піко-Бу ковина» перевірку не провів, та не надав доказів правомір ної діяльності щодо зверненн я до суду про припинення юрид ичної особи.
Відповідно до частини 5 ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» суд признача є в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією комісію з при пинення (ліквідаційну комісі ю) та встановлює строк і поряд ок її роботи. При цьому лікві даційну комісію суд повинен призначити з числа осіб, зазн ачених податковим органом, щ о є позивачем у справі. Однак, як встановлено у судовому за сіданню позивач не зазначив осіб із числа яких, суд міг би призначити ліквідаційну ком ісію та встановити строк і по рядок її роботи.
03.03.2011 року у судовому засідан ні досліджено письмові доказ и - надані державним реєстрат ором, а саме статутних докуме нтів. Із дослідження статутн их документів вбачається, уч асниками та засновниками фір ми є мешканці Дніпропетровсь ка, Києва та Глибоцького райо ну Чернівецької області із с татутним фондом в 375 грн. Крім т ого, у вказаних документах мі ститься повідомлення № 11130 від 07.08.2008 року про відсутність юрид ичної особи та вказаних осіб . Водночас відповідач не нада в у судове засідання обліков ої справи та письмових доказ ів на вимогу суду, однак поясн ив, що крім досліджених матер іалів у нього не має інших мат еріалів - письмових доказів щодо встановлення фактичног о та юридичного місце знаход ження відповідача та його по садових осіб. Тобто сам позив ач не надав суду письмових до казів, які б свідчили про те з якого саме часу відповідач н е подає до податкових органі в декларації та звітні докум енти. Отже дослідженням мате ріалів наданих позивачем по ТзОВ «Піко-Буковина» встано влено, що позивач самостійно не визначив суму податковог о зобов'язання платника пода тків за неподання звітних до кументів, податкових деклара цій, бухгалтерських документ ів, не вжив заходів щодо перев ірки руху коштів по рахунках , не прийняв рішення про засто сування штрафних фінансових санкцій за несвоєчасне пода ння податкової звітності та несвоєчасну сплату платника ми узгодженої суми податково го зобов' язання по податку на прибуток протягом граничн их термінів, не передав списк и платників податків, які не з вітували до підрозділів конт рольно перевірочної роботи, для проведення їх перевірок з метою визначення податкови х зобов' язань, не вжив заход ів щодо встановлення фактичн ого місцезнаходження юридич ної особи, а також не встанови в фактичне місце знаходження - проживання посадових осіб т а засновників ТзОВ «Піко-Бук овина» - відповідача, до адмін істративної відповідальнос ті не притягнув. Крім того слі д зазначити, що позивач не вст ановивши посадових осіб, зас новків ТзОВ «Піко-Буковина», а звертаючись з позовом до су ду не зазначив та не надав суд у осіб які б могли бути призна чені до складу ліквідаційної комісії з метою встановленн я строку і порядку її роботи .
Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган самостійно не виз начив суму податкового зобов 'язання платнику податків за не подачу у встановлені стро ки податкових декларацій; не застосував штрафні санкції за порушення податкового зак онодавства, Інформацію стосо вно діяльності платника пода тку-юридичної особи щодо яко ї прийнято рішення про припи нення юридичної особина не в итребовував від фінансових у станов, митних органів та інш их контролюючих органів, яка підтверджує відсутність зді йснення господарської діяль ності з моменту подання оста нньої звітності, рух коштів п о рахунках не зупиняв, переві рка не призначалась та не про водилась, заходи щодо встано влення фактичного місцезнах одження платника податку та встановлення фактичного міс це проживання його посадови х осіб та засновників не здій снювалось, як передбачено На казом ДПА України від 17.05.2010 року № 336, який видано відповідно ви мог абзацу четвертого статті 2 та пункту 2 статті 8 Закону Укр аїни від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", статті 5 Закону Укра їни від 25 червня 1991 року N 1251-XII "Про систему оподаткування", розд ілу 11 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом ДПА Українивід19.02.98N 80 (у р едакції наказу Державної под аткової адміністрації Украї ни від 17.11.98 N 552), із змінами, з метою поліпшення організації робо ти із встановлення місцезнах одження (місця проживання) пл атника податків.
Проаналізувавши чинне зак онодавство, нормативно - пр авові акти пов'язані з припин енням підприємницької діяль ності юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців за ріш енням суду, що не пов'язане з б анкрутством, можна дійти вис новку, що позивач не довів пра вомірності своїх дій щодо пр ипинення юридичної особи.
З урахуванням досліджених доказів, встановлених на під ставі них фактів та правовід носин, аналізу приведених но рм Законів, суд приходить до в исновку, що вимоги позивача н е відповідають вимогам части ни 3 статті 2 КАС України та пор ушують вимоги ст. 19 Конституці ї України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Позивач - як суб' єкт владн их повноважень не виконавши вимоги Законів, нормативних актів, наказів, а також не нада вжи суду належних письмових доказів, не довів своєї право мірної діяльності щодо зверн ення з позовом до суду про при пинення юридичної особи ТзО В «Піко-Буковина».
Згідно з частиною 1 статті 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
У ході судового розгляду сп рави Позивач, як суб'єкт владн их повноважень не довів нале жним чином правомірність вчи нених ним дій та не надав суду доказів правомірності прип инення юридичної особи Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Піко-Буковина».
Водночас, суд вважає за необ хідне констатувати, що за змі стом пункту 1 частини 1 статті Кодексу адміністративного судочинства України справа а дміністративної юстиції (адм іністративна справа) - публіч но-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вик онавчої влади, орган місцево го самоврядування чи їхня по садова чи службова особа
Разом з цим слід зазначити, що відповідно до пункту 1 част ини першої статті 17 КАС Україн и компетенція адміністратив них судів поширюється на спо ри фізичних чи юридичних осі б із суб' єктом владних повн оважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.
Відповідно до частини друг ої статті 124 Конституції Украї ни юрисдикція судів поширюєт ься на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суд и розглядають виключно спори , які виникають між учасникам и певних правовідносин.
У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.
За наведених вище обставин , суд вважає, що позов не підля гає задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 8, 9, 6-12, 17, 18, 69-71, 94, 86, 100, 158-163, 167 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити у задо воленні адміністративного п озову.
Порядок та строки оскаржен ня передбачені ст.ст. 185-186 Кодек сом адміністративного судоч инства України
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений КАС У країни, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова не на брала законної сили.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої - другої, четвертої статті 186 КА С України, сторони які беруть участь у справі , мають право оскаржити в апеляційному по рядку дану постанову повніст ю або частково шляхом поданн я апеляційної скарги до Вінн ицького апеляційного адміні стративного суду через Черні вецький окружний адміністра тивний суд.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дн ів з дня одержання її копії.
03 березня 2011 року у судовому з асіданні проголошено вступн у та резолютивні частини пос танови. У зв' язку з тим, що дата виготовлення постанови 08.03.2011 року співпала з вихідним- святковим днем, тому постан ову в повному обсязі виготов лено у наступний робочий ден ь 09 березня 2011 року.
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2011 |
Оприлюднено | 11.03.2011 |
Номер документу | 14053851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні