ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2011 року о 12-05 годи ні, Спра ва № 2а-9691/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд
у складі: головуючого - судд і Матяш О.В.,
при секретарі Васильченко І.Г.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у м. Запоріжжя
справу за адміністративни м позовом ТОВ “Метротел”
до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя
про скасування податковог о повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з вказаним позовом, зазначивш и в позовній заяві, що винесен е ДПІ у Ленінському районі м. З апоріжжя податкове повідомл ення-рішення № 0000392307/0 в ід 15.11.2010, яким ТОВ «Метротел» ви значено податкове зобов'язан ня з податку на прибуток в сум і 237882 гривень є незаконним та н еобґрунтованим та таким, що п ідлягає скасуванню, виходячи з наступного.
Послуги з обслуговування в икористання каналу зв'язку п ридбавались для цілей господ арської діяльності товарист ва, використовувались в опод атковуваних операціях. Діяль ність щодо надання Інтернет- послуг є основним видом діял ьності підприємства, від ньо го отримується доход, і сплач уються податки. Послуги, які н адавались позивачу ТОВ «Касе усмастер», ТОВ «Престиж Прем іум», ТОВ «Бізнес Лайф Укр аїна» є необхідними для нада ння споживачам Інтернет-посл уг в повному обсязі. Усі угоди , укладені із контрагентами, м али реальний характер. Отже, п орушення пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» відсутні . Придбання зазначених послу г підтверджено належним чино м оформленими документами по даткового обліку, у т.ч. актами здачі-прийняття робіт (надан ня послуг), платіжними докуме нтами, податковими накладним и, виданими контрагентами, як і зареєстровані у встановлен ому законом порядку як платн ики податку на додану вартіс ть.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив їх задовольнити та н адав пояснення в обґрунтуван ня позову, аналогічні виклад еним у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив у за доволенні позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на те, що в ході проведеної пе ревірки встановлено, що пози вачем, в порушення пп.5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств» безпідставно відне сено до складу валових витра т витрати, пов'язані зі сплато ю за обслуговування за викор истання каналу зв'язку від: ТО В "Касеусмастер", на загальну с уму 250862,50 гривень, у т.ч. за 1 квартал 2009 року в сумі 134433,30 г ривень та за 2 квартал 2009 року в сумі 116429,20 гривень,
ТОВ "Престиж Преміум", на заг альну суму 258787,90 гривень, у т.ч. за 2 квартал 2009 року в сумі 121073,60 грив ень та за 3 квартал 2009 року у сум і 137714,30 гривень,
ТОВ "Бізнес Лайф Україн а", на загальну суму 124701,67 гривен ь, у т.ч. за 2 квартал 2009 року в сум і 124701,67 гривень, оскільки зазнач ені підприємства-контрагент и позивача мають ознаки фікт ивності та фактично фінансов о-господарською діяльністю н е займаються.
До того ж, під час проведенн я перевірки підприємством в підтвердження виконання вка заних робіт надані: акти здач і-прийняття робіт, податкові накладні, рахунки-фактури, як і складені із порушенням при писів чинного законодавства та не можуть бути прийняті я к первинні документи.
Крім того, позивачем не нада но жодного документу та будь -яких доказів, щоб підтвердил и виконання господарських оп ерацій та дійсності надання послуг, а також використання вказаних послуг в господарс ькій діяльності позивача, то бто не надано всіх документі в, підтверджуючих проведення та використання в фінансово -господарській діяльності по слуг.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги п ідлягають задоволенню, вихо дячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що на під ставі направлень від 22.09.2010 №692 та №692/1, фахівцями ДПІ у Ленінсько му районі м. Запоріжжя провед ено позапланову виїзну перев ірку ТОВ «Метротел» з питань дотримання діючого податков ого валютного та іншого зако нодавства за період з 01.01.2007 по 31.1 2.2009, за наслідками якої складен о акт від 22.10.2010 № 3098\23-08\34789990.
Перевіркою встановлено, що в порушення пп.5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст . 5 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств », ТОВ «Метротел» безпідстав но віднесено до складу валов их витрат витрати, пов'язані з і сплатою за обслуговування за використання каналу зв'яз ку від ТОВ "Касеусмастер", на з агальну суму 250862,50 гривень, ТОВ " Престиж Преміум", на загальну суму 258787,90 гривень, ТОВ "Бізнес Лайф Україна", на загальну с уму 124701,67 грн.
На підставі акту перевірки , 15.11.2010 ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя винесене податк ове повідомлення-рішення № 0000 392307/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на при буток в сумі 237882 гривень, в тому числі 158588 гривень за основним платежем та 79294 гривень за штра фними (фінансовими) санкціям и.
Висновки, яких дійшли фахів ці податкової в ході проведе ної перевірки, щодо виявлени х порушень позивачем вимог З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» с уд вважає необґрунтованими, та, відповідно, спірне податк ове повідомлення-рішення так им, що підлягає скасуванню, з о гляду на таке:
Згідно п. 5.1. ст. 5 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств», валові витра ти виробництва та обігу - су ма будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріал ьній або нематеріальній форм ах, здійснюваних як компенса ція вартості товарів (робіт, п ослуг), які придбаються (вигот овляються) таким платником п одатку для їх подальшого вик ористання у власній господар ській діяльності.
До складу валових витрат вк лючаються суми будь-яких вит рат, сплачених (нарахованих) п ротягом звітного періоду у з в' язку з підготовкою, орган ізацією, веденням виробництв а, продажем продукції (робіт, п ослуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання ел ектричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті (пп. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 За кону «Про оподаткування приб утку підприємств»).
Як свідчать матеріали спра ви, в перевіряємий період поз ивач мав господарські віднос ини із ТОВ «Касеусмастер» (ко д за ЄДРПОУ 36265092 м. Київ), ТОВ «Пре стиж Преміум» (код за ЄДРПОУ м . Київ), ТОВ «Бізнес Лайф Ук раїна» (код за ЄДРПОУ 36391653, м. Киї в).
Висновки, викладені в акті, були зроблені на підставі то го, що проведеним у криміналь ній справі №09/079021 розслідуванн ям (яка знаходиться в провадж енні СВ ПМ ДПА у Житомирській області й порушена щодо ОС ОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА _7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОС ОБА_10, ОСОБА_11, та ОСОБА_ 12 за ознаками складу злочин ів, передбачених ст.ст. 28 ч.2, 212 с.3 КК України) встановлено, що на території м. Києва бул и створені та в період з 2008 - 2009 роки діяли організовані гру пи, метою яких було сприяння п ідприємствам - фактичним пла тникам податку на додану вар тість в ухиленні від сплати д аного податку до державного бюджету.
Так, встановлено, що до скла ду організованих злочинних г руп постійно входили особи - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСО БА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_ 12, які попередньо зорганізу вались у стійке об'єднання дл я вчинення вищевказаних злоч инів, об'єднаних єдиним плано м з розподілом функцій учасн иків групи, спрямованих на до сягнення спільного плану, ві домого всім учасникам групи.
З метою досягнення злочинн ого умислу, відомого та погод женого усіма членами угрупув ання, була організована злоч инна схема, направлена на сп рияння підприємствам - факт ичним платникам податку на д одану вартість в ухиленні ві д сплати даного податку до де ржавного бюджету.
Суть злочинної схеми поляг ає в незаконному формуванні податкового кредиту по подат ку на додану вартість у підпр иємств - платників ПДВ шляхом документального оформлення придбання товарно-матеріаль них цінностей (проведення бе зтоварних операцій) через ла нцюг «транзитних» та «фіктив них» підприємств, які фактич но фінансово - господарською діяльністю не займалися, а са ме: ТОВ «Касеусмастер» (код за ЄДРПОУ 36265092 м. Київ), ТОВ «Прести ж Преміум» (код за ЄДРПОУ м. Ки їв), ТОВ «Бізнес Лайф Укра їна» (код за ЄДРПОУ 36391653, м. Київ).
За таких обставин, податков і зобов'язання по сплаті до де ржавного бюджету податку на додану вартість від діяльнос ті підприємств - платників ПД В різних регіонів України не законно перекладались на під приємства з ознаками фіктивн ості і до бюджету не сплачува лись.
Проведеними оперативно - пе ревірочними заходами було вс тановлено, що в період з 2008 року по 2009 рік на банківські рахунк и підприємств з ознаками фік тивності, а саме ТОВ «Касеусм астер» (код за ЄДРПОУ 36265092 м. Киї в), ТОВ «Престиж Преміум» (код за ЄДРПОУ м. Київ), ТОВ «Бізне с Лайф Україна» (код за ЄДРП ОУ 36391653, м. Київ), від підприємств , що в ході здійснення фінансо во - господарської діяльност і були зацікавлені в отриман ня готівкових коштів та в отр иманні документів, що надают ь право на незаконне формува ння кредиту з податку на дода ну вартість, надходили кошти в якості оплати за фактично н е надані товари (роботи, послу ги). В подальшому вказані кошт и зняті з рахунків фіктивних підприємств готівкою та пов ернуті службовим особам підп риємств - замовників, за винят ком відсотку за надання посл уг з «конвертації».
Однак, суд не погоджується з таким висновком з наступних підстав.
Стаття 58 Конституції Україн и установлює, що закони та інш і нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, кр ім випадків, коли вони пом'якш ують або скасовують відповід альність особи.
Закон України «Про систему оподаткування» для платникі в податків не передбачає ані обов'язок (ст. 9), ані право (ст. 10) в имагати від контрагентів-пос тачальників будь-яких відомо стей достовірності його держ авної реєстрації як СПД, реєс трації платником податків, « податкових взаємовідносин» з бюджетом, ведення податков ого обліку, подання декларац ій, тощо.
На час укладення угод з ТОВ ««Касеусмастер», ТОВ «Прести ж Преміум», ТОВ «Бізнес Лай ф Україна» в наявності були усі потрібні відомості, які, в ідповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», пі длягають внесенню до Єдиного державного реєстру, а також с відоцтва про їхню реєстрацію платниками податків. Угоди з цими контрагентами не визна ні недійсними у судовому пор ядку. При відсутності такого судового рішення у відповід ача немає підстав для неврах ування сум витрат по таким уг одам у складі валових витрат позивача.
Відповідно до п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», як бу ло зазначено вище, господарс ька діяльність - будь-яка діял ьність особи, направлена на о тримання доходу в грошовій, м атеріальній або нематеріаль ній формах, у разі коли безпос ередня участь такої особи в о рганізації такої діяльності є регулярною, постійною та су ттєвою. Під безпосередньою у частю слід розуміти зазначен у діяльність особи через сво ї постійні представництва, ф іліали, відділення, інші відо кремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку особу, яка діє ві д імені та на користь першої о соби.
Звідси випливає, що правиль ність формування платником п одатків валових витрат вимаг ає наявності зв'язку витрат п латника податків на придбанн я послуг з його господарсько ю діяльністю, що полягає у нам ірі платника податку отримат и користь від придбаних посл уг.
За результатами аналізу ре зультатів фінансово-господа рської діяльності позивача т а документів, якими вони офор млені, суд приходить до висно вку про використання вищенав едених послуг у власній госп одарській діяльності позива ча, а отже - правомірне включе ння вартості таких послуг до складу валових витрат.
Послуги з обслуговування в икористання каналу зв'язку п ридбавались для цілей господ арської діяльності товарист ва, використовувались в опод атковуваних операціях. Діяль ність щодо надання Інтернет- послуг є основним видом діял ьності підприємства, саме ві д нього отримується доход, і с плачуються податки. Послуги, які надавались позивачу ТОВ «Касеусмастер», ТОВ «Прести ж Преміум», ТОВ «Бізнес Лай ф Україна» є необхідними дл я надання споживачам Інтерне т-послуг в повному обсязі. Отж е, порушень пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» немає.
Придбання зазначених посл уг підтверджено належним чин ом оформленими документами п одаткового обліку, в тому чис лі актами здачі-прийняття ро біт (надання послуг) від 30.04.2009, 31.0 5.2009, 31.03.2009, 30.06.2009, 31.07.0909, податковими нак ладними № 6 від 26.06.2009, № 8 від 29.07.2009, № 11 від 31.07.2009, № 20090531004 від 31.05.2009, № 20090528001 від 28 .05.2009, № 3103002 від 31.03.2009, № 2904001 від 29.04.2009, № 3004002 в ід 30.04.2009, платіжними документам и № 146 від 26.06.2009, № 147 від 26.06.2009, № 179 від 29.07.2009, № 183 від 07.08.2009, № 185 від 07.08.2009, № 10 3 від 28.05.2009, № 122 від 09.06.2009, № 123 від 12.06.2009, № 26 від 31.03.2009, № 40 від 09.04.2009, № 65 від 29.04.2009, № 109 від 20.05.2009, № 101 від 27.05.2009, що спросто вує наявність порушень пп.5.3.9 п .5.3 ст.5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств», п.2.16 Положення про докуме нтальне забезпечення записі в у бухгалтерському обліку т а норм Закону України «Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні».
Відповідно до пп. 5.3.9 п.5.3 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств», н е належать до складу валових витрат будь-які витрати, не пі дтверджені відповідними роз рахунковими, платіжними та і ншими документами, обов'язко вість ведення і зберігання я ких передбачена правилами ве дення податкового обліку.
Стаття 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні» передбачає, що первинний док умент - це документ, який місти ть відомості про господарськ у операцію та підтверджує її здійснення.
В статті 9 даного Закону виз начено, що підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій.
Первинні документи для над ання їм юридичної сили і дока зовості повинні мати такі об ов' язкові реквізити: назва підприємства, установи, від і мені яких складений документ , назва документа (форми), код ф орми, дата і місце складання; з міст господарської операції , вимірювачі господарської о перації (у натуральному і вар тісному виразі), посади, прізв ища і підписи осіб, відповіда льних за дозвіл та здійсненн я господарської операції і с кладання первинного докумен та.
Згідно п.2.16 «Положення про до кументальне забезпечення за писів у бухгалтерському облі ку», затвердженого Наказом М інфіну України № 88 від 24.05.1995 та з ареєстрованого у Мінюсті Укр аїни 05.06.1995 за № 168/704, забороняєтьс я приймати до виконання перв инні документи на операції, щ о суперечать законодавчим і нормативним актам, встановле ному порядку приймання, збер ігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальни х цінностей та іншого майна, п орушують договірну і фінансо ву дисципліну, завдають шкод и державі, власникам, іншим юр идичним і фізичним особам.
Відповідно вимог п.2 «Про за твердження форми податкової накладної та порядку її запо внення», затвердженого наказ ом ДПА № 16 від 30.05.1997, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 23.06.1997 за № 233/2037, із змінами т а доповненнями, зазначено: "По даткову накладну складає осо ба, яка зареєстрована як плат ник податку в податковому ор гані і якій присвоєно індиві дуальний податковий номер пл атника податку на додану вар тість."
У разі заповнення іншою осо бою, згідно абзацу 1 пункту 5 за значеного Порядку, така пода ткова накладна вважається не дійсною.
Крім того, пунктом 18 вищевка заного Порядку встановлено, що всі складені примірники п одаткової накладної підпису ються особою, уповноваженою платником податку здійснюва ти поставку товарів (послуг), т а скріплюються печаткою тако го платника податку - продавц я. Податкова накладна не підп исується покупцем товарів (п ослуг) і не скріплюється його печаткою.
В силу ч. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні» відповідальність за дос товірність даних, відображен их в первинних документах не суть особи, які склали та під писали ці документи.
Акт виконаних робіт (надани х послуг) є первинним докумен том бухгалтерського обліку, що, відповідно до ч. 1 ст. 9 Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні», є підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій, які фікс ують факти здійснення господ арських операцій, тобто факт виконання робіт (надання пос луг) виконавцем замовнику.
Саме на підставі податкови х накладних, актів виконаних робіт підприємство формувал о валові витрати у відповідн их звітних періодах.
Отже, висновок відповідача про порушення позивачем пп. 5. 2.1 п.5.2, п.5.1., пп.5.3.9 п.5.3 ст. 5, п.1.32 ст.1 Зако ну України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», є б езпідставним, а спірне подат кове повідомлення- рішення таким, що підлягає скасуванн ю.
Виходячи із викладеного ви ще, слід дійти висновку, що, ос кільки судом встановлено, що відповідач нарахував позива чу податкові зобов' язання з податку на прибуток безпідс тавно, то відсутні нормативн о обґрунтовані підстави для нарахування штрафних санкці й відповідно до пп. 17.1.3 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами».
Таким чином, вказані в повід омленні-рішенні порушення ст атті 5 Закону України “Про оп одаткування прибутку підпри ємств” не можуть бути віднес ені до порушень податкового законодавства з боку позивач а, а, отже, висновки акта перев ірки зроблено з порушенням с татті 19 Конституції України, з гідно якої посадові особи ор ганів державної влади зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.ч.2, 4 ст.71 КАС У країни, в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
На підставі викладеного ви ще, суд дійшов висновку, що зая влені позивачем вимоги є обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.17,158-162 КАС Укра їни, суд
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов за довольнити.
Скасувати податкове повід омлення-рішення № 0000392307/0 від 15.11.2010, винесене ДПІ у Ленінському р айоні м. Запоріжжя, яким ТОВ «М етротел» визначено податков е зобов'язання за платежем: по даток на прибуток приватних підприємств.
Постанова може бути оскарж ена у Дніпропетровський апел яційний адміністративний су д через Запорізький окружний адміністративний суд у деся тиденний строк з дня складен ня постанови у повному обсяз і шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпро петровського апеляційного а дміністративного суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова у повному обсязі складена 18.02.2010.
Суддя О.В. Матяш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14099886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні