Постанова
від 19.01.2011 по справі 2а-20742/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 січня 2011 р. справа № 2а -20742/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 0:05

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі Кішенк овій Г.О.

за участю:

представника позивача - Бляхман М.Л. (за довіреністю від 26.08.2010 року);

представника відповідача - Гришакової Н.Є. (за дові реністю №1 від 04.01.2011 року),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду за адресою: 83052, місто До нецьк, вул. 50-ої Гвардійської д ивізії, 17, адміністративну спр аву за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « СФД Шиппінг» до Жовтневої мі жрайонної Державної податко вої інспекції м.Маріуполя До нецької області про визнання недійсними податкових повід омлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою від повідальністю «СФД Шиппінг» звернулось до суду з позовом до Жовтневої міжрайонної Де ржавної податкової інспекці ї м.Маріуполя Донецької обла сті, в якому (з урахуванням зая ви про зменшення позовних ви мог від 21.12.2010 року) просило визн ати недійсними податкові пов ідомлення-рішення Жовтневої міжрайонної Державної подат кової інспекції м.Маріуполя Донецької області за №0000362310/0 ві д 23 червня 2010 року та за №0000362310/1 від 06 вересня 2010 року.

Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначає, що оск аржувані податкові повідомл ення-рішення прийнято внаслі док порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «СФД Шиппінг» п.п. 3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 с т.4. п.6.1 ст.6 Закону України «Про п одаток додану вартість». Згі дно з п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» об'єктом оподаткування є операції платників податк у з: поставки товарів та послу г, місце поставки яких знаход иться на митній території Ук раїни. В даному ж випадку поз ивач надає послуги, зазначен і в п.п. «д» п.6.5 ст.6 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», місце поставки яких - за межами митної території Укр аїни і не надає послуги, місце поставки яких є митна терито рія України. Товариство з обм еженою відповідальністю «СФ Д Шиппінг» надає послуги нер езиденту, отже місце поставк и послуги - територія за межам и митної території України.

З огляду на викладене опера ції з поставки послуг, на підс таві договорів, наданих відп овідачу при проведенні перев ірки, зазначених в абзаці чет вертому і сьомому п.п. «д» п.6.5 с т.6 Закону України «Про подато к на додану вартість» Товари ством з обмеженою відповідал ьністю «СФД Шиппінг» нерезид ентам не є об'єктом оподаткув ання податком на додану варт ість.

Зазначає, що в 2005 році позива ч звертався до Державної под аткової адміністрації Украї ни для надання роз'яснення що до оподаткування операцій з поставки послуг менеджменту Товариством з обмеженою від повідальністю «СФД Шиппінг» зокрема, нерезиденту Ардем ар Марин Лимитед. Згідно з в ідповіддю Державної податко вої адміністрації України ві д 20.05.2005 року №4507/6/25-2215 (яка надавалас ь перевіряючим для ознайомле ння) зазначено, що якщо нерези дент, якому Товариство з обме женою відповідальністю «СФД Шиппінг» надає послуги мене джменту судна (в тому числі за договорами, укладеними згід но стандартної проформи Балт ійської й міжнародної морськ ої ради (ВІМСО «ШІПМЕН»), свого представництва в Україні не має, то такі операції на підст аві абзаців четвертого і сьо мого п.п. «д» п.6.5 ст.6 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» не є об'єктом оподатк ування податком на додану ва ртість.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» одним із з авдань державної податкової служби є надання роз'яснень з аконодавства з питань оподат кування серед платників пода тків, яким і керувалося наше т овариство.

У відповіді на заперечення до акту перевірки позивача з азначено, що даний лист Держа вної податкової адміністрац ії України неможливо розгляд ати як податкове роз'яснення в рамках п.п.4.4.2 п.4.2 ст.4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» відповідно д о якого, податкові роз'ясненн я потребують реєстрації в по рядку встановленому законод авством.

Згідно з п.3 Положення про де ржавну реєстрацію нормативн о-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 28.12.92р. №731, на державну реє страцію подаються нормативн о-правові акти, прийняті упов новаженими на це суб'єктами н ормотворення у визначеній за конодавством формі та за вст ановленою законодавством пр оцедурою, що містять норми пр ава, мають неперсоніфіковани й характер. В даному випадку, н а думку позивача, роз'яснення надано одному конкретному п латнику податків з одного ко нкретного питання, і може бут и застосовано лише для цього конкретного платника податк ів. Отже, лист Державної подат кової адміністрації України від 20.05.2005 року №4507/6/25-2215, який зазнач ає, що послуги Товариства з об меженою відповідальністю «С ФД Шиппінг» з договорів мене джменту не є об'єктом оподатк ування, носить неперсоніфіко ваний індивідуальний характ ер і не потребує державної ре єстрації. А тому, позивач при о податкуванні послуг менеджм енту керувався виключно Зако ном України «Про податок на д одану вартість», індивідуаль ним податковим роз'ясненням Державної податкової адміні страції України та роз'яснен нями Державної податкової ад міністрації України у вигляд і листів.

З огляду на викладене, вважа є свої дії при оподаткуванні операцій з поставки послуг м енеджменту податком на додан у вартість за нульовою ставк ою правомірними та просить в изнати недійсними податкові повідомлення-рішення Жовтне вої міжрайонної Державної по даткової інспекції м.Маріупо ля Донецької області за №0000362310/0 від 23 червня 2010 року та за №0000362310/1 в ід 06 вересня 2010 року.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає, що ос порюванні податкові повідом лення-рішення прийнято у від повідності до вимог діючого законодавства.

Заслухавши в судовому засі данні пояснення представник ів сторін, дослідивши та оцін ивши надані докази за своїм в нутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «СФД Шиппінг» є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 32939323, знахо диться на податковому обліку в Приморському відділенні Ж овтневої міжрайонної Держав ної податкової інспекції м.М аріуполя Донецької області з 28 травня 2004 року, є платником по датку на додану вартість з 03 ч ервня 2004 року, індивідуальний податковий номер 329393205849.

02 липня 2004 року ТОВ «СФД Шиппі нг» укладено Стандартну угод у менеджмента судна Балтійсь кої та міжнародної морської ради (БІМКО) кодова назва «Шип мен 98» №б/н (далі - Угода) з нер езидентом Ардемар Марин Лімітед, (Кіпр) відповідно до умов якої ТОВ «СФД Шиппінг», (У країна) - менеджери, Ардем ар Марин Лімітед, (Кіпр) - суд новласники. Судновласники ві дповідно до Угоди призначают ь менеджерів, а менеджери пог оджуються діяти у якості мен еджерів судна. Під час дії Уго ди менеджери повинні виконув ати послуги з управління суд ном від імені та за доручення м судновласників. Менеджери здійснюють технічний та коме рційний менеджмент. Технічни й менеджмент, включає: забезп ечення кваліфікованим персо налом для надзору за технічн им обслуговуванням та загаль ною ефективністю роботи Судн а; організація і контроль док увань Судна, ремонтів, модифі кацій і підтримання судна зг ідно зі стандартами згідно в имог Судновласників, при умо ві, що менеджери будуть уповн оважені нести необхідні витр ати, для забезпечення стану с удна усім вимогам законодавс тва країни реєстрації судна та вимогам місцевої влади в р айонах плавання судна і усім вимогам; організація постав ок необхідних витратних мате ріалів, запчастин, масел; приз начення сюрвейерів та техніч них консультантів, яких Мене джери вважатимуть за потрібн е; розвиток, здійснення і підт римання Системи Управління б езпечної експлуатації суден і запобігання забрудненню з гідно з МКУБ. Комерційний мен еджмент, включає: здійснення послуг по фрахтуванню згідн о з інструкцією Судновласник а, які полягають, але не обмежу ються: пошуком та домовленос тями по найму судна і укладан ням Чартер партій або інших к онтрактів віднесених до найм у судна; організація оплати С удновласникам або їх предста вникам усіх орендних платежі в і/або надходжень фрахту або грошових коштів іншого похо дження, на які Судновласник м ає право, виходячи з роботи су дна; забезпечення завчасних розрахунків економіки рейсу і розрахунок платежів і фрах ту, демерреджа і/або діспача, я кі передбачаються від фрахту вальника Судна; видання рейс ових інструкцій; призначення агентів; призначення стивід орів; організація оглядів, по в'язаних з комерційним оперу ванням судном.

На виконання умов угоди ТОВ «СФД Шилінг» складено акти в иконаних робіт з нерезиденто м Ардемар Марин Лімітед, ( Кіпр) за управління судами не резидента в перевіряємому пе ріоді, та отримано кошти на за гальну суму 3093109 грн. (сума подат ку на додану вартість склада є 618621 грн.).

У період з 17 травня 2010 року по 31 травня 2010 року Жовтневою міжр айонною Державною податково ю інспекцією м.Маріуполя Дон ецької області проведено пла нову виїзну документальну пе ревірку позивача на предмет дотримання ним вимог податко вого законодавства, валютног о та іншого законодавства за період з 01.10.2008 року по 31.12.2009 року.

За наслідками перевірки ск ладено акт №1446/23-2/32939323 від 10.06.2010 року (далі - «акт перевірки»), на п ідставі якого керівником под аткового органу (відповідача у справі) 23 червня 2010 року прийн ято податкове повідомлення-р ішення №0000362310/0, яким Товариству з обмеженою відповідальніст ю «СФД Шиппінг» визначено по даткове зобов' язання з пода тку на додану вартість у сумі розміром 926235 грн., з яких 617490 грн. - основний платіж, а 308745 грн. - шт рафні (фінансові) санкції.

Правовою підставою визнач ення податку на додану варті сть згідно з оспорюваним под атковим повідомленнями-ріше нням є положення підпункту 3.1. 1 пункту 3.1 статті 3, пункту 4.1 ста тті 4 та пункту 6.1 статті 6 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» від 3 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР (надалі - Закон № 168).

Як вбачається з акту переві рки (пункт 3.1.4 підпункт «3)» акту перевірки), перевіркою відоб ражених у рядку 3 Декларацій « Операції, що не є об'єктом опод аткування (п.3.2 ст.3)» за період з 01.10.2008 року по 31.12.2009 року у загальні й сумі 3650236 грн. встановлено, що н а формування цих показників вплинуло здійснення операці й з надання послуг з менеджме нту та агентування морських суден. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з жовтня 2008 року по груд ень 2009 року в сумі 3650236 грн. на під ставі таких документів: дого вору, рахунків, актів виконан их робіт, відомостей по рахун кам 361 «розрахунки з вітчизнян ими покупцями», 362 «розрахунки з іноземними покупцями», 311 «р ахунки в банках», 312 «рахунки в банках в іноземній валюті», б анківські виписки, встановле но віднесення в перевіряємом у періоді ТОВ «СФД Шиппінг» д о рядку 3 Декларацій «Операці ї, що не є об'єктом оподаткуван ня (п.3.2 ст.3)» послуг з менеджмен ту всього на суму 3093109 грн., у том у числі за жовтень 2008 року у сум і 119217 грн., листопад 2008 року у сумі 135308 грн., грудень 2008 року у сумі 1596 90 грн., січень 2009 року у сумі 159690 гр н., лютий 2009 року у сумі 144236 грн., бе резень 2009 року у сумі 154678 грн., кві тень 2009 року у сумі 144976 грн., траве нь 2009 року у сумі 145016 грн., червень 2009 року у сумі 137895 грн., липень 2009 р оку у сумі 137259 грн., серпень 2009 рок у у сумі 127393 грн., вересень 2009 року у сумі 434222 грн., жовтень 2009 року у сумі 425006 грн., листопад 2009 року у сумі 350441 грн., грудень 2009 року у су мі 318082 грн.

В акті зазначено, що в поруш ення п.3.1.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.6.1 ст.6 Закон у №168 зі змінами та доповнення ми, підприємством занижено п одаткові зобов'язання з пода тку на додану вартість всьог о на суму 3093109 грн., що призвело д о заниження податку на додан у вартість на суму 618621 грн. у том у числі: за жовтень 2008 року у су мі 119217 грн.(сума податку на дода ну вартість - 23843 грн.), листопад 2 008 року у сумі 135308 грн. (сума подат ку на додану вартість - 27062 грн .), грудень 2008 року у сумі 159690 грн.(с ума податку на додану вартіс ть - 31938 грн.), січень 2009 року у су мі 159690 грн.(сума податку на дода ну вартість - 31938 грн.), лютий 2009 р оку у сумі 144236 грн.( сума податку на додану вартість - 28847 грн.), б ерезень 2009 року у сумі 154678 грн. (су ма податку на додану вартіст ь 30936 грн.), квітень 2009 року у сумі 144976 грн.(сума податку на додану вартість - 28995 грн.), травень 2009 р оку у сумі 145016 грн.(сума податку на додану вартість - 29003 грн.), ч ервень 2009 року у сумі 137895 грн.(сум а податку на додану вартість - 27579 грн.), липень 2009 року у сумі 137259 грн.(сума податку на додану вартість - 27452 грн.), серпень 2009 р оку у сумі 127393 грн.(сума податку на додану вартість - 25479 грн.), ве ресень 2009 року у сумі 434222 грн.(сум а податку на додану вартість - 86844 грн.), жовтень 2009 року у сум і 425006 грн.(сума податку на додан у вартість - 85001 грн.), листопад 2009 року у сумі 350441 грн.(сума подат ку на додану вартість - 70088грн.), г рудень 2009 року у сумі 318082 грн. (сум а податку на додану вартість - 63616 грн.).

В перевіряємому періоді ТО В «СФД Шиппінг» укладено Ста ндартну угоду менеджмента су дна Балтійської та міжнародн ої морської ради (БІМКО) кодов а назва «Шипмен 98» від 02.07.2004 року №б/н (далі - Угода) з нерезиде нтом Ардемар Марин Ліміт ед, (Кіпр). Згідно якої: ТОВ «СФД Шиппінг», (Україна) - менедже ри, Ардемар Марин Лімітед , (Кіпр) - судновласники. Суднов ласники відповідно до Угоди призначають менеджерів, а ме неджери погоджуються діяти у якості менеджерів судна. Під час дії Угоди менеджери пови нні виконувати послуги з упр авління судном від імені та з а дорученням судновласників .

На виконання умов угоди ТОВ «СФД Шилінг» складено акти в иконаних робіт з нерезиденто м Ардемар Марин Лімітед, ( Кіпр) за управління судами не резидента в перевіряємому пе ріоді, та отримано кошти на за гальну суму 3093109 грн. (сума подат ку на додану вартість склада є 618621 грн.).

Жовтнева МДПІ в акті переві рки зазначає, що послуги з мен еджменту, які надає ТОВ «СФД Ш иппінг» нерезиденту Ардем ар Марин Лімітед, (Кіпр) згід но з договором від 02.07.2004 року, ук ладеним відповідно до станда ртної проформи Балтійської й міжнародної морської ради (В ІМСО) «ШІПМЕНТ 98» не підпадают ь під перелік послуг, перерах ованих у абзаці «д» підпункт у 6.5 ст. 6 Закону №168 та згідно з п.6. 1 ст.6 Закону№168 підлягають опод аткуванню за ставкою 20 відсот ків.

Таким чином у порушення п.п. 3.1.1 п.3.1 ст.3, п.6.1 ст.6, п.4.1 ст.4 Закону №168 із змінами та доповненнями, п ідприємством занижено подат кові зобов'язання з податку н а додану вартість всього у су мі 3093109 грн., у тому числі за жовт ень 2008 року у сумі 119217 грн., листоп ад 2008 року у сумі 135308 грн., грудень 2008 року у сумі 159690 грн., січень 2009 р оку у сумі 159690 грн., лютий 2009 року у сумі 144236 грн., березень 2009 року у сумі 154678 грн., квітень 2009 року у с умі 144976 грн., травень 2009 року у сум і 145016 грн., червень 2009 року у сумі 137895 грн., липень 2009 року у сумі 137259 г рн., серпень 2009 року у сумі 127393 грн ., вересень 2009 року у сумі 434222 грн. , жовтень 2009 року у сумі 425006 грн., л истопад 2009 року у сумі 350441 грн., гр удень 2009 року у сумі 318082грн.

На підставі акта перевірки 23 червня 2010 року Жовтневою між районною Державною податков ою інспекцією м.Маріуполя До нецької області (далі - Жовт нева МДПІ) прийнято податков е повідомлення-рішення №0000362310/0, яким позивачу визначено сум у податкового зобов' язання з податку на додану вартість у сумі розміром 926235 грн., з яких основний платіж - 617490 грн., штр афні (фінансові) санкції - 308745 грн.

За наслідками адміністрат ивного оскарження, рішенням Жовтневої МДПІ від 25.08.2010 року за №38602/10/25-012 податкове повідомленн я рішення Жовтневої МДПІ від 23.06.2010 року №0000362310/0 залишено без зм ін, а скарга ТОВ «СФД Шиппінг» від 02.07.2010 року №426, - без задоволен ня. 06 вересня 2010 року відповіда чем прийнято податкове повід омлення рішення за №0000362310/1, яким позивачу визначено суму под аткового зобов' язання з под атку на додану вартість у сум і розміром 926235 грн., з яких основ ний платіж - 617490 грн., штрафні (ф інансові) санкції - 308745 грн.

Відповідно до преамбули За кону України «Про податок на додану вартість» від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР (надалі - Закон № 168), зазначений Закон, серед ін шого, визначає статус платни ків податку на додану вартіс ть, поняття податкової накла дної, порядок обліку, звітува ння та внесення податку до бю джету. Стаття 7 зазначеного За кону визначає порядок, підст ави та терміни формування по даткового кредиту.

Згідно з положеннями п.п.3.1.1 п .3.1 ст.3 Закону №168 об'єктом оподат кування є операції платників податку з: поставки товарів т а послуг, місце поставки яких знаходиться на митній терит орії України.

Відповідно до п.п. «д» п.6.5 ст.6 Закону №168 місцем поставки пос луг вважається: місце реєстр ації покупця або його постій ного представництва, а за від сутності такого місця реєстр ації - місце постійної адреси або постійного проживання, в разі якщо покупці, яким надаю ться нижченаведені послуги, проживають за межами митної території України, надають п ослуги з надання послуг конс ультантами, інженерами, адво катами, бухгалтерами, аудито рами, актуаріями та інших ана логічних послуг, а також обро бки даних та надання інформа ції, у тому числі з використан ням комп'ютерних систем, нада ння агентських послуг від ім ені та за рахунок іншої особи , якщо забезпечується наданн я покупцю послуг, перерахова них у цьому підпункті.

В судовому засіданні встан овлено, що ТОВ «СФД Шиппінг» н а виконання Угоди від 02.07.2004 року надавало нерезиденту Арде мар Марин Лімітед, (Кіпр) пос луги менеджменту судна, що за свідчується актами виконани х робіт (в тому числі за догово рами, укладеними згідно стан дартної проформи Балтійсько ї й міжнародної морської рад и (ВІМСО «ШІПМЕН»), яке свого п редставництва в Україні нема є, що не заперечується сторон ами по справі. На виконання ум ов угоди ТОВ «СФД Шилінг» скл адено акти виконаних робіт з нерезидентом Ардемар Мари н Лімітед, (Кіпр), долучені до матеріалів справи.

Проблемою даного спору є пи тання, чи відповідають акти в иконаних робіт вимогам чинно го, на момент виникнення спір них правовідносин, законодав ства України та відповідно ч и засвідчують надання позива чем послуг менеджменту судна , що підлягають оподаткуванн ю податком на додану вартіст ь за нульовою ставкою.

Положеннями ст.2 Закону Укра їни «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні» від 16.07.1999 року за №996-ХІV ви значено, що сфера дії цього За кону поширюється на всіх юри дичних осіб, створених відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від їх організа ційно-правових форм і форм вл асності, а також на представн ицтва іноземних суб'єктів го сподарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'яза ні вести бухгалтерський облі к та подавати фінансову звіт ність згідно з законодавство м.

Частиною 2 статті 3 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року за №996-ХІ V встановлено, що бухгалтерсь кий облік є обов'язковим видо м обліку, який ведеться підпр иємством. Фінансова, податко ва, статистична та інші види з вітності, що використовують грошовий вимірник, грунтують ся на даних бухгалтерського обліку.

Пунктом 1.2 Положення про док ументальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у, затвердженого Наказом Мін істерства фінансів України в ід 24 травня 1995 року N 88, який зареє стрований в Міністерстві юс тиції України 05.06.1995 року за N 168/704 (д алі - Положення), передбачен о, що господарські операції в ідображаються у бухгалтерсь кому обліку методом їх суціл ьного і безперервного докуме нтування. Записи в облікових регістрах провадяться на пі дставі первинних документів , створених відповідно до вим ог цього Положення.

Згідно з п.2.7 Положення перви нні документи складаються на бланках типових і спеціаліз ованих форм, затверджених ві дповідним органом державної влади. Документування госпо дарських операцій може здійс нюватись із використанням ви готовлених самостійно бланк ів, які повинні містити обов'я зкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

Суд зазначає, що нормативно -правовими актами не затверд жено форма бланку акта прийм ання-передавання наданих пос луг.

Положеннями ст.2 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» №509ХІІ від 04.1 2.1990 року (у редакції, чинній на м омент виникнення спірних пра вовідносин) визначено, що одн им із завдань державної пода ткової служби є надання роз'я снень законодавства з питань оподаткування серед платник ів податків.

В своєму листі за №4507/6/25-2215 від 20 .05.2005 року Державна податкова а дміністрація України зазнач ала позивачу про те, що якщо не резидент, якому ТОВ «СФД Шипп інг» надає послуги менеджмен ту судна (в тому числі за догов орами, укладеними згідно ста ндартної проформи Балтійськ ої й міжнародної морської ра ди (ВІМСО «ШІПМЕН»), свого пред ставництва в Україні немає, т о такі операції на підставі а бзаців четвертого і сьомого п.п.«д» п.6.5 ст.6 Закону №168 не є об'є ктом оподаткування податком на додану вартість».

Доводи відповідача про те, щ о даний лист Державної подат кової адміністрації України не є податковим роз'ясненням в розумінні п.п.4.4.2 п.4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників пе ред бюджетами та державними цільовими фондами» (далі - Зак он №2181), в якому зазначено, що по даткові роз'яснення потребую ть реєстрації в порядку вста новленому законодавством, сп ростовуються наступним.

Порядок реєстрації нормат ивних актів здійснюється від повідно до Указу Президента від 03.10.1992 року «Про державну реє страцію нормативно-правових актів міністерств та інших о рганів виконавчої влади» та Постанови Кабінету Міністрі в України від 28.12.1992 року №731 «Про затвердження Положення про д ержавну реєстрацію норматив но-правових актів міністерст в та інших органів виконавчо ї влади» (далі - Положення).

Згідно п.3 Положення на держ авну реєстрацію подаються но рмативно-правові акти, прийн яті уповноваженими на це суб 'єктами нормотворення у визн аченій законодавством формі та за встановленою законода вством процедурою, що містят ь норми права, мають не персон іфікований характер.

Положеннями п.п. «г» п.п.4.4.2 п.4.4 ст.4 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181 визна чено, що податковим роз'яснен ням є оприлюдненням офіційно го розуміння окремих положен ь податкового законодавства контролюючими органами у ме жах їх компетенції, яке викор истовується при обгрунтуван ні їх рішень під час проведен ня апеляційних процедур. Под атковими роз'ясненнями вважа ються будь-які відповіді кон тролюючого органу на запити зацікавлених осіб з питань о податкування. Податкове роз' яснення, надане контролюючим органом вищого рівня, має прі оритет над податковими роз'я сненнями підпорядкованих йо му контролюючих органів. Под аткове роз'яснення центральн ого податкового органу має п ріоритет над податковими роз 'ясненнями, виданими іншими к онтролюючими органами. Подат кове роз'яснення не має сили н ормативно-правового акта

Суд вважає, що в даному випа дку податкове роз'яснення на дано конкретному платнику по датків та підлягає ним до зас тосування при оподаткуванні господарських операцій.

З огляду на викладене, лист Державної податкової адміні страції України від 20.05.2005 року за №4507/6/25-2215 носить індивідуальн ий характер і не підлягає дер жавній реєстрації.

Згідно з п. «д» п.п.4.4.2 п.4.2 ст.4 Зак ону №2181 не може бути притягнут им до відповідальності платн ик податків, який діяв відпов ідно до наданого йому податк ового роз'яснення.

Окрім того в листі Державно ї податкової адміністрації У країни від 30.01.2008 року за №1636/7/25-0017 зр облено аналіз звітних даних та матеріалів перевірок стан у роботи з розгляду скарг пла тників податків. В пункті 8 дан ого листа зазначено, що при ро згляді первинної і повторної скарг підприємства не врахо вано положення п.п. «г» п.п. 4.4.2 п. 4.4 ст.4 Закону №2181 щодо використа ння податкових роз'яснень пр и обґрунтуванні рішень орган ів державної податкової служ би».

23 грудня 2008 року Державна под аткова адміністрація Україн и у своєму листі за №26903/7/16-1517 зазн ачила позивачу, що при наданн і постачальником (резидентом платником податку на додану вартість) отримувачу (нерези денту - фізичній чи юридичній особі) послуг, зазначених у п. п. «д» п.6.5. ст.6 Закону №168, місцем п оставки таких послуг визнача ється місце поза межами митн ої території України за викл юченням випадків надання заз начених послуг нерезидентам , які мають постійне представ ництво, зареєстроване в Укра їні».

Отже, якщо місцем поставки п ослуги - є місце за межами митн ої території України, такі по слуги - не є об'єктом оподаткув ання податком на додану варт ість за ставкою 20 %.

Відповідно до положень час тини 2 статті 71 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають з адоволенню у повному обсязі, а судові витрати підлягають присудженню позивачеві з Де ржавного бюджету України в п орядку статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративно го судочинства України, Доне цький окружний адміністрати вний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «СФД Шиппінг» до Жовтневої міжрайонної Державної подат кової інспекції м.Маріуполя Донецької області про визнан ня недійсними податкових пов ідомлень-рішень, - задовольни ти.

Визнати недійсними податк ові повідомлення-рішення Жов тневої міжрайонної Державно ї податкової інспекції м.Мар іуполя Донецької області за №0000362310/0 від 23 червня 2010 року та за № 0000362310/1 від 06 вересня 2010 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «СФД Шиппінг» судові витрати зі сплати судового з бору у сумі розміром 3 (три) грн . 40 (сорок) коп.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 19 січня 2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі ап еляційної скарги в 10-денний ст рок з дня проголошення поста нови. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.

Повний текст постанови виг отовлено 24 січня 2011 року.

Суддя Фещук А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14105450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20742/10/0570

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 30.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні