12/178-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2006 р. Справа № 12/178-06
за позовом Відкрите акціонерне товариство "Вінницька кондитерська фабрика" , ЄДРПОУ 00382013, (Г.Успенського, 8,Вінниця,Вінницька область,21001)
до Регіональне управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів у Вінницькій області ДПА України , ЄДРПОУ 26031156, (30-річчя Перемоги,21,Вінниця,Вінницька область,21027)
про скасування рішення від 13.04.2006 р. № 020015
Суддя М. Кожухар
Секретар судового засідання Т. Геєчко
Представники:
позивача - Тетева-Родюк І.О., Сумак Т.М.- за дорученням;
відповідача - Марчук Є.С., Луценко О.О. –за дорученням
ВСТАНОВИВ:
Подано позов про скасування як незаконного рішення від 13.04.2006 р. № 020015 про застосування штрафних санкцій в сумі 12653,43 грн.
Позовні вимоги мотивовані наступним.
17.04.2006 року ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" отримало рішення про
застосування фінансових санкцій від 13.04.2006 року № 020015 2800-21 у розмірі 12653,43 грн., прийнятого РУ ДААК ДПА України у Вінницькій області на підставі
Акту № 641/2310/00382013 від 06.04.2006 року про результати планової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства Відкритим акціонерним товариством „Вінницька кондитерська фабрика" (код ЄДРПОУ 00382013) за період з 01.07.2003 року по01.10.2005 року, валютного законодавства та з податку на додану вартість за період з 01.10.2003 року по 01.10.2005 року; цільового використання спирту етилового за період з 01.01.2004року по 01.10.2005 року та Довідки перевірки цільового використання спирту етилового, отриманого для виробничих потреб ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" від 17.02.2006_р. що є невід'ємною частиною акту.
У вказаному вище рішенні зазначено, що позивач порушив вимоги ст. 1 Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового»та п. 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 року № 1266 „Про затвердження Порядку визначення виробників і покупців спирту та здійснення контролю за його обігом" із змінами та доповненнями. Позивач не погоджується з прийнятим рішенням.
В ст. 1 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового" із змінами і доповненнями, містяться лише визначення основних понять і термінів, що вживаються в зазначеному законі. Таким чином, твердження про порушення ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" ст. 1 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового" із змінами і доповненнями, є необґрунтованим і безпідставним. Відповідно до п.17 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 року № 1266 місця зберігання спирту вносяться до Єдиного
реєстру місць зберігання спирту (далі - Єдиний реєстр) у порядку, визначеному
Державною податковою адміністрацією.
ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" має місце для зберігання спирту, внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується Довідкою про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру від 27 травня 2003 року, і весь, без винятку, спирт етиловий позивача зберігається саме в місці зберігання спирту, внесеному до Єдиного державного реєстру. Даний факт підтверджується абзацом 1 сторінки 6 Довідки перевірки цільового використання спирту етилового, отриманого для виробничих потреб ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" від 17.02.2006 року РУ ДААК ДПА України у Вінницькій області, що є невід'ємною частиною Акту про результати планової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства Відкритим акціонерним товариством „Вінницька кондитерська фабрика".
Що ж стосується перевищення місткості місця зберігання спирту, то в зв'язку з виробничою необхідністю, що є наслідком несвоєчасного надходження нарядів, наше підприємство було вимушене зберігати спирт в місці зберігання спирту, внесеному до Єдиного державного реєстру, в кількості, більшій, ніж зазначено в Довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру від 27 травня 2003 року, тобто більше 75 дал., оскільки, фактично в місці зберігання спиту ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" є можливість збереження більшого обсягу спирту етилового, ніж зазначено в Довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру від 27 травня 2003 року. Відповідальність за перевищення обсягу (місткості) спиту етилового у місці його зберігання не передбачена чинним законодавством України.
Відповідач проти позову заперечив, посилаючись на те, що позивач без внесення змін до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту в перевіряємому періоді зберігав спирт етиловий в кількості, що на 334,91 дал перевищувала місткість місця зберігання, внесеного до Єдиного державного реєстру, що є порушенням Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць і є підставою для застосування відповідно до п. 1.4 цього Порядку фінансових санкцій, передбачених ч.2 абз.9 ст.17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів".
З пояснень представників сторін та наданих матеріалів суд вбачає таке.
Державними податковими інспекторами ДПІ у м. Вінниці здійснено виїзну планову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства ВАТ «Вінницька кондитерська фабрика»за період з 01.07.2003 р. по 01.10.2005 р. валютного законодавства та з податку на додану вартість за період з 01.10.2003 р. по 01.10.2005 р., цільового використання спирту етилового за період з 01.01.2004 р. по 01.10.2005 р., результати якої оформлено актом № 641/2310/003820013 від 06.04.2006 р. У продовження цієї перевірки інспекторами Регіонального управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів у Вінницькій області ДПА України (далі –РУ ДААК) здійснено перевірку цільового використання спирту етилового, отриманого для виробничих потреб ВАТ «Вінницька кондитерська фабрика», за наслідками якої складено довідку від 17.02.2006 р.
Перевіркою встановлено, що за заявою ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" до Єдиного державного реєстру було внесене місце зберігання спирту етилового ректифікованого, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Г.Успенського, 8 місткістю 75 дал. В підтвердження про занесення до Єдиного державного реєстру місця зберігання спирту місткістю 75 дал підприємству видано Довідку від 27.05.2003 № 02010000621 (серія №000704).
Згідно наданих до перевірки актів інвентаризації спирту встановлено, що ВАТ „Вінницька кондитерська фабрика" без внесення змін до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту в перевіряємому періоді зберігало спирт етиловий в кількості, що на 334,91 дал перевищувала місткість, зазначену у Довідці від 27.05.2003 № 02010000621 (серія №000704).
На підставі акта перевірки, невід'ємною частиною якого є довідка від 17.02.2006 р., згідно абзацу 9 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів", із змінами і доповненнями, начальником РУ ДААК прийнято рішення про застосування фінансової санкції в розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в місці зберігання, не внесеному до Єдиного державного реєстру, а саме в сумі 12653,43 гривень.
Підтверджуючи встановлений відповідачем факт зберігання спирту у кількості, що на 334,91 перевищувала місткість, зазначену у Довідці від 27.05.2003 № 02010000621 (серія №000704), в спиртосховищі за адресою: м. Вінниця, вул. Г.Успенського, 8, позивач вважає, що перевищення місткості не є підставою для застосування фінансових санкцій на підставі частини другої абзацу дев'ятого статті17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів".
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази, суд дійшов такого висновку.
Абзацом 9 ч. 2 ст. 17 Закону України від
19.12.1995 № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" (далі –Закон № 481/95-ВР) встановлено, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Відповідно до абз. 1 п. 17 Порядку визначення виробників і покупців спирту та здійснення контролю за його обігом, затвердженого Постановою КМ України від 29.08.2002 р. № 1266, (далі –Порядок) місця зберігання спирту вносяться до Єдиного реєстру місць зберігання спирту (далі - Єдиний реєстр) у порядку, визначеному Державною податковою адміністрацією.
До Єдиного реєстру вносяться:
місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спирту та алкогольних напоїв;
місця зберігання спирту суб'єктів господарювання, які отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал.
Відповідно до абз. 5 п. 17 Порядку спирт зберігається його власником виключно в місцях зберігання спирту, внесеного до Єдиного реєстру за його заявою. Пункт 17 доповнено даним абзацом згідно з Постановою КМ N 374 від 24.03.2004 р., що чинна з 09.04.2004 р.
Підпунктом 1.1 пункту 1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затвердженого Наказом ДПА України N 251 від 28.05.2002 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 серпня 2002 р. за N 670/6958, встановлено, що Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі - Єдиний реєстр) - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
До Єдиного реєстру зокрема вносяться відомості про місце зберігання - місцезнаходження (поштовий індекс, область, район, місто, вулиця, номер будинку), площа місця зберігання (місткість місця зберігання спирту), вид продукції, що зберігається;
Відповідно до п. 2.2 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру до заяви про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру додаються: документ, що підтверджує право користування цим приміщенням, та довідка про відповідність місця зберігання спирту установленим вимогам, видана Департаментом або його регіональними управліннями, - у разі реєстрації місця зберігання спирту; нотаріально посвідчена копія ліцензії на відповідний вид діяльності та документ, що підтверджує право користування приміщенням, - у разі реєстрації місця зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
Суб'єкт підприємницької діяльності, який подає заяву про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру, зобов'язаний забезпечити відповідність стану місця зберігання вимогам будівельних, технологічних, протипожежних, санітарних норм та правил, установлених для цього виду продукції та вимогам до місць зберігання спирту, що встановлюються ДПА України. Невідповідність місця зберігання спирту зазначеним вимогам є підставою для відмови у видачі довідки про відповідність місця зберігання спирту установленим вимогам (п. 3.1 названого Порядку).
Перелік вимог до місць зберігання спирту встановлений Наказом ДПА України від 25.03.2003 N 137 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 квітня 2003 р. за N 285/7606) «Про затвердження Переліку вимог до місць зберігання спирту».
З аналізу названих нормативних актів випливає, що місцем зберігання спирту є приміщення за визначеною адресою та з відповідними характеристиками, за наявності яких видається довідка про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру.
Як свідчать пояснення представників сторін та надані матеріали, у перевірений податковим органом період позивач зберігав спирт саме у такому приміщенні, але у кількості, що перевищує зазначену у Довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру серії № 00382013 № 02010000621 місткість місця зберігання.
Разом з тим відповідальність за перевищення місткості місця зберігання спирту чинним законодавством не встановлена.
З наданих позивачем 23.06.2006 р. документів видно, що будівельні, технологічні, протипожежні, санітарні норми та правила дозволяють одночасне зберігання спирту у місці зберігання по вул. вул. Г.Успенського, 8 , м. Вінниця у кількості, що значно перевищує, зазначену у Довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру серії № 00382013 № 02010000621 місткість, а також ту, що зберігалась фактично у перевірений період.
За вказаних обставин підстави для застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених абз.9 ч. 2 ст. 17 Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" відсутні.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є неправомірним, а відтак, позов про його скасування підлягає задоволенню.
Керуючись розділом УП, ст.ст. 7, 71, 86, 94 ч. 1, 158, 160, 162, 163, 255, 257 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів у Вінницькій області ДПА України від 13.04.2006 р. № 020015 .
Стягнути з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства "Вінницька кондитерська фабрика" , ЄДРПОУ 00382013, (Г.Успенського, 8,Вінниця,Вінницька область,21001, р/р 260093021002 в ВФ АКБ «Мрія», МФО 302559) 3,4 грн. витрат на сплату судового збору.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя М. Кожухар
Повний текст постанови складено 26.06.2006 р.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 14211 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Кожухар М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні