Ухвала
від 30.11.2006 по справі 12/178-06
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

12/178-06

                 

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "30" листопада 2006 р.                                                           Справа № 12/178-06

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  Веденяпіна О.А.

суддів:                                                                        Іоннікової І.А.

                                                                                   Черпака Ю.К.

при секретарі                                                            Войцешуку В.В. ,

за участю представників сторін:

від позивача:     Сумак Т. М., довіреність від 13.11.2006 року,

Тетева-Родюк І. О., довіреність  від 20.11.2006 року,

Зінчук І. М., довіреність від 31.10.2006 року (була присутня 14.11.2006 року),

від відповідача: Марчук Є. С. (довіреність № 421/10/21-2 від 13.11.2006 року),

 

розглянувши апеляційну скаргу регіонального управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України у Вінницькій області (м.Вінниця)

на постанову господарського суду Вінницької області

від "23" червня 2006 р.  у справі   

за позовом відкритого акціонерного товариства "Вінницька кондитерська фабрика" (м.Вінниця)

до регіонального управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України у Вінницькій області (м.Вінниця)

про скасування рішення РУ ДААК ДПА України у Вінницькій області №020015 від 13.04.2006 року,-  

ВСТАНОВИВ:

  

ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" звернулось до господарського суду Вінницької області з позовом про скасування рішення РУ ДААК ДПА України у Вінницькій області від 13.04.2006 року №020015 про застосування штрафних санкцій в розмірі 12 653,43 грн., посилаючись на його незаконність.

Позов мотивовано тим, що фабрика має місце для зберігання спирту, внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується довідкою про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру від 27 травня 2003 року, і весь, без винятку, спирт етиловий позивача зберігається саме в місці зберігання спирту, внесеному до Єдиного державного реєстру. У зв'язку з виробничою необхідністю, що є наслідком несвоєчасного надходження нарядів, підприємство зберігало спирт в місці зберігання спирту в кількості, більшій, ніж зазначено в довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру Проте, позивач вважає, що відповідальність за перевищення обсягу (місткості) спирту етилового у місці його зберігання не передбачена чинним законодавством України.

Постановою господарського суду від 23 червня 2006 року у справі №12/178-06 позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів у Вінницькій області ДПА України від 13.04.2006 року №020015.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" 3,40 грн. витрат по сплаті судового збору.

Не погоджуючись із прийнятою постановою, регіональне управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України у Вінницькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати зазначену постанову та прийняти нове судове рішення, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального та процесуального права.

В апеляційній скарзі зазначає, що позивач без внесення змін до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту в перевіряємому періоді зберігав спирт етиловий в кількості, що на 334,91 дал перевищувала місткість місця зберігання, внесеного до Єдиного державного реєстру, що є порушенням порядку ведення Єдиного державного реєстру місць і є підставою для застосування відповідно до п.1.4 цього порядку фінансових санкцій, передбачених ч.2 абз.9 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів".

Відповідач вказує, що ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" фактично визнало допущене ним порушення, звернувшись до РУ ДААК ДПА України у Вінницькій області з листом по внесення до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту місце зберігання, що знаходиться за адресою: м.Вінниця, вул.Успенського, 8, місткістю 225 дал.

Позивач у письмових запереченнях на апеляційну скаргу зазначає про необґрунтованість доводів, викладених відповідачем у скарзі.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримує.

Представники позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечують, просять залишити її без задоволення, а судове рішення - без змін.

Задовольняючи позов, господарський суд Вінницької області виходив з того, що позивач зберігав спирт у приміщенні, внесеному до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту, але у більшій кількості. Разом з тим, вважав, що відповідальність за перевищення місткості місця зберігання спирту чинним законодавством не встановлена. Місцевим господарським судом також враховано, що будівельні, технологічні, протипожежні, санітарні норми та правила дозволяють одночасне зберігання спирту у місці зберігання по вул. Г.Успенського, 8 , м.Вінниця у кількості, що значно перевищує, зазначену у довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський суд встановив.

ДПІ у м. Вінниці проведено виїзну планову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" за період з 01.07.2003 року по 01.10.2005 року, валютного законодавства та з податку на додану вартість за період з 01.10.2003 року по 01.10.2005 року, цільового використання спирту етилового за період з 01.01.2004 року по 01.10.2005 року, про що складено акт №641/2310/00382013 від 06.04.2006 року (а.с.37-75, т.2).

У продовження цієї перевірки інспекторами регіонального управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів у Вінницькій області ДПА України (далі - РУ ДААК) здійснено перевірку цільового використання спирту етилового, отриманого для виробничих потреб ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика", за наслідками якої складено довідку від 17.02.2006 року (а.с.5-12, т.2).

Перевіркою встановлено, що за заявою ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" до Єдиного державного реєстру було внесене місце зберігання спирту етилового ректифікованого, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Г.Успенського, 8 місткістю 75 дал. В підтвердження про занесення до Єдиного державного реєстру місця зберігання спирту місткістю 75 дал підприємству видано довідку від 27.05.2003 року №02010000621 (серія №000704) (а.с.140, т.1).

Згідно наданих до перевірки актів інвентаризації спирту встановлено, що ВАТ "Вінницька кондитерська фабрика" без внесення змін до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту в перевіряємому періоді зберігало спирт етиловий в кількості, що на 334,91 дал перевищувала місткість, зазначену у довідці від 27.05.2003 року №02010000621 (серія №000704).

На підставі акта перевірки, невід'ємною частиною якого є довідка від 17.02.2006 року, згідно абз.9 ч.2 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів", начальником РУ ДААК прийнято рішення про застосування до ВАТ"Вінницька кондитерська фабрика" штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в місці зберігання, не внесеному до Єдиного державного реєстру, а саме в розмірі 12 653,43 грн. (а.с.139, т.2).

Дослідивши доводи апеляційної скарги, апеляційний господарський суд вважає скаргу необґрунтованою, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.22 ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон) зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта підприємницької діяльності таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта підприємницької діяльності з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ).

Відповідно до абз.1 п.17 Порядку визначення виробників і покупців спирту та здійснення контролю за його обігом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 року №1266, (далі - Порядок) місця зберігання  спирту  вносяться  до Єдиного реєстру місць зберігання спирту (далі - Єдиний реєстр) у порядку, визначеному Державною податковою адміністрацією.

До Єдиного реєстру вносяться:

- місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спирту та алкогольних напоїв;

- місця зберігання спирту суб'єктів господарювання, які отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал.

Відповідно до абз.5 п.17 Порядку спирт зберігається його власником виключно в місцях зберігання спирту, внесеного до Єдиного реєстру за його заявою. П.17 доповнено даним абзацом  згідно  з  постановою  Кабінету Міністрів України  №374 від 24.03.2004 року, що чинна з 09.04.2004 року.

П.п.1.1 п.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затвердженого наказом ДПА України  №251 від 28.05.2002 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 серпня 2002 року за №670/6958, встановлено, що Єдиний  державний реєстр місць зберігання (далі - Єдиний реєстр) - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

До Єдиного реєстру зокрема вносяться відомості про місце зберігання - місцезнаходження (поштовий індекс, область, район, місто, вулиця, номер будинку), площа місця зберігання (місткість місця зберігання спирту), вид продукції, що зберігається.

Відповідно до п.2.2 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру до заяви про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру додаються: документ, що підтверджує право користування цим приміщенням, та довідка про відповідність місця зберігання спирту установленим вимогам, видана Департаментом або його регіональними управліннями, - у разі реєстрації місця зберігання спирту; нотаріально посвідчена копія ліцензії на відповідний вид діяльності та документ, що підтверджує право користування приміщенням, - у разі реєстрації місця зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів.

Суб'єкт підприємницької діяльності, який подає заяву про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру, зобов'язаний забезпечити відповідність стану місця зберігання вимогам будівельних, технологічних, протипожежних, санітарних норм та правил, установлених для цього виду продукції та вимогам до місць зберігання спирту, що встановлюються ДПА України. Невідповідність місця зберігання спирту зазначеним вимогам є підставою для відмови у видачі довідки про відповідність місця зберігання спирту установленим  вимогам (п.3.1 вказаного Порядку).

Перелік вимог до місць зберігання спирту, затверджено наказом ДПА України від 25.03.2003 року №137, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 квітня 2003 року за №285/7606.

Відповідно до ст.16 Закону контроль за дотриманням норм Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Абз.9 ч.2 ст.17 Закону встановлено, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання,  але  не  менше  1700 гривень.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем, позивач зберігав спирт у приміщенні, внесеному до Єдиного реєстру місць зберігання спирту, але у кількості, що перевищує зазначену у довідці про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру від 27.05.2003 року №02010000621 (серія №000704) місткість місця зберігання.

Разом з тим, позивачем доведено, що будівельні, технологічні, протипожежні, санітарні норми та правила дозволяють одночасне зберігання спирту у зазначеному місці зберігання у кількості, що значно перевищує, зазначену у довідці місткість, а також ту, що зберігалась фактично у перевірений період.

Оскільки відповідальність за перевищення місткості місця зберігання спирту чинним законодавством не встановлена, господарський суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність правових підстав для застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених абз.9 ч.2 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів".

За таких обставин, постанова господарського суду Вінницької області від          23 червня 2006 року у справі №12/178-06 прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстав для її зміни чи скасування не вбачається.

 Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254, п.п.6,7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу регіонального управління департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України у Вінницькій області залишити без задоволення, а  постанову господарського суду Вінницької області від 23 червня 2006 року - без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційну скаргу на ухвалу може бути подано безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя                                                                 Веденяпін О.А.

судді:

                                                                                           Іоннікова І. А.  

                                                                                           Черпак Ю.К.  

 Віддрук. 2 прим.

1- в справу

2- в наряд

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.11.2006
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу339323
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/178-06

Ухвала від 30.11.2006

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

Ухвала від 24.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 18.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 18.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Рішення від 10.10.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 06.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Рішення від 03.07.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 27.06.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

Постанова від 23.06.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні