Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 лютого 2011 р. справа № 2а-10910/08/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 2:05
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді
при секретарі Кішенк овій Г.О.
за участю:
представника позивача - Бахаревої Н.В. (за довіреніс тю №2 від 04.01.2011 року);
представників відповідача : Романіка О.О. (за довірені стю від 04.01.2011 року);
Ібатуліна В.В. (за довірені стю від 06.11.2010 року),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду за адресою: 83052, місто До нецьк, вул. 50-ої Гвардійської д ивізії, 17, адміністративну спр аву за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Аякс ЛТД» до Шахтарської об' єднаної Державної податково ї інспекції Донецької област і про визнання недійсними по даткових повідомлень-рішень , -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Аякс ЛТД» зве рнулось до суду з позовом до Ш ахтарської об' єднаної Держ авної податкової інспекції Д онецької області, в якому про сило визнати недійсними пода ткові повідомлення-рішення Ш ахтарської об' єднаної Держ авної податкової інспекції Д онецької області за №0000062341/0-139 ві д 30 січня 2008 року та за №0000062341/1 від 2 6 лютого 2008 року.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначає, що оск аржувані податкові повідомл ення-рішення прийнято внаслі док порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Аякс ЛТД» п. 5.1, п.п.5.3.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст .5, п.п. 8.7.1 п.8.7 ст.8 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994 року , а саме: неправомірно віднесе но до складу валових витрат в итрати на поліпшення автотра нспорту, не підтверджені від повідними бухгалтерськими д окументами, щодо списання за пасних частин на транспортні засоби, у зв' язку з чим не до ведено використання запасни х частин у власній господарс ькій діяльності підприємств а; неправомірно віднесено до складу валових витрат витра ти на придбання паливно-маст ильних матеріалів, використа ння яких у власній господарс ькій діяльності не підтвердж ено відповідними первинними документами (подорожніми ли стами), внаслідок чого підпри ємством завищено валові витр ати на суму 446222 грн.
Згідно з п. 5.1 та п.п.5.2.1 п.5.2 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» ва лові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витра т платника податку у грошові й, матеріальній або нематері альній формах, здійснюваних як компенсація вартості това рів (робіт, послуг), які придба ваються (виготовляються) так им платником податку для їх п одальшого використання у вла сній господарській діяльнос ті. До складу валових витрат в ключаються суми будь-яких ви трат, сплачених (нарахованих ) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, органі зацією, веденням виробництва , продажем продукції (робіт, по слуг) і охороною праці з враху ванням обмежень, встановлени х пунктами 5.3-5.8 цієї статті.
Відповідно до п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» ва лові витрати мають бути підт верджені відповідними розра хунковими, платіжними та інш ими документами, обов'язкові сть ведення і зберігання яки х передбачена правилами веде ння податкового обліку. Пози вач зазначає, що ревізорами у акті перевірки не заперечує ться факт, що валові витрати п ідтверджені наданими підпри ємством до перевірки відпові дними розрахунковими, платіж ними та іншими первинними до кументами, які відображені у бухгалтерському обліку підп риємства.
Зазначає, що висновки перев іряючих щодо не доведення ви користання запасних частин у господарській діяльності пі дприємства є необґрунтовани ми, оскільки Типові форми пер винної облікової документац ії з обліку основних засобів затверджені Наказом Міністе рства статистики України від 29.12.1995 року №352, який, у свою чергу, у порушення вимог Указу През идента України «Про державну реєстрацію нормативно-право вих актів міністерств та інш их органів виконавчої влади» від 03.10.1992 року №493/92, згідно до яко го державній реєстрації нале жать нормативно-правові акти будь-якого виду (постанови, на кази, інструкції), якщо в них м іститься одна або більше нор м, які мають міжвідомчий хара ктер, тобто є обов'язковими дл я підприємств, організацій, я кі не входять у сферу управлі ння органу, який видав нормат ивно-правовий акт, не було зар еєстровано в Міністерстві юс тиції України, а таким чином в ищевказані форми не є обов'яз ковими для застосування та н е є документами суворої звіт ності.
Висновки перевіряючих щод о не доведення використання паливно-мастильних матеріал ів у господарській діяльност і підприємства є недосліджен ими, а саме: Типові форми перви нного обліку роботи вантажно го автомобіля, у тому числі ТТ Н та шляхові листи, затвердже ні спільним Наказом Міністер ства статистики України та М іністерства транспорту Укра їни від 29.12.1995 року №488/346, який тако ж у порушення вимог Указу Пре зидента України «Про державн у реєстрацію нормативно-прав ових актів міністерств та ін ших органів виконавчої влади » від 03.10.1992 року №493/92 не було зареє стровано в Міністерстві юсти ції України, а таким чином вищ евказані форми не є обов'язко вими для застосування та не є документами суворої звітнос ті.
За своїм змістом норми Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств» пере дбачають як умову для не вклю чення до валових витрат тіль ки випадки повної відсутност і будь-яких розрахункових, пл атіжних ті інших документів, а тому і неможливість включе ння до складу валових витрат підприємства нереальних сум , не підтверджених первинним и документами взагалі.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає, що ос порюванні податкові повідом лення-рішення прийнято у від повідності до вимог діючого законодавства.
Заслухавши в судовому засі данні пояснення представник ів сторін, дослідивши та оцін ивши надані докази за своїм в нутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Аякс ЛТД» є ю ридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 30721022, знаходи ться на податковому обліку в Шахтарській об' єднаній Дер жавній податковій інспекції Донецької області з 09 червня 2000 року.
У період з 06 грудня 2007 року по 11 січня 2008 року Шахтарською об' єднаною Державною податково ю інспекцією Донецької облас ті проведено планову виїзну документальну перевірку поз ивача на предмет дотримання ним вимог податкового законо давства та інших законодавчи х актів, контроль за якими пок ладено на органи державної п одаткової служби за період з 01 січня 2006 року по 30 вересня 2007 ро ку.
За наслідками перевірки ск ладено акт №91/23-2/30721022 від 17.01.2008 року (далі - «акт перевірки»), на п ідставі якого керівником под аткового органу (відповідача у справі) 30 січня 2008 року прийня то податкове повідомлення-рі шення №0000062341/0-139, яким Товариству з обмеженою відповідальніст ю «Аякс ЛТД» визначено подат кове зобов' язання з податку на прибуток підприємств у су мі розміром 103506 грн., з яких 66747 гр н. - основний платіж, а 36759 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Правовою підставою визнач ення податку на прибуток під приємств згідно з оспорювани м податковим повідомленнями -рішенням є положення пункту 4.1 статті 4, пункту 5.1, підпунктів 5.3.2 та 5.3.9 пункту 5.3 статті 5, підпун кту 8.7.1 пункту 8.7 статті 8, підпун кту 11.3.1 пункту 11.3 статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 г рудня 1994 року №334/94-ВР.
Як вбачається з акту переві рки (пункт 3.1 підпункт 3.1.2 акту пе ревірки), перевіркою на підст аві декларацій з податку на п рибуток за 1 квартал 2006 року, пі вріччя 2006 року, 9 місяців 2006 року , 2006 рік, 1 квартал 2007 року, 1 півріч чя 2007 року, 9 місяців 2007 року, нада них до Шахтарської ОДПІ, голо вних книг за 2006-2007 роки по рахунк ах 207 «Запасні частини», 203 «Пал иво», 311 «Розрахунковий рахуно к» подорожніх листів, надани х до перевірки, встановлено, щ о підприємством порушено п п . 5.1, п.п. 5.3.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 8.7.1 п. 8.7 ст . 8 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР, із з мінами та доповненнями, що пр извело до завищення валових витрат за період, що перевіря ється, на суму 226408 грн. Підприєм ством у порушення п. 5.1, п. п. 5.3.2, п. п . 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п. п. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» від 28 гру дня 1994 року №334/94-ВР, неправомірн о віднесено до складу валови х витрат, витрати на поліпшен ня автотранспорту, не підтве рджені відповідними бухгалт ерськими документами щодо сп исання запасних частин (рах. 20 7) на транспортні засоби, які н алежать (чи не належать) підпр иємству, у зв'язку з чим не дов едено використання запасних частин у власній господарсь кій діяльності підприємства (взагалі відсутні документи на списання, переміщення, вст ановлення запасних частин на відповідний, належний підпр иємству, автотранспорт), що пр извело до завищення валових витрат за період, що перевіря вся, у розмірі 185215,0 грн. Підприєм ство, у період що перевірявся , здійснює списання запасних частин на. ремонт автотрансп орту та відповідно до п. п. 5.3.2 п. 5.3 ст. 5, п. п. 8.7.1 п. 8.7 ст.8 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» від 28 грудня 1 994 року № 334/94-ВР має право віднес ти до складу валових витрат у звітному періоді, витрати на ремонт автотранспорту у меж ах 10 % сукупної балансової вар тості всіх груп основних фон дів станом на початок такого звітного періоду. Підприємс твом на дату складання акту п еревірки не підтверджено пер винними документами факт спи сання запасних частин на авт отранспорт, що знаходиться н а балансі підприємства, тобт о використання запасних част ин у власній господарській д іяльності не підтверджено. П ідприємством, відповідно до даних бухгалтерського облік у, списано запасних частин на ремонт автотранспорту, який не підтверджено відповідним и первинними документами за період, що перевірявся на сум у 185214,0 грн. Підприємством у пору шення п. 5.1, п. п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» від 28 гру дня 1994 року №334/94-ВР неправомірно нанесено до складу валових в итрат, витрати на придбання п аливно-мастильних матеріалі в, використання яких у власні й господарській діяльності н е підтверджено відповідними первинними документами (под орожніми листами), що призвел о до завищення валових витра т за період, що перевірявся, у розмірі 261007,0 грн.
Таким чином у порушення п. 4.1 ст. 4, п.5.1, п.п. 5.3.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5, п.п.8.7.1 п.8 .7 ст.8, п.п.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР із змінами та допо вненнями, підприємством зани жено податкового зобов'язанн я з податку на прибуток підпр иємств у сумі розміром 66747 грн., заниження від' ємного значе ння об' єкту оподаткування п одатком на прибуток на суму 230 10 грн.
На підставі акта перевірки 30 січня 2008 року Шахтарською об ' єднаною Державною податко вою інспекцією Донецької обл асті (далі - Шахтарська ОДПІ ) прийнято податкове повідом лення-рішення №0000062341/0-139, яким поз ивачу визначено суму податко вого зобов' язання з податку на прибуток підприємств у су мі розміром 103506 грн., з яких 66747 гр н. - основний платіж, а 36759 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
За наслідками адміністрат ивного оскарження, рішенням Шахтарської ОДПІ від 26.02.2008 року за №2198/10/25-013-3 податкове повідомл ення-рішення Шахтарської ОДП І від 30.01.2008 року №0000062341/0-139 залишено без змін, а скарга ТОВ «Аякс ЛТ Д» від 08.02.2008 року №9, - без задовол ення. 26 лютого 2008 року відповід ачем прийнято податкове пові домлення рішення за №0000062341/1, яки м позивачу визначено суму по даткового зобов' язання з по датку на прибуток підприємст в у сумі розміром 103506 грн., з яких 66747 грн. - основний платіж, а 36759 грн. - штрафні (фінансові) сан кції.
Відповідно до положень ста тті 5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР (далі - Закон №334) валові витра ти виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-як их витрат платника податку у грошовій, матеріальній або н ематеріальній формах, здійсн юваних як компенсація вартос ті товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляють ся) таким платником податку д ля їх подальшого використанн я у власній господарській ді яльності. До складу валових в итрат включаються суми будь- яких витрат, сплачених (нарах ованих) протягом звітного пе ріоду у зв'язку з підготовкою , організацією, веденням виро бництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною прац і, у тому числі витрати з придб ання електричної енергії (вк лючаючи реактивну), з урахува нням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті. Не вк лючаються до складу валових витрат витрати на придбання, будівництво, реконструкцію, модернізацію, ремонт та інші поліпшення основних фондів та витрати, пов'язані з видобу тком корисних копалин, а тако ж з придбанням нематеріальни х активів, які підлягають амо ртизації, згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Зако ну. Не належать до складу вало вих витрат будь-які витрати, н е підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'я зковість ведення і зберіганн я яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно з підпунктом 8.7.1 пункт у 8.7 статті 8 Закону №334 платники податку мають право протяго м звітного періоду віднести до валових витрат будь-які ви трати, пов'язані з поліпшення м основних фондів, що підляга ють амортизації, у тому числі витрати на поліпшення оренд ованих основних фондів, у сум і, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартост і всіх груп основних фондів с таном на початок такого звіт ного періоду. Витрати, що пере вищують зазначену суму, розп оділяються пропорційно сумі фактично понесених платнико м податку витрат на поліпшен ня основних фондів груп 2, 3, 4 чи окремих об'єктів основних фо ндів групи 1 та збільшують бал ансову вартість основних фон дів відповідних груп чи окре мих об'єктів основних фондів групи 1 станом на початок розр ахункового кварталу.
Підпунктом 11.2.1 пункту 11.2 стат ті 11 Закону №334 визначено, що да тою збільшення валових витра т виробництва (обігу) вважаєт ься дата, яка припадає на пода тковий період, протягом яког о відбувається будь-яка з под ій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківськ их рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, посл уг), а в разі їх придбання за го тівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оп рибуткування платником пода тку товарів, а для робіт (послу г)- дата фактичного отриман ня платником податку результ атів робіт (послуг).
З наведеного випливає, що ви трати на придбання товарів (р обіт, послуг), які використову ються для ведення господарсь кої діяльності платником под атку, відносяться до складу в алових витрат такого платник а, за умови належного докумен тального підтвердження розр ахунковими, платіжними та ін шими документами, обов'язков ість ведення і зберігання як их передбачена правилами вед ення податкового обліку. Дат ою збільшення валових витрат вважається або дата списанн я коштів з банківських рахун ків платника податку на опла ту товарів (робіт, послуг), або дата оприбуткування платник ом податку товарів.
Тобто витрати на реконстру кцію, модернізацію, ремонт та інші види поліпшення основн их фондів не включаються до с кладу валових витрат, а підля гають амортизації. При цьому платник податку має право пр отягом звітного періоду відн ести до валових витрат будь-я кі витрати, пов'язані з поліпш енням основних фондів (поточ ний і капітальний ремонт, рек онструкція, модернізація, те хнічне переозброєння та інші види поліпшення), у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупн ої балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного п еріоду. Витрати, що перевищую ть зазначену суму, розподіля ються пропорційно сумі факти чно понесених платником пода тку витрат на поліпшення осн овних фондів груп 2, 3, 4 чи окрем их об'єктів основних фондів г рупи 1 та збільшують балансов у вартість основних фондів в ідповідних груп чи окремих о б'єктів основних фондів груп и 1 станом на початок розрахун кового кварталу.
Статтею 36 Закону України «П ро дорожній рух» від 30.06.1993 року №3353-ХІІ, із змінами і доповненн ями визначено, що власники тр анспортних засобів або особи , які їх експлуатують, зобов'яз ані забезпечувати своєчасне і в повному обсязі проведенн я робіт по їх технічному обсл уговуванню і ремонту згідно з нормативами, встановленими виробниками відповідних тра нспортних засобів.
Відповідно до Правил надан ня послуг з технічного обслу говування і ремонту автомобі льних транспортних засобів, затверджених наказом Мініст ерства транспорту України ві д 11.11.2002 року №792, із змінами і допо вненнями, технічне обслугову вання - операція чи комплекс о перацій із задоволення вимог , установлених експлуатаційн ою чи сервісною документаціє ю ДТЗ як умова забезпечення в ідповідності його експлуата ційних характеристик вимога м виробника і нормативних до кументів.
30 березня 1998 року наказом Мін трансу України №102 затверджен о Положення про технічне обс луговування і ремонт дорожні х транспортних засобів автом обільного транспорту (далі - Положення), яке визначає поря док проведення технічного об слуговування і ремонту дорож ніх транспортних засобів і р озповсюджується на юридични х та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності , які здійснюють експлуатаці ю, технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортни х засобів (за винятком тролей бусів, мопедів і мотоциклів) н езалежно від форм власності.
Згідно з п.1.2 Положення метою технічного обслуговування і ремонту є підтримання дорож ніх транспортних засобів у т ехнічно справному стані та н алежному зовнішньому вигляд і, забезпечення надійності, е кономічності, безпеки руху т а екологічної безпеки.
Пунктом 3 Положення визначе но, що система технічного обс луговування та ремонту дорож ніх транспортних засобів пер едбачає:підготовку до продаж у; технічне обслуговування в період обкатки; щоденне обсл уговування; перше технічне о бслуговування (ТО-1); друге тех нічне обслуговування (ТО-2); се зонне технічне обслуговуван ня; поточний ремонт; капіталь ний ремонт; технічне обслуго вування під час консервації дорожніх транспортних засоб ів; технічне обслуговування та ремонт дорожніх транспорт них засобів на лінії. Щоденне обслуговування проводиться після роботи з метою підгото вки дорожніх транспортних за собів до подальшої експлуата ції. Воно передбачає: перевір ку технічного стану; виконан ня робіт щодо підтримування належного зовнішнього вигля ду; заправлення експлуатацій ними рідинами; усунення вияв лених несправностей; санітар ну обробку дорожніх транспор тних засобів.
З наведеного випливає, що вл асники транспортних засобів або особи, які їх експлуатуют ь, зобов'язані забезпечувати своєчасне і в повному обсязі проведення робіт по їх техні чному обслуговуванню і ремон ту згідно з нормативами, вста новленими виробниками відпо відних транспортних засобів . Технічне обслуговування це комплекс операцій чи операц ія щодо підтримки роботоздат ності або справності виробу під час використання за приз наченням, зберігання та тран спортування. Щоденне обслуго вування, технічне обслуговув ання та сезонне технічне обс луговування дорожніх трансп ортних засобів не належать д о реконструкції, модернізаці ї, технічного переозброєння та інших видів поліпшення до рожніх транспортних засобів .
З огляду на викладене, витра ти на поточний і капітальний ремонт, реконструкцію, модер нізацію, технічне переозброє ння дорожніх транспортних за собів на підставі пп.5.3.2, п.5.3 ст.5, п.п.8.7.1 п.8.7 ст.8 Закону №334 включают ься до складу валових витрат у межах 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх гру п основних фондів станом на п очаток такого звітного періо ду. Оскільки витрати на щоден не обслуговування, технічне обслуговування та сезонне те хнічне обслуговування дорож ніх транспортних засобів не належать до реконструкції, м одернізації, технічного пере озброєння та інших видів пол іпшення дорожніх транспортн их засобів, відповідно зазна чені витрати не підпадають п ід дію вищезазначених норм З акону, а включаються до склад у валових витрат платника по датку на підставі п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №334.
Відповідно до п.п. 5.11 ст. 5 Зако ну №334 встановлення додаткови х обмежень щодо віднесення в итрат до складу валових витр ат платника податку, крім тих , що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.
Частиною 5 статті 8 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні» №996-ХVI від 16.07.1999 року, із змінами і доповненнями, визн ачено, що підприємство самос тійно: визначає облікову пол ітику підприємства; обирає ф орму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів о бліку, порядку і способу реєс трації та узагальнення інфор мації в них з додержанням єди них засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням осо бливостей своєї діяльності і технології обробки облікови х даних; розробляє систему і ф орми внутрішньогосподарськ ого (управлінського) обліку, з вітності і контролю господар ських операцій, визначає пра ва працівників на підписання бухгалтерських документів; затверджує правила документ ообороту і технологію обробк и облікової інформації, дода ткову систему рахунків і рег істрів аналітичного обліку.
Згідно зі ст.9 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні» №996-ХVI від 16.07.1999 року, із змін ами і доповненнями, підставо ю для бухгалтерського обліку господарських операцій є пе рвинні документи, які фіксую ть факти здійснення господар ських операцій. Первинні док ументи повинні бути складені під час здійснення господар ської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю т а впорядкування оброблення д аних на підставі первинних д окументів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені обліков і документи можуть бути скла дені на паперових або машинн их носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місц е складання; назву підприємс тва, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госп одарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції. Інформа ція, що міститься у прийняти х до обліку первинних докуме нтах, систематизується на ра хунках бухгалтерського облі ку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шля хом подвійного запису їх на в заємопов'язаних рахунках бу хгалтерського обліку. Опера ції в іноземній валюті ві дображаються також у валют і розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окр емо. Дані аналітичних рахунк ів повинні бути тотожні від повідним рахункам синтетичн ого обліку на перше число кож ного місяця. Регістри бухгал терського обліку повинні мат и назву, період реєстрації го сподарських операцій, прізв ища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікув ати осіб, які брали участь у ї х складанні. Господарські оп ерації повинні бути відображ ені в облікових регістрах у т ому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
З наведеного випливає, що пі дставою для бухгалтерського та податкового обліку підпр иємства є первинні документи , які фіксують факти здійснен ня господарських операцій, т а на данних яких повинні ґрун туватися облікові регістри п ідприємства.
Відповідно до розділу Інст рукції про застосування План у рахунків бухгалтерського о бліку активів, капіталу, зобо в'язань і господарських опер ацій підприємств і організац ій, затвердженої Наказом Мін істерства фінансів України 3 0.11.1999 року №291, зареєстрована в Мі ністерстві юстиції України 2 1.12.1999 року за №893/418, «Клас 2. Запаси» рахунки цього класу признач ені для узагальнення інформ ації про наявність і рух на лежних підприємству готово ї продукції, товарів, предмет ів праці, що призначені для о бробки, переробки, використа ння у виробництві і для гос подарських потреб, а також за собів праці, які підприємст во включає до складу малоцін них та швидкозношуваних пред метів. Матеріальні цінності, що прийняті підприємством н а відповідальне зберігання, переробку (давальницька сир овина), комісію, обліковуютьс я на рахунках класу 0 «Позаба лансові рахунки».
Рахунок 20 «Виробничі запаси » призначено для узагальненн я інформації про наявність і рух належних підприємств у запасів сировини і матеріа лів (у тому числі сировина й ма теріали, які є в дорозі та в пе реробці), будівельних матері алів, запасних частин, матері алів сільськогосподарськог о призначення, палива, тари й т арних матеріалів, відходів о сновного виробництва. За деб етом рахунку 20 «Виробничі зап аси» відображаються надходж ення запасів на підприємств о, їх дооцінка, за кредитом - ви трачання на виробництво (екс плуатацію, будівництво), пере робку, відпуск (передачу) на ст орону, уцінка тощо. Рахунок 20 м ає такі субрахунки, зокрема: 20 3 «Паливо»; 207 «Запасні частини ».
На субрахунку 203 «Паливо» (на фтопродукти, тверде паливо, м астильні матеріали) облікову ються наявність та рух палив а, що придбається чи заготовл яється для технологічних пот реб виробництва, експлуатаці ї транспортних засобів, а так ож для вироблення енергії та опалення будівель. Тут також обліковуються оплачені тало ни на нафтопродукти і газ. Якщ о деякі види палива використ овують одночасно і як матері али, і як паливо, то їх можна об ліковувати на субрахунку 201 «М атеріали» і на субрахунку 203 « Паливо» - за ознакою переважн ості використання на цьому п ідприємстві. Якщо на підприє мстві для технологічних та е ксплуатаційних потреб, для в ироблення енергії та опаленн я будівель створюються запас и газу (у газосховищах), то їх о блік ведеться на субрахунку 203.
На субрахунку 207 «Запасні ча стини» ведеться облік придба них чи виготовлених запасни х частин, готових деталей, вуз лів, агрегатів, які використ овуються для проведення ремо нтів, заміни зношених частин машин, обладнання, транспорт них засобів, інструменту, а та кож автомобільних шин у запа сі та обороті. На цьому ж субра хунку ведеться облік обмінно го фонду повнокомплектних ма шин, устаткування, двигунів, в узлів, агрегатів, що створюют ься в ремонтних підрозділах підприємств, на ремонтних пі дприємствах. За дебетом субр ахунку відображаються зали шок і надходження, за кредито м - витрачання, реалізація та інше вибуття запасних част ин. Автомобільні шини, що є на колесах та в запасі при автом обілі, які враховані в ціні ав томобіля та включені в його і нвентарну вартість, облікову ються у складі основних засо бів. Аналітичний облік запас них частин ведеться за місця ми зберігання та однорідними групами (механічна група, еле ктрична група тощо). Аналітич ний облік машин, обладнання, д вигунів, вузлів та агрегатів обмінного фонду ведеться за групами: придатні до експлуа тації (нові та відновлені); що підлягають відновленню (на с кладі); що є в ремонті.
Відповідно до наведених но рм законодавства випливає, щ о у бухгалтерському обліку а налітичний облік наявності т а руху палива, що придбається чи заготовляється для експл уатації транспортних засобі в ведеться на субрахунку 203 «П аливо». За дебетом субрахунк у відображаються надходженн я, за кредитом - витрачання, р еалізація та інше вибуття па лива.
Аналітичний облік придбан их запасних частин, готових д еталей, вузлів, агрегатів, які використовуються для провед ення ремонтів, заміни зношен их частин машин, обладнання, т ранспортних засобів, інструм енту, а також автомобільних ш ин у запасі та обороті ведеть ся на субрахунку 207 «Запасні ч астини». За дебетом субрахун ку відображаються залишок і надходження, за кредитом - в итрачання, реалізація та інш е вибуття запасних частин.
Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 01.07.2008 року у справі призначен о проведення судово-бухгалте рської експертизи. На виріше ння експертизи поставлено пи тання: чи документально обґр унтовані висновки акту про р езультати планової виїзної д окументальної перевірки тов ариства з обмеженою відповід альністю «Аякс-ЛТД» з питанн я дотримання вимог податково го законодавства та інших за конодавчих актів, контроль з а якими покладено на органи д ержавної податкової служби з а період з 01.01.2006 року по 30.09.2007 року від 17.01.2008 року.
Відповідно до результатів дослідження, що зазначені у в исновку №5 судово-бухгалтерс ької експертизи від 26.10.2010 року, у відповідності з наданими е ксперту первинними документ ами бухгалтерського обліку ( актами на списання запчастин ) Товариством з обмеженою від повідальністю «Аякс-ЛТД» зна чаться списаними запчастини на технічне обслуговування автотранспорту, вартість яки х згідно до пп. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №334 включається до складу вало вих витрат на суму - 185 214,70 грн., у т ому числі: за 1-й квартал 2006 року на суму - 16 681,65 грн.; за 2-й квартал 2 006 року на суму - 22 359,42 грн.; за 3-й ква ртал 2006 року на суму - 37 036,39 грн.; за 4-й квартал 2006 року на суму - 27 964,41 г рн.; за 1-й квартал 2007 року на суму - 27 548,88 грн.; за 2-й квартал 2007 року на суму - 32 482,91 грн. за 3-й квартал 2007 ро ку на суму - 21 141,04 грн.
Згідно з результатами досл ідження, що наведені у виснов ку № судово-бухгалтерської е кспертизи від 26.10.2010 року, у відп овідності з наданими експерт у документами у період з 01.01.2006 р оку по 30.09.2007 року підприємством віднесено до складу валових витрат, витрати на придбання паливно-мастильних матеріал ів, використання яких у власн ій господарській діяльності підтверджено відповідними п ервинними документами (подор ожніми листами) у сумі - 582 239,00 грн ., у тому числі: за 1-й квартал 2006 р оку на суму - 67 343,29 грн.; за 2-й кварт ал 2006 року на суму - 110 553,18 грн.;за 3-й квартал 2006 року на суму - 114 099,06 грн .; за 4-й квартал 2006 року на суму - 83 253,49 грн.; за 1-й квартал 2007 року на с уму - 71 913,07 грн.; за 2-й квартал 2007 рок у на суму - 72 958,32 грн.; за 3-й квартал 2007 року на суму - 62 119,00 грн.
Відповідно до висновку №5 су дово-бухгалтерської експерт изи у адміністративній справ і №2-а-10910/08 від 26.10.2010 року: висновки акту перевірки Шахтарської о б' єднаної Державної податк ової інспекції Донецької обл асті №91/23-2/30721022 від 17.01.2008 року в част ині порушення TOB «Аякс-ЛТД» п.5.1 , п.п.5.3.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5, п.п.8.7.1 п.8.7 ст.8 За кону №334, що призвело до завище ння валових витрат за період з 01.01.2006 року по 30.09.2007 року у розмір і. -185 215,00 грн. (1 квартал 2006 року на су му - 16682,00 грн., 2 квартал 2006 року на суму - 22359,00 грн., 3 квартал 2006 року н а суму - 37 036,00 грн., 4 квартал 2006 року на суму - 27 965,00 грн., 1 квартал 2007 рок у на суму 27 549,00 грн., 2 квартал 2007 ро ку на суму - 32 483,00 грн., 3 квартал 2007 р оку на суму - 21 141,00 грн.) не підтвер джуються у повному обсязі, то бто є документально необґрун тованими; висновки акту пере вірки Шахтарської об' єднан ої Державної податкової інсп екції Донецької області №91/23-2/3 0721022 від 17.01.2008 року в частині поруш ення TOB «Аякс-ЛТД» п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3 ст .5 Закону №334, що призвело до зав ищення валових витрат за пер іод 01.01.2006 року по 30.09.2007 року у розмі рі - 261 007,00 грн. (1 квартал 2006 року на с уму - 67 343,00 грн., 2 квартал 2006 року на суму - 82 668,00 грн., 3 квартал 2006 року н а суму - 35911,00 грн., 4 квартал 2006 року . на суму - 19 994,00 грн., 1 квартал 2007 рок у на суму - 8664,00 грн., 2 квартал 2007 ро ку на суму - 41 158, грн., 3 квартал 2007 р оку. на суму - 5269,00 грн.) не підтвер джуються у повному обсязі, то бто є документально необґрун тованими.
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що висновки в ідповідача щодо завищення по зивачем валових витрат у пер іод, що перевірявся, та донара хування у зв' язку з цим суми податку на прибуток підприє мств є необґрунтованим.
Відповідно до положень час тини 2 статті 71 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають з адоволенню у повному обсязі, а судові витрати підлягають присудженню позивачеві з Де ржавного бюджету України в п орядку статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративно го судочинства України, Доне цький окружний адміністрати вний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Аякс ЛТД» до Шахтарської о б' єднаної Державної податк ової інспекції Донецької обл асті про визнання недійсними податкових повідомлень-ріше нь, - задовольнити.
Визнати недійсними податк ові повідомлення-рішення Шах тарської об' єднаної Держав ної податкової інспекції Дон ецької області за №0000062341/0-139 від 30 січня 2008 року та за №0000062341/1 від 26 лю того 2008 року.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Аякс ЛТД» судові вит рати зі сплати судового збор у у сумі розміром 3 (три) грн. 40 (с орок) коп. та витрати за провед ення судово-бухгалтерської е кспертизи у справі у сумі роз міром 15000 (п'ятнадцять тисяч) гр н. 00 (нуль) коп.
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 18 лютого 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі ап еляційної скарги в 10-денний ст рок з дня проголошення поста нови. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.
Повний текст постанови виг отовлено 23 лютого 2011 року.
Суддя Фещук А.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2011 |
Оприлюднено | 21.03.2011 |
Номер документу | 14226252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Фещук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні