Ухвала
від 06.08.2014 по справі 2а-10910/08/0570
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"06" серпня 2014 р. м. Київ К/9991/34048/11

№ К/9991/34048/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача:Усенко Є.А., суддів: Островича С.Е., Федорова М.О. розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції у Донецькій області

на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18.02.2011

та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.05.2011

у справі № 2а-10910/08/0570 Донецького окружного адміністративного суду

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аякс ЛТД»

до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції (ОДПІ) у Донецькій області

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18.02.2011, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.05.2011, позов задоволено: визнано недійсними податкові повідомлення-рішення № 0000062341/0-139 від 30.01.2008 та № 0000062341/1 від 26.02.2008.

У касаційній скарзі Шахтарська ОДПІ у Донецькій області просить скасувати ухвалені у справі рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Позивач не скористався своїм правом надати заперечення на касаційну скаргу.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

У судовому процесі встановлено, що Шахтарською ОДПІ Донецької області проведено планову виїзну документальну перевірку позивача на предмет дотримання ним вимог податкового законодавства та інших законодавчих актів за період з 01.01.2006 по 30.09.2007, результати якої оформлено актом перевірки № 91/23-2/30721022 від 17.01.2008.

За наслідками перевірки встановлено порушення позивачем вимог пункту 4.1 ст. 4, пункту 5.1, підпунктів 5.3.2, 5.3.9 пункту 5.3 статті 5, підпункту 8.7.1 пункту 8.7 статті 8, підпункту 11.3.1 пункту 11.3 статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (Закон № 334/94-ВР) у зв'язку із заниженням податку на прибуток на 66747,00 грн. та заниженням від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток на 23010,00 грн.

На підставі акту перевірки та за результатами процедури апеляційного узгодження прийнято податкові повідомлення-рішення № 0000062341/0-139 від 30.01.2008 та № 0000062341/1 від 26.02.2008, якими ТОВ «Аякс ЛТД» визначено податкові зобов'язання з податку на прибуток у сумі 103506,00 грн., у т.ч. основний платіж - 66747,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції -36759,00 грн.

Відповідно до пункту 5.1. підпункту 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 Закону № 334/94-ВР валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. До складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті. Не включаються до складу валових витрат витрати на придбання, будівництво, реконструкцію, модернізацію, ремонт та інші поліпшення основних фондів та витрати, пов'язані з видобутком корисних копалин, а також з придбанням нематеріальних активів, які підлягають амортизації, згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Закону. Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Згідно з підпунктом 8.7.1 пункту 8.7 ст. 8 вказаного Закону платники податку мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду. Витрати, що перевищують зазначену суму, розподіляються пропорційно сумі фактично понесених платником податку витрат на поліпшення основних фондів груп 2, 3, 4 чи окремих об'єктів основних фондів групи 1 та збільшують балансову вартість основних фондів відповідних груп чи окремих об'єктів основних фондів групи 1 станом на початок розрахункового кварталу.

Підпунктом 11.2.1 пункту 11.2 статті 11 Закону № 334/94-ВР визначено, що датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).

Отже, витрати на придбання товарів (робіт, послуг), які використовуються для ведення господарської діяльності платником податку, відносяться до складу валових витрат такого платника, за умови належного документального підтвердження розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Згідно з висновком судово-бухгалтерської експертизи № 2-а-10910/08 від 26.10.2010 висновки податкового органу щодо завищення підприємством валових витрат за період з 01.01.2006 до 30.09.2007 документами первинного обліку не підтверджені; підтверджено первинними документами витрати товариства на придбання паливно-мастильних матеріалів за 2006 рік та три квартали 2007 року (т.1, а.с. 75 - 98). Жодних обґрунтованих заперечень щодо хибності висновків проведеної судово-бухгалтерської експертизи представник податкового органу в судовому процесі не навів.

Суди попередніх інстанцій при оцінці висновку судово-бухгалтерської експертизи взяли до уваги, що вона проведена шляхом звірки даних облікових регістрів з даними первинних бухгалтерських документів та податковою звітністю ТОВ «АяксЛТД», перелік яких у зміст наведені у висновку; висновок обґрунтований посиланням на кількісні показники бухгалтерських облікових регістрів, порівняльними таблицями витраченого пального згідно даних подорожніх листів та даних зведеної відомості подорожніх листів.

З врахуванням цього висновок суду про неправомірне донарахування ТОВ «Аякс ЛТД» податкових зобов'язань, який зроблений на підставі висновку судово-бухгалтерської експертизи, відповідає встановленим обставинам у справі і правильному застосуванню норм матеріального права.

Доводи касаційної скарги не спростовують правильність такого висновку суду.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції у Донецькій області залишити без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18.02.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.05.2011 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: підписЄ.А. Усенко Судді: підписС.Е. Острович підписМ.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення06.08.2014
Оприлюднено28.08.2014
Номер документу40263805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10910/08/0570

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Любов Андріївна

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Любов Андріївна

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л.А.

Постанова від 18.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні