35/331-10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.02.2011 року Справа № 35/331-10
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Прудніков В.В. (доповідач)
суддів: Чимбар Л.О., Чоха Л.В.
секретар судового засідання: Савін В.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача: Вдовенко М.В., представник, довіреність №85-126юр від 14.05.10;
від відповідача - 1: Шляєв І.В., представник, довіреність №488 від 01.01.11;
від відповідача –2: представник у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Розглядається апеляційна скарга Овруцького гірничо - збагачувального комбінату "Кварцит", смт. Першотравневе Житомирської області на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.11.2010 року у справі №35/331-10
за позовом Відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг
до відповідача -1 Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
до відповідача - 2 Овруцького гірничо - збагачувального комбінату "Кварцит", смт. Першотравневе Житомирської області
про стягнення 1619,87 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 25.11.2010р. позов задоволено. Стягнуто з Овруцького гірничо-збагачувального комбінату "Кварцит", смт. Першотравневе на користь Відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг вартість нестачі вантажу 1 619,87 грн., витрати по сплаті державного мита 102,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу 236,00 грн. В позові до відповідача-1 Державного підприємства "Придніпровська залізниця" відмовити
Овруцький гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" звернувся з апеляційною скаргою, просить зазначене рішення суду скасувати, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи.
Відкрите акціонерне товариство "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг та Державне підприємство "Придніпровська залізниця" відзиви на апеляційну скаргу не надали.
Від скаржника надійшло клопотання щодо розгляду справи без участі його представника, у зв'язку з відсутністю можливості забезпечити явку представника у судове засідання, призначене на 28.02.11р.
Враховуючи те, що наявні у справі докази дозволяють розглянути скаргу по суті, колегія суддів вважає за можливе задовольнити клопотання скаржника та розглянути спір за відсутністю його представника.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, колегія суддів підстав для задоволення апеляційної скарги не знаходить, виходячи з наступного.
Овруцьким гірничо-збагачувальним комбінатом "Кварцит" по залізничній накладній №33925321 від 12.08.2010р. у вагонах №60022175 та №66286139 відвантажено на адресу Відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" кварцит марки СКМ-97.
При видачі вантажу на станції призначення встановлено нестачу у кількості 3 500 кг у вагоні №60022175 та 13750 кг у вагоні №66286139, що підтверджується комерційним актом АА №037369/740 від 23.08.2010р.
Як вбачається з комерційного акту АА №037369/740 від 23.08.2010р., акту загальної форми №3879 від 15.08.10р. завантаження в вагоні № 60022175 нижче рівня бортів на 50 см. Над 6-7-м люками по центру вагону заглиблення 2 м довжиною 1,5 м шириною до підлоги вагону. Між хребтовою балкою та 6,7 люками наявна щілина шириною 1-1,5 см, замащена дошками та папером. На деталях вагону маються старі сліди течі вантажу, двері щільно зачинені. Завантаження в вагоні № 66286139 нижче рівня бортів на 70 см. Над 1-м люком по центру вагону заглиблення 1м довжиною 1м шириною до підлоги вагону; над 4,5-м люками заглиблення 1,5 м довжиною 1,5 м шириною до підлоги вагону; над 6,7-м люками заглиблення 2 м довжиною 1,5 м шириною до підлоги вагону. Між балкою та кришками люків № 1,4,5,6,7 маються щілини шириною 1,5-2 см, замащені дошками. На деталях вагону маються старі сліди течі вантажу, двері щільно зачинені, інші люка щільно закриті. На момент переваження вагонів течі вантажу не було, вагони у технічному стані несправні, складено акти про технічний стан вагонів №№23,24 від 22.08.10р.
Із акту №23 від 22.08.10р. про технічний стан вагону № 60022175 вбачається, що між кришкою 6 люка та хребтовою балкою мається щілина по всій довжині люка шириною 15 см, замащена дошками та папером. На деталях вагону маються старі сліди течі вантажу. Несправність виникла в процесі експлуатації. Втрата вантажу можлива, відправник бачити несправність міг, але будь-яких заходів не прийняв.
У акті №24 від 22.08.10р. про технічний стан вагону № 66286139 вказано, що між кришками 1,4,5,6,7 люків та хребтовою балкою мається щілина по всій довжині люка шириною 1,5-2 см, замащена дошками та папером. На деталях вагону маються старі сліди течі вантажу. Несправність виникла в процесі експлуатації. Втрата вантажу можлива, відправник бачити несправність міг, але будь-яких заходів не прийняв.
Відповідно до статті 31 Статуту залізниць України, п. 3.9 Роз'яснення Вищого господарського суду № 04-5/225 від 29.09.2008р. залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках –продезінфіковані вагони та контейнери. Незбереження вантажу може бути наслідком як технічної несправності вагона або контейнера, так і їх непридатності для перевезення певного вантажу (тобто у комерційному відношенні).
У випадках, коли під завантаження подано несправний за своїм технічним станом вагон або контейнер, відправник повинен відмовитись від їх використання. Якщо він
цього не зробив, відповідальність за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу, що сталися внаслідок технічної несправності рухомого складу, покладається на
відправника. Винятки з цього правила можуть мати місце тоді, коли з матеріалів справи вбачається, що технічна несправність мала прихований характер або виникла у процесі перевезення вантажу. Прихованими є такі технічні несправності, які не могли бути виявлені відправником під час звичайного огляду вагону або контейнера. У такому разі відповідальність за незбереження вантажу покладається на залізницю.
Перед навантаженням вантажів відправник зобов'язаний пересвідчитися, що перевезення у наданому вагоні не призведе до втрати. Якщо втрата можлива через конструктивні зазори, відправник зобов'язаний вжити додаткових заходів щодо їх ущільнення, для чого йому залізницею надається безоплатний час користування вагонами до 30 хвилин на всю одночасно подану групу вагонів.
У разі навантаження у вагон відкритого типу вантажів, які містять дрібні франкції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню вантажу під час перевезення, особливо у випадках навантаження вище рівня бортів. Такі заходи розробляються відправником окремо для кожного виду вантажу (п.6 Правил перевезень вантажу у вагонах відкритого типу).
Як свідчать матеріали справи спірні вагони №60022175 та №66286139 були подані у технічно несправному стані, несправність виникла в процесі експлуатації, технічні несправності не носили прихованого характеру, вантажовідправник бачив чи міг бачити несправності вагонів, непригодність їх в комерційному відношенні та не скористався своїм правом відмовитися від використання несправних вагонів, непридатних для перевезення вантажу, що містить дрібні фракції. Вантажовідправником не вжито необхідних та достатніх заходів щодо ущільнення виявлених конструктивних зазорів.
За даних обставин суд першої інстанції обґрунтовано поклав відповідальність за нестачу вантажу на відправника, який порушив вимоги ст. 31 Статуту.
Доводи Овруцького гірничо - збагачувального комбінату "Кварцит", викладені в апеляційній скарзі колегія суддів вважає необґрунтованими та такими, що не можуть служити підставою для зміни чи скасування оскаржуваного рішення суду.
Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Овруцького гірничо - збагачувального комбінату "Кварцит", смт. Першотравневе залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.11.2010 року у справі № 35/331-10 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського Суду України.
Головуючий В.В. Прудніков
Судді Л.О. Чимбар
Л.В. Чоха
Повний текст постанови складено 03.03.2011р.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 24.03.2011 |
Номер документу | 14310514 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Прудніков Володимир Віталійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні