ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-4567/10/1770
26 січня 2011 року 15год. 45хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засіданн я Бондаренко В.Ю. та сторін і і нших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Вашета С.П.
відповідача: представники Мамай І.Є., Морозюк А.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Товариство з обмежено ю відповідальністю госпрозр ахункова фірма "Камаз-Транс-С ервіс"
до Державної податкової інс пекції у м. Рівне
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальні стю госпрозрахункова фірма " Камаз-Транс-Сервіс" звернувс я до адміністративного суду з позовною заявою до Державн ої податкової інспекції у м. Р івне про визнання протиправн ими та скасування податкових повідомлень-рішень № 000442344/0/23-318 ві д 08 червня 2010 року, № 000442344/1/23-318 від 06 л ипня 2010 року, № 000442344/2/23-318 від 16 верес ня 2010 року щодо зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 99064 грн. за вересень 2009 року , в сумі 289083,42 грн. за жовтень 2009 рок у, в сумі 220534,61 грн. за листопад 2009 р оку, в сумі 434238,34 грн. за січень 2010 р оку.
Зазначає, що спірні податко ві повідомлення-рішення прий няті відповідачем на підстав і акту перевірки податкової декларації з податку на дода ну вартість за вересень, жовт ень, листопад 2009 року, січень 2010 року, відповідно до якого на д умку податкового органу плат ник порушив п. 1.8 статті 1, підпу нкт 7.4.1 п.7.4 статті 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 року, чим за вищив заявлену суму бюджетно го відшкодування за вказані періоди. Висновок податковог о органу обгрунтований відсу тністю відповідей на направл ені до інших ДПІ запитів про п роведення зустрічних переві рок по основних постачальник ах та податкові накладні кон трагента ПП "Авантис", а тому з аявлені до бюджетного відшко дування суми податку на дода ну вартість не підлягають по верненню з бюджету, оскільки не були попередньо сплачені постачальниками до бюджету.
Висновки ДПІ у м. Рівне пози вач вважає такими, що супереч ать чинному законодавству. В обгрунтування позову поклик ається на те, що відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР не підлягають в ключенню до складу податково го кредиту суми сплаченого (н арахованого) податку у зв'язк у з придбанням товарів (послу г), не підтверджені податкови ми накладними чи митними дек лараціями (іншими подібними документами згідно з підпунк том 7.2.6 цього пункту). Закон не с тавить в залежність виникнен ня у платника податку на дода ну вартість права на податко вий кредит від дотримання ви мог податкового законодавст ва іншим суб'єктом господарю вання, зокрема тим, який не був постачальником товарів (пос луг), на вартість яких нарахов аний податок на додану варті сть, включений платником под атку до податкового кредиту.
Вказує, що по всіх господарс ьких операціях, відображених в акті перевірки, відповідач у було надано податкові накл адні, оформлені відповідно д о вимог чинних нормативно-пр авових актів, всі контрагент и позивача є зареєстрованими платниками ПДВ, про що вказан о в акті.
Представник позивача в суд овому засіданні адміністрат ивний позов підтримав в повн ому обсязі, дав суду поясненн я про обставини справи, анало гічні викладеним в позовній заяві. Просить позов задовол ьнити, спірні податкові пові домлення-рішення, прийняті н а підставі акту перевірки, ви знати протиправними і скасув ати.
Відповідач позов не визнав , подав письмові заперечення (т.1 а.с.43-50). Представник відпові дача в судовому засіданні на дав пояснення, що повністю сп івпадають з позицією, виклад еною в письмових заперечення х. Зокрема, пояснив, що законом встановлений прямий взаємоз в'язок між сплатою, надходжен ням до бюджету податку на дод ану вартість та відшкодуванн я такого податку. При цьому за значені етапи нерозривно пов 'язані між собою: сплата подат ку, а потім включення відпові дних сум до податкового кред иту з податку на додану варті сть та відшкодування податку на додану вартість за рахуно к коштів, що були сплачені у ви гляді податку. За змістом зак ону, право на відшкодування в иникає лише при фактичній на дмірній сплаті податку на до дану вартість, а не з самого фа кту існування зобов'язання п о сплаті податку на додану ва ртість в ціні товару. ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" віднесен о до складу податкового кред иту суми податку на додану ва ртість по придбанню товарів, робіт та послуг для використ ання у виробництві. При відпр ацюванні ланцюгів постачан ня сировини, матеріалів, роб іт та послуг встановлено ряд підприємств - постачальникі в, по яких неможливо підтверд ити включення до податкових зобов'язань сум податку на до дану вартість по взаємовідно синах по ланцюгу постачання з ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс", а саме: за вересень 2009 року - П П "Авантис", ТзОВ "Ойл Карт Ц ентр", ТзОВ "Рено Тракс Укр аїна", ТзОВ "Транснафтатрейд"; за жовтень 2009 року - ПП "Аванти с", ТзОВ "Ойл Карт Центр", Тз ОВ "Рено Тракс Україна"; за листопад 2009 року - ПП "Авантис ", ТзОВ "Ойл Карт Центр"; за с ічень 2010 року - ПП "Авантис", Тз ОВ "Ойл Карт Центр", ТзОВ " Рено Тракс Україна". Такі с уми податку на додану вартіс ть відповідно не були сплаче ні до бюджету.
Таким чином, на думку податк ового органу, у ТзОВ ГФ "Камаз- Транс-Сервіс" відсутні підст ави для отримання бюджетного відшкодування з податку на д одану вартість у сумі 99064 грн. з а вересень 2009 року, в сумі 289083,42 гр н. за жовтень 2009 року, в сумі 220534,61 г рн. за листопад 2009 року, в сумі 434 238,34 грн. за січень 2010 року, дані су ми не підлягають поверненню з бюджету, так як не підтвердж ено факт сплати постачальник ами податку на додану вартіс ть до бюджету.
Спірні податкові повідомл ення-рішення вважає правомір ними, просить в позові відмов ити.
Заслухавши пояснення стор ін, встановивши фактичні обс тавини справи, перевіривши ї х доказами, дослідженими в су довому засіданні, оцінивши ї х в сукупності, відповідно до закону, суд приходить до висн овку, що позов підлягає до зад оволення в повному обсязі з т аких підстав.
Судом встановлено, що за ре зультатами документальної н евиїзної перевірки податков ої декларації з податку на до дану вартість ТзОВ ГФ «Камаз -Транс-Сервіс» код 03567150 за верес ень, жовтень, листопад 2009 року, січень 2010 року Державною пода тковою інспекцією у м. Рівне с кладено акт від 26.05.2010 року № 690/548/23-3 00/03567150 (т. 1 а.с. 8-13).
За висновками, викладеними в акті перевірки, податковий орган вказує на порушення пл атником пункту 1.8 статті 1, підп ункту 7.4.1 п. 7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартіс ть" № 168/97-ВР від 03.04.1997 року, внаслід ок чого завищено заявлену су му бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 99064 грн. за вересень 2009 рок у, в сумі 289083,42 грн. за жовтень 2009 ро ку, в сумі 220534,61 грн. за листопад 20 09 року, в сумі 434238,34 грн. за січень 2010 року.
Відповідачем на підставі а кту перевірки прийнято подат кове повідомлення-рішення ві д 08.06.2010 року № 000442344/0/23-318 про зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть в сумі 99064 грн. за вересень 200 9 року, в сумі 289083,42 грн. за жовтень 2009 року, в сумі 220534,61 грн. за листоп ад 2009 року, в сумі 434238,34 грн. за січе нь 2010року (т.1 а.с. 19).
Позивач використав процед уру адміністративного оскар ження податкового повідомле ння-рішення. За результатами розгляду первинної та повто рної скарг позивача зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть за вказані періоди залиш ене без змін, скарги платника - без задоволення.
Відповідачем прийнято под аткові повідомлення-рішення від 06.07.2010 року № 000442344/1/23-318 (т.1 а.с. 26) та від 16.09.2010 року № 000442344/2/23-318 (т.1 а.с. 37) про зменшення суми бюджетного в ідшкодування з податку з под атку на додану вартість в сум і 99064 грн. за вересень 2009 року, в су мі 289083,42 грн. за жовтень 2009 року, су мі 220534,61 грн. за листопад 2009 року, в сумі 434238,34 грн. за січень 2010 року.
Судом встановлено, що згідн о поданої ТзОВ "Камаз-Транс-Се рвіс" до ДПІ у м. Рівне податко вої декларації з податку на д одану вартість за серпень 2008 р оку платником в рядку 26 задекл аровано залишок від' ємного значення, який після бюджетн ого відшкодування включаєть ся до складу податкового кре диту наступного податкового періоду, в сумі 680120,00 грн. (т.1 а.с. 84-8 9). Відповідно до додатку 5 до по даткової декларації, до скла ду податкового кредиту в сер пні 2009 року включено податок н а додану вартість по операці ях з ПП "Авантіс" (іпн 323089526556) в сумі 28548,77 грн., ТзОВ "Ойл Карт Цент р" (іпн 331704603177) в сумі 33645,66 грн., ТзОВ "Т ранснафтатрейд" (іпн 348675326504) в сум і 47535,37 грн., ТзОВ "Рено Тракс У країна" (іпн 352751326544) в сумі 69189,49 грн.
Згідно з поданою ТзОВ ГФ "Ка маз-Транс-Сервіс" до ДПІ у м. Рі вне податковою декларацією з податку на додану варт ість за вересень 2009 року (в хідний № 9001537708 від 20.10.2009 року ) та розрахунком суми бюдж етного відшкодування сума , що підлягає бюджетному ві дшкодуванню на рахунок платн ика у банку, складає 99 064 грн. (т. 1 а.с. 90-94).
За результатами проведено ї позапланової виїзної докум ентальної перевірки ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" з питань п равомірності нарахування бю джетного відшкодування за ве ресень 2009 року (довідка переві рки від 24.12.2009 року № 1714/1168/23-300/03567150, т.2 а.с . 180-188) не підтверджено відображ ене ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Серві с" у декларації за вересень 2009 р оку бюджетне відшкодування в сумі 99 064,00 грн. по основних пост ачальниках, що пов'язано з від сутністю відповідей від інши х ДПІ на направлені запити.
Зокрема, в довідці зазначен о, що від ПП "Авантис" (код 32308954, за реєстроване платником подат ків у ДПІ у Печерському район і м. Києва, вид діяльності - "інш і види оптової торгівлі"), пози вачем у серпні 2009 року отриман о нафтопродукти на загальну суму 171292,62 грн., в т.ч. ПДВ - 28548,77 грн., я ке включено до податкового к редиту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Се рвіс" у серпні 2009 року.
Відповідачем в ході переві рки було направлено запит до ДПІ у Печерському районі м. К иєва про проведення зустрічн ої перевірки ПП "Авантис" з ТзО В ГФ "Камаз-Транс-Сервіс". Згід но довідки ДПІ у Печерському районі м. Києва від 04.02.2010 року № 2 44/23-11/32308954 (т.1 а.с. 70-72) про результати документальної невиїзної перевірки ПП "Авантис" код 32308954 щодо підтвердження від омостей, отриманих від особи , яка мала правові відносини з платником податків ТзОВ ГФ "К амаз-Транс-Сервіс" код 03567150 за пе ріод серпень-жовтень 2009 року, в становлено наступне. Суми по датку на додану вартість по з азначених податкових наклад них відображені в реєстрі ви даних та отриманих податкови х накладних від 01.08.2009 року, 01.09.2010 ро ку, 01.10.2009 року, а також включені д о податкових зобов'язань від повідного періоду та відпові дають даним податкової декла рації з ПДВ за серпень, вересе нь, жовтень 2009 року, але дані де кларації з додатку бази АІС "Б ест звіт" мають статус "До відо ма" (згідно протоколу засідан ня комісії у зв' язку з тим, що декларація заповнена всупер еч наказу ДПА України від 18.04.2008 року № 266 "Про організацію взає модії органів державної пода ткової служби при опрацюванн і розшифровок податкових зоб ов'язань та податкового кред иту з податку на додану варті сть у розрізі контрагентів"). К рім того, зазначено, що ПП "Ава нтис" є посередником відва нтаженої продукції, а одним із постачальни ків є ПП "Будспоживнафт опереробка" код 36471927.
За даними Системи співстав лення податковим органом вст ановлено, що ПП "Будспоживнаф топереробка" зареєстровано п латником податків у ДПІ у Под ільському районі м. Києва, ви д діяльності - оптова торгівл я пальним, стан платника - 7 "До Є ДР внесено запис про відсутн ість підтвердження відомост ей".
Згідно повідомлення від 29.04.2 009 року ДПІ у Подільському рай оні м. Києва № 4866/7/23-703, статус плат ника ПП "Будспоживнафтоперер обка" 7 - "До ЄДР внесено запис п ро відсутність підтвердженн я відомостей" (т.1 а.с. 59).
Крім цього, позивачем від Тз ОВ "Ойл Карт Центр" (код 33170464 м . Луцьк) в серпні 2009 року отрима но нафтопродукти (дизпаливо, бензин) на загальну суму 201873,96 г рн. ПДВ - 33645,66 грн. включено до скл аду податкового кредиту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" у серп ні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ "Ойл Карт Центр " зареєстровано платником по датків у Луцькій ОДПІ, вид дія льності - оптова торгівля пал ьним.
На направлений ДПІ у м. Рівн е запит до Луцької ОДПІ про п роведення зустрічної переві рки "Ойл Карт Центр" з ТОВ Г Ф "Камаз-Транс-Сервіс" відпові дь не отримано.
При опрацюванні автоматиз ованого співставлення подат кового кредиту в розрізі кон трагентів на рівні ДПА Украї ни відповідачем було встанов лено, що ТзОВ "Ойл Карт Цен тр" сформовано податковий кр едит по ТзОВ "ТК Логрус" код 34518245 , яке зареєстроване в ДПІ м. Лу ганськ та має стан 16 - "припинен о (ліквідовано, закрито)".
Крім цього, в серпні 2009 року п озивачем від ТзОВ "Рено Тра кс Україна" (іпн 352751326544, м. Київ), о тримано запасні частини на з агальну суму 415136,94 грн. ПДВ 69189,49 гр н. включено до складу податко вого кредиту ТзОВ ГФ "Камаз-Тр анс-Сервіс" у серпні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ "Рено Тракс Укр аїна" зареєстровано платнико м податків ДПІ у Оболонськом у районі м. Києва, вид діяльнос ті - роздрібна торгівля пальн им, стан платника - основний пл атник, свідоцтво платника ПД В № 100154811 від 11.12.2008 року.
На направлений запит до ДПІ у Оболонському районі м. Києв а про проведення зустрічної перевірки ТзОВ "Рено Тракс Україна" з ТзОВ ГФ "Камаз-Тра нс-Сервіс" відповідь не отрим ано.
Крім цього, в серпні 2009 року п озивачем від ТзОВ "Транснафт атрейд" (іпн 348675326504 м. Київ), отрима но нафтопродукти на загальну суму 285 212,22 грн. ПДВ 47535,37 грн. включе но до складу податкового кре диту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Серв іс" у серпні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ "Транснафтатрейд" зареєстровано платником под атків ДПІ у Голосіївському р айоні м. Києва, вид діяльності - інші види оптової торгівлі.
На направлений запит до ДПІ у Голосіївському районі м. Ки єва про проведення зустрічно ї перевірки ТзОВ "Транснафта трейд" з ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-С ервіс" відповідь не отримано .
Крім того, при опрацюванні а втоматизованого співставле ння податкового кредиту в ро зрізі контрагентів на рівні ДПА України податковим орган ом встановлено, що ТзОВ "Транс нафтатрейд" сформовано подат ковий кредит по ТзОВ "Ойл Трейдінг" код 35921455, яке зареєстр оване в ДПІ у Печерському рай оні м. Києва та має стан 10 "запит на встановлення місцезнаход ження".
З врахуванням вказаних обс тавин відповідач дійшов висн овку про те, що за результатам и перевірки неможливо підтве рдити заявлену суму бюджетно го відшкодування за вересень 2009 року на суму 99 064 грн., що пов'яз ано з відсутністю відповідей від інших ДПІ на направлені з апити.
Згідно з поданою ТзОВ ГФ «К амаз-Транс-Сервіс» до ДПІ у м. Рівне податковою деклараціє ю з податку на додану вартіст ь за жовтень 2009 року (вхідний № 9002014751 від 20.11.2009 року) та розраху нком суми бюджетного відшкод ування сума, що підлягає бюдж етному відшкодуванню на раху нок платника у банку, складає 291 517 грн. (т.1 а.с. 95-100).
За результатами проведено ї позапланової виїзної докум ентальної перевірки ТзОВ ГФ «Камаз-Транс-Сервіс» з питан ь правомірності нарахування бюджетного відшкодування за жовтень 2009 року (довідка перев ірки від 24.12.2009 року № 1714/1168/23-300/03567150, т. 2 а .с. 180-188) не підтверджено відобр ажене ТзОВ ГФ «Камаз-Транс-Се рвіс» у декларації за жовтен ь бюджетне відшкодування в с умі 291517 грн., що пов'язано з відсу тністю відповідей на направл ені до інших ДПІ запити на про ведення зустрічних перевіро к по основних постачальниках :
1) ПП «Авантис», від яко го у вересні 2009 року отримано н афтопродукти на загальну сум у 1014639,36 грн. ПДВ - 169106,56 грн. включено до складу податкового креди ту ТзОВ ГФ «Камаз-Транс-Серві с» у вересні 2009 року.
Відповідно до довідки ДПІ у Печерському районі м. Києва в ід 04.02.2010 року № 244/23-11/32308954 про результ ати документальної невиїзно ї перевірки ПП «Авантис» код 32308954 щодо підтвердження відом остей, отриманих від особи, як а мала правові відносини з пл атником податків ТОВ ГФ «Кам аз-Транс-Сервіс» код 03567150 за пер іод серпень-жовтень 2009 року, ПП «Авантис» є посередником ві двантаженої продукції, а одн им із постачальників є ПП «Бу дспоживнафтопереробка» код 36471927 на суму ПДВ - 325793,12 грн. За дани ми Системи співставлення ПП «Будспоживнафтопереробка» зареєстровано платником под атків у ДПІ у Подільському ра йоні м. Київ, вид діяльності - о птова торгівля пальним, стан платника - 7 «До ЄДР внесено за пис про відсутність підтверд ження відомостей». Згідно ін формаційної довідки ДПІ у По дільському районі м. Києва № 4867/7/23-703 від 29.04.2009 року, статус платн ика 7 - «До ЄДР внесено запис про відсутність підтверджен ня відомостей».
2) ТзОВ «Ойл Карт Це нтр» (код 33170464 м. Луцьк), від якого у вересні 2009 року отримано наф топродукти (дизпаливо, бензи н) на загальну суму 243319,44 грн. ПДВ - 40553,24 грн. включено до складу по даткового кредиту ТзОВ ГФ «К амаз-Транс-Сервіс» у вересні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ «Ойл Карт Цент р» зареєстровано платником п одатків у Луцькій ОДПІ, вид ді яльності - оптова торгівля па льним.
На запит до Луцької ОДПІ про проведення зустрічної перев ірки ТзОВ «Ойл Карт Центр » з ТОВ ГФ «Камаз-Транс-Серві с» відповідь не отримано.
Крім того, при опрацюванні а втоматизованого співставле ння податкового кредиту в ко нтрагентів на рівні ДПА Укра їни відповідачем встановле но, що ТзОВ «Ойл Карт Це нтр» сформовано податковий к редит по ТзОВ «ТК Логрус» код 34518245, яке зареєстроване в ДПІ у м. Луганськ та має стан 16 - «пр ипинено (ліквідовано, закрит о)».
3) ТзОВ «Рено Тракс Україна» (іпн 352751326544, м. Київ), від якого в серпні 2009 року отриман о запасні частини на загальн у суму 476541,72 грн. ПДВ - 79423,62 грн. вклю чено до податкового кредиту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" у вересні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ «Рено Тракс Ук раїна» зареєстровано платни ком податків ДПІ у Оболонськ ому районі м. Київ, вид діяльно сті - роздрібна торгівля паль ним, стан платника - основний п латник, свідоцтво платника П ДВ №120154811 від 11.12.2008 року.
На направлений відповідач ем запит на проведення зустр ічної перевірки до ДПІ у Обол онському районі м. Києва про п роведення зустрічної переві рки ТзОВ «Рено Тракс Укра їна» з ТзОВ ГФ «Камаз Транс Сервіс» відповідь не отрим ано.
Таким чином, відповідач ді йшов висновку, що по вищевказ аних підприємствах по ланцюг у постачання підтвердити вза ємовідносини неможливо.
Згідно з поданою ТзОВ ГФ "Ка маз-Транс-Сервіс" до ДПІ у м. Рі вне податковою декларацією з податку на додану варт ість за листопад 2009 року (в хідний № 02334527 від 21.12.2009 року) та розрахунком суми бюджетн ого відшкодування сума, щ о підлягає бюджетному відшк одуванню на рахунок платника у банку, складає 306813 грн. (т.1 а.с. 101 -106).
За результатами проведено ї позапланової виїзної докум ентальної перевірки ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" з питань п равомірності нарахування бю джетного відшкодування за ли стопад 2009 року (довідка пер евірки від 18.02.2010 року № 181/134/23- 300/03567150) ДПІ у м. Рівне не підтвер джено відображене ТзОВ "К амаз Транс Сервіс" у деклар ації за листопад 2009 року бюдже тне відшкодування в сумі 305 97 7,25 грн., що пов'язано з відсутні стю відповідей на направлені до інших ДПІ запити на проведення зустрічних пе ревірок по основних постач альниках (т. 2 а.с. 162-179):
1) ПП «Авантис» (код 32308954 м. Київ ), від якого в жовтні 2009 року отр имано нафтопродукти на загал ьну суму 1076483,4 грн. ПДВ - 179 413, 9 грн. вк лючено до складу податкового кредиту ТОВ ГФ «Камаз-Транс-С ервіс» у жовтні 2009 року.
За даними податкового орга ну, ПП «Авантис» є посередник ом відвантаженої продукції, одним із постачальників є ПП «Будспоживнафтоперероб ка» код 36471927. За даними Сис теми співставлення ПП "Будсп оживнафтопереробка", стан пл атника - 7 «До ЄДР внесено запи с про відсутність підтвердже ння відомостей». Крім того, п ри опрацюванні автоматизова ного співставлення податков ого кредиту в розрізі контра гентів на рівні ДПА України в становлено, що ПП "Авантис" сфо рмовано податковий кредит по ПП «Нафтогазбуд Центр» (код 35 958747), яке зареєстроване в ДПІ у м . Кіровоград на суму ПДВ - 1605 040,14 грн., та має стан 23 - «місце знаходження не встановлено» .
2) ТзОВ "Ойл Карт Центр" (ко д 33170464 м. Луцьк, вид діяльності - о птова торгівля пальним, стан платника - основний платник, с відоцтво платника ПДВ № 2821296 ві д 10.11.2004 року), від якого у жовтні 2 009 року отримано нафтопродукт и (дизпализо, бензин) на загаль ну суму 282876,6 грн., в т.ч. ПДВ - 47146,1 грн . ПДВ - 41120,71 грн. включено до склад у податкового кредиту ТОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" жовтні 2009 року.
На направлений запит до Лу цької ОДПІ про проведення зу стрічної перевірки ТзОВ "Ой л Карт Центр" з ТзОВ ГФ "Камаз -Транс-Сервіс" відповідь не от римано.
Крім того, при опрацюванн і автоматизованого співстав лення податкового кредиту в розрізі контрагентів на рів ні ДПА України встановлено, що ТзОВ "Ойл Карт Центр" сформовано податковий креди т по ТзОВ "ТК Логрус" код 34518245, яке зареєстроване в ДПІ у м. Луган ськ та має стан 16 - "припинено (ліквідовано, закрито)".
На підставі вказаних обста вин ДПІ у м. Рівне дійшла висно вку, що по вищевказаних підпр иємствах по ланцюгу постачан ня підтвердити взаємовіднос ини неможливо.
Згідно з поданою ТзОВ ГФ "К амаз-Транс-Сервіс" до ДПІ у м. Р івне податковою деклараціє ю з ПДВ за січень 2010 року (вхідн ий № 9000416883 від 22.02.2010 року) та роз рахунком суми бюджетного ві дшкодування сума, що підляг ає бюджетному відшкодуванн ю на рахунок платника у банку , складає 459 943 грн. (т. 1 а.с. 113-118).
За результатами проведено ї позапланової виїзної докум ентальної перевірки ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" з питань правомірності нарахування бюджетного відшкодування з а січень 2010 року (довідка пере вірки від 19.04.2010 року № 506/404/23-300/03567150 ) не підтверджено відображ ене ТзОВ "Камаз-Транс-Сервіс" у декларації за січень 2010 року б юджетне відшкодування в сумі 434238,34 грн., що пов'язано з відсутн істю відповідей на направлен і до інших ДПІ на проведення з устрічних перевірок по основ них постачальниках (т.2 а.с.189-198):
1) ПП «Авантис» (код 32308954 м.Київ) , від якого у грудні 2009 року отр имано нафтопродукти на загал ьну суму 1419062,36 грн., в т.ч. ПДВ - 236510,4 г рн. ПДВ - 234991,26 грн. включено до скл аду податкового кредиту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" у груд ні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ПП "Авантис" зареєстров ано платником податків у Печ ерському районі м. Києва, вид д іяльності - інші види оптової торгівлі, стан платника - ос новний платник, свідоцтво пл атника ПДВ № 100136826 від 02.09.2008 року.
Згідно довідки ДПІ у Печерс ькому районі м. Києва від 30.03.2010 р оку № 939/23-11/32308954 про результати док ументальної невиїзної перев ірки ПП "Авантис" код 32308954 щодо п ідтвердження відомостей, отр иманих особи, яка мала правов і відносини з платником пода тків ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-Серв іс" за період листопад-груден ь 2009 року, зазначено, що суми по датку на додану вартість за з азначеними податковими накл адними включено до податкови х зобов' язань відповідного періоду, відображених у реєс трі виданих податкових накла дних, які відповідають даним додатку 5 до податкових декла рацій з податку на додану вар тість та даними декларації з ПДВ, але дані декларації з дод атку бази АІС "Бест звіт" мають статус "До відома".
Крім того зазначено, що ПП "А вантис" є посередником відва нтаженої продукції, а одним і з постачальників є ПП "Будспо живнафтопереробка" код 36471927. За даними Системи співставленн я ПП "Будспоживнафтопереробк а" зареєстровано платником п одатків у ДПІ у Подільському районі м. Києва, вид діяльност і - оптова торгівля пальним, ст ан платника - 7 "До ЄДР внесено запис про відсутність підтве рдження відомостей".
2) ТзОВ "Ойл Карт Центр" (ко д 33170464 м. Луцьк), від якого у грудн і 2009 року отримано нафтопроду кти (дизпаливо, бензин) на зага льну суму 548750,37 грн., в т. ч. ПДВ - 91458,40 грн. ПДВ - 86202,80 грн. включено до ск ладу податкового кредиту ТзО В ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" в гру дні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ "Ойл Карт Центр " зареєстровано платником по датків у Луцькій ОДПІ, вид дія льності - оптова торгівля пал ьним, стан платника - основний платник, свідоцтво платника ПДВ №2821296 від 10.11.2004 року.
На направлений запит до Луц ької ОДПІ про проведення зус трічної перевірки ТзОВ "Ойл Карт Центр" з ТзОВ ГФ "Камаз- Транс-Сервіс" відповідь не от римано.
Крім того, при опрацюванні а втоматизованого співставле ння податкового кредиту в ро зрізі контрагентів на рівні ДПА України встановлено, що Т зОВ "Ойл Карт Центр" сформ овано податковий кредит по Т зОВ "ТК Логрус" код 34518245, яке заре єстроване в ДПІ у м. Луганськ т а має стан 16 - "припинено (ліквід овано, закрито)".
3) ТзОВ "Рено Тракс Україн а" (іпн 352751326544, м. Київ), від якого у г рудні 2009 року отримано запасн і частини на загальну суму 685 094,167 грн., в т.ч. ПДВ - 114182,36 грн. (з врах уванням коригувань), яке вклю чено до складу податкового к редиту ТзОВ ГФ "Камаз-Транс-С ервіс" у грудні 2009 року.
За даними Системи співстав лення ТзОВ "Рено Тракс Укр аїна" зареєстровано платнико м податків ДПІ у Оболонськом у районі м. Києва, вид діяльнос ті - роздрібна торгівля пальн им, стан платника - основний пл атник, свідоцтво платника ПД В № 100154811 від 11.12.2008 року.
На надісланий до ДПІ у Оболо нському районі м. Києва запит на проведення зустрічної пе ревірки по ТзОВ "Рено Тракс Україна" з питань підтвердж ення взаєморозрахунків з ТзО В ГФ "Камаз-Транс-Сервіс", відп овідь не отримано.
Таким чином, на підставі вка заної інформації ДПІ у м. Рівн е дійшла висновку, що по вищев казаних підприємствах по лан цюгу постачання підтвердити взаємовідносини позивача не можливо.
А відтак, з покликанням на д ані проаналізованих вище дов ідок перевірки з питань прав омірності нарахування бюдже тного відшкодування за верес ень, жовтень, листопад 2009 року, січень 2010 року ДПІ у м. Рівне ск лала акт "Про результати доку ментальної невиїзної переві рки податкової декларації з податку на додану вартість Т зОВ ГФ "Камаз-Транс-Сервіс" код 03567150 за вересень, жовтень, листо пад 2009 року, січень 2010 року з вра хуванням матеріалів зустріч них перевірок постачальникі в по ланцюгу та автоматизова ного співставлення податков ого кредиту в розрізі контра гентів на рівні ДПА України" в ід 26.05.2010 року № 690/548/23-300/03567150 (т. 1 а.с. 8-13), та прийняла на підставі вказан ого акту спірні податкові по відомлення-рішення про зменш ення суми бюджетного відшкод ування з податку на додану ва ртість.
В ході судового розгляду сп рави судом, з метою перевірки правильності формування поз ивачем податкового кредиту з вітних (податкових) періодів : серпень, вересень, жовтень, л истопад, грудень 2009 року, січен ь 2010 року, та заявлених сум бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість, дослідж ено первинні бухгалтерські т а податкові документи, копії яких позивачем надано до спр ави, оригінали пред' явлено для огляду.
Судом встановлено, що по гос подарських операціях з контр агентом ТзОВ "Рено Тракс У країна" до складу податковог о кредиту включено податок н а додану вартість згідно под аткових накладних, відображе них в додатку 5 декларацій з ПД В відповідних звітних податк ових періодів, саме: податков і накладні № 610 від 16.12.09р. (а.с. 119), № 585 від 11.12.09р. (а.с. 122), № 640 від 22.12.09р. (а.с. 126)№ 621 від 18.12.09р. (а.с. 129), № 630 від 21.12.09р. (а.с. 13 2), № 584 від 11.12.09р. (а.с. 135), № 586 від 11.12.09р. (а. с. 137), № 645 від 23.12.09р. (а.с.140), № 655 від 24.12.09р. (а.с. 142), № 685 від 30.12.09р. (а.с. 145), № 649 від 23.12 .09р. (а.с.148), № 570 від 02.12.09р. (а.с. 151), № 648 від 23.12.09р. (а.с. 156), № 310 від 14.08.09р. (а.с. 163), № 282 в ід 04.08.09р. (а.с. 166), № 283 від 05.08.09р. (а.с. 169), № 277 від 05.08.09р. (а.с. 173), № 279 від 14.08.09р. (а.с. 176 ), № 278 від 14.08.09р. (а.с. 179), № 317 від 27.08.09р. (а.с . 182), № 251 від 03.08.09р. (а.с. 185), № 250 від 03.08.09р (а .с. 188), № 249 від 03.08.09р. (а.с. 191), № 255 від 05.08.09р . (а.с. 194), № 291 від 17.08.09р. (а.с. 197), № 339 від 14.0 9.09р. (а.с. 203), № 346 від 15.09.09р. (а.с. 206), № № 362 в ід 18.09.09р. (а.с. 209), № 359 від 15.09.09р. (а.с. 212), № 380 від 28.09.09р. (а.с. 216), № 382 від 29.09.09р. (а.с. 219 ), № 385 від 30.09.09р. (а.с. 222), № 381 від 28.09.09р. (а.с . 225), № 330 від 02.09.09р. (а.с. 228), № 331 від 02.09.09р. (а .с. 232), № 332 від 02.09.09р. (а.с. 235), № 333 від 08.09.09р . (а.с. 239) - т.1.
Оригінали вказаних податк ових накладних судом оглянут о.
Всі вказані податкові накл адні були надані податковому органу при перевірці. Відпов ідність оформлення податков их накладних наказу Державно ї податкової адміністрації У країни від 30 травня 1997 року № 166 (з ареєстрованому в Міністерст ві юстиції України від 9 липня 1997 року за № 250/2054) Відповідачем н е заперечується.
Контрагент позивача ТзОВ "Рено Тракс Україна" є за реєстрованим платником пода тку на додану вартість, про що зазначено в акті перевірки.
За товари (роботи, послуги) в ідповідно до номенклатури по ставки, вказаної в податкови х накладних, позивачем подат ок на додану вартість сплаче но продавцю в ціні товарів (ро біт, послуг) платіжними доруч еннями: № 524 від 19.02.10 р. (а.с. 121), № 413 від 12.02.10р. (а.с. 124), № 523 від 19.02.10р. (а.с. 125), № 3877 в ід 17.12.09р. (а.с. 131), № 3905 від 21.12.09р. (а.с. 134), № 3866 від 16.12.09р. (а.с. 136), № 3867 від 16.12.09р. (а.с. 139), № 65 від 13.01.10р. (а.с. 141), № 66 від 13.01.10р. (а. с. 144), № 64 від 13.01.09р. (а.с. 147), № 582 від 25.02.10р. (а.с. 150), № 3803 від 10.12.09р. (а.с. 154), № 271 від 03.0 2.10р. (а.с. 155), № 202 від 27.01.10р. (а.с. 158), № 871 від 19.03.10р. (а.с. 159), № 2632 від 02.09.09р. (а.с. 160), № 2802 в ід 15.09.09р. (а.с. 161), № 2818 від 17.09.09р. (а.с. 162), № 2412 від 11.08.09р. (а.с. 167), № 2411 від 11.08.09р. (а.с. 170), № 2413 від 11.08.09р. (а.с. 175), № 2465 від 14.08.09р. (а .с. 178), № 2466 ві. 14.08.09р. (а.с. 181), № 2579 від 27.08.09р . (а.с. 184), № 2329 від 03.08.09р. (а.с. 187), 2328 від 03.08.0 9р. (а.с. 190),№ 2330 від 03.08.09р. (а.с. 193), № 3059 від 09.10.09р. (а.с. 196), № 2631 від 02.09.09р. (а.с. 200), № 2806 в ід 16.09.09р. (а.с. 201), № 2819 від 17.09.09р. (а.с. 202), № 2753 від 11.09.09р. (а.с. 205), № 2785 від 15.09.09р. (а.с. 208), № 2879 від 24.09.09р. (а.с. 211), № 2870 від 24.09.09р. (а .с. 214), № 2889 від 25.09.09р. (а.с. 215),№ 3116 від 15.10.09р . (а.с. 218), № 3117 від 15.10.09р. (а.с. 221), № 3118 від 15 .10.09р. (а.с. 224), № 2817 від 17.09.09р. (а.с. 230), № 2667 ві д 04.09.09р. (а.с. 231), № 2668 від 04.09.09р. (а.с. 237), № 281 6 від 17.09.09р. (а.с. 238), № 2749 від 11.09.09р. (а.с. 341) , № 2869 від 24.09.09р. (а.с. 242) - т.1.
Крім податкових накладних , фактична поставка запасних частин, придбаних позивачем у ТзОВ "Рено Тракс Україн а" підтверджується видаткови ми накладними та актами вико наних робіт (а.с. 120, 123, 127, 130, 133, 135, 138, 140, 143, 1 46, 149, 152, 153, 157,164,165,168,172, 174, 177, 180, 183, 186, 189,192,195,198,199,204,207,210,213 ,217,220,223, 226, 229, 233, 236, 240 т.1).
Товарність господарських операцій позивача з контраге нтом ТзОВ "Рено Тракс Укра їна" сумнівів у суду не викли кає, відповідачем не запереч ується.
Крім цього, судом встановле но, що між позивачем та ТзОВ " Ойл Карт Центр" укладено до говір № 166 від 01.01.09р. купівлі-пр одажу паливно-мастильних мат еріалів з використанням стар т-карт на АЗС (т.2 а.с. 1-8, 9-17).
Оплата за нафтопродукти по системі старт-карт згідно до говору № 166 від 01.01.09р. проведена п озивачем платіжними доручен нями, з включенням в ціну това ру податку на додану вартіст ь: № 2461 від 14.08.09р., № 2530 від 20.08.09р., № 2559 ві д 26.08.09р., № 2582 від 28.08.09р., № 2873 від 24.09.09р., № 2948 від 30.09.09р., № 2728 від 10.09.09р., № 2899 від 28.09 .09р., № 3037 від 08.10.09р., № 3310 від 30.10.09р., № 3095 в ід 14.10.09р., № 3213 від 22.10.09р., № 3265 від 27.10.09р., № 3857 від 15.12.09р., № 3962 від 24.12.09р., № 3992 від 2 5.12.09р., № 4003 від 28.12.09р., № 4062 від 30.12.09р., № 4049 від 30.12.09р., № 3765 від 10.12.09р. (а.с. 15-37 т.2).
Позивачем до складу податк ового кредиту відповідних зв ітних податкових періодів вк лючено податок на додану вар тість з операцій поставки па льного контрагентом ТзОВ "О йл Карт Центр" на підставі д оговору № 166 від 01.01.09р., відповідн о до податкових накладних: № 67980 від 01.08.09р. (а.с. 40), № 70995 від 11.08.09р., (а.с .43), № 74081 від 21.08.09р. (а.с. 46), № 77820 від 01.09.09р. ( а.с. 49), № 80336 від 11.09.09р. (а.с. 52), № 82915 від 21.09 .09р. (а.с. 55), № 86464 від 01.10.09р. (а.с. 58), № 89971 ві д 11.10.09р. (а.с. 61), № 92299 від 21.10.09р. (а.с. 64), № 1138 20 від 01.12.09р. (а.с. 67), № 116700 від 11.12.09р. (а.с. 70 ), № 119896 від 21.12.09р. (а.с. 73) - т.2.
Оригінали вказаних податк ових накладних судом оглянут о.
Всі вказані податкові накл адні були надані податковому органу при перевірці. Відпов ідність оформлення податков их накладних наказу ДПА Укра їни від 30.05.1997 року № 166 відповідач ем не заперечується.
Контрагент позивача ТзОВ "Ойл Карт Центр" є зареєс трованим платником податку н а додану вартість, про що зазн ачено в акті перевірки.
Крім податкових накладних , фактична поставка паливно-м астильних матеріалів позива чу контрагентом ТзОВ "Ойл К арт Центр" підтверджується видатковими накладними та а ктами прийому-передачі нафто продуктів (а.с. 38-39, 41-42, 44-45, 47-48,50-51, 53-54,56-57,59-60 , 62-63, 65-66, 68-69,71-72 т.2).
Товарність господарських операцій позивача з контраге нтом ТзОВ "Ойл Карт Центр" сумнівів у суду не викликає, відповідачем не заперечуєть ся.
Крім цього, судом встановле но, що між позивачем та ПП "Ава нтис" укладено договір № 070102-18П в ід 02.10.2007 року поставки нафтопро дуктів (а.с. 97-99 т.2).
Позивачем оплата поставле ного пального з включенням в ціну товару податку на додан у вартість контрагенту ПП "Ав антис" проведена платіжними дорученнями: № 2707 від 09.09.09р., № 2752 ві д 11.09.09р., № 2880 від 24.09.09р. № № 2892 від 25.09.09р., № 2941 від 30.09.09р., № 2939 від 30.09.09р., № 2957 від 0 1.10.09р., № 2974 від 02.10.09р., 3 2994 від 05.10.09р., № 3085 в ід 13.10.09р., № 3090 від 13.10.09р., № 3242 від 23.10.09р., № 3260 від 26.10.09р., № 3217 від 22.10.09р., № 3720 від 0 3.12.09р., № 3759 від 07.12.09р., № 37777 від 09.12.09р., № 3804 від 10.12.09р., № 3901 від 18.12.09р., № 3949 від 23.12.09р ., № 4002 від 28.12.09р., № 4005 від 28.12.09р.,№ 4006 від 28.12.09р. (а.с.74-96 т.2).
Позивачем до складу податк ового кредиту перевірених зв ітних податкових періодів вк лючено податок на додану вар тість по операціях з контраг ентом ПП "Авантис" на підставі податкових накладних: № 090831-06 ві д 31.08.09р. (а.с. 101), № 090901-08 від 01.09.09р. (а.с. 103), № 090909-02 від 09.09.09р. (а.с. 105), № 090924 -3 від 24.09.09р. (а .с. 107), № 090923-03 від 23.09.09р. (а.с. 109), № 090925-02 від 25.09.09р. (а.с. 111), № 091004-04 від 04.10.09р. (а.с. 113), № 09 1009-04 від 09.10.09р. (а.с. 115), № 091011-02 від 11.10.09р. (а .с. 117), № 091021-03 від 21.10.09р. (а.с. 119), № 091023-04 від 23.10.09р. (а.с. 121), № 091023-05 від 23.10.09р. (а.с. 123), № 09 1001-05 від 01.10.09р. (а.с. 125), № 091202-11 від 02.12.09р. (а .с. 127), № 091202-10 від 02.12.09р. (а.с. 129),№ 091208-06 від 08.12.09р. (а.с. 131). № 091217-02 від 17.12.09р. (а.с. 139). № 091 218-04 від 18.12.09р. (а.с. 135), № 091225-03 від 25.12.09р. (а. с. 137), № 091228 від 28.12.09р. (а.с. 139).
Всі вказані податкові накл адні були надані податковому органу при перевірці. Відпов ідність оформлення податков их накладних наказу ДПА Укра їни від 30.05.1997 року № 166 відповідач ем не заперечується.
Контрагент позивача ПП "Ава нтис" є зареєстрованим платн иком податку на додану варті сть, про що зазначено в акті пе ревірки.
Крім податкових накладних , фактична поставка паливно-м астильних матеріалів позива чу контрагентом ПП "Авантис" п ідтверджується видатковими накладними (а.с.100, 102,104,106,108,110,112,114,116,118,120,12 2,124,126,128,130,132,134,136,138 - т.2).
Товарність господарських операцій позивача з контраге нтом ПП "Авантис" сумнівів у с уду не викликає, відповідаче м не заперечується.
Крім цього, судом встановле но, що між позивачем та ТзОВ "Т ранснафтатрейд" укладено дог овір № 109 від 20.04.2007 року на постав ку дизельного палива (а.с. 144-148 т. 2).
Позивачем до складу податк ового кредиту в серпні 2009 року включено податок на додану в артість в сумі 47535,37 грн. на підст аві податкової накладної, ви даної ТзОВ "Транснафтатрейд" № 874 від 27.08.09р. (а.с. 143 т. 2).
Оригінал податкової накла дної був представлений подат ковому органу в ході перевір ки. Відповідність оформлення податкової накладної вимога м наказу ДПА України № 166 від 30.05. 1997 року відповідачем не запер ечується.
Контрагент позивача ТзОВ "Транснафтатрейд" є зареєст рованим платником податку на додану вартість, про що зазна чено в акті перевірки.
Оплата позивачем вартості поставленого пального, з вкл юченням в ціну товару податк у на додану вартість, проведе на платіжним дорученням № 2580 в ід 27.08.09р.(а.с. 140 т.2).
Крім податкової накладної , фактична поставка дизельно го палива позивачу контраген том ТзОВ "Транснафтатрейд" пі дтверджується видатковими н акладними № РН-0000883 від 28.08.09р., № РН -0000884 від 29.08.09р. (а.с. 141 т.2), № РН-0000899 від 31.0 8.09р. (а.с. 142 т.2).
Товарність господарських операцій позивача з контраге нтом ТзОВ "Транснафтатрейд" с умнівів у суду не викликає, в ідповідачем не заперечуєтьс я.
Відповідно до акту перевір ки та довідок про результати перевірки по звітних період ах встановлено, що правильні сть визначення платником под атків від' ємного значення різниці між сумою податково го зобов' язання та сумою по даткового кредиту податкови м органом не заперечується.
При вирішенні даного спору суд виходить з того, що питанн я нарахування, сплати податк у на додану вартість, формува ння податкових зобов' язань та податкового кредиту, поря дку бюджетного відшкодуванн я на час виникнення спірних п равовідносин визначалися но рмами Закону України "Про по даток на додану вартість" № 168/97 .
Відповідно до п. 6.1. ст. 6 Закону № 168/97, об'єкти оподаткування, ви значені статтею 3 цього Закон у, за винятком операцій, звіль нених від оподаткування, та о перацій, до яких застосовуєт ься нульова ставка згідно з ц им Законом, оподатковуються за ставкою 20 відсотків. Подато к становить 20 відсотків бази о податкування, визначеної ста ттею 4 цього Закону, та додаєть ся до ціни товарів (робіт, посл уг), в складі якої і сплачуєтьс я покупцями (п.п.6.1.1. п. 6.1 ст. 6 Закон у № 168/97).
Згідно пункту 1.7 статті 1 Зако ну № 168/97, податковий кредит - сум а, на яку платник податку має п раво зменшити податкове зобо в'язання звітного періоду, ви значена згідно з цим Законом .
За змістом підпункту 7.4.1 пунк ту 7.4 статті 7 Закону № 168/97, податк овий кредит звітного періоду складається із сум податків , нарахованих (сплачених) плат ником податку за ставкою, вст ановленою пунктом 6.1 статті 6 т а статтею 81 цього Закону, прот ягом такого звітного періоду зокрема у зв'язку з придбання м або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) т а послуг з метою їх подальшог о використання в оподатковув аних операціях у межах госпо дарської діяльності платник а податку. Право на нарахуван ня податкового кредиту виник ає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фо нди почали використовуватис я в оподатковуваних операція х у межах господарської діял ьності платника податку прот ягом звітного податкового пе ріоду, а також від того, чи зді йснював платник податку опод атковувані операції протяго м такого звітного податковог о періоду.
Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит, відповідно до підпун кту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону № 168/97, вважається дата здійснен ня першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).
Наведені норми Закону № 168/97 не обмежують платника подат ків у праві на віднесення су м ПДВ до складу податкового к редиту датою фактичного над ходження товару платнику та датою його фактичного викори стання в господарській діяль ності. Вказані норми дають пр аво на формування податковог о кредиту по даті списання ко штів з банківського рахунку платника податку в оплату то варів та отримання податково ї накладної у випадку, якщо пл атник має намір використовув ати придбаваємий товар в под альшому (майбутньому) в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку.
Відповідно до підпункту 7.4.5 п ункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97, не п ідлягають включенню до склад у податкового кредиту суми с плаченого (нарахованого) под атку у зв'язку з придбанням то варів (послуг), не підтверджен і податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідн о з підпунктом 7.2.6 цього пункту ).
Таким чином, законодавцем ч ітко визначено, що належним ч ином оформлена податкова нак ладна є достатньою підставою для включення сум податку на додану вартість до складу по даткового кредиту по даті зд ійснення хоча б однієї із пер шій подій (перерахування кош тів в оплату товарів або отри мання податкової накладної).
В ході розгляду справи суд ом встановлено, що придбання позивачем у контрагентів ПП "Авантис", ТзОВ Ойл Карт Це нтр", ТзОВ "Рено Тракс Укра їна", ТзОВ "Транснафтатрейд" па ливно-мастильних матеріалів та запасних частин до трансп ортних засобів здійснювалос я з метою їх подальшого викор истання в оподатковуваних оп ераціях у межах господарсько ї діяльності, відповідало ос новному виду господарської д іяльності позивача.
При цьому, судом встановлен о, що на дату видачі податкови х накладних та на дату формув ання позивачем сум податково го кредиту із названих госпо дарських операцій, всі вказа ні контрагенти в установлено му порядку були зареєстрован і як платники податку на дода ну вартість. Вказані обстави ни відповідачем не заперечую ться.
Видані вказаними вище конт рагентами позивача податков і накладні, на підставі яких позивач сформував податков ий кредит, містять всі обов' язкові реквізити, оформлені у відповідності до приписів п.п. 7.2.1п. 7.2 ст. 7 Закону № 168/97 та вида ні особами, зареєстрованими як платник податку на додану вартість (п.п. 7.2.4 п.7.2 ст. 7 Закону № 168/97).
Таким чином, в ході судового розгляду справи первинними документами бухгалтерськог о та податкового обліку, офор мленими відповідно до вимог закону, підтверджено правомі рність формування ТзОВ "Кама з-Транс-Сервіс" податкового к редиту в серпні - грудні 2009 року , січні 2010 року по операціях з к онтрагентами ТзОВ "Рено Тра кс Україна", ТзОВ "Ойл Карт Центр", ПП "Авантис", ТзОВ "Тра нснафтатрейд".
З врахуванням фактичних об ставин справи, відповідно до вимог закону, суд приходить д о висновку, що позивач належн ими та допустимими доказами підтвердив правомірність ві днесення до складу податково го кредиту ПДВ в сумі 99064 грн. за вересень 2009 року, в сумі 289083,42 грн . за жовтень 2009 року, в сумі 220534,61 гр н. за листопад 2009 року, в сумі 434238, 34 грн. за січень 2010 року.
Закон № 168/97 не ставить в залеж ність віднесення відповідни х сум податків, сплачених в ці ні товару, до податкового кре диту одним платником від спл ати податкового зобов'язання до бюджету його контрагента ми.
З аналізу положень Закону України № 168/97 вбачається, що п одаток на додану вартість є н епрямим податком.
При здійсненні господарсь кої операції з придбання тов арів (робіт, послуг) одним плат ником податку (покупцем) у інш ого платника названого подат ку (продавця), податок на дода ну вартість, що обраховуєтьс я у ціні (вартості) придбаваєм ого товару (роботи, послуги), с плачується покупцем товарів не безпосередньо до бюджету , а у складі такої вартості (ці ни придбання) товарів (робіт, п ослуг) іншому платнику - пост ачальнику товарів.
У випадку ж подальшої реалі зації придбаного товару (роб оти, послуги), платник податку здійснює таку реалізацію з н ову ж таки з включенням у варт ість (ціну) такого товару (робо ти, послуги) суми податку на до дану вартість, яку отримує ві д покупця у складі такої ціни .
Таким чином, впродовж звітн ого періоду у платника ПДВ ви никають операції, при яких пл атник фактично сплачує іншом у платнику податок додану ва ртість у складі придбаного н им товару, та операції за яких такий платник податків факт ично отримує від інших осіб п одаток на додану вартість у с кладі ціни реалізованого ни м товару (роботи, послуги).
Отже, при здійсненні вказа них господарських операцій п латник податку на додану вар тість здійснює "за першою под ією" (визначеною п.п. 7.3.1, п.п. 7.5.1 ст. 7 Закону № 168/97) формування сум по даткових зобов' язань з назв аного податку та сум податко вого кредиту (за рахунок яких зменшується податкове зобов ' язання платника, що підляг ає сплаті до бюджету). За рахун ок різниці між такою сумою по даткового зобов' язання (под атку на додану вартість, що фа ктично одержаний платником у складі ціни реалізованого н им товару (роботи, послуги)) та сумою такого податкового кр едиту (податку на додану варт ість, що фактично сплачений н им у складі ціни придбаного н им товару іншому платнику):
- при позитивному значенні виникає податкове зобов' яз ання, що підлягає сплаті до бю джету таким платником;
- при від' ємному значенні такої різниці виникає сума п одатку на додану вартість, що підлягає відповідно відшкод уванню з бюджету.
Відповідно до положень пун кту 1.8 статті 1 Закону № 168/97, бюдже тне відшкодування - сума, що пі длягає поверненню платнику п одатку з бюджету у зв'язку з на дмірною сплатою податку у ви падках, визначених цим Закон ом.
При цьому, вказана норма пі сля слів "у зв'язку з надмірною сплатою податку" не містить п окликань, що саме така надмір на сплата, такого податку пев ним платником повинна бути б езпосередньо сплаченою до бю джету. Адже вказаний закон пе редбачає сплату податку на д одану вартість одним платник ом іншому, і лише різниця між такою сплатою і надходження м впливає відповідно на спл ату такого податку до бюджет у чи навпаки на відшкодуванн я податку з бюджету.
Відповідно до ст. 61 Конститу ції України, ст. 11 Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я", відповідальність особи ма є індивідуальний характер. П ри цьому, відповідальність з а правильність обчислення, с воєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платеж ів) і додержання законів про о податкування несуть безпосе редньо платник податків і зб орів (обов'язкових платежів), щ о допустили правопорушення. Норми чинного законодавств а України не покладають на пл атника податків відповідаль ності за дотримання його кон трагентом правил оформлення та подання податкової звітн ості.
Таким чином, якщо контраген т не виконав свого зобов'язан ня зі сплати податку до бюдже ту, чи не дотримався порядку п одання податкової звітності , то це тягне відповідальніст ь та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначені об ставини не є підставою для по збавлення платника податку п рава на формування податково го кредиту у разі, якщо остан ній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування та має всі документальні підтвердж ення суми свого податкового кредиту.
Чинним законодавством Укр аїни на сторону цивільно-пра вової угоди, яка є платником п одатків, не покладено обов'яз ку з перевірки дотримання по стачальниками товару вимог п одаткового законодавства зі сплати податкових зобов'яза нь до бюджету.
Твердження відповідача пр о те, що ПДВ в сумі 99064 грн. за вер есень 2009 року, в сумі 028983,42 грн. за ж овтень 2009 року, в сумі 220534,61 грн. за листопад 2009 року, в сумі 434238,34 за с ічень 2010 року не було сплачено до бюджету, - безпідставне та не підтверджене жодним докум ентом.
Відповідно до ст. 7.7.10. Закону № 168/97-ВР, джерелом сплати бюджет ного відшкодування (у тому чи слі бюджетного боргу) є загал ьні доходи Державного бюджет у України. Забороняється обу мовлювати або обмежувати вип лату бюджетного відшкодуван ня наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах У країни.
З огляду на наведене, суд вв ажає, що у випадку підтвердже ння податкового кредиту нале жним чином оформленими подат ковими накладними, оплати по датку на додану вартість про давцю в ціні товару, дійсної п оставки продавцем товарів (р обіт, послуг), які підлягають д о використання покупцем в го сподарській діяльності, відс утність відповідей з інших Д ПІ не може бути підставою для зменшення бюджетного відшко дування з ПДВ, оскільки не ґру нтується на законі.
Відповідно до п. 1.7, п. 2.3.2., п 2.3.4 По рядку оформлення результаті в невиїзних документальних, виїзних планових та позаплан ових перевірок з питань дотр имання податкового, валютног о та іншого законодавства (за твердженого наказом Державн ої податкової адміністрації України від 10 серпня 2005 р. N 327, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р. з а N 925/11205), факти виявлених поруше нь податкового, валютного та іншого законодавства виклад аються в акті невиїзної доку ментальної, виїзної планової чи позапланової перевірок ч ітко, об'єктивно та в повній мі рі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафік совані в бухгалтерському та податковому обліку , що підтв ерджують наявність зазначен их фактів. При цьому, за кожним відображеним в акті фактом п орушення податкового законо давства, необхідно зазначити первинний документ, на підст аві якого вчинено записи у по датковому та бухгалтерськом у обліку (навести кореспонде нцію рахунків операцій), та ін ші докази, що достовірно підт верджують наявність факту по рушення. Не допускається від ображення в акті перевірки н еобгрунтованих даних, а тако ж суб'єктивних припущень пер евіряючими, які не мають підт верджених доказів, та різног о роду висновків щодо дій пос адових осіб суб'єкта господа рювання.
Всупереч обумовленому, акт перевірки, на підставі якого відповідачем винесено спірн і рішення, не містить поклика нь на первинні або інші докум енти, які зафіксовані в бухга лтерському та податковому об ліку, що підтверджують наявн ість зазначених фактів. В акт і не зазначено первинних док ументів, на підставі яких вч инено записи у податковому т а бухгалтерському обліку та інших докази, що достовірно п ідтверджують наявність факт у викладених порушень.
Таким чином, незаконним є ви сновок відповідача про завищ ення позивачем заявленої сум и бюджетного відшкодування з податку на додану вартість с умі 99064 грн. за вересень 2009 року, в сумі 289083,42 грн. за жовтень 2009 року , в сумі 220534,61 грн. за листопад 2009 ро ку, в сумі 434238,34 грн. за січень 2010 ро ку.
Системний аналіз вказаних норм закону та оцінка фактич них обставин справи дають пі дстави суду дійти висновку, щ о при прийнятті спірних пода ткових повідомлень-рішень су б' єкт владних повноважень д іяв всупереч чинному законод авству, необґрунтовано, упер еджено, без з' ясування необ хідних обставин, що мали знач ення для прийняття рішення, щ о свідчить про протиправніст ь податкових повідомлень-ріш ень № 000442344/0/23-318 від 08 червня 2010 року, № 000442344/1/23-318 від 06 липня 2010 року , № 000442344 /2/23-318 від 16 вересня 2010р. щодо зменш ення суми бюджетного відшкод ування з податку на додану ва ртість в сумі 99064 грн. за вересе нь 2009 року, в сумі 289083,42 грн. за жовт ень 2009 року, в сумі 220534,61 грн. за лис топад 2009 року, в сумі 434238,34 грн. за с ічень 2010 року.
Керуючись статтями 94, 160-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити по вністю.
Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення-рішення № 000442344/0/23-318 від 08 черв ня 2010 року, № 000442344/1/23-318 від 06 липня 2010 р оку, № 000442344/2/23-318 від 16 вересня 2010 рок у щодо зменшення суми бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 99064,00 г рн. за вересень 2009 року, в сумі 289 083,42 грн. за жовтень 2009 року, в сумі 220534,61 грн. за листопад 2009 року, в су мі 434238,34 грн. за січень 2010 року.
Присудити на користь позив ача Товариство з обмежен ою відповідальністю госпроз рахункова фірма "Камаз-Транс -Сервіс" із Державного бюджет у судовий збір у розмірі 3 грн. 40 коп.
Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2011 |
Оприлюднено | 24.03.2011 |
Номер документу | 14336790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні