5020-10/299
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
09 березня 2011 року справа № 5020-10/299
Господарський суд міста Севастополя у складі: судді Юріної О.М., розглянувши матеріали справи за зустрічним позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю «СендІнтерМарин»
до Військової частини А2506
про зобов'язання виконувати договори,
за участю представників сторін:
ТОВ «СендІнтерМарин» – Теряєва К.В., довіреність б/н від 25.10.2010;
Військової частини А2506 – Мамчака С.М., довіреність №1 від 22.12.2010;
Горбачова О.Ф., довіреність №2 від 22.12.2010.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-транспортна компанія «Акватранс» звернулось до господарського суду міста Севастополя із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СендІнтерМарин», Військової частини А2506 про розірвання договору та стягнення збитків у сумі 173 522,85 грн. солідарно.
09.02.2011 Товариство з обмеженою відповідальністю «СендІнтерМарин»звернулось до господарського суду міста Севастополя із зустрічною позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-транспортна компанія «Акватранс», Військової частини А2506 про зобов'язання відповідачів за зустрічним позовом виконувати вимоги договорів та стягнення з Військової частини А2506 збитків у сумі 386 966,00 грн.
Зустрічні позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням Військовою частиною А2506 умов договорів №18 та №19 від 22.10.2010 за період з 26.11.2010 по 07.12.2010.
Ухвалою суду від 10.02.2011 зустрічна позовна заява прийняти до спільного розгляду з первісною позовною заявою.
Представник Позивача за первісним позовом (ТОВ «Будівельно-транспортна компанія «Акватранс») у судовому засіданні 09.03.2011 надав клопотання від 09.03.2011, відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-транспортна компанія «Акватранс»відмовилось від позову у повному обсязі.
Ухвалою суду від 09.03.2011 відмова прийнята судом та провадження у справі №5020-10/299 в частині позовних вимог первісного позову Товариства з обмеженою відповідальністю “Будівельно-транспортна компанія “Акватранс” до Товариства з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин”, Військової частини А2506 про розірвання договору та стягнення збитків у сумі 173 522,85 грн. солідарно –припинено.
Представник позивача за зустрічним позовом (ТОВ «СендІнтерМарин») у судовому засіданні 09.03.2011 надав суду клопотання від 09.03.2011 про часткову відмову від зустрічного позову, в якому просив припинити провадження за зустрічним позовом у справі в частині спонукання Товариства з обмеженою відповідальністю “Будівельно-транспортна компанія “Акватранс” до виконання умов договору оренди плавкрана СПК-23 та стягнення з Військової частини А2506 збитків у сумі 386 966,00 грн. Позовні вимоги в частині зобов'язання Військової частини А2506 виконувати умови договорів №18 та №19 від 22.10.2010 просить задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою суду від 09.03.2011 прийнято відмову від зустрічних позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” в частині зобов'язання ТОВ “БТК “Акватранс” виконувати умови договору оренди плавкрана СПК-23 від 11.10.2010 №10-11, стягнення збитків у сумі 368 996,00 грн. з Військової частини А2506 та в цій частині провадження у справі припинено.
Представник Військової частини А2506 Мамчак С.М. у судовому засіданні 09.03.2011 надав суду клопотання від 09.03.2011, відповідно до якого Військова частина А2506 зустрічні позовні вимоги ТОВ «СендІнтерМарин»в частині спонукання до виконання договорів №18 та №19 від 22.10.2010 визнає у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
11.10.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельно-транспортна компанія «Акватранс»(далі –Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” (далі –Орендатор) був укладений договір №11-10 оренди плавкрана СПК-23 /а.с.10-12/ (далі –Договір №11-10), відповідно до умов якого Орендодавець передає, а Орендатор приймає в оренду плавучий кран СПК-23 (далі –плавкран) вантажопідйомністю 16 тонн, який має клас «КМ * ЛЗ1 ІІІ плавкран», для здійснення робіт по перевантаженню піску з баржі на причал в районі о. Донузлав, на умовах добової оплати (пункт 1.1 Договору №11-10).
Згідно з п.п. 2.1.1 Договору №11-10 Орендодавець зобов'язувався надати орендований плавкран у розпорядження Орендатора у діючому стані та придатний до використання, повністю укомплектований екіпажем та крановиками, обладнаний за призначенням, укомплектований пожежними засобами, необхідними для судів такого класу.
Відповідно до п.п. 2.3.1 Договору №11-10 Орендатор зобов'язувався сплачувати використання орендованого плавкрана у відповідності з п. 3. Договору №11-10.
Цей Договір вступає в силу з дня підписання та діє до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (пункт 7.1. Договору №11-10).
Судом встановлено, що вказаний Договір №11-10 недійсним не визнавався та є чинним.
22.10.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” (далі –Замовник) та Військовою частиною А2506 (далі –Виконавець) укладений договір складування №18 від 22.10.2010 (далі –Договір №18), відповідно до умов якого Виконавець зобов'язується за визначену плату складувати морський пісок (далі –Товар), що передається йому Замовником та повернути такий товар збереженим, з урахуванням його природних змін (висихання, намокання) (пункт 1.1. Договору №18).
За Договором №18 збереження товару здійснюється на території нештатного складу сипучих будівельних матеріалів квартирно-експлуатаційної служби військової частини А2506. Місце складу, його площа, та під'їзд до нього визначається окремо стороною Виконавця (пункт 1.3. Договору №18).
Плата за збереження за згодою сторін складає 5 800,00 грн. на місяць (без ПДВ), з урахуванням щомісячного індексу інфляції. Замовник оплачує надані послуги не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним, згідно виставленим виконавцем розрахунком по безготівковому розрахунку в ВДК, або по приходному ордеру в касу Військової частини А2506. За час коли пісок фактично не зберігався плата не нараховується. Розрахунки за надані послуги проводяться щомісячно на підставі актів виконаних робіт, підписаних представниками Виконавця та Замовника (пункти 1,4, 1.5 Договору №18).
Відповідно до пунктів 2.1.1. та 2.1.2. Договору №18 Виконавець зобов'язаний приймати Товар на збереження через свого представника, повноваження якого підтверджується довіреністю та забезпечувати збереження Товару, а по закінченню зберігання повернути Замовнику той же Товар у тому ж обсягу, з урахуванням змін його природних властивостей.
В свою чергу Замовник зобов'язаний передати Товар Виконавцю на раніше оговорене місце, при цьому надати накладну, що підтверджує право власності на Товар, що передається та забрати Товар по закінченню строку зберігання в місце його здачі, а в разі пропуску вказаного строку оплатити Виконавцю за надані послуги поверх лімітного складування 10% від плати за зберігання за кожну прострочену добу (пункти 2.2.1. та 2.2.2. Договору №18).
Згідно з розділом 6 Договору №18 цей договір вважається укладеним та набирає силу з моменту прийняття першої партії товару. Строк дії договору –1 рік з дня його підписання з випробувальним терміном 6 місяців. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, які мали місце під час дії договору.
22.10.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” (далі - Замовник) та Військовою частиною А2506 (далі - Власник) укладений також договір про надання послуг №19 від 22.10.2010 (далі –Договір №19), метою якого є надання Власником послуг –місце для стоянки судам Замовника: плавучому крану СПК-23, «Трускавець», «Берил»(розділ 1 Договору №19).
Відповідно до пункту 2.1. Договору №19 Власник зобов'язується згідно з доданою до договору заявою надати місце для стоянки ПК СПК-23 об'ємом –1 638,5 м3, «Трускавець»об'ємом 2 829 м3, «Берил»об'ємом –3 447 м3. Тоді як Замовник зобов'язаний сплачувати Власнику вартість наданих послуг (місце для стоянки незалежно від часу фактичної стоянки судна) за договірною ціною:
- плавучий кран СПК-23 –4 096,00 грн,
- «Трускавець»–3 537,00 грн,
- «Берил»–4 309,00 грн,
на місяць (без ПДВ). Оплату здійснювати в національній валюті України, з урахуванням щомісячного індексу інфляції (п.п. 2.2.7 Договору №19).
Згідно з пунктом 4.1 Договору №19 Замовник оплачує надані послуги не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним, згідно з виставленим власником рахунком по безготівковому розрахунку в ВДК, або по приходному ордеру в касу Військової частини А2506.
Цей договір вступає в силу з моменту підписання договору та діє з 22.10.2010 по 31.12.2011 (пункт 6.1. Договору №19).
Судом встановлено, що вказані Договори №18 та №19 недійсними не визнані.
Військова частина А2506 листом від 26.11.2010 №1/19-260 /а.с.119 т.1/, повідомила ТОВ “СендІнтерМарин” про розірвання договорів №18, №19 від 22.10.2010 у зв'язку з невиконанням останнім пунктів 2.2.1, 2.2.2, 2.2.6 2.1.5 цих договорів та припинила доступ до об'єктів оренди, заблокувавши цим господарську діяльність ТОВ “СендІнтерМарин”, що підтверджується службовими записками регіонального представництва ТОВ “СендІнтерМарин” в с.Новоозерне з 26.11.2010 по 07.12.2010 /а.с. 123-134 т.1/.
Проте судом встановлено, що Договором №18 не передбачено право Військової частини А2506 розірвати договір в односторонньому порядку, а невиконання ТОВ “СендІнтерМарин” пунктів 2.2.1, 2.2.2, 2.2.6 2.1.5 цих договорів відповідачем жодними доказами не доведено.
Більш того, Військова частина А2506 зустрічні позовні вимоги ТОВ «СендІнтерМарин»в частині спонукання до виконання договорів №18 та №19 від 22.10.2010 визнала у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ «СендІнтерМарин»про зобов'язання Військової частини А2506 виконувати умови Договорів №18 та №19 від 22.10.2010 є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Частиною першою статті 193 ГК України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з частиною першою статті 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Статтями 525 та 526 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України при задоволенні позову витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 49, 82, 84-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Військову частину А2506 (вул. Кантура, 5, м.Євпаторія, с.Новоозерне, 97491, ідентифікаційний код 22997264) виконувати умови договору складування №18 від 22.10.2010 та договору про надання послуг №19 від 22.10.2010, укладені з Товариством з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” (вул.Суворова, 22-А, м.Севастополь, 99011, ідентифікаційний код 31004974).
3. Стягнути з Військової частини А2506 (вул. Кантура, 5, м.Євпаторія, с.Новоозерне, 97491, ідентифікаційний код 22997264, відомості щодо наявності рахунків відсутні) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “СендІнтерМарин” (вул. Суворова, 22-А, м. Севастополь, 99011, ідентифікаційний код 31004974, відомості щодо наявності рахунків відсутні) державне мито у розмірі 85 (вісімдесят п'ять) грн 00 коп, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя підпис О.М. Юріна
Рішення складено відповідно до вимог статті 84
Господарського процесуального кодексу України
та підписано 14.03.2011.
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14354178 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Юріна Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні