9/101-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
21.03.11р.
Справа № 9/101-07
За скаргою: Приватного підприємства "Овен", м.Дніпропетровськ
на дії Відділу державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області
У справі:
за позовом Приватного підприємства "Овен", м.Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" в особі: Дніпропетровських міських електричних мереж, м.Дніпропетровськ
про стягнення 16270 грн. 81 коп.
Суддя Подобєд І.М.
При секретарі судового засідання –помічник судді Целіковська О.А.
Представники:
Від позивача - Яцура В.В. - адвокат, довір. б/н від 14.03.11р.
Від відповідача - Клименкова Я.О. - юрисконсульт, довір. № 526 від 24.09.10р.
Від ВДВС - представник не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Приватне підприємство "Овен-Д" звернулося 25.02.2011р. до господарського суду зі скаргою на дії органу державної виконавчої служби в порядку 121-2 Господарського процесуального кодексу України, в якій просить суд:
1. Визнати недійсною, і таку, що не відповідає нормам Конституції України та порушує законні права стягувана, постанову відділу Державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області від 10.02.2011р. про зупинення виконавчого провадження №5838062, прийняту на підставі статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005р. № 2711-ІУ.
2. Зобов'язати Відділ державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області поновити виконавче провадження № 5838062 та виконати виконавчий документ - наказ Господарського суду Дніпропетровської області № 9/101-07 від 29.10.2007р.
В обґрунтування своїх вимог у скарзі ПП "Овен-Д" вказує, що державний виконавець тричі зупиняв виконавче провадження з примусового виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.07.2007р. у справі №9/101-07, яке було змінено постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 16.10.2007р., про стягнення з ВАТ "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" на користь ПП "Овен-Д" грошових коштів у сумі 16236,13 грн. на підставі існуючої заборони на примусове стягнення грошей з банківських рахунків суб'єктів господарювання, на яких поширюється положення ст. 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005р. № 2711-ІУ. Вказує, що Конституційний Суд України у своєму рішенні від 22.05.2008р. (справа №10-рп/2008) визнав неконституційними положення пункту 18 розділу ІІ Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 28.12.2007р. №107-УІ, зокрема пункт 18, яким внесені зміни до п.3.4 статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005р. № 2711-ІУ, а саме: замінено цифри та слова «1 січня 2008 року»цифрами та словами «1 січня 2009 року». Вказує, що не зважаючи на це рішення Конституційного Суду України дія зазначеного мораторію подовжена ще до 01.01.2013р. Вважає, що внаслідок неправомірних дій та бездіяльності державного виконавця грубо порушені законні права та інтереси скаржника, гарантовані йому Конституцією України, зокрема положення ч. 4 ст. 13 Конституції України, яка встановлює, що держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки, а усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Вважає, що існування мораторію на примусове стягнення грошових сум з підприємства-боржника, яке внесено до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", суперечить як Конституції України, так і прямо порушує законні права скаржника, який на сьогодні позбавлений можливості отримати гроші за судовим рішенням. Просить суд прийняти ухвалу, у якій на підставі ст. 8 Конституції України, прямо застосувати її норми прямої дії, які мають найвищу юридичну силу.
Відділ Державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області обізнаний із часом і місцем розгляду даної заяви, але витребуваних судом пояснень щодо виконавчого провадження не надав.
ВАТ "ЕК "Дніпрообленерго" у запереченнях на скаргу вважає її необґрунтованою з тих підстав, що зупинення виконавчого провадження є тимчасовим заходом, передбаченим Законом України “Про виконавче провадження”. Після усунення обставин, які стали підставою для зупинення виконавчого провадження державний виконавець зобов'язаний поновити виконавче провадження.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши надані докази, господарський суд –
ВСТАНОВИВ:
На виконання наказу №9/101-07 від 29.10.2007р., виданого господарським судом Дніпропетровської області про стягнення з ВАТ “ЕК “Дніпрообленерго” в особі Дніпропетровських міських електричних мереж на користь ПП “Овен-Д” суми заборгованості у розмірі 16516,49грн. старшим державним виконавцем підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області 11.01.2008р. було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 5838062.
Згідно з п. 3.7. ст. 3 Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”, на час участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження і заходи примусового виконання рішень, які підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України “Про виконавче провадження”, відносно цього підприємства.
Пунктом 15 ст. 34 Закону України “Про виконавче провадження”, виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у випадку внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості у відповідності до Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”.
Внесення ВАТ "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу та прийняття участі у процедурі погашення заборгованості згідно з Законом України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” підтверджується відповідною Виписка з цього Реєстру.
У відповідності до статті 3 Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” встановлено строк закінчення процедури погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу, а саме 01 січня 2011 року.
04.01.2011р. Відділом державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області було поновлено виконавче провадження №5838062, в зв'язку із закінченням строку процедури погашення заборгованості, відповідно до Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”.
13.01.2011 року Верховна Рада України ухвалила, а Президент України підписав Закон №2940-УІ, який вносить зміни до Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”, а саме: було подовжено процедуру погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу до 01 січня 2013 року.
10.02.2011р. Відділ державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області зупинив виконавче провадження № 5838062, згідно вимог п. 15 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження".
Як зазначено у постанові Пленуму Верховного Суду України "Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя" від 01.11.1996р. №9, оскільки Конституція України, як зазначено в її ст. 8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. судові рішення мають ґрунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Як вбачається зі змісту рішення Конституційного суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 у справі №1-28/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України), цим рішенням дійсно визнані неконституційними, та такими, що втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення окремі положення Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», зокрема пункт 18, яким внесені зміни до п.3.4 статті 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005р. № 2711-ІУ, а саме: замінено цифри та слова «1 січня 2008 року»цифрами та словами «1 січня 2009 року», з тих підстав, що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок –скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
Отже, Конституційний Суд України не приймав рішення щодо визнання неконституційними як в цілому так і окремих положень Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005р. № 2711-ІУ з тих підстав, що цей закон суперечить нормам Конституції України. На теперішній час цей Закон є чинним та подовжив процедуру погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу до 01 січня 2013 року.
Таким чином, суд вважає, що положення Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" не суперечать нормам Конституції України, а відтак є необґрунтованими доводи ПП "Овен-Д"»щодо неправомірності дій державного виконавця Відділу державної виконавчої служби підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Дніпропетровській області по зупиненню зазначеного виконавчого провадження.
На підставі викладеного у задоволенні скарги ПП "Овен-Д" слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 4, 32-33, 43, 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарги відмовити.
Ухвала набуває законної сили з дати її прийняття –з 21.03.2011р.
Суддя
І.М. Подобєд
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 26.03.2011 |
Номер документу | 14360074 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні