ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 березня 2011 року 14:32 № 2а-16316/10/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Амельохіна В.В., при секрет арі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Аверстрейд »
до Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і м. Києва
про визнання протиправними д ій щодо невизнання деклараці ї з податку на додану вартіст ь, зобов' язання вчинити пев ні дії,
за участю:
позивача - Дем' яненко А.І.
відповідача - Довганюк Ю .В.
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 11 бере зня 2011 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аверстре йд»(далі по тексту - позивач ) звернулось з позовом до Держ авної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києв а (далі по тексту - відповіда ч) з урахуванням збільшених п озовних вимог про визнання п ротиправними дій щодо невизн ання декларацій з податку на додану вартість, з податку на прибуток та зобов' язання в чинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ві дповідачем неправомірно та б езпідставно не прийняті пода ткові декларації з податку н а додану вартість за серпень та вересень 2010 року та з податк у на прибуток за 9 місяців 2010 ро ку.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.
Відповідач проти заявлено го позову заперечив, посилаю чись на те, що при неприйнятті податкових декларацій з под атку на додану вартість та з п одатку на прибуток, діяв в меж ах чинного законодавства.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Аверстр ейд»(код ЄДРПОУ 36972647) перебуває на податковому обліку в Держ авній податковій інспекції у Дніпровському районі м. Києв а.
Між Державною податковою і нспекцією у Дніпровському ра йоні м. Києва та ТОВ «Аверстре йд»укладено договір про визн ання електронних документів .
На виконання умов вказаног о договору, позивачем 14 вересн я 2010 року подано до ДПІ у Дніпро вському районі м. Києва в елек тронному вигляді податкову з вітність з податку на додану вартість за серпень 2010 року (Ре єстр отриманих та виданих по даткових накладних). Відпові дачем направлено квитанцію № 1 про надходження податкової декларації до бази даних орг анів ДПС.
12 жовтня 2010 року позивачем от риманий лист №27092/10/28-011 від 21.09.2010р. ві дповідача, в якому зазначено , що податкова декларація з ПД В за серпень 2010 року не визнана податковою звітністю на під ставі «у заголовній частині декларації (поле 4) не відображ ено повної інформації (відпо відно до реєстраційних даних ).
29 жовтня 2010 року позивачем на правлено до ДПІ у Дніпровськ ому районі м. Києва податкову декларацію з податку на приб уток за 9 місяців 2010 року.
Листом від 10.11.2010р. №32830/10/28-011 відпо відач повідомив, що декларац ія з податку на прибуток за 9 м ісяців 2010 року не визнана як по датковий звіт, а саме: «без зап овнення або прокреслення всі х рядків декларації»та запро поновано подати нову деклара цію з податку на прибуток.
15 жовтня 2010 року позивачем по дано податкову декларацію з податку на додану вартість з а вересень 2010 року.
Листом від 21.10.2010р. №29670/10/28-011 відпо відач повідомив, що декларац ія з податку на додану вартіс ть за вересень 2010 року не визна на як податковий звіт, а саме: «без заповнення або прокресл ення всіх рядків декларації» та запропоновано подати нову декларацію з податку на дода ну вартість.
Частиною другою статті 19 Ко нституції України передбаче но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами".
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкова декларація , розрахунок - документ, що под ається платником податків до контролюючого органу у стро ки, встановлені законодавств ом, на підставі якого здійсню ється нарахування та/або спл ата податку, збору (обов'язков ого платежу).
Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" платник податків самості йно обчислює суму податковог о зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підп унктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статт і.
Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних ав ансових внесків), - протягом 20 к алендарних днів, наступних з а останнім календарним днем звітного (податкового) місяц я; б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя); в) календарному року, крі м випадків, передбачених під пунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.
Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст . 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами", податкова звітність, о тримана контролюючим органо м від платника податків як по даткова декларація, що запов нена ним всупереч правилам, з азначеним у затвердженому по рядку її заповнення, може бут и не визнана таким контролюю чим органом як податкова дек ларація, якщо в ній не зазначе но обов'язкових реквізитів, ї ї не підписано відповідними посадовими особами, не скріп лено печаткою платника подат ків. Тобто, у самому Законі Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами", зокре ма статті 4, прямо передбачено , за яких обставин податковий орган може не визнати деклар ацію.
Згідно з п 4.1.2. вказаної норми Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами", прийняття податкової де кларації є обов'язком контро люючого органу. Податкова де кларація приймається без поп ередньої перевірки зазначен их у ній показників через кан целярію, чий статус визначає ться відповідним нормативно -правовим актом. Податкова зв ітність, отримана контролююч им органом від платника пода тків як податкова декларація , що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщ о контролюючий орган звертає ться до платника податків з п исьмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (і з зазначенням підстав неприй няття попередньої), то такий п латник податків має право: на дати таку нову декларацію ра зом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.
Порядок подання податково ї звітності в електронному в игляді засобами телекомунік аційного зв' язку до органу ДПС здійснюється відповідно до Закону України “Про елект ронні документи та електронн ий документообіг”. Закону Ук раїни “Про електронний цифро вий підпис”, Постанови Кабін ету Міністрів України від 26.05.20 04р. №680 “Про затвердження Поряд ку засвідчення наявності еле ктронного документа (електро нних даних) на певний момент ч асу”, Постанови Кабінету Мін істрів України від 28.10.2004р. №1452 “П ро затвердження Порядку заст осування електронного цифро вого підпису органами держав ної влади, органами місцевог о самоврядування, підприємст вами, установами та організа ціями державної форми власно сті та Інструкції з підготов ки і подання податкових доку ментів в електронному вигляд і засобами телекомунікаційн ого зв' язку, затвердженої н аказом ДПА України від 10.04.2008р. з а №233 та згідно з Наказом ДПА Ук раїни від 19.08.2005р. за №351, яким затв ерджено формат (стандарт) еле ктронного документа звітнос ті платників податків.
Згідно з абз. 6 п. 1 розділу І Ін струкції №233 подання податков их документів в електронному вигляді - подання податкови х документів до органів ДПС у визначеному для документооб ігу порядку за умови включен ня платника податків до сист еми подання податкових докум ентів в електронному вигляді .
Пунктом 1 розділу ІІ Інструк ції №233 встановлено, що платни к податків здійснює формуван ня та подання податкових док ументів в електронному вигля ді відповідно до законодавст ва із застосуванням спеціаль ного програмного забезпечен ня формування податкових док ументів, засобу КЗІ, керуючис ь цією Інструкцією.
Разом з тим, відповідно до п . 4.1.7. статті 4 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»платник под атків має право не пізніше ні ж за десять днів до закінченн я граничного строку подання декларації, визначеного згід но з підпунктом 4.1.4 цього пункт у, надіслати декларацію (розр ахунок) на адресу податковог о органу поштою з повідомлен ням про вручення.
Подані позивачем податков і декларації з податку на дод ану вартість за серпень та ве ресень 2010 року, з податку на при буток за 9 місяців 2010 року місти ли всі обов' язкові реквізит и, підписані відповідними по садовими особами та скріплен і печаткою платника податків , що підтверджується копіями зазначеної звітності, надан ими позивачем.
Аналіз норм Закону України “Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами”, Порядку заповнення та подання подат кової декларації з податку н а додану вартість, затвердже ного наказом Державної подат кової адміністрації України від 30 травня 1997 р. №166 дозволяє ст верджувати, що податковий ор ган при прийнятті податкової декларації здійснює формаль ну перевірку наявності обов' язкових реквізитів, підписів відповідальних посадових ос іб і відтиску печатки підпри ємства.
Нормами Закону України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами”, Порядку зап овнення та подання податково ї декларації з податку на дод ану вартість та Порядку скла дання декларації з податку н а прибуток підприємств визна чено лише один критерій запо внення декларацій - відпові дність даним податкового обл іку підприємства.
У зв' язку з викладеним, суд ом вбачаються обґрунтованим и посилання позивача на неві дповідність дій відповідача щодо неприйняття декларації з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року , з податку на прибуток за 9 міс яців 2010 року вимогам чинного з аконодавства.
Судом вбачається, що згідно з нормами підпункту 4.1.2. п.4.1. ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами”, до податкової декла рації поданої повторно, мают ь застосовуватися загальні п равила подачі декларацій, вс тановлені зазначеним Законо м.
Згідно з пунктом 2.6 Примірно го порядку взаємодії органів державної податкової служби , затвердженого Наказом ДПА У країни від 18 квітня 2008 року № 266 “ Про організацію взаємодії ор ганів державної податкової с лужби при опрацюванні розшиф ровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з под атку на додану вартість у роз різі контрагентів”, при опра цюванні розшифровок податко вих зобов'язань та податково го кредиту з податку на додан у вартість у розрізі контраг ентів працівник підрозділу в едення та захисту податкової звітності після реєстрації податкової звітності з ПДВ п ереносить інформацію з перви нних звітних документів плат ника ПДВ на паперових носіях та звітних документів, надан их платниками ПДВ у електрон ному вигляді, до електронної бази податкової звітності о ргану ДПС.
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідно до части ни першої статті 3 Закону Укра їни «Про державну податкову службу України»- «органи дер жавної податкової служби Укр аїни у своїй діяльності керу ються Конституцією України, Законами України, іншими нор мативно-правовими актами орг анів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим і Р ади міністрів Автономної Рес публіки Крим, органів місцев ого самоврядування з питань оподаткування, виданими у ме жах їх повноважень».
Суд під час вирішення питан ня правомірності рішення суб ' єкта владних повноважень п еревіряє чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії); безсторонньо (не упереджено); добросовісно; ро зсудливо; з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Судом встановлено, що подат кові декларації з податку на додану вартість за серпень т а вересень 2010 року та з податку на прибуток за 9 місяців 2010 рок у заповненні позивачем право мірно, а тому у відповідача ві дсутні підстави неприйняття податкових декларацій з под атку на додану вартість та з п одатку на прибуток підприємс тв Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Аверстрейд ».
Суд відмовляє позивачу у за доволенні позовних вимог щод о зобов' язання відповідача визнати податкові деклараці ї з ПДВ за серпень 2010 року з 14.09.2010р ., з ПДВ за вересень 2010 року з 18.10.2010 р. та з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року з 29.10.2010р., оскільк и дата внесення відомостей д о бази даних пов' язана з дат ою набрання законної сили рі шенням у справі.
Крім того, суд зазначає, що в несення відомостей до бази д аних числом, раніше за число н абрання законної сили рішенн ям у справі, є незаконним та та ким, що передбачає настання в ідповідальності встановлен ої Кримінальним кодексом Укр аїни.
Враховуючи все вищевиклад ене, суд дійшов висновку про ч асткове задоволення позовни х вимог Товариства з обмежен ою відповідальністю «Аверст рейд».
Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеже ною відповідальністю «Аверс трейд» задовольнити частков о.
1. Визнати протиправни ми дії Державної податкової інспекції у Дніпровському ра йоні м. Києва щодо невизнання податкової декларації з под атку на додану вартість Това риства з обмеженою відповіда льністю «Аверстрейд»(код ЄДР ПОУ 36972647) за серпень, вересень, ж овтень та листопад 2010 року.
2. Визнати протиправ ними дії Державної податково ї інспекції у Дніпровському районі м. Києва щодо невизнан ня податкової декларації з п одатку на прибуток за 9 місяці в 2010 року Товариства з обмежен ою відповідальністю «Аверст рейд»(код ЄДРПОУ 36972647).
3. Зобов' язати Держ авну податкову інспекцію у Д ніпровському районі міста Ки єва визнати як податкову зві тність податкові декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відп овідальністю «Аверстрейд»(к од ЄДРПОУ 36972647) за серпень, верес ень, жовтень та листопад 2010 рок у.
4. Зобов' язати Держав ну податкову інспекцію у Дні провському районі міста Києв а визнати як податкову звітн ість податкову декларацію з податку на прибуток за 9 місяц ів 2010 року Товариства з обмеже ною відповідальністю «Аверс трейд»(код ЄДРПОУ 36972647).
5. В іншій частині позов них вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у вс тановлений строк постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 Кодексу адміністрати вного судочинства України, ш ляхом подання через суд перш ої інстанції апеляційної ска рги.
Повний текст постанови ви готовлено 16.03.2011р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2011 |
Оприлюднено | 28.03.2011 |
Номер документу | 14397951 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні