Ухвала
від 30.06.2011 по справі 2а-16316/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-16316/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Землян а Г.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"30" червня 2011 р. м. Київ

колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

гол овуючого - судді Земляної Г. В.

суд дів Грищенко Т.М ., Мацедонської В.Е.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державної податко вої інспекції у Дніпровськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду міста Києва від 11 берез ня 2011 року у справі за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Аверстрей д»до Державної податкової ін спекції у Дніпровському райо ні м. Києва про визнання проти правними дій щодо невизнання декларації з податку на дода ну вартість, зобов' язання в чинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Аверстрейд»(далі позивач , ТОВ «Аверстрейд») остаточно вточнивши позовні вимоги зв ернулося до суду з позовом в я кому просило:

- визнати дії Держа вної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києв а (далів ДПІ, відповідач) щодо невизнання декларації позив ача з податку на додану варті сть (далі ПДВ) за серпень, вере сень, жовтень, листопад 2010 року протиправними;

- визнати дії відп овідача щодо невизнання декл арації позивача з ПДВ за 9 міся ців 2010 року протиправними;

- зобов' язати відпов ідача визнати як податкову з вітність податкові декларац ії з ПДВ позивача за серпень 20 10 року з 14.09.2010 року, за вересень 2010 року з 18.10.2010 року, за жовтень 2010 ро ку з 12.11.2010 року, за листопад 2010 рок у з 10.12.2010 року;

- зобов' язати відпов ідача визнати як податкову з вітність податкові декларац ії з ПДВ позивача за 9 місяців 2010 року з 29.10.2010 року.

Постановою Окружного ад міністративного суду міста К иєва від 11 березня 2011 року позо вні вимоги задоволено частко во. Визнано дії Державної под аткової інспекції у Дніпровс ькому районі м. Києва щодо нев изнання декларації позивача з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень , листопад 2010 року протиправни ми; визнано дії відповідача щ одо невизнання декларації по зивача з ПДВ за 9 місяців 2010 рок у протиправними; зобов' язан о відповідача визнати як под аткову звітність податкові д екларації з ПДВ позивача за с ерпень 2010 року, за вересень 2010 ро ку, за жовтень 2010 року, за листо пад 2010 року; зобов' язано відп овідача визнати як податкову звітність податкові деклара ції з ПДВ позивача за 9 місяців 2010 року. В іншій частині позову відмовлено.

Не погоджуючись з вищезаз наченою постановою суду перш ої інстанції представник Дер жавної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Киє ва звернувся з апеляційною с каргою, в якій просить скасув ати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовит и у задоволенні вимог адміні стративного позову. В своїй а пеляційній скарзі апелянт по силається на незаконність, н еобґрунтованість та необ' є ктивність рішення суду, непо вне з' ясування всіх обстави н, що мають значення для виріш ення справи, порушення судом норм процесуального права, щ о є підставою для скасування судового рішення.

Перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню, а постанов а суду першої інстанції зали шенню без змін з наступних пі дстав.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч. 1 статі 9 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд при виріш енні справи керується принци пом законності, відповідно д о якого органи державної вла ди, органи місцевого самовря дування, їхні посадові і служ бові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини справи, над аним доказам дав правильну п равову оцінку і прийшов до об ґрунтованого висновку про ча сткове задоволення позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товарист во з обмеженою відповідаль ністю «Аверстрейд»перебува є на податковому обліку в Дер жавній податковій інспекції у Дніпровському районі м. Киє ва.

Між Державною податковою і нспекцією у Дніпровському ра йоні м. Києва та ТОВ «Аверстре йд»укладено договір про визн ання електронних документів .

На виконання умов вказаног о договору, позивачем 14 вересн я 2010 року подано до ДПІ у Дніпро вському районі м. Києва в елек тронному вигляді податкову з вітність з податку на додану вартість за серпень 2010 року. Ві дповідачем направлено квита нцію №1 про надходження подат кової декларації до бази дан их органів ДПС.

12 жовтня 2010 року позивачем от риманий лист №27092/10/28-011 від 21.09.2010 рок у відповідача, в якому зазнач ено, що податкова декларація з ПДВ за серпень 2010 року не виз нана податковою звітністю на підставі «у заголовній част ині декларації (поле 4) не відо бражено повної інформації (в ідповідно до реєстраційних д аних).

29 жовтня 2010 року позивачем на правлено до ДПІ у Дніпровськ ому районі м. Києва податкову декларацію з податку на приб уток за 9 місяців 2010 року.

Листом від 10.11.2010 року №32830/10/28-011 ві дповідач повідомив, що декла рація з податку на прибуток з а 9 місяців 2010 року не визнана я к податковий звіт, а саме: «без заповнення або прокреслення всіх рядків декларації»та з апропоновано подати нову дек ларацію з податку на прибуто к.

15 жовтня 2010 року позивачем по дано податкову декларацію з податку на додану вартість з а вересень 2010 року.

Листом від 21.10.2010 року №29670/10/28-011 ві дповідач повідомив, що декла рація з податку на додану вар тість за вересень 2010 року не ви знана як податковий звіт, а са ме: «без заповнення або прокр еслення всіх рядків декларац ії»та запропоновано подати н ову декларацію з податку на д одану вартість.

Задовольняючи позовн і вимоги, суд першої інстанці ї прийшов до висновку, що пода ткові декларації з податку н а додану вартість за серпень та вересень 2010 року та з податк у на прибуток за 9 місяців 2010 ро ку заповненні позивачем прав омірно, а тому у відповідача в ідсутні підстави неприйнятт я податкових декларацій з по датку на додану вартість та з податку на прибуток підприє мств Товариства з обмеже ною відповідальністю «Аверс трейд».

Колегія суддів погоджу ється з висновком суду першо ї інстанції, оскільки вони зн айшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду с прави виходячи з наступного.

Даючи правову оцінку об ставинам вказаної справи, ко легія суддів зважає на насту пне.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов'язання, яку зазнач ає у податковій декларації, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї ста тті.

Згідно з п 4.1.2. вказаної статт і Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазна чених у ній показників через канцелярію, чий статус визна чається відповідним нормати вно-правовим актом. Податков а звітність, отримана контро люючим органом від платника податків як податкова деклар ація, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана так им контролюючим органом як п одаткова декларація, якщо в н ій не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано в ідповідними посадовими особ ами, не скріплено печаткою пл атника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орган звертається до платника под атків з письмовою пропозиціє ю надати нову податкову декл арацію з виправленими показн иками (із зазначенням підста в неприйняття попередньої), т о такий платник податків має право: надати таку нову декла рацію разом зі сплатою відпо відного штрафу; оскаржити рі шення податкового органу в п орядку апеляційного узгодже ння.

За наведених норм Закону, податковий орган зобов'язани й прийняти податкову деклара цію без попередньої перевірк и зазначених у ній показникі в та може не визнати податков у звітність як податкову дек ларацію виключно з підстав з аповнення її всупереч правил , зазначеним у затвердженому порядку її заповнення.

Форму декларації з податку на прибуток підприємства та порядок складання деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства, що додаються затвер джено Наказом ДПА України ві д 29.03.03р. №143 «Про затвердження фо рми декларації податку на пр ибуток підприємства та поряд ок її складання», зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2003 р. за N 271/7592.

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку складання декларації з п одатку на прибуток підприємс тва, затвердженого вказаним Наказом, декларація з податк у на прибуток підприємства т а додатки до неї подаються пл атником незалежно від того, ч и виникло у звітному періоді в платника податкове зобов'я зання чи ні.

Достовірність даних підтв ерджується підписами керівн ика і головного бухгалтера т а засвідчується печаткою під приємства. Оригінал декларац ії з відповідними додатками подається платником до подат кового органу за місцезнаход женням платника на одному дв осторонньому аркуші формато м А-4 з відповідними додатками на односторонніх аркушах фо рматом А-4 (п. 1.6 Наказу).

Згідно з п. 4.4 Методичних реко мендацій щодо централізован ого приймання та комп'ютерно ї обробки податкової звітнос ті платників податків в ОДПС України, затверджених Наказ ом ДПА України від 31.12.08р. №827, прац івники ОДПС при прийманні по даткової звітності на паперо вих та електронних носіях з д оданням роздрукованих оригі налів контролюють наявність : підписів посадових осіб; печ атки платника податків; обов 'язкових реквізитів; обов'язк ових додатків до податкової звітності, передбачених поря дком заповнення відповідної звітності; прокреслень у зна ченнях показників, що не запо внюються через відсутність і нформації. У цьому контексті під обов'язковими реквізита ми розуміються: тип документ а (звітний, уточнюючий, звітни й новий); звітний (податковий) період; назва платника подат ків; код платника податків зг ідно з Єдиним державним реєс тром підприємств та організа цій України відповідно до по станови Кабінету Міністрів У країни від 22 січня 1996 року N 118 "Про створення Єдиного державног о реєстру підприємств та орг анізацій України" або реєстр аційний (обліковий) номер з ТР ДПАУ; ідентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відм ови від нього - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаходження платника п одатків; назва ОДПС, до якого п одається звітність; дата под ання звіту (або дата заповнен ня - залежно від форми); підпис и посадових осіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких ц е передбачено формою: звітни й (податковий) період, що уточн юється, у разі надання платни ком податків уточнюючого роз рахунку; ініціали, прізвища т а ідентифікаційні номери пос адових осіб; код виду економі чної діяльності (КВЕД); код орг ану місцевого самоврядуванн я за КОАТУУ; індивідуальний п одатковий номер та номер сві доцтва про реєстрацію для пл атників ПДВ.

Згідно п. 1 розділу II Інстру кції з підготовки і подання п одаткових документів в елект ронному вигляді засобами тел екомунікаційного зв'язку, за твердженої Наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 10.04.2008 року № 233 встанов лено, що платник податків зді йснює формування та подання податкових документів в елек тронному вигляді відповідно до законодавства із застосу ванням спеціалізованого про грамного забезпечення форму вання податкових документів , засобів КЗІ, керуючись цією і нструкцією.

Відповідно до п. 7.5. розділу II I Інструкції підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квит анція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій в изначаються реквізити прийн ятого податкового документа в електронній формі затверд женому формату (стандарту) ел ектронного документа, резуль тати перевірки ЕПЦ, інформац ія про платника податків, дат а та час приймання, реєстраці йний номер, податковий періо д, за який подається податков а звітність, та дані про відпр авника квитанції. На цю квита нцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрува ння та надсилання платнику п одатків засобами телекомуні каційного зв'язку. Другий при мірник другої квитанції в ел ектронному вигляді зберігає ться в органі ДПС.

Після одержання від платни ка податків податкового доку мента в електронному вигляді органи ДПС проводять його ро зшифрування, перевірку ЕЦП, п еревірку відповідності елек тронного документа затвердж еному формату (стандарту).

Пунктом 4.5 розділу 4 вищезазн ачених Методичних рекоменда цій передбачено що, якщо нада на органу ДПС платником пода тків податкова звітність зап овнена ним з порушенням прав ил, зазначених у затверджено му порядку заповнення, то вон а може бути не визнана таким о рганом ДПС як податкова декл арація, а саме: 1) у ній не зазнач ено обов'язкових реквізитів або не проставлено прочерк у показниках, які не заповнюют ься; 2) її не підписано відпові дними посадовими особами (фа ксиміле не дозволяється); 3) не скріплено печаткою платника податків; 4) відсутні обов'язк ові додатки до податкової зв ітності, передбачені порядко м заповнення відповідної зві тності; 5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок по шкодження (наприклад, докуме нти, залиті чорнилом або іншо ю рідиною, потерті); 6) наявні по рвані аркуші, підчищення, пом арки, виправлення, дописки і з акреслювання; 7) подана ксерок опія звітних документів; 8) зві тність з податку на додану ва ртість, подана неплатником П ДВ.

Як свідчать обставини спр ави, подані ТОВ «Аверстрейд» декларації з податку на дода ну вартість за серпень, верес ень 2010 року та за 9 місяців 2010 рок у мають всі необхідні реквіз ити, підписані посадовою осо бою та скріплена печаткою.

Посилання апелянта на п. 4.3 По рядку № 166, яким визначено, що од нією з підстав для невизнанн я податкової звітності є від сутність обов'язкових реквіз итів, підписи посадової особ и та скріплення печаткою, не з аслуговують на увагу, оскіль ки, за змістом вказаної норми підставою для невизнання по даткової звітності є відсутн ість саме обов'язкових рекви зитів, а не зазначення номері в рядків, до яких додаються до датки, та не заповнення або не про креслення рядків деклар ації.

Крім того, Порядок № 166, на яки й посилаються ДПІ, не є норма тивно-правовим актом в розум інні закону та не може встано влювати, змінювати чи припин яти норми права.

Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни, органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та Законами України .

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни, у справах щодо оскаржен ня дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, визначений Конс титуцією і законами України.

Виходячи з наведеного, а так ож системного аналізу вищевк азаних норм права, колегія су ддів приходить до висновку, щ о при неприйнятті декларацій з ПДВ за серпень, вересень 2010 р оку та за 9 місяців 2010 року ДПІ в Дніпровському районі м. Києв а діяла не на підставі, не в ме жах повноважень та не у спосі б, що передбач Конституцією т а законами України, з викорис танням повноважень не з мето ю, з якою ці повноваження були надані; необґрунтовано, тобт о без урахування усіх обстав ин, що мають значення для прий няття оскаржуваного рішення ; без дотримання необхідного балансу і будь-якими несприя тливими наслідками для прав і інтересів позивача.

Відповідно до ст.159 КАС У країни законним є рішення, ух валене судом відповідно до н орм матеріального права при дотриманні норм процесуальн ого права. Обґрунтованим є рі шення, ухвалене судом на підс таві повно і всебічно з'ясова них обставин в адміністратив ній справі, підтверджених ти ми доказами, які були дослідж ені в судовому засіданні.

З урахуванням вище наве деного позовні вимоги ТОВ «А верстрейд»підлягають задов оленню, оскільки відповідают ь змісту законодавства.

При цьому апеляційна с карга не містить посилання н а обставини, передбачені ста ттями 202 - 204 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, за яких рішення суду підляг ає скасуванню.

Вказані в апеляційній скарзі процесуальні порушен ня не призвели до неправильн ого вирішення справи і не є пі дставою для скасування судов ого рішення.

Зважаючи на вищевикладен е, колегія суддів вважає, що су д першої інстанції вірно вст ановив фактичні обставини сп рави, дослідив наявні докази , дав їм належну оцінку та прий няв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з ви могами матеріального та проц есуального права, в зв' язку з чим апеляційна скарга зали шається без задоволення, а по станова суду першої інстанці ї - без змін.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.4, 8-11, 160, 197, 198, 200, 205, 207, 212, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспе кції у Дніпровському районі м. Києва - залишити без зад оволення.

Постанову Окружного а дміністративного суду міста Києва від 11 березня 2011 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за насл ідками розгляду у письмовом у провадженні, - через п' ять д нів після направлення копій особам, які беруть участь у сп раві (ч. 5 статті 254 КАС України). Касаційна скарга на судові р ішення подається безпосеред ньо до суду касаційної інста нції протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеля ційної інстанції, крім випад ків, передбачених цим Кодекс ом.

Головуючий суддя: Г.В.Земляна

Судді: Т.М.Г рищенко

В. Е.Мацедонська

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено06.07.2011
Номер документу16560189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16316/10/2670

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні