Постанова
від 11.03.2011 по справі 2а-16316/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 березня 2011 року 14:32 № 2а-16316/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд» до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва провизнання протиправними дій щодо невизнання декларації з податку на додану вартість, зобов'язання вчинити певні дії, за участю:

позивача -ОСОБА_1

відповідача -ОСОБА_2

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 11 березня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(далі по тексту -позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва (далі по тексту -відповідач) з урахуванням збільшених позовних вимог про визнання протиправними дій щодо невизнання декларацій з податку на додану вартість, з податку на прибуток та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неправомірно та безпідставно не прийняті податкові декларації з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року та з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що при неприйнятті податкових декларацій з податку на додану вартість та з податку на прибуток, діяв в межах чинного законодавства.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(код ЄДРПОУ 36972647) перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Дніпровському районі м. Києва.

Між Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі м. Києва та ТОВ «Аверстрейд»укладено договір про визнання електронних документів.

На виконання умов вказаного договору, позивачем 14 вересня 2010 року подано до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва в електронному вигляді податкову звітність з податку на додану вартість за серпень 2010 року (Реєстр отриманих та виданих податкових накладних). Відповідачем направлено квитанцію №1 про надходження податкової декларації до бази даних органів ДПС.

12 жовтня 2010 року позивачем отриманий лист №27092/10/28-011 від 21.09.2010р. відповідача, в якому зазначено, що податкова декларація з ПДВ за серпень 2010 року не визнана податковою звітністю на підставі «у заголовній частині декларації (поле 4) не відображено повної інформації (відповідно до реєстраційних даних).

29 жовтня 2010 року позивачем направлено до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва податкову декларацію з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року.

Листом від 10.11.2010р. №32830/10/28-011 відповідач повідомив, що декларація з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року не визнана як податковий звіт, а саме: «без заповнення або прокреслення всіх рядків декларації»та запропоновано подати нову декларацію з податку на прибуток.

15 жовтня 2010 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2010 року.

Листом від 21.10.2010р. №29670/10/28-011 відповідач повідомив, що декларація з податку на додану вартість за вересень 2010 року не визнана як податковий звіт, а саме: «без заповнення або прокреслення всіх рядків декларації»та запропоновано подати нову декларацію з податку на додану вартість.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відповідно до пункту 1.11 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. Тобто, у самому Законі України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", зокрема статті 4, прямо передбачено, за яких обставин податковий орган може не визнати декларацію.

Згідно з п 4.1.2. вказаної норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.

Порядок подання податкової звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку до органу ДПС здійснюється відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг". Закону України "Про електронний цифровий підпис", Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №680 "Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу", Постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004р. №1452 "Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності та Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. за №233 та згідно з Наказом ДПА України від 19.08.2005р. за №351, яким затверджено формат (стандарт) електронного документа звітності платників податків.

Згідно з абз. 6 п. 1 розділу І Інструкції №233 подання податкових документів в електронному вигляді -подання податкових документів до органів ДПС у визначеному для документообігу порядку за умови включення платника податків до системи подання податкових документів в електронному вигляді.

Пунктом 1 розділу ІІ Інструкції №233 встановлено, що платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціального програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією.

Разом з тим, відповідно до п. 4.1.7. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків має право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання декларації, визначеного згідно з підпунктом 4.1.4 цього пункту, надіслати декларацію (розрахунок) на адресу податкового органу поштою з повідомленням про вручення.

Подані позивачем податкові декларації з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року, з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року містили всі обов'язкові реквізити, підписані відповідними посадовими особами та скріплені печаткою платника податків, що підтверджується копіями зазначеної звітності, наданими позивачем.

Аналіз норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. №166 дозволяє стверджувати, що податковий орган при прийнятті податкової декларації здійснює формальну перевірку наявності обов'язкових реквізитів, підписів відповідальних посадових осіб і відтиску печатки підприємства.

Нормами Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість та Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємств визначено лише один критерій заповнення декларацій -відповідність даним податкового обліку підприємства.

У зв'язку з викладеним, судом вбачаються обґрунтованими посилання позивача на невідповідність дій відповідача щодо неприйняття декларації з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року, з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року вимогам чинного законодавства.

Судом вбачається, що згідно з нормами підпункту 4.1.2. п.4.1. ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", до податкової декларації поданої повторно, мають застосовуватися загальні правила подачі декларацій, встановлені зазначеним Законом.

Згідно з пунктом 2.6 Примірного порядку взаємодії органів державної податкової служби, затвердженого Наказом ДПА України від 18 квітня 2008 року № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів", при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів працівник підрозділу ведення та захисту податкової звітності після реєстрації податкової звітності з ПДВ переносить інформацію з первинних звітних документів платника ПДВ на паперових носіях та звітних документів, наданих платниками ПДВ у електронному вигляді, до електронної бази податкової звітності органу ДПС.

Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про державну податкову службу України»- «органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень».

Суд під час вирішення питання правомірності рішення суб'єкта владних повноважень перевіряє чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що податкові декларації з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року та з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року заповненні позивачем правомірно, а тому у відповідача відсутні підстави неприйняття податкових декларацій з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд».

Суд відмовляє позивачу у задоволенні позовних вимог щодо зобов'язання відповідача визнати податкові декларації з ПДВ за серпень 2010 року з 14.09.2010р., з ПДВ за вересень 2010 року з 18.10.2010р. та з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року з 29.10.2010р., оскільки дата внесення відомостей до бази даних пов'язана з датою набрання законної сили рішенням у справі.

Крім того, суд зазначає, що внесення відомостей до бази даних числом, раніше за число набрання законної сили рішенням у справі, є незаконним та таким, що передбачає настання відповідальності встановленої Кримінальним кодексом України.

Враховуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд».

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд» задовольнити частково.

1. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва щодо невизнання податкової декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(код ЄДРПОУ 36972647) за серпень, вересень, жовтень та листопад 2010 року.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва щодо невизнання податкової декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(код ЄДРПОУ 36972647).

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі міста Києва визнати як податкову звітність податкові декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(код ЄДРПОУ 36972647) за серпень, вересень, жовтень та листопад 2010 року.

4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі міста Києва визнати як податкову звітність податкову декларацію з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Аверстрейд»(код ЄДРПОУ 36972647).

5. В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлено 16.03.2011р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.03.2011
Оприлюднено25.04.2014
Номер документу38400643
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16316/10/2670

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні