КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-16811/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кротюк О.В.
Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.
У Х В А Л А
Іменем України
"15" лютого 2011 р. м. Київ
Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі
за участю: Федорової Г.Г.,
Вівдиченко Т.Р., Беспало ва О.О.,
Петриченко Ю.П.
Представника відповідача - Завгороднєва О.М.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Солом' янсь кому районі міста Києва на по станову Окружного адміністр ативного суду міста Києва ві д 13 грудня 2010 року по справі за а дміністративним позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Сегмент»до Держав ної податкової інспекції у С олом' янському районі міста Києва про скасування податк ового повідомлення-рішення № 0042601501/0 від 27.10.2010 року, -
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2010 року ТОВ «С егмент»звернулося до Окружн ого адміністративного суду м . Києва із позовом до ДПІ у Сол ом' янському районі м. Києва , в якому просило визнати прот иправними дії щодо винесення податкового повідомлення-рі шення від 27.10.2010 р. № 0042601501/0 про визна чення суми штрафних (фінансо вих) санкцій з податку на приб уток в загальному розмірі 170,00 г рн. та визнати нечинним і скас увати дане податкове повідом лення-рішення відповідача.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 13 грудня 2010 року позовні вимоги Товариства з обмежен ою відповідальністю «Сегмен т»задоволено.
Скасовано податкове повід омлення-рішення ДПІ у Солом' янському районі м. Києва № 0042601501 /0 від 27.10.2010 р.
Відповідач, не погоджуючис ь з прийнятим рішенням суду, з вернувся з апеляційною скарг ою, в якій зазначає, що оскаржу вана постанова суду не відпо відає вимогам матеріального та процесуального права, а с аме, судом першої інстанції н еповно з' ясовано та не дове дено обставини, що мають знач ення для справи, висновки суд у першої інстанції не відпов ідають обставинам справи, в з в' язку з чим просить скасув ати постанову Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 13 грудня 2010 року та прийн яти нове рішення, яким відмов ити в задоволенні заявлених позивачем вимог.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися в судове засідан ня, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наст упних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процес уального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Сегме нт»є юридичною особою, зареє строваною Солом' янською ра йонною у місті Києві державн ою адміністрацією 17 липня 2003 ро ку, що підтверджується наявн ою в справі копією свідоцтва про державну реєстрацію юри дичної особи Серії А00 № 006631 (а.с. 4) .
27 жовтня 2010 року службовими о собами відповідача була пров едена невиїзна документальн а перевірка своєчасності под ання податкової звітності ТО В «Сегмент».
В ході проведення перевірк и було встановлено порушення позивачем вимог п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»та п. 16.4 ст. 16 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств», що виразило ся у несвоєчасному поданні п ідприємством до податкового органу декларації з податку на прибуток (граничний термі н подання - 09.08.2010 р.) за перше пів річчя 2010 року.
За результатами проведенн я перевірки відповідачем бул о складено акт за № 16693/15-1-32586837 від 27 .10.2010 року, на підставі якого при йнято податкове повідомленн я-рішення № 0042601501/0 від 2 7.10.2010 року про визначення ТОВ «С егмент» суми штрафних (фінан сових) санкцій та пені в розмі рі 170,00 грн..
Позивач не погоджується з в ищевказаним податковим пові домленням-рішенням відповід ача та сумою нарахування йом у штрафних (фінансових) санкц ій, вказуючи на відсутність п равових підстав для його вин есення.
Відповідач заперечує прот и заявлених позивачем вимог та обґрунтовує свою позицію тим, що підставою для нарахув ання штрафних (фінансових) са нкцій стало невизнання подат кової декларації позивача з податку на прибуток підприєм ств за перше півріччя 2010 року, я ка останнім була заповнена в супереч вимогам Порядку скла дання декларації з податку н а прибуток підприємств, затв ердженого наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 29.03.2003 № 143, зареєстрован о в Міністерстві юстиції Укр аїни 08.04.2003 за N 271/7592.
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи колегі я суддів зважає на наступне.
Встановлення податків і зб орів (обов' язкових платежів ) відповідно до ст. 92 Конституц ії України та вимог ст. 1 Закон у України „Про систему опода ткування”, проводиться виклю чно законами про оподаткуван ня, до яких інші нормативні ак ти не відносяться.
Так, статтею 14 Закону Україн и „Про систему оподаткування ” визначено вичерпний перелі к загальнодержавних податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів).
Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Закон у України „Про оподаткування прибутку підприємств”, плат ники податку у строки, визнач ені законом, подають до подат кового органу податкову декл арацію про прибуток за звітн ий період, розраховану нарос таючим підсумком з урахуванн ям від' ємного значення об' єкта оподаткування минулих п одаткових періодів у разі йо го наявності відповідно до п . 6.1 ст. 6 цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. 13 Закону Україн и „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні”, звітним періодом для с кладання фінансової звітнос ті є календарний рік. Проміжн а звітність складається щокв артально наростаючим підсум ком з початку звітного року в складі балансу та звіту про ф інансові результати.
Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкови х платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування, н арахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застос овуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері
зовнішньоекономічно ї діяльності, а також процеду ра оскарження дій органів ст ягнення, визначаються Законо м України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” від 21.12.2000 року №2181-III, який згідн о з преамбулою є спеціальним законом з питань оподаткува ння.
Так, під поняттям «податков ої декларації, розрахунку»в контексті пункту 1.11 даного За кону слід розуміти документ, який подається платником по датків до контролюючого орга ну у строки, встановлені зако нодавством, на підставі яког о здійснюється нарахування т а/або сплата податку, збору (об ов' язкового платежу).
Відповідно до пп.4.1.1 п.4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Форма податкової декларац ії (розрахунку) встановлюєть ся центральним (керівним) орг аном контролюючого органу за узгодженням з комітетом Вер ховної Ради України, що відпо відає за проведення податков ої політики (п. «ї»пп.4.2.2 п.4.2 ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»).
Положенням підпункту 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»встановлено, що форм и обов'язкової звітності (под аткові декларації чи податко ві розрахунки) визначені цен тральним (керівним) органом к онтролюючого органу, повинні відповідати нормам та зміст у відповідного податку, збор у (обов'язкового платежу).
Згідно з пп. 3.4 п. 3 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 30.0 5.97 р. № 166 (зареєстровано в Мін'юс ті України 09.07.97 р. за № 250/2054, зі змін ами та доповненнями, далі по т ексту - Порядок № 166), платник п одатку самостійно обчислює с уму податкового зобов'язання , яку зазначає в декларації. Да ні, наведені в декларації, маю ть відповідати даним бухгалт ерського та податкового облі ку платника, достовірність д аних підтверджується: підпис ом платника, якщо платник - фіз ична особа, в інших випадках (о соба, яка визначена як платни к податку на додану вартість , крім фізичних осіб) - підписа ми відповідальних посадових осіб (керівника, головного бу хгалтера) та печаткою, а в разі подання декларації в електр онній формі - електронним під писом осіб (які підписують де кларацію), зареєстрованим у п орядку, визначеному законода вством.
Декларація заповнюється т аким чином, щоб забезпечити з береження записів у ній та ві льне читання тексту (цифр) про тягом установленого строку з берігання звітності. Деклара ція може бути заповнена від р уки чорнильною чи кульковою ручкою або видрукувана (запо внення олівцем не допускаєть ся), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути простав лений прочерк (пп. 3.3 Порядку № 1 66).
Згідно п.п. 4.2 п. 4 Порядку № 166, од ночасно з декларацією повинн і подаватися всі необхідні д одатки до декларації, поданн я яких передбачено цим Поряд ком.
Відповідно до пп. 4.3. п. 4 М етодичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки пода ткової звітності платників п одатків в ОДПС України, затве рджених наказом ДПА України від 31.12.2008 року № 827, із змінами та д оповненнями, (далі по тексту - Методичні рекомендації), под аткова звітність має бути: на дана адресату звітності за ф ормами встановленого зразка , що діють на момент подання до кумента, з обов'язковими дода тками; повністю заповненою, а саме: наявні обов'язкові рекв ізити та значення показників , що не заповнюються через від сутність інформації, мають б ути прокреслені; документи п одаткової звітності, що пода ються на паперових носіях, ма ють бути заповнені чорнилом, пастою кулькових ручок, за до помогою друкарських машинок , принтерів, засобів механіза ції або інших засобів, які заб езпечують збереження записі в протягом установленого тер міну зберігання звітності; б ез підчисток, помарок, малопо мітних виправлень; підписана відповідними посадовими осо бами, скріплена печаткою пла тника податків.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 29.03.2003 N 143 «Про затвердження фор ми декларації з податку на пр ибуток підприємства та Поряд ку її складання», зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за N 271/7592, затверджен о форму декларації з податку на прибуток підприємства та Порядок складання деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства, що додаються.
Абзацом першим пп. 17.1.1. статті 17 Закону № 2181 передбачено, що пл атник податків, який не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.
Відповідно до п.п. 4.2 Методичн их рекомендацій, податкова з вітність приймається підроз ділом ведення та захисту под аткової звітності (за необхі дності, в останній день строк у подання звітності із залуч енням працівників інших підр озділів) без попередньої пер евірки зазначених показникі в від платника податків або і ншої особи, на яку покладено о бов'язки подання органам ДПС податкової звітності.
Як зазначено в Законі № 2181-ІІ І, відмова службової (посадов ої) особи ОДПС прийняти подат кову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законодавством.
У разі, якщо службова (посад ова) особа органу державної п одаткової служби порушує нор ми абзацу першого підпункту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181, п латник податків зобов'язаний до закінчення граничного ст року подання декларації наді слати таку декларацію поштою з описом вкладеного та повід омленням про вручення, до яко ї долучається заява на ім'я ке рівника відповідного ОДПС, с кладена у довільній формі, із зазначенням прізвища службо вої (посадової) особи, яка відм овилася прийняти декларацію , та/або із зазначенням дати ві дмови. При цьому декларація в важається поданою у момент ї ї вручення пошті, а граничний десятиденний строк, встанов лений для поштових відправле нь підпунктом 4.1.7 пункту 4.1 стат ті 4 Закону № 2181-ІІІ, не застосов ується.
Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.
При дослідженні матеріалі в вказаної справи колегією с уддів встановлено, що в отрим аному позивачем листі, який н адійшов на його адресу від ДП І у Солом' янському районі м іста Києва № 20978/10/28-010 від 10.08.2010 року не зазначено чітко визначени х підстав (окрім порушення пл атником податку порядку запо внення податкової деклараці ї з податку на прибуток), які б свідчили про невизнання под аткової звітності позивача.
Крім цього, колегія суддів п огоджується з висновком суду першої інстанції про відсут ність підстав, які б вказувал и на наявність недоліків под аткових декларації з податку з податку на прибуток ТОВ «Се гмент»за перше півріччя 2010 ро ку, або ж їх невідповідності П орядку заповнення та подання податкової декларації з под атку на додану вартість, затв ердженого наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 30.05.97 р. № 166 (зареєстрова но в Мін'юсті України 09.07.97 р. за № 250/2054), оскільки зазначена декла рація містять всі необхідні реквізити, підписана посадов ими особами Товариства та ск ріплені печаткою підприємст ва, а також не містить підчище нь, помарок, виправлень, допис ок і закреслювання.
Таким чином, викладені обст авини свідчать про правомірн ість заявлених позивачем вим ог, які є обґрунтованими, підт верджуються належними доказ ами, а відтак є такими, що підл ягають до задоволення.
Отже, висновки суду першої і нстанції колегія суддів знах одить правильними та такими, що не спростовуються довода ми апелянта.
Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заявл ених ним вимог, а тому доводи а пеляційної скарги спростову ються вищевикладеним, матері алами справи та не відповіда ють вимогам чинного законода вства.
З підстав вищенаведеного, к олегія суддів вважає, що суд п ершої інстанції вірно встано вив фактичні обставини справ и, дослідив наявні докази, над ав їм належну оцінку та прийн яв законне і обґрунтоване рі шення, з дотриманням норм мат еріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 25 4 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Солом' янському районі міст а Києва на постанову Окружно го адміністративного суду мі ста Києва від 13 грудня 2010 року - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 13 грудня 2010 року - зали шити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя Г.Г. Федорова
Т.Р. Вівдиченко
О.О. Беспалов
Ухвала в повному обсязі с кладена та підписана - 21.02.11 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2011 |
Оприлюднено | 29.03.2011 |
Номер документу | 14407530 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні