5019/144/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"02" березня 2011 р. Справа № 5019/144/11
Господарський суд Рівненської області у складі судді Василишина А.Р. розглянувши справу
за позовом Гощанської міжрайонної державної податкової інспекції
третя особа на стороні позивача, без самостійних вимог Управління державного казначейства України у Корецькому районі
до відповідача Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Морозівський”
про стягнення в сумі 543 грн. 42 коп..
за участю представників сторін:
Від позивача: не з'явився.
Від відповідача: не з'явився.
Від третьої особи: не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
Гощанська міжрайонна державна податкова інспекція (надалі –Позивач) звернулася в господарський суд Рівненської області з позовом про стягнення з Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Морозівський” (надалі –Відповідач) до бюджету 450 (чотириста п'ятдесят) грн. 00 коп. неповернених державних позичок та 93 (дев'яносто три) грн. 42 коп. пені, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійні вимоги Управління державного казначейства України у Корецькому районі (надалі –Третя особа).
Третя особа надала письмові пояснення № 02-06а/175 від 3 лютого 2011 року (а.с. 24), в яких підтримує позовні вимоги.
25 лютого 2011 року в господарський суд надійшло клопотання Позивача № 916/10-10 від 23 лютого 2011 року (а.с. 41), в якому Позивач просить провести розгляд справи без участі представника Позивача.
28 лютого 2011 року Третя особа надала повторні пояснення № 02-06а/305 від 24 лютого 2011 року ( а.с. 44).
28 лютого 2011 року в господарський суд надійшло клопотання Третьої особи № 02-06а/307 від 24 лютого 2011 року (а.с. 46), в якому Третя особа просить провести розгляд справи без участі представника Третьої особи.
Враховуючи подані клопотання та наявність у матеріалах справи усіх необхідних для її вирішення доказів, суд вважає можливим розгляд справи без участі представників Позивача та Третьої особи, за наявними у справі матеріалами.
Відповідач в судове засідання двічі не з'явився, про причини неявки свого повноважного представника не повідомив, відзиву на позов не подав, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 33, 43). Оскільки Відповідачу давалось достатньо часу для подання своїх доводів та заперечень, суд вважає можливим розгляд справи без участі представника Відповідача за наявними матеріалами.
Оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення. При цьому господарський суд Рівненської області виходив з такого.
Судом встановлено, що у 1997-1998 роках КСП “Морозівський”, по договорах № 15 від 29 червня 1998 року (а.с. 13) та № 18 від 16 жовтня 1997 року (а.с. 14), отримав на зворотній основі фінансові допомоги та державні позички за рахунок грошових коштів із резервного фонду Кабінету Міністрів України на забезпечення підготовки техніки та на проведення комплексу сільськогосподарських робіт.
Згідно наявних у матеріалах справи доказів, правонаступником КСП “Морозівський” є Відповідач, а тому останній є належним відповідачем у даній справі.
У відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України № 186-р від 3 квітня 2002 року та наказу головупрсільгосппроду № 37 від 17 червня 2002 року, заборгованість Відповідача за бюджетними позичками реструктуризована строком на вісім років, з 2004 року по 2011 рік.
Сума щорічних повернень бюджетних позичок, згідно графіків (а.с. 16-17), склала: по Постанові Кабінету Міністрів України № 220 від 26 червня 1998 року в сумі 75 (сімдесят п'ять) грн. 00 коп. (в 2011 році –76 грн.); по Постанові Кабінету Міністрів України № 1003 від 11 вересня 1997 року в сумі 375 (триста сімдесят п'ять) грн. 00 коп..
Згідно з наявними у матеріалах справи доказами, за Відповідачем рахується заборгованість за 2010 рік: по бюджетній позичці, що надана підприємству згідно Постанови Кабінету Міністрів України „Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт в 1998 році” № 220 від 26 лютого 1998 року в сумі 75 (сімдесят п'ять) грн. 00 коп.; по бюджетній позичці, що надана підприємству згідно Постанови Кабінету Міністрів України “Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року” № 1003 від 11 вересня 1997 року в сумі 375 (триста сімдесят п'ять) грн. 00 коп..
У відповідності до статті 21 Закону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік”, органи державної податкової служби є органом стягнення заборгованості юридичних осіб перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданими на зворотній основі.
Згідно частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України: прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.
Таким чином, за Відповідачем рахується заборгованість по неповерненим бюджетним позичках в 2010 році в загальній сумі 450 (чотириста п'ятдесят) грн. 00 коп..
Станом на 31 грудня 2010 року бюджетні позички Відповідачем не повернені.
Враховуючи усе вищевказане в даному судовому рішенні господарський суд прийшов до висновку, що позов в частині стягнення неповернених бюджетних позичок в загальній сумі 450 (чотириста п'ятдесят) грн. 00 коп. обґрунтований і підлягає задоволенню.
Водночас, в задоволенні вимог про стягнення пені в сумі 93 (дев'яносто три) грн. 42 коп. слід відмовити.
Суд зауважує, що в пунктах 5.2 вищевказаних договорів наведено загальне визначення відповідальності, а саме: несвоєчасне повернення фінансової допомоги або нецільове її використання тягне за собою застосування санкцій, передбачених законодавством.
Водночас, Законами України не передбачена відповідальність безпосередньо за несвоєчасне повернення бюджетних позичок в тому числі наданих згідно Постанов Кабінету Міністрів України № 1953 від 10 грудня 1998 року та № 1003 від 11 вересня 1997 року. В позовній заяві та в інших наявних у справі доказах не вказано на підставі якого нормативного акту нараховано пеню.
Крім того, стаття 17 Бюджетного кодексу України також не може бути підставою такого нарахування, оскільки в ній йде мова про застосування “порядку стягнення”, а не про “відповідальністю за невиконання зобов'язання по поверненню бюджетної позички”.
Судові витрати відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на Відповідача.
Керуючись ст. 17 Бюджетного Кодексу України, ст. 21 Закону України “Про державний бюджет України на 2010 рік”, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити частково.
2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Морозівський” (34709, Рівненська область, Корецький район, с. Морозівка, код 30626888) до державного бюджету України на рахунок № 31131404700194, одержувач УДК в Корецькому районі, код 22588608, банк одержувача ГУДКУ у Рівненській області, МФО 833017, код платежу 00263100 –заборгованість по неповернутих бюджетних позичках в сумі 450 (чотириста п'ятдесят) грн. 00 коп.
3. В задоволенні решти позову – відмовити.
4. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Морозівський” (34709, Рівненська область, Корецький район, с. Морозівка, код 30626888) в доход Державного бюджету України –102 (сто два) грн. державного мита.
5. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Морозівський” (34709, Рівненська область, Корецький район, с. Морозівка, код 30626888) в доход Державного бюджету України –236 (двісті тридцять шість) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
6. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення оформлено та підписано 02.03.2011р.
Суддя Василишин А.Р.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2011 |
Оприлюднено | 31.03.2011 |
Номер документу | 14421807 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Василишин А.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні