Категорія №2.11.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 січня 2011 року Справа № 2а-9266/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
Головуючого судді: Цицюри О.О.
при секретарі: Глазуновій О.О.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Товариства з обмеженою від повідальністю «Експерт-Луга нь» до Державної податкової інспекції в Артемівському ра йоні у м. Луганську про скасув ання податкових повідомлень -рішень №0006731510/0, №0006751510/0, №0006741510/0 від 15 ли стопада 2010 року,-
В С Т А Н О В И В:
29 листопада 2010 року до Луганського окружного адмін істративного суду надійшов а дміністративний позов Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Експерт-Лугань» до Д ержавної податкової інспекц ії в Артемівському районі у м . Луганську про скасування по даткових повідомлень-рішень №0006731510/0, №0006751510/0, №0006741510/0 від 15 листопад а 2010 року. В обґрунтування позо ву позивач зазначив таке. Спе ціалістами Державної податк ової інспекції в Артемівськ ому районі м. Луганська було п роведено невиїзну документа льну перевірку своєчаснос ті сплати орендної плати за з емельні ділянки державної і комунальної власності за пер іод з 30.07.2009р. по 30.09.2010р., за результа тами проведення перевірки бу ло складено акт № 132/15-10/33766747 від 30.09.20 10р. На підставі акту перевірки були винесені податкові пов ідомлення рішення, якими виз начені позивачу суми податко вих зобов'язань, що складають ся з штрафних санкцій за несв оєчасність сплати орендної плати за землю в розмірі 1424,36 г рн., 1645,71 грн., 6167,91 грн., на загальну суму 9237,98 грн. Позивач вважає за стосування штрафних санкцій неправомірним, а податкове п овідомлення - рішення від 15.11.2010р . № 0006731510/0, податкове повідомленн я - рішення від 15.11.2010р. №0006741510/0, пові домлення - рішення від 15.11.2010р. № 0006751510/0 такими, що підлягають скасуванню з огляду на таке. О скільки предметом невиїзної документальної перевірки є перевірка нарахування та спл ати орендної плати за корист ування земельними ділянками державної та комунальної вл асності за період з 30.07.2009р. по 30.09.2 010р. позивач вважає, що акт скла дено не вірно, тобто, в акті не відображено значення уточне ної податкової декларації ор ендної плати за земельні діл янки державної і комунальної власності, яка подана до ДПІ н а підставі рішення Артемівсь кого районного суду м. Луганс ька від 31.05.2010. Рішенням Артемівс ького районного суду м. Луган ська від 31.05.2010. встановлено факт , що Управлінням Комунальним майном МВК з 18.09.2008 невірно зас тосовувано коефіцієнт функц іонального використання, зам ість коефіцієнта функціонал ьного використання 0,5 був заст осований коефіцієнт 2,5, що при звело до зайвого нарахування суми орендної плати. Дії Упра вління Комунальним майном МВК були визнані протиправ ними і суд зобов'язав засто сувати МВК при розрахунку ор ендної плати, з моменту держа вної реєстрації договорів ко ефіцієнт функціонального ви користання 0,5 і перерахувати р озмір орендної плати. ТОВ "Екс перт - Лугань" є орендарем земе льних ділянок, що перебувают ь у державній і комунальній в ласності, на підставі догово рів оренди земельних ділянок з Луганським МВК та їх держав ної реєстрації. Нормативна грошова оцінка земельни х ділянок, у тому числі коефіцієнт функціонального використання земельних діля нок визначаються (змінюються ) згідно рішення Луганської м іської ради, розмір який відо бражений у довідці, яку МВК ви дає орендарю щорічно в тижне вий термін після звернення о рендаря. Грошова оцінка конк ретної земельної ділянки ви значається виходячи з добу тку вартості квадратного метра земель певного функці онального використання для е кономіко-планувальної зони, локальних коефіцієнтів її пл ощі та встановленої індексац ії грошової оцінки земель за відповідний рік, порядок про ведення якої визначений пост ановою КМУ. У відповідності з і ст.3 Закону України «Про орен ду землі» орендна плата за з емельні ділянки - це платіж , який орендар вносить оренд одавцеві за використання зем ельної ділянки. Ст.ст. 13 і 19 Зако ну України «Про оренду землі » передбачено, що підставою д ля нарахування земельного по датку є дані земельного када стру, а орендної плати за земе льні ділянки, що перебувають у державній та комунальній в ласності, - договір оренди так ої земельної ділянки. Тобто с амостійно визначити розмір о рендної плати ТОВ «Експерт - Л угань» не могло, так як розмір орендної плати визначається на підставі довідки про грош ову оцінку земельних ділянок (їх частин, відповідних пло щі приміщень), що надаються державним органом земельни х ресурсів у м. Луганську, ос кільки на землевпорядні орг ани, підпорядковані держком зему України, покладаються о бов'язки проведення грошової оцінки земель (ст.23 Закону про плату за землю). ТОВ "Експерт - Л угань" було подано до ДПІ уточ нені податкові декларації ро зрахунку орендної плати за з емельні ділянки державної і комунальної власності за 2008, 200 9, 2010р.р. Податкове зобов'язання - зобов'язання платника пода тків сплатити до бюджетів або державних цільових фонді в відповідну суму коштів у по рядку та в строки, визначені З аконом № 2181 або іншими Законам и України. Згідно з підпункто м 5.1 статті 5 Закону № 2181-III у разі, я кщо у майбутніх податкових п еріодах (з урахуванням строк ів давності, визначених стат тею 15 Закону № 2181-ІП) платник под атків самостійно виявляє пом илки у показниках раніше под аної податкової декларації, такий платник податків ма є право надати уточнюючий розрахунок. Позивач вважає , що податкове зобов'язання ма є бути зменшене відповідно з уточненими деклараціями ві д 30.06.2010. Заявлене підприємс твом в уточнюючому розрах унку зменшення попередньо ви значеного платником податкі в податкового зобов'язання в ідповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону № 2181-ІІІ вважається узг одженим з дня подання уточню ючого розрахунку до органу д ержавної податкової служби т а погасило раніше нараховане податкове зобов' язання. У р езультаті перерахунку підпр иємства на особовому рахунку в червні місяці 2010 року утвори лася переплата. Згідно уточн еної декларації від 30.06.2010 подат кове зобов'язання по орендні й платі за 2008р. зменшено на 5653,19 гр н., а переплата на 01.01.09р. відпові дно склала 5653,19 грн.; податкове з обов'язання по орендній плат і за 2009р. зменшено на 22700,66 грн., а пе реплата на 01.01.10 відповідно скл ала 28353,85 грн., податкове зобов'яз ання з орендної плати за пері од січень - квітень 2010р. зменшен о на 8013,34 грн., а переплата на 01.05.10 в ідповідно склала 36367,19 грн. Конк ретно розмір податкового зоб ов'язання за кожний місяць ви значено у додатку 1 до уточнен ої податкової декларації від 30.06.2010 р. за 2008,2009,2010 рр. Відповідальн ість за несплату узгодженої суми податкового зобов'язанн я протягом граничних строків передбачена п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетними т а державними цільовими фонда ми» № 2181 - III від 21.12.2000р. Відповідно д о закону штрафні санкції нар аховуються при оплаті податк ового зобов'язання. У даному в ипадку податкове зобов'язанн я відсутнє, це означає відсут ні підстави для нарахування штрафних санкцій і пені. Крім того, ДПІ в Артемівському ра йоні у м. Луганську порушено п орядок оформлення результат ів документальних перевірок , а саме: факти виявлених поруш ень податкового, валютного т а іншого законодавства повин ні бути викладені в акті неви їзної документальної, виїзно ї планової чи позапланової п еревірок чітко, об'єктивно та повною мірою, з посиланням на первинні або інші документи , зафіксовані в бухгалтерськ ому та податковому обліку, що підтверджують наявність заз начених фактів. Однак, в акті в графі «фактично сплачено» не вказані первинні докумен ти, на підставі яких зроблені відповідні записи, в акті пер евірки не зазначено ні одне п латіжне доручення, жодна кви танція про сплату орендної п лати, використаних при перев ірці, наприклад, показники, що відображають сплату за номе ром акта 1-16, якщо малося на уваз і під словом «сплачено» пока зники уточненої декларації з орендної плати, то насправді зменшення податкового зобов 'язання і сплата податкового зобов'язання це не одне і теж, відповідно, кількість днів з атримки визначено некоректн о.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні виклад еним у позові.
Представник відповід ача в судовому засіданні зап еречував проти задоволення а дміністративного позову, над ав суду письмові заперечення в яких послався на таке. Платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточно го року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою центр альним податковим органом, з розбивкою річної суми рівни ми частками за місяцями. Пода ння такої декларації звільня є від обов' язку подання щом ісячних декларацій. ТОВ «Екс перт-Лугань» 30.01.2009 за вх. №2632 нада ло податкову декларацію з ор ендної плати на 2009 рік, загальн а сума на 2009 рік склала 41886,17 грн. Д екларація з орендної плати н а 2010 рік була надана позивачем 28.01.2010 за вх.№1920, загальна сума нар ахувань за 9 земельних діляно к, розташованих за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова,74 а ск лала 43240,70. Щомісячні нарахуван ня за оренду землі становлят ь за 2009 рік - 3490,51 грн., за 2010 рік - 3603,39 грн. Дані суми нараховують ся в обліковій картці платни ка в автоматичному режимі по терміну сплати 30 числа кожног о місяця. Позивачем 30.06.2010 була н адана уточнююча податкова де кларація орендної плати за 2008 , 2009, 2010 роки на підставі постано ви Артемівського районного с уду м. Луганська від 31.05.2010 (зменш ено функціональний коефіціє нт з 2,5 до 0,5) За результатами нев иїзної документальної перев ірки своєчасності сплати оре ндної плати, яка проводилась 30.09.2010 за період з 30.07.2009 по 30.09.2010 на під ставі п.1ст.11 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» головним державн им інспектором управління оп одаткування юридичних осіб Д ержавної податкової інспекц ії в Артемівському районі у м . Луганську встановлено пору шення п.п.5.3.1 п.5.3 Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» відповід но до якого платник податків зобов' язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в' язання, зазначену у подан ій ним декларації, протягом д есяти календарних днів, наст упних за останнім днем відпо відного граничного строку, п ередбаченого п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цьо го Закону для подання податк ової декларації. ТОВ «Експер т-Лугань» сплатило узгоджені суми податкових зобов' язан ь, зазначених у поданій подат ковій декларації орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і з порушення граничного тер міну сплати про що було склад ено акт № 132/15-10/33766747 від 30.09.2010. Ві дповідальність за несплату у згодженої суми податкового з обов' язання протягом грани чних строків передбачена п.п . 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону №2181. На підста ві викладеного представник в ідповідача просить суд відмо вити у задоволенні адміністр ативного позову.
Заслухавши поясненн я представників сторін, досл ідивши надані докази, суд при ходить до такого.
У відповідності з Констит уцією України кожному гарант ується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльн ості органів державної влади , місцевого самоврядування, п осадових і службових осіб.
Ст. 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Відповідно до ст.2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», на о ргани державної податкової с лужби покладено обов' язки щ одо здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства.
Згідно ст.ст. 10, 11 зазнач еного Закону, до компетенції державних податкових інспек цій віднесено забезпечення о бліку платників податків, ко нтроль за своєчасністю подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов' язаних з обчисленням п одатків, функцій щодо переві рки достовірності цих докуме нтів стосовно правильності в изначення об' єктів оподатк ування і обчислення податків .
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адмініс тративні суди перевіряють, ч и прийняті (вчинені) вони: 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5) добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Сторонам роз'яснено пр иписи статей 69-72 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, зокрема, те, що обставин и, які визнаються сторонами, м ожуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не зап еречують сторони і в суду не в иникає сумніву щодо достовір ності цих обставин та добров ільності їх визнання.
Судом встановлено, що Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Експерт-Лугань» , ідентифікаційний код 33766747, зар еєстроване як суб' єкт підпр иємницької діяльності - юри дична особа виконавчим коміт етом Луганської міської ради 21.10.2005 за № 1 382 105 0005 006155 (а.с.109), перебуває на податковому обліку в ДПІ А ртемівського району у м. Луга нську.
Матеріалами справи пі дтверджується та визнається сторонами, що позивачем пода но до ДПІ в Артемівському рай оні 30 січня 2009 року податкову д екларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009 р ік, якою платником податку са мостійно визначено суму пода ткового зобов' язання у розм ірі 41886,17 грн. (а.с. 209-210) та 28 січня 2010 ро ку за 2010 рік, якою платником под атку самостійно визначено су му податкового зобов' язанн я у розмірі 43240,70 грн. (а.с. 198-199)
30 червня 2010 року на підс таві рішення Артемівського р айонного суду м. Луганська (як им зменшено функціональний к оефіцієнт з 2,5 до 0,5) позивачем д о ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську подано уточнюю чу податкову декларацію орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності за 2008 рік, якою платн иком податку самостійно визн ачено суму податкового зобов ' язання у розмірі 26372,34 грн. (а.с . 89-90); за 2009 рік, якою платником по датку самостійно визначено с уму податкового зобов' язан ня у розмірі 19185,51 грн. (а.с. 91-92); за 2010 рік якою платником податку с амостійно визначено суму под аткового зобов' язання у роз мірі 19200,70 грн. (а.с. 93-94)
Як вбачається з картки особового рахунку платника податків та не заперечується сторонами, сплата позивачем самостійно визначеного пода ткового зобов' язання здійс нювалася несвоєчасно та у не повному обсязі. (а.с.189-195) Доказів своєчасної сплати сум, зазна чених у податкових деклараці ях позивач не надав. У зв' яз ку з чим ДПІ в Артемівському р айоні у м. Луганську на підст аві акта перевірки №132/15-10/33766747 бул о винесено податкові повідом лення-рішення №0006731510/0, №0006751510/0, №0006741510 /0 від 15 листопада 2010 року за пору шення граничних строків спла ти узгодженого податкового з обов' язання.
Вирішуючи даний сп ір суд виходить з такого.
Згідно пункту 1.3 статт і 1 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (у реда кції чинній на момент виникн ення спірних правовідносин, далі - Закон № 2181) податковий бо рг (недоїмка) - податкове зоб ов' язання (з урахуванням шт рафних санкцій за їх наявнос ті), самостійно узгоджене пла тником податків або узгоджен е в адміністративному чи суд овому порядку, але не сплачен е у встановлений строк, а тако ж пеня, нарахована на суму так ого податкового зобов' язан ня.
Відповідно до п.п.5.1 Зако ну України № 2181 податкове зобо в' язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації.
Відповідно до п.п.5.3.1, 5.4.1 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» сума податкового зоб ов' язання несплачена платн иком податків у 10 - денний ст рок з дня отримання податков ого повідомлення вважається податковим боргом.
Підпунктом 17.1.7 п.17.1 ст. 17 За кону № 2181 визначено, що у разі к оли платник податків не спла чує узгоджену суму податково го зобов' язання протягом гр аничних строків, визначених Законом №2181 такий платник под атків зобов' язаний сплатит и штраф у таких розмірах: при з атримці до 30 календарних днів , наступних за останнім днем г раничного строку сплати узго дженої суми податкового зобо в' язання - у розмірі 10% пога шеної суми податкового боргу ; при затримці від 31 до 90 календ арних днів включно, наступни х за останнім днем граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня - у розмірі 20% погашеної су ми податкового боргу; при зат римці, що є більшою 90 календар них днів, наступних за останн ім днем граничного строку сп лати узгодженої суми податко вого зобов' язання - у розм ірі 50% погашеної суми податков ого боргу.
Враховуючи викладене , суд вважає, що факт порушення позивачем граничних строків сплати узгодженого податков ого зобов' язання є доведени м.
Посилання позивача н а те, що відповідач не мав прав а нараховувати штрафні фінан сові санкції за порушення те рмінів сплати узгоджених под аткових зобов' язань на підс таві п.п. 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону №2181, ос кільки ним після здійснення вказаних оплат узгоджених по даткових зобов' язань в пода льшому подано уточнюючі пода ткові декларації, відповідно до яких суми податкових зобо в' язань було зменшено, і поз ивач вже не був зобов' язани й сплачувати раніше узгоджен і ним податкові зобов' язанн я, не приймаються судом до ува ги, виходячи з норм п.5.1 ст.5 Зако ну №2181, згідно якої податкове з обов' язання, самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої декларації. Зазначе не податкове зобов' язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному чи судовому порядку. Отж е, на момент здійснення відпо відних платежів, податкові з обов' язання, визначені у по даткових деклараціях за 2009 та 2010 роки були узгодженими. Пода ння уточнюючих податкових де кларацій, якими зменшено сум у податкових зобов' язань не звільняє платника від відпо відальності за порушення тер мінів сплати узгодженого под аткового зобов' язання.
Посилання позивача на те, що ДПІ в Артемівському рай оні у м. Луганську не мала прав а змінювати призначення плат ежу, яке зазначене в платіжни х дорученнях або квитанціях не приймаються судом до уваг и, оскільки зазначене не є пре дметом розгляду у даній спра ві.
Проаналізувавши вищен аведені норми права та дослі дивши матеріали справи, суд в важає, що податкові повідомл ення-рішення №0006731510/0, №0006751510/0, №0006741510/0 в ід 15 листопада 2010 року прийняті відповідачем у відповідност і з вимогами діючого законод авства. Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги н е підлягають задоволенню.
Судові витрати по спра ві покладаються на позивача.
На підставі частини 3 с татті 160 Кодексу адміністрати вного судочинства України у судовому засіданні 21 січня 2011 р оку проголошено вступну та р езолютивну частини постанов и. Складення постанови у повн ому обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 4 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідом лено після проголошення всту пної та резолютивної частин постанови у судовому засідан ні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовн их вимог Товариства з обмеже ною відповідальністю «Експе рт-Лугань» до Державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі у м. Луганську про скасування податкових повід омлень-рішень №0006731510/0, №0006751510/0, №0006741510 /0 від 15 листопада 2010 року, відмов ити.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду. Апеляційна скарг а подається до адміністратив ного суду апеляційної інстан ції через суд першої інстанц ії, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о суду апеляційної інстанції .
Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Повний текст постано ви складено та підписано 26 січ ня 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2011 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні