Справа № 2270/558/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2011 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Михайлова О.О.
при секретарі Мельничук В.В.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Тра нс-Зафт" до Державної пода ткової інспекції у м. Хмельни цькому , Головного управлінн я Державного казначейства Ук раїни у Хмельницькій області про стягнення бюджетного відшкодування з податку на д одану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Транс-За фт» (далі - ТОВ «Транс-Зафт») звернулося до Хмельницького окружного адміністративног о суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хме льницькому, Головного управл іння Державного казначейств а України у Хмельницькій обл асті з позовом про відшкодув ання бюджетної заборгованос ті по податку на додану варті сть, з урахуванням уточнення позовних вимог, у сумі 144967 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд їх за довольнити.
Представники відповідачів позов не визнали та в його зад оволенні просили відмовити.
Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позовні ви моги підлягають частковому з адоволенню з наступних підст ав.
Відповідно до податкових д екларацій з податку на додан у вартість за квітень-серпен ь 2010 року та розрахунків сум бю джетного відшкодування ТОВ « Транс-Зафт» сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню, с кладає 183698 грн. Позивачем були подані заяви про повернення суми бюджетного відшкодуван ня.
На підставі підпункту 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», який діяв на момент виникнення пр авовідносин, Державна податк ова інспекція у м. Хмельницьк ому провела документальні не виїзні та документальні виїз ні перевірки ТОВ «Транс-Зафт ». На підставі зазначених пер евірок Державною податковою інспекцією у м. Хмельницьком у було частково підтверджено відшкодування з бюджету, а та кож винесене податкове повід омлення-рішення форми «В2» №000 0202304/0/5959 від 31 серпня 2010 року.
Крім того, податковим орган ом зроблено висновок про нем ожливість підтвердження бюд жетного відшкодування ПДВ че рез відсутність відомостей з а результатами обов' язкови х перевірок з питань правови х відносин по ланцюгу постач ання до виробника (імпортера ) всього в сумі 144967 грн., в тому чи слі за квітень 26997 грн., за траве нь 21700 грн., за червень 24133 грн., за л ипень 24657 грн., за серпень 47480 грн.
Відповідно до підпункту 7.7.1 п . 7.7 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» (в ре дакції, яка діяла на час виник нення спірних правовідносин ) сума податку, що підлягає спл аті (перерахуванню) до бюджет у або бюджетному відшкодуван ню, визначається як різниця м іж сумою податкового зобов' язання звітного податкового періоду та сумою податковог о кредиту такого звітного по даткового періоду.
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .
При від' ємному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшен ня суми податкового боргу з ц ього податку, що виник за попе редні податкові періоди (у то му числі розстроченого або в ідстроченого відповідно до з акону), а при його відсутності - зараховується до складу под аткового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значен ня, то:
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередньому пода тковому періоді постачальни кам таких товарів (послуг);
б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту (підпу нкт 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 вищезазначеного Закону).
Державною податковою інсп екцією у м. Хмельницькому від повідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адм іністративного судочинства України не було доведено пор ушення позивачем вищезазнач еного порядку визначення сум и податку на додану вартість , що підлягає бюджетному відш кодуванню.
Посилання Державної подат кової інспекції у м. Хмельниц ькому на непідтвердження спл ати суми податку на додану ва ртість по ланцюгу до виробни ка, що позбавляє позивача пра ва на бюджетне відшкодування , не можуть братись до уваги, о скільки при придбанні товару покупець зобов' язаний лише сплатити відповідну суму по датку на додану вартість про давцю в ціні товару, який зобо в' язаний внести цю суму под атку на додану вартість до бю джету і у випадку невиконанн я свого обов' язку понести з а це відповідальність. Покуп ець не несе відповідальності за несплату податку до бюдже ту продавцем (платником пода тку), на якого і покладено зако нодавчий обов' язок, що безп осередньо витікає з визначен ня терміну «платник податку» , наведеному в п. 1.3 ст. 1 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість».
Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається в податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п' ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників.
До декларації додаються ро зрахунок суми бюджетного від шкодування, копії погашених податкових векселів (податко вих розписок), у разі їх наявно сті, та оригіналів п' ятих ос новних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов' я заний у п' ятиденний термін після закінчення перевірки н адати органу державного казн ачейства висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету.
На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому су му бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на пото чний банківський рахунок пла тника податку в обслуговуючо му банку протягом п' яти опе раційних днів після отриманн я висновку податкового орган у.
Враховуючи те, що Державною податковою інспекцією у м. Хм ельницькому за наслідками пе ревірки позивача та в ході ро згляду справи не було доведе но неправомірність заявленн я позивачем до бюджетного ві дшкодування суми податку на додану вартість в розмірі 144967 г рн., суд приходить до висновку про необхідність задоволенн я позовних вимог про стягнен ня бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень-серпень 2010 року в су мі 144967 грн.
Щодо вимоги позивача про на дання висновку про необхідні сть відшкодування із державн ого бюджету України податку на додану вартість на розрах унковий рахунок позивача в б анку, то суд вважає їх необґру нтованими, оскільки обраний спосіб захисту порушеного пр ава не відповідає його зміст у. У разі невідшкодування бюд жетної заборгованості з ПДВ право платника порушується в наслідок неодержання коштів з бюджету, тому способом захи сту цього права має бути вимо га про стягнення зазначених коштів (відшкодування заборг ованості).
Керуючись ст.ст. 7 - 12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Товариства з об меженою відповідальністю "Тр анс-Зафт" до Державної податк ової інспекції у м. Хмельниць кому, Головного управління Д ержавного казначейства Укра їни у Хмельницькій області з адовольнити частково.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Транс-Зафт" (код 22774009) від шкодування бюджетної заборг ованості по податку на додан у вартість, яке за результата ми поданих податкових деклар ацій з ПДВ за квітень-серпень 2010 року підлягає відшкодуван ню, у сумі 144967 (сто сорок чотири т исячі дев'ятсот шістдесят сі м) грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Транс-Зафт" (код 22774009) суд ові витрати у сумі 807 (вісімсот сім) грн. 10 коп.
В задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.
Постанова може бути оск аржена до Вінницького апеляц ійного адміністративного су ду через Хмельницький окружн ий адміністративний суд прот ягом десяти днів з дня її отри мання.
Повний текст постанови в иготовлено 16 березня 2011 року
Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2011 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні