Постанова
від 15.02.2011 по справі 2-а-149
РУЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

          

                                                                                                                                       

                                                                                                            Справа № 2-А- 149/2011 р.                                                                                                                           

                                                                

                                                            УКРАЇНА

                                     

             РУЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                           ПОСТАНОВА

                                                    ІМЕНЕМ    УКРАЇНИ

         15 лютого 2011 року                                                                                 смт Ружин

         Ружинський районний суд Житомирської області у складі :

               головуючого  -   судді  Нейла В.М.

    з участю секретаря   -              Козлової Д.В.

розглянувши в порядку скороченого провадження  в смт Ружині справу за позовом

ОСОБА_1  до  управління Пенсійного Фонду України в Ружинському районі Житомирської області про визнання дій неправомірними, зобов’язання провести перераху-нок та виплату недоплаченої надбавки до пенсії, як дитині війни починаючи з 01.01.2006 ро-

ку                                           

                                                            ВСТАНОВИВ:

         25 січня 2011 року ОСОБА_1 звернулася до суду з вказаним позовом, в якому за-значила, що їй, як дитині війни, відповідно до Закону України “Про соціальний захист дітей війни” повинна виплачуватись надбавка до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, однак вказана надбавка в 2006-2010 р.р. їй виплачувалась в неповному розмірі.      

         Вважає вказані дії відповідача неправомірними і тому просить  зобов’язати відповідача - управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі  зробити нарахування та ви-плату недоплаченої їй надбавки до пенсії за періоди з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р., з 09.07. 2007 р. по 31.12.2007р., з 22.05. 2008 р. по 31.08. 2008 р., з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. та з 01.01.2010 р., виходячи з положень зазначеного Закону, з подальшим щомісячним нараху-ванням та виплатою надбавки до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком; визнати протиправною бездіяльність відповідача по невиконанню у зазначені періоди вимог ст.6 За-кону України “Про соціальний захист дітей війни”, визнати її право на отримання невипла-ченого у зазначений період підвищення до пенсії, встановленого ст.6 вказаного Закону.   

         Відповідач проти задоволення позову заперечує.   

         Розглянувши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задово-ленню з таких підстав.  

         Судом встановлено, що позивачка є дитиною війни, що підтверджується копією пен-сійного посвідчення та не заперечується відповідачем.

         Статтею 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.             

         Проте, дію вказаної норми закону  на 2007-2008 р.р.було обмежено Законами України  „Про Державний бюджет України на 2007 рік” та „Про Державний бюджет України на 2008 рік”, відповідно до яких пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соці-альна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищувались в меншому розмірі  ніж виз-начено Законом  України „Про соціальний захист дітей війни”.                                                                           

         Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року по справі №1-29/2007 р.    були визнані неконституційними положення п.12 ст.71 та ст.111 Закону України „Про дер-жавний бюджет України на 2007 рік”, а, отже, з цього часу відновлено дію ст.6 Закону  Укра-їни „Про соціальний захист дітей війни” в повному обсязі.

         Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року по справі № 1-28/2008 р. були визнанні неконституційними положення п.41 р.ІІ Закону України „Про Державний бю-джет України на 2008 рік”,  а, отже, з цього часу відновлено дію ст. 6 Закону  України „Про соціальний захист дітей війни” в повному обсязі.   

         Визнані неконституційними положення Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” та „Про Державний бюджет України на 2008 рік” втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом рішень.

         Рішення Конституційного суду має преюдиціальне значення для судів загальної юрис-дикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії по-ложень статей законів, що визнані неконституційними.   

         Судом встановлено, що всупереч вищевказаним рішенням Конституційного Суду України управлінням Пенсійного Фонду України  в Ружинському районі Житомирської області вказана надбавка позивачці в 2006-2007 роках не виплачувалась, а в 2008 році  виплачувалась в неповному розмірі, її заява  з цього питання управлінням Пенсійного Фонду України в Ружинському районі Житомирської області залишена без задоволення.

         Враховуючи викладене, позовні вимоги щодо виплати позивачці надбавки до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни за період з 09 липня по 31 грудня 2007 року включно та з 22 травня по 31 грудня 2008 року включно  є обгрунтованими. Також є обгрунтованими її вимоги щодо виплати надбавки в розмірі, передбаченому ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” за 2009 рік, за 2010 рік та за 2011 рік  (до часу подачі позову до суду).

         Тому суд  вважає за необхідне зобов’язати  управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області провести позивачці перерахунок  та виплату пенсії  за вищевказані періоди відповідно до ст. 6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”.   

         Оскільки законні права позивачки в 2007-2011 р.р. були обмежені шляхом прийняття окремих нормативно-правових актів, які в послідуючому визнавались неконституційними, неодноразово змінювалась підвідомчість справ, пов’язаних із соціальними виплатами,  пози-вачка є особою похилого віку( народилася в 1939 році), проживає в сільській місцевості і є юридично необізнананою, а також враховуючи відсутність будь-яких доказів того, що пози-вачка дізналася  або повинна був дізнатись про порушення свого права  більш ніж за шість                                                                                                                                         місяців до дня звернення з позовом до суду, суд  вважає  що нею  не було пропущено строк звернення до суду за захистом свого порушеного права.   

         Суд вважає безпідставними посилання відповідача на те, що положення Закону Укра-їни „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” щодо мінімального розміру пенсії по віку не застосовується для визначення розмірів підвищення до пенсії, передбачено-го ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”, оскільки відповідно до ст.17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” основні державні соціальні гарантії встановлюються законами з метою забезпечення конституційно-го права громадян на достатній життєвий рівень. До числа основних державних соціальних гарантій включається мінімальний розмір пенсії за віком.

         При цьому, статею 19 вказаного Закону передбачено, що виключно законами України визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Оскільки будь-якими іншими законами, крім Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії не встановлений, тому немає правових підстав для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановлена вказаним Законом для розрахунку підвищення пенсії пози-вачки як дитині війни.                                                                                                                                                       

         Суд також вважає безпідставним посилання відповідача на те, що у виплаті позивачці  надбавки до пенсії як дитині війни за 2009-2011 р.р. повинно бути відмовлено, так як ст.71 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право встановлювати розміри вказаних виплат  в абсолютних сумах у межах асигну-вань. Однак вказане відноситься до розмірів соціальних виплат, які відповідно до законодав-ства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати , а не залежно від роз-міру  мінімальної пенсії за віком, як це передбачено ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” стосовно надбавки до пенсії дитині війни.   

         В той же час суд вважає необгрунтованою вимогу позивача стосовно зобов’язання управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області в по-дальшому проводити нарахування та виплату надбавки до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, оскільки відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів  фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орга-нів місцевого самоврядування, їхніх посадових і  службових осіб, інших суб’єктів при здійс-ненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на вико-нання делегованих повноважень. Тобто захист прав, свобод та інтересів осіб передбачає встановлення судом факту їх порушення і  прийняття рішення щодо захисту інтересів осіб на майбутнє не передбачено чинним законодавством.   

         Положення відповідних статей Закону України „Про Державний бюджет України на 2006 рік” на предмет їх відповідності Конституції України Конституційним Судом України не пе-реглядалось, а тому правових підстав для задоволення позову в частині стягнення надбавки до пенсії за 2006 р. немає.

         Керуючись Законом України „Про соціальний захист дітей війни”,  Рішенням Консти-туційного Суду України від 09.07.2007 року по справі №1-29/2007, Рішенням Конституцій-ного Суду України від 22.05.2008 року по справі № 1-28/2008р. , ст. ст. 158–163, 167, 254 КАС України,  суд, -           

                                                           ПОСТАНОВИВ:   

         Позовні вимоги задовольнити частково.

         Визнати неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області щодо виплати ОСОБА_1  з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р.;  з  22.05.08 р. по 31.12.08 р.;  з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р.;з 01.01.2010 р. по 31.12.2010 р. та з 01.01.2011 р. по 25.01.2011 р. надбавки до пенсії як дитині війни у розмірі меншому, ніж це визначено Законом України „Про соціальний захист дітей війни”.

         Зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомир-ської області провести перерахунок та виплату підвищення пенсії ОСОБА_1  

в періоди з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р.;  з 22.05.08 р. по 31.12.08 р.; з 01.01.2009 р. по 01.12.2009 р., з 01.01.2010 р. по 31.12.2010 р. та з 01.01.2011 р. по 25.01.2011 р., виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленої на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, передбаченого ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, ст.58 Закону України “Про Держав-ний бюджет України на 2008 рік”, ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” ст.52 Закону України  “Про Державний бюджет України  на 2010 рік”.  

         Витрати по оплаті судового збору відносяться на рахунок держави.

          В решті позовних вимог відмовити.

         Постанова  набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги.   

         Апеляційна скарга подається через Ружинський районний суд до апеляційного адмі-ністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а особою, яка не брала  участь у справі, протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.   

                    Суддя                                                             В.М.Нейло

     

СудРужинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено05.04.2011
Номер документу14463484
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-149

Постанова від 03.12.2010

Адміністративне

Коломацький районний суд Харківської області

Лосєв Д. К.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л. В.

Постанова від 06.04.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Гаврищук Л. П.

Постанова від 06.04.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Гаврищук Л. П.

Постанова від 22.03.2011

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л. В.

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Ружинський районний суд Житомирської області

Нейло В. М.

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Шевера В. Д.

Ухвала від 26.01.2011

Адміністративне

Ружинський районний суд Житомирської області

Нейло В. М.

Ухвала від 26.01.2011

Адміністративне

Ружинський районний суд Житомирської області

Нейло В. М.

Постанова від 10.02.2011

Адміністративне

Єланецький районний суд Миколаївської області

Раєвич Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні