8/40-06
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" лютого 2008 р. Справа № 8/40-06
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді
суддів:
при секретарі ,
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: Катрич П.С. (довіреність №35 від 03.02.2006р.),
розглянувши апеляційні скарги Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій
області, м.Вінниця
та Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім", м. Калинівка Вінницької області
на постанову господарського суду Вінницької області
від "18" квітня 2006 р. у справі № 8/40-06
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області, м. Вінниця
до Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім", м. Калинівка Вінницької області
про стягнення 431619,00грн.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Вінницької області від 18.04.06р. у справі № 8/40-06 позов Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області до Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім" про стягнення 431619грн., задоволено частково. Стягнуто з відповідача до Державного бюджету України - 123201грн. штрафних санкцій. В позові про стягнення - 307876 грн. штрафних санкцій відмовлено за пропуском позовної давності. В позові про стягнення 542 грн. штрафних санкцій відмовлено, як заявлених до стягнення безпідставно.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області та відкрите акціонерне товариство "Калинівський Агрохім", звернулись до суду з апеляційними скаргами, в яких просять оскаржувану постанову скасувати та прийняти новий судовий акт, яким відповідно до апеляційної скарги просять позовні вимоги задовольнити та відмовити в задоволенні позову.
Зокрема, Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області апеляційну скаргу обгрунтовує тим, що судом першої інстанції неповністю встановлені обставини, що мають значення для справи, а при винесенні оскаржуваної постанови допущено порушення норм матеріального права.
Держінспекція цін вказала, що як територіальний орган державного управління наділена повноваженнями по застосуванню штрафних санкцій за порушення в сфері цін і ціноутворення.
Зокрема скаржник вказав, що оскільки актом перевірки ВАТ "Калинівський Агрохім" від 12.10.05р. встановлено порушення за період від 27.10.04р. по 02.03.05р. то рішення від 18.10.05р. №ІЦ-02-12/60ш винесене в межах строку застосування адміністративно - господарських санкцій, передбачених ГК України.
Також позивач вказав, що в межах визначеної компетенції та в межах строку застосування адміністративно - господарських санкцій застосувала до ВАТ "Калинівський агрохім" штрафні санкції за порушення спеціальних норм законодавства з питань ціноутворення.
Представник позивача в засідання суду не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду апеляційних скарг повідомлений належним чином.
17.05.06 року ВАТ "Калинівський агрохім" звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти новий судовий акт, яким в позові відмовити.
Зокрема відповідач вказав, що не погоджується з рішенням від 18.10.05р. №ІЦ-02-12/60ш, оскільки воно є незаконним та необгрунтованим і прийнято позивачем безпідставно.
Також скаржник вказав, що до товариства районною виконавчою владою не доведено обсягів вирощювання цукрових буряків для виробництва цукру в межах квоти "А", а оскільки ВАТ "Калинівський агрохім" реалізовувало власний цукор отриманий від цукрозаводів за давальницькою схемою, то така реалізація не відноситься до оптової та роздрібної торгівлі цукром, а отже на них не розповсюджуються санкції передбачені Законом України " Про державне регулювання виробництва і реалізацію цукру".
Представник відповідача в судовому засіданні доводи викладені в апеляційній скарзі підтримав, просить оскаржувану постанову від 18.04.06 року у справі №8/40-06 в частині стягнення з відповідача 123201грн. штрафних санкцій скасувати та прийняти новий судовий акт, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу ВАТ "Калинівський агрохім" заперечив проти доводів викладених в скарзі та вказав, що вважає постанову від 18.04.06 року у справі №8/40-06 в частині стягнення з відповідача 123201грн. штрафних санкцій законною та обгрунтованою.
Заслухавши пояснення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області з 6 вересня по 12 вересня 2005 року, в межах наданих повноважень, здійснила перевірку дотримання позивачем дисципліни цін, щодо встановлених постановами Кабінету Міністрів України (від 02.06.00р. №868 та від 04.02.04р. №117) мінімальних цін на цукрові буряки та цукор, згідно вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру".
За результатами перевірки складений акт від 12.09.2005р.
Постановою КМУ від 04.02.2004р. №117 "Деякі питання державного регулювання виробництва і реалізації цукру" затверджена мінімальна ціна на цукрові буряки - 165 грн. за 1 тону (з урахуванням податку на додану вартість), які поставлялися починаючи з 1 вересня 2004р. до 1 вересня 2005р. для виробництва цукру в межах квоти "А", та на цукор, що реалізовувався на внутрішньому ринку України в межах квоти "А", в зазначений період - 2370 грн. за 1 тону (з урахуванням податку на додану вартість).
Проведеною перевіркою ВАТ "Калинівський Агрохім" встановлено, що предметом діяльності товариства є виробництво сільськогосподарської продукції, переробка продукції тваринництва та рослинництва та їх реалізація.
ВАТ "Калинівський Агрохім" в 2004р. займалось вирощуванням цукрових буряків на підпорядкованих та орендованих сільськогосподарських угідях та їх переробкою на цукор на ВАТ "Бродецький цукровий завод" та ТОВ агрофірма "Вікторія" на основі договорів.
Реалізація цукру урожаю 2004р. здійснювалась товариством протягом 2004 - 2005 рр. суб'єктам господарювання по цінам від 2,37 грн. (з ПДВ) за 1 кг. (що відповідає затвердженій постановою КМУ мінімальній ціні) до 2,16 грн. (з ПДВ) за 1 кг. (що є нижчою від затвердженої КМУ мінімальної ціни)
Так, відповідно довідки про реалізацію цукру виробництва 2004р., накладних на відпуск товару за готівку, податкових накладних, прибуткових касових ордерів, за період з вересня 2004р. - по січень 2005р. та з лютого - по березень 2005р. позивачем реалізовано цукру в кількості 96,459 тонн на загальну суму 215809,90 грн. по цінам від 2,16 грн. за 1 кг (з ПДВ) до 2,36 грн. за 1 кг. (з ПДВ), що нижчі від затвердженої КМУ - мінімальної ціни - 2,37 грн. за 1 кг. (з врахуванням ПДВ).
Рішенням відповідача від 18.10.2005 р. за порушення вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва" та реалізації цукру від 17.06.1999 р., постанов Кабінету Міністрів України від 02.06.2000 р. №868, від 04.02.2004 р. №117 "Про деякі питання державного регулювання виробництва і реалізації цукру" до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 431619 грн.
Перевіривши дану судом першої інстанції юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про часткове задоволення апеляційної скарги Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області та відмову в задоволенні апеляційної скарги ВАТ "Калинівський агрохім", виходячи з наступного.
Постановою господарського суду Вінницької області від 27.10.06 року у справі 9/303-06 позов Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім" до Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області від 18.10.2005 р. № Щ - 02 - 12/ 60ш.
Постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 19.06.07 року у справі № 9/303-06 апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області позов частково задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області від 18.10.2005 року №ІЦ-02-12/60ш в частині застосування до Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім" штрафних санкцій на суму 198759 грн. В решті позову відмовлено. (т. 2, а.с. 66-68).
Постанова суду апеляційної інстанції від 19.06.07 р. набрала законної сили.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Предметом спору у даній справ є стягнення 431619 грн. штрафних санкцій за рішенням від 18.10.05 року №ІЦ-02-12/60ш, яке вищевказаною постановою апеляційної інстанції було скасовано в частині застосування до ВАТ "Калинівський агрохім" штрафних санкцій на суму 198759грн.
Враховуючи вищенаведене, сума штрафних санкцій застосованих позивачем до відповідача має становити 232860грн. ( 431619 грн. - 198759грн. = 232860грн.)
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про часткове задоволення апеляційної скарги Державної інспекції з контролю за цінами в частині стягнення - 232860грн. штрафних санкцій та про відмову в задоволенні апеляційної скарги ВАТ "Калинівський агрохім".
З огляду на викладене, апеляційна інстанція вважає, що постанова господарського суду Вінницької області від 18.04.06 року у справі №8/40-06 є необгрунтованою та підлягає зміні.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254, п.п. 6 і 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області задовольнити частково. В задоволенні апеляційної скарги Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім" відмовити.
Постанову господарського суду Вінницької області від 18 квітня 2006 року змінити та викласти в такій редакції:
"Позов задовольнити частково.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Калинівський Агрохім" (22400, м. Калинівка, Вінницької області, вул. Чкалова, 1а, код 05487478, р/р 2600612945 в АППБ "Аваль", м. Вінниця, МФО 302247) в доход Державного бюджету України (код 21727752, р/р №31113106500222 в УДК у Вінницькій області, МФО 802015) - штрафні санкції в сумі 232860,00 грн.
Доручити видачу виконавчого листа господарському суду Вінницької області."
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя
судді:
Віддрук. 4 прим.
1- до справи
2,3- сторонам
4- в наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2008 |
Оприлюднено | 20.03.2008 |
Номер документу | 1447048 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Іоннікова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні