ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 березня 2011 року 15:07 № 2а-640/11/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Власенков ої О.О., при секретарі судового засідання Бескоровайній Н.В . розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Печерському районі м .Києва
(далі - позивач)
до відповідача Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Торговий дім "ІА"
про третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору
на стороні позивача Пе черська районна в місті Киє ві державна
адміністрація
припинення юридичної особ и
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м.Києва з позовною заяв ою до відповідача, в якій прос ить припинити державну реєст рацію юридичної особи ТОВ "То рговий дім "ІА".
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав мотивуючи тим, що відповідач фактично не зн аходиться за вказаним у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців місцезнаходження м, що унеможливлює здійсненн я контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів де ржавної податкової служби.
У судове засідання відпо відач не прибув, за адресою за значеною у Витязі з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців не знаходиться. Направ лена поштова кореспонденція повернулася до суду з помітк ою "за зазначеною адресою не з ареєстровано".
Ураховуючи положення ча стини 11 статті 35 КАС України, су д дійшов висновку, що відпові дач про дату час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином.
Відповідно до статті 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній док азів.
Третя особа представника в судове засідання не направи ла, хоча про дату, час і місце с удового розгляду справи пові домлена належним чином.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 30 березня 2011 року проголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Торговий дім "ІА" з ареєстроване як суб`єкт підп риємницької діяльності Пе черською районною у місті К иєві державною адміністраці єю 14 жовтня 2008 року та знаходит ься на обліку у ДПІ у Печерськ ому районі м.Києва.
Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, станом на 16 б ерезня 2011 року щодо ТОВ "Торгов ий дім "ІА" у реєстрі міститься запис, що статус відомостей п ро юридичну особу - не підтв ерджено.
Відповідно до змісту част ини 1 статті 33 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних та фізичних осіб-підпри ємців" юридична особа припин яється за судовим рішенням, п ідставою для прийняття якого згідно з частиною 2 статті 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних та фізичн их осіб-підприємців", зокрема , є наявність в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юрид ичної особи за вказаним її мі сцезнаходженням.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають , зокрема, право звертатися у п ередбачених законом випадка х до судових органів із заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б'єкта підприємницької діяль ності.
Статтею 2 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є: здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов 'язкових платежів), а також неп одаткових доходів, установле них законодавством (далі - под атки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропо зицій щодо вдосконалення под аткового законодавства; прий няття у випадках, передбачен их законом, нормативно-право вих актів і методичних реком ендацій з питань оподаткуван ня; формування та ведення Дер жавного реєстру фізичних осі б - платників податків та інши х обов'язкових платежів та Єд иного банку даних про платни ків податків - юридичних осіб ; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобіга ння злочинам та іншим правоп орушенням, віднесеним законо м до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припин ення, розслідування та прова дження у справах про адмініс тративні правопорушення; зді йснення контролю за додержан ням податкового законодавст ва, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ); внесення у встановленому по рядку пропозицій щодо вдоско налення податкового законод авства; прийняття у випадках , передбачених законом, норма тивно-правових актів і метод ичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників под атків та інших обов'язкових п латежів та Єдиного банку дан их про платників податків - юр идичних осіб; роз'яснення зак онодавства з питань оподатку вання серед платників податк ів; запобігання злочинам та і ншим правопорушенням, віднес еним законом до компетенції податкової міліції, їх розкр иття, припинення, розслідува ння та провадження у справах про адміністративні правопо рушення.
З системного аналізу вказа них норм Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" видно, що до компетенц ії органів державної податко вої служби віднесено контрол ь за додержанням податкового законодавства.
Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний наг ляд за дотриманням законодав ства у сфері державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців здій снює спеціально уповноважен ий орган з питань державної р еєстрації, яким відповідно д о Наказу Державного комітету України з питань регуляторн ої політики та підприємництв а від 08 червня 2005 року № 50 на сьог одні є Державний комітет Укр аїни з питань регуляторної п олітики та підприємництва.
Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.
Таким чином, оскільки до ком петенції органів державної п одаткової служби не віднесен о контроль за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в тому числі контроль за дост овірністю даних, які містять ся в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою скасуван ня державної реєстрації юрид ичної особи на підставі її ві дсутності за вказаним у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців місцезнаходження м виходить за межі повноваже нь органів державної податко вої служби, що є підставою для відмови у задоволенні позов у.
Поряд з цим судом не запереч ується право органів державн ої податкової служби на звер нення до суду з позовом про ск асування державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців у зв' язк у з неподанням податкової зв ітності.
Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги ДПІ у Печерському райо ні м. Києва задоволенню не під лягають.
Керуючись статтями 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строк и, встановлені статтями 185-187 КА С України.
Суддя О.О. Власенкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2011 |
Оприлюднено | 05.04.2011 |
Номер документу | 14565505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Власенкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні