Постанова
від 14.03.2011 по справі 2-а-1649/2011
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 2 а –1649/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

14 березня 2011 року Бабушкінський районний суд міста Дніпропетровська у складі:

Головуючого судді                               –                    Бібіка М.М.,

при секретарі                                         –                    Лобовій Ю.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»до Дніпропетровської міської ради, третя особа: Головне управління Держкомзему у Дніпропетровській області; про визнання нечинним та скасування рішення суб’єкта владних повноважень,

ВСТАНОВИВ:

24 грудня 2010 року ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»звернулося до суду з позовом до Дніпропетровської міської ради про визнання нечинним та скасування рішення суб’єкта владних повноважень. Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 07 лютого 2007 року за № 105/10 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок по вул. Маршала Маліновського у м. Дніпропетровську, та передані йому в оренду строком на десять років для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва). На підставі вказаного рішення між ним та Дніпропетровської міською радою були укладені договори оренди земельних ділянок. Рішенням Дніпропетровської міської ради № 11/2 від 24 листопада 2010 року було скасовано рішення Дніпропетровської міської ради № 105/10 від 07 лютого 2007 року. Позивач вважає, що рішення Дніпропетровської міської ради № 11/2 від 24 листопада 2010 року не відповідає вимогам законодавства та порушує його права, у зв’язку з чим звернувся до суду з позовом про скасування рішення (а.с. а.с. 3 –7).

Ухвалою суду від 10 січня 2011 року, за клопотанням представника відповідача, до участі у справі, в якості третьої особи, було залучено Головне управління Держкомзему у Дніпропетровській області (а.с. а.с. 91, 92 –93).

Представник позивача у судовому засіданні підтримала позовні вимоги у повному обсязі, представник відповідача заперечувала проти задоволення позову, а представник третьої особи послався на розсуд суду.        

Суд, вислухавши учасників адміністративного процесу, вивчивши матеріали справи, доходить наступного висновку за таких підстав.

Судом було встановлено, що ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»зареєстроване у Виконавчому комітеті Дніпропетровської міської ради та діє відповідно до статуту затвердженого протоколом загальних зборів учасників (а.с. а.с. 68 –80, 81).

Рішенням сесії V скликання Дніпропетровської міської ради № 105/10 від 07 лютого 2007 року «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча шкода олімпійського резерву», код ЄДРПОУ 32816220, земельних ділянок по вул. Маршала Малиновського (Амур –Нижньодніпровський район) в оренду для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва)»було затверджено, у тому числі, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 2,9351 га (кадастровий номер 1210100000:01:006:0013), площею 1,3459 га (кадастровий номер 1210100000:006:0014), площею 0,0395 га (кадастровий номер 1210100000:006:0012), площею 0,1010 га (кадастровий номер 1210100000:006:0015), площею 0,0173 га (кадастровий номер 1210100000:006:0016), складений Міським комунальним підприємством «Земград», та передано їх Товариству з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»в оренду строком на десять років для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва) по вул. Маршала Малиновського за рахунок земель, не переданих у власність або користування, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.12.7 (фізична культура та спорт), та визначено річну орендну плату за користування цими земельними ділянками у розмірі 0,03 відсотка їх нормативної грошової оцінки (а.с. а.с. 9 –10).

На підставі рішення сесії V скликання Дніпропетровської міської ради № 105/10 від 07 лютого 2007 року, 26 квітня 2007 року між Дніпропетровською міською радою, орендодавцем, та ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву», орендатором, було укладено та нотаріально посвідчено договори оренди землі, за якими орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове, десять років, платне користування земельні ділянки, які розташовані за адресою: по вул. Маршала Малиновського (Амур –Нижньодніпровський район); і зареєстровані в Державному реєстрі земель за кадастровими номерами: 1210100000:01:006:0013, площею 2,9351 га; 1210100000:006:0014, площею 1,3459 га; 1210100000:006:0012, площею 0,0395 га; 1210100000:006:0015, площею 0,1010 га; 1210100000:006:0016, площею 0,0173 га (а.с. а.с. 11 –15, 22 –26, 34 –38, 45 –49, 57 –61).

26 квітня 2007 року Дніпропетровська міська рада, згідно з актами приймання –передачі, передала, а ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»прийняла в оренду земельні ділянки з кадастровими номерами 1210100000:01:006:0013, 1210100000:006:0014, 1210100000:006:0012, 1210100000:006:0015, 1210100000:006:0016 (а.с. а.с. 16, 27, 39, 50, 62).

Головним управлінням Держкомзему у Дніпропетровської області проводилася перевірка дотримання вимог земельного законодавства ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву», за результатами якої було встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради № 105/10 від 07 лютого 2007 року було визначено річну орендну плату ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»за користування земельними ділянками у розмірі 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, що не відповідає вимогам ст. 7 Закону України «Про плату за землю», оскільки податок за земельні ділянки на територіях та об’єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення справляється у п’ятикратному розмірі відповідного земельного податку, у зв’язку з чим на ім’я Голови Дніпропетровської міської ради 02 липня 2010 року за № 6 було направлено клопотання про приведення у відповідність з чинним законодавством рішення Дніпропетровської міської ради № 105/10 від 07 лютого 2007 року (а.с. а.с. 87 –88).

Рішенням сесії VI скликання Дніпропетровської міської ради від 24 листопада 2010 року № 11/2 «Про скасування рішення міської ради від 07 лютого 2007 року № 105/10 «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву», код ЄДРПОУ 32816220, земельних ділянок по вулиці Маршала Малиновського (Амур –Нижньодніпровський район) в оренду для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва)», на підставі листа Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області від 05 липня 2007 року за вхідним номером № 7/601 (клопотання Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області від 02 липня 2010 року № 6), було скасовано рішення міської ради від 07 лютого 20007 року № 105/10 «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча шкода олімпійського резерву», код ЄДРПОУ 32816220, земельних ділянок по вул. Маршала Малиновського (Амур –Нижньодніпровський район) в оренду для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва)»(а.с. а.с. 8, 119).

Вказаний вище публічно –правовий спір регулюється Конституцією України, Земельним кодексом України, а також Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конституції України, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.   

Згідно із ч. ч. 1, 3 ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади –жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста –самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, та здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі комітети.

Відповідно до ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи Законів України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Згідно із ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. При цьому частиною 10 цієї статті визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними у судовому порядку.

В силу ч. 1 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.  

Відповідно до ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Згідно з п. «а»ст. 12 ЗК України, до повноваження міських рад, у тому числі, належить розпорядження землями територіальних громад.

Частиною 1 статті 93 ЗК України встановлено, що право оренди земельної ділянки –це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.  

Рішенням Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7 –рп/2009 визначено, у тому числі, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов’язані з реалізацією певних суб’єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб’єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, з урахуванням встановлених у судовому засіданні обставин та приведених норм закону, суд доходить висновку, що позов необхідно задовольнити, а саме визнати нечинним та скасувати рішення Дніпропетровської міської ради № 11/2 від 24 листопада 2010 року, оскільки скасувавши своє попереднє рішення № 105/10 від 02 липня 2007 року, Дніпропетровська міська рада вийшла за межі своїх повноважень та порушила суб’єктивні права і інтереси ТзОВ «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву».

При цьому суд не може прийняти до уваги заперечення представником відповідача позовних вимог, оскільки жодних належних доказів на підтвердження своєї позиції щодо правомірності оскаржуваного рішення Дніпропетровська міська рада до суду не надала.

Керуючись ст. ст. 3, 19, 140, 144 Конституції України, ст. ст. 25, 59, 71, 73, 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 12, 93 Земельного Кодексу України, рішенням Конституційного Суду України № 7 –рп/2009 від 16 квітня 2009 року, ст. ст. 7 –12, 14, 15, 17, 19, 69 –71, 86, 87, 94, 98, 128, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву»до Дніпропетровської міської ради, третя особа: Головне управління держкомзему у Дніпропетровській області; про визнання нечинним та скасування рішення суб’єкта владних повноважень –задовольнити.

Рішення Дніпропетровської міської ради № 11/2 від 24 листопада 2010 року Про скасування рішення міської ради від 07 лютого 2007 року № 105/10 «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Дитяча спортивно –оздоровча школа олімпійського резерву», код ЄДРПОУ 32816220, земельних ділянок по вулиці Маршала Малиновського (Амур –Нижньодніпровський район) в оренду для розташування дитячого спортивно –оздоровчого комплексу та організації зони відпочинку (без капітального будівництва)»–визнати нечинним та скасувати.

Постанова може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Бабушкінський районний суд міста Дніпропетровська протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                                         М.М. Бібік

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено11.04.2011
Номер документу14578471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1649/2011

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Андрусів І. М.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 06.12.2012

Адміністративне

Балаклавський районний суд міста Севастополя

Шкірай М. І.

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Деражнянський районний суд Хмельницької області

Коваль Ф. І.

Постанова від 25.02.2011

Адміністративне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Гнип О. І.

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Журибіда Б. М.

Постанова від 25.11.2011

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Журибіда Б. М.

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Судацький міський суд Автономної Республіки Крим

Морозова Л. М.

Ухвала від 11.09.2011

Адміністративне

Судацький міський суд Автономної Республіки Крим

Морозова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні