УХВАЛА
про залишення позовної зая ви без розгляду
18 березня 2011 року Справа № 2а/0370/688/11
Суддя Волинського окруж ного адміністративного суду Костюкевич С.Ф., вивчивши мате ріали позовної заяви Турійсь кого районного центру зайнят ості до ОСОБА_1 про стягне ння коштів, отриманих як допо мога по безробіттю,
ВСТАНОВИВ:
17 березня 2011 року Турійс ький районний центр зайнятос ті звернувся в суд з позовом д о ОСОБА_1 про стягнення 5344,22 грн. коштів, отриманих як допо мога по безробіттю в період з 07.12.2009 року по 12.04.2010 року.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ОСОБА_1 з 07.12.2009 року був зареєстрований в Турійс ькому районному центрі зайня тості як безробітний, у зв' я зку з чим йому в період з 07.12.2009 ро ку по 12.04.2010 року виплачувалась д опомога по безробіттю, яка ск лала 5344,22 грн. В ході проведення перевірки - 12.10.2010 року було вс тановлено, що ОСОБА_1 буду чи зареєстрованим як безробі тний приховав факт про те, що з 31.08.2009 року по 31.05.2010 року перебував в трудових відносинах з відд ілом освіти Турійської район ної державної адміністрації на посаді тренера - виклада ча ДЮСШ. На вимогу центру зайн ятості від 15.10.2010 року відповіда ч в добровільному порядку ко штів не повернув, а тому проси ть стягнути з ОСОБА_1 5344,22 гр н. коштів, отриманих як допомо га по безробіттю.
Адміністративний позов пі длягає залишенню без розгляд у, враховуючи наступне.
Стаття 99 КАС України передб ачає строк звернення до адмі ністративного суду.
Так, частина 2 статті 99 КАС Ук раїни визначає, що для зверне ння до адміністративного суд у за захистом прав, свобод та і нтересів особи встановлюєть ся шестимісячний строк, який , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня, коли особа ді зналася або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів.
З матеріалів адміністрати вного позову вбачається, що п озивачу 07.12.2009 року на підставі й ого заяви було надано статус безробітного з виплатою мат еріальної допомоги відповід но до Законів України «Про за йнятість населення» та «Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття». В періо д з 07.12.2009 року по 12.04.2010 року ОСОБА _1 виплачувалась допомога п о безробіттю. При проведенні 12 жовтня 2010 року спеціалістом Турійського районного центр у зайнятості розслідування с трахового випадку та обґрунт ованості виплати матеріальн ого забезпечення було встано влено, що ОСОБА_1 з 31.08.2009 року по 31.05.2010 року перебував в трудо вих відносинах з відділом ос віти Турійської районної дер жавної адміністрації на поса ді тренера - викладача ДЮСШ .
Відповідно до статті 34 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» контроль за додерж анням законодавства України про зайнятість населення зд ійснюється місцевими держав ними адміністраціями, викона вчими органами відповідних р ад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковим и об'єднаннями.
У пунктах 2, 3 Порядку розслід ування страхових випадків та обґрунтованості виплат мате ріального забезпечення відп овідно до Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття», затверд женого постановою КМ України від 20.03.2006 року №357 «Деякі питання загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня на випадок безробіття» пе редбачено, що розслідування згідно з цим Порядком здійсн юється шляхом проведення пер евірки достовірності даних, які є підставою для надання о собі статусу безробітної та виплати їй матеріального заб езпечення, що зазначені у док ументах, поданих особою до де ржавної служби зайнятості пі д час її реєстрації та протяг ом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перев ірка проводиться центрами за йнятості, на які покладено ви конання функцій робочих орга нів виконавчої дирекції Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння на випадок безробіття, у р азі, коли: подані застрахован ою особою документи дають їй право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»; особа, яка одержує допом огу по безробіттю та не може б ути працевлаштована у зв'язк у з відсутністю на ринку прац і підходящої роботи, виявила бажання отримати залишок на лежної їй допомоги по безроб іттю одноразово для організа ції підприємницької діяльно сті; під час перебування особ и на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних орг анів, підприємств, установ, ор ганізацій чи громадян про об ставини, що впливають на умов и виплати матеріального забе зпечення та надання соціальн их послуг безробітній особі, яка відрізняється від подан их нею відомостей, або така ін формація розміщена в засобах масової інформації.
Відповідно до пункту 4 вищен азваного Порядку, центри зай нятості під час проведення п еревірки взаємодіють з орган ами державної податкової слу жби, Пенсійного фонду Україн и, фондів загальнообов'язков ого державного соціального с трахування, державними реєст раторами, управліннями праці та соціального захисту насе лення, відділами (управління ми) субсидій шляхом обміну ін формацією про отримані особа ми, які перебувають на обліку в службі зайнятості як безро бітні, доходи від провадженн я підприємницької діяльност і, виконання роботи за трудов им договором, у тому числі за с умісництвом та під час робот и за кордоном, виконання робі т (надання послуг) за цивільно -правовими угодами, ведення о собистого селянського госпо дарства тощо.
Перевірка достовірності д аних, які є підставою для нада ння особі статусу безробітно ї та виплати їй матеріальног о забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом з віряння з відомостями органі в Державної податкової адмін істрації, Пенсійного фонду У країни, фондів загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування, державних реєстраторів, управлінь прац і та соціального захисту нас елення, відділів (управлінь) с убсидій; використання даних перевірок цих органів, Держн аглядпраці, контрольно-ревіз ійних органів цільового вико ристання коштів Фонду; прове дення центром зайнятості пер евірки достовірності зазнач ених у довідках про середню з аробітну плату даних безпосе редньо на підприємствах, в ус тановах та організаціях у по рядку, встановленому законод авством (пункт 5 Порядку).
З аналізу вищенаведених но рм законодавства вбачається , на центр зайнятості покладе ні обов' язки перевірки дос товірності даних, які були пі дставою для надання ОСОБА_1 статусу безробітного та ви плати йому матеріального заб езпечення, що зазначені в док ументах, поданих ним до держ авної служби зайнятості, як п ід час його реєстрації, так і протягом всього періоду пе ребування його на обліку як б езробітного. Під час проведе ння таких перевірок Турійськ ий районний центр зайнятості зобов' язаний взаємодіяти з державними органами податко вої служби, Пенсійного фонду України, державними реєстра торами та іншими державними органами в порядку обміну ін формацією.
З наказу Відділу освіти Тур ійської районної державної а дміністрації №169-ОС вбачаєтьс я, що ОСОБА_1 з 31.08.2009 року по 31.05. 2010 року перебував в трудових в ідносинах з відділом освіти Турійської районної державн ої адміністрації на посаді т ренера - викладача ДЮСШ. Від повідно до персональної карт ки №НОМЕР_1 відповідачу ОСОБА_1 з 07.12.2009 року надано ста тус безробітного з виплатою матеріальної допомоги. Отже, статус безробітного з випла тою матеріальної допомоги ОСОБА_1 надано саме під час п еребування його в трудових в ідносинах з відділом освіти.
Проте, в позові, позивач не з азначає підстав в обґрунтува ння того, чому перевірку заяв и про надання статусу безроб ітного і виплати допомоги по забезпеченню ОСОБА_1 не б уло здійснено саме при подан ні їм заяви про надання стату су безробітного - (07.12.2009р.), або на протязі періоду виплати доп омоги по безробіттю - (07.12.2009р. - 12.04.20 10р.), як того вимагає Порядок ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття». К рім того, позивач не зазначає коли він дізнався про поруше ння права центру зайнятості.
Отже, право у Турійського ра йонного центру зайнятості на звернення до суду з позовом п ро стягнення з ОСОБА_1 мат еріальної допомоги виникло з моменту закінчення виплати йому допомоги по безробіттю - 12 квітня 2010 року.
Даний адміністративний по зов до суду поданий 17 березня 2011 року, що підтверджується ві дбитком штемпеля вхідної кор еспонденції Волинського окр ужного адміністративного су ду (вхідний №5262/11).
Зважаючи на вищевикладене , Турійським центром зайнято сті пропущено передбачений з аконодавством шестимісячни й строк звернення до адмініс тративного суду, який слід об числювати з 12 квітня 2010 року.
У частині 1 статті 100 КАС Укра їни визначено, що адміністра тивний позов, поданий після з акінчення строків, установле них законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою о соби, яка його подала, не знайд е підстав для поновлення стр оку.
Позивачем пропущено проце суальний строк звернення до адміністративного суду і зая ви (клопотання) про поновленн я такого строку як пропущено го з поважних причин подано (з аявлено) не було. При цьому, по зивачем про будь-які обстави ни під ставності складання а кту перевірки саме 12.10.2010 року і неможливості виявлення пере бування відповідача в трудов их відносинах в іншій органі зації під час надання статус у безробітного і виплати доп омоги по безробіттю, не навед ено.
Таким чином, адміністратив ний позов підлягає залишенн ю без розгляду у зв' язку з пр опуском строку звернення до адміністративного суду.
Керуючись частиною 2 статті 99,статтями 100, 107 КАС України,
УХВАЛИВ:
Адміністративний поз ов Турійського районного цен тру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, отрима них як допомога по безробітт ю залишити без розгляду.
Копію ухвали разом із позов ною заявою та усіма доданими до неї матеріалами невідкла дно надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, в становленого статтею 186 КАС Ук раїни, якщо таку апеляційну с каргу не було подано. У разі по дання апеляційної скарги ухв ала, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду чере з Волинський окружний адміні стративний суд. Апеляційна с карга на ухвалу суду першої і нстанції подається протягом п' яти днів з дня отримання к опії ухвали. Копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції.
Суддя С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2011 |
Оприлюднено | 11.04.2011 |
Номер документу | 14643438 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні