Постанова
від 08.04.2011 по справі 2а/2570/843/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справ а № 2а/2570/843/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" квітня 2011 р.

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді Жи тняк Л.О.

при секретарі Григор' євій О.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу № 2а/2570/843/2011

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Десна»

до Державної податков ої інспекції у Менському рай оні Чернігівської області

про визнання незаконн им та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.01.2 011 № 230000/2300/11/23, -

В С Т А Н О В И В :

22.02.2011 позивач (ТОВ «Фірма « Десна») звернувся до суду з ад міністративним позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Менському районі Чернігі вської області (далі - ДПІ у Ме нському районі) про визнання незаконним та скасування по даткового повідомлення-ріше ння від 25.01.2011 № 230000/2300/11/23, яким збіль шено суму грошового зобов' я зання з податку на додану вар тість у сумі 16 858,75 грн., (у т. ч. за о сновним платежем - 13 487,00 грн., з а штрафними санкціями - 3 371,75 г рн.).

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначив, що ТОВ «Фір ма «Десна» є переробним підп риємством, самостійною юриди чною особою, що створена та ді є відповідно до чинного зако нодавства України. Відповідн о до довідки з Єдиного держав ного реєстру підприємств та організацій України здійсню є такі види діяльності за КВЕ Д: переробка молока та вигото влення сиру (15.15.0); оптова торгів ля молочними продуктами, яйц ями, олією, тваринним маслом т а жирами (51.33.0); роздрібна торгів ля молоком, молочними продук тами та яйцями (52.27.1). Переробка м олока відбувається на орендо ваних потужностях. Крім того , з метою здійснення переробк и молока, укладався договір о ренди промислового обладнан ня, відповідно до якого отрим ано у тимчасове платне корис тування мінілінію по перероб ці молока МАККІ СВО-8Г. А згідн о довідки ВАТ «Чернігівмолпр ом» від 22.08.2000 за вих. № 4/179 орендов аний позивачем цех по переро бці молока є молокопереробни м підприємством по виробницт ву молочної продукції потужн істю 8 т на добу.

З огляду на зазначене, позив ач наголосив на тому, що в розу мінні норм чинного законодав ства атестація виробництва є способом контролю за виробн ицтвом, а не процедурою встан овлення статусу виробника, а за таких обставин відсутніс ть атестації у позивача не да є законних підстав відповіда чу визначити, що позивач не є п ереробним підприємством. При цьому позивач вказує, що до нь ого не застосовано жодних фі нансових санкцій за порушенн я вимог Закону України «Про м олоко та молочні продукти», а отже його діяльність з перер обки молока відповідає вимог ам, встановленим чинним зако нодавством України.

Таким чином на думку позива ча у нього були законні підст ави для використання пільги передбаченої п. 11.21. ст. 11 Закону України «Про податок на дода ну вартість», а оскаржуване п одаткове повідомлення-рішен ня, винесене відповідачем не законно та необґрунтовано, з грубим порушенням норм зако нодавства та законних прав т а інтересів позивача.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позов і з наданням додаткових пояс нень.

Представник відповідача п роти позову заперечив та про сив у задоволенні позову від мовити, пояснивши, що спірне п одаткове повідомлення-рішен ня відповідає вимогам чинног о законодавства. При цьому на голосив, що в ході перевірки п озивача не було надано докум ентів на реєстрування у відп овідних органах та у органах статистики цеху по переробц і молока, як колективної або п риватної власності юридични х чи фізичних осіб. В періоди з 01.01.2010 по 31.12.2010 ТОВ «Фірма «Десна» здійснювало виробництво мол очної сировини та подальшу ї ї реалізацію на орендованих виробничих потужностях, а са ме в приміщенні лазні, власно сті ОСОБА_2, без одержання атестата виробництва молока та молочної сировини та без в несення до відповідного реєс тру.

Представник відповідача, н а підтвердження своїх законн их дій, зазначив, що в розумінн і Закону України «Про молоко та молочні продукти» ТОВ «Фі рма «Десна» не є переробним п ідприємством і не має права в икористовувати пільгу, перед бачену п. 11.21. ст. 11 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість». Також щодо питання про ведення атестації виробницт ва молока, молочної сировини і молочних продуктів предст авник відповідача надав лист а Міністерства аграрної полі тики України від 28.07.2010 № 37-21-1-7/12354 в я кому зазначено, що первинна о бробка молока, охолодження і фільтрація можлива за умови наявності атестата виробниц тва і підприємство може вико ристовувати спеціальний реж им оподаткування податком на додану вартість (далі - ПДВ ).

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, з' ясувавши фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд прий шов до висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Підпунктом 7.4.1 ст. 7 Закону Ук раїни від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» (далі - Закон України «Про подато к на додану вартість»), станом на момент виникнення спірни х правовідносин, встановлено підстави визначення податко вого кредиту та підстави вин икнення права на нарахування податкового кредиту. А пп. 7.7.1 с т. 7 цього Закону визначено, що сума податку, що підлягає спл аті (перерахуванню) до бюджет у або бюджетному відшкодуван ню, визначається як різниця м іж сумою податкового зобов'я зання звітного податкового п еріоду та сумою податкового кредиту такого звітного пода ткового періоду.

При цьому у п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» вказано визначенн я бази оподаткування операці ї з поставки товарів (послуг), а безпосередньо пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 в изначено, що об' єктом опода ткування є операції платникі в податку із зазначенням пер еліку яких саме операцій. Так ож перевіряючи підстави нара хування податкових зобов' я зань, суд враховує норму п. 7.3.1 с т. 7 Закону України «Про подат ок на додану вартість», якою в изначено дату виникнення под аткових зобов'язань з постав ки товарів (робіт, послуг) за п одією, що сталася раніше.

Отже досліджуючи обставин и справи, судом встановлено, щ о на підставі направлення ві д 30.12.2010 № 254, виданого ДПІ у Менськ ому районі головному державн ому ревізору - інспектору від ділу податкового контролю юр идичних осіб ДПІ у Менському районі, інспектору податков ої служби 1 рангу, згідно із ч. 6 ст. 111 Закону України від 04.12.1990 № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» та відпові дно наказу ДПІ у Менському ра йоні від 30.12.2010 № 355 проведена поз апланова виїзна перевірка ТО В «Фірма «Десна» з питань дот римання вимог податкового за конодавства за період з 01.01.2010 по 31.12.2010, валютного та іншого зако нодавства за період з 01.01.2010 по 31.1 2.2010 відповідно до затверджено го плану перевірки.

За наслідками перевірки ск ладений Акт Державної податк ової інспекції у Менському р айоні від 12.01.2011 № 1/23000/30911018 «Про резу льтати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Фірма «Десна », код ЄДРПОУ 30911018, з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва за період з 01.01.2010 по 31.12.2010 (далі -Акт перевірки). (а. с. 8-36).

Так в пп. 3.2.1 Акту перевірки ві дповідач вказав, що в порушен ня п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7, п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на додану варті сть» та п. 1 «Порядку обліку та використання коштів, спрямо ваних на виплату дотацій сіл ьськогосподарським товаров иробникам за поставлені ними переробним підприємствам мо локо та м'ясо в живій вазі», за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 02. 04.2009 № 291, ТОВ «Фірма «Десна» яке не є переробним підприємство м та не має атестату виробниц тва молока, молочної сировин и і молочних продуктів:

- занизило суму податкових зобов'язань з податку на дода ну вартість по декларації з П ДВ (затверджено Наказом ДПА У країни 30.05.1997 № 166 (у редакції нака зу ДПА України від 17.03.2008 № 159) на з агальну суму 1 827 грн. (в т. ч. зан иження за січень 2010 року - 7 542 грн. та завищення за квітень 2 010 року на 5 735 грн.). (а. с. 19).

- завищило суму податкових зобов'язань з податку на дода ну вартість за квітень 2010 року в розмірі 5 735 грн., провівши умо вний продаж товарних залишкі в. (а. с. 21).

- неправомірно включило до складу податкового зобов'яз ання з податку на додану варт ість по декларації з ПДВ та не включило до складу податков ого зобов'язання в деклараці ї з ПДВ за січень 2010 року суму п одатку на додану вартість в р озмірі 7 562 грн. (а. с. 24).

- неправомірно включило до складу податкового кредиту з податку на додану вартість по декларації з ПДВ (переробн ого підприємства) та не включ ило до складу податкового кр едиту і не відобразило в декл арації з ПДВ за січень 2010 року суму податку на додану варті сть в розмірі 1 268 грн. (а. с. 26).

- неправомірно завищило від ' ємне значення, яке може бут и перенесено до податкового кредиту наступного податков ого періоду і відповідно зан изило суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету за січень 2010 року в розмірі 6 124 грн. (а. с. 29).

В пп. 3.2.4 Акту перевірки також зазначено, що за період з 01.01.2010 п о 31.12.2010 задекларовано суму пода тку на додану вартість по дек ларації з ПДВ, що підлягає спл аті до бюджету - 0,00 грн., та по д екларації з ПДВ (переробного підприємства), яка підлягає п ерерахуванню на спеціальний рахунок в розмірі 6 294 грн. (а. с. 29).

При цьому, врахувавши поруш ення в сукупності, ДПІ у Менсь кому районі дійшла висновку, що ТОВ «Фірма «Десна» поруше но вимоги п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4 , п.п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7, абз. 12 п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 п. 11.21 ст. 11 З акону України «Про податок н а додану вартість», п. 1 «Поряд ку обліку та використання ко штів, спрямованих на виплату дотацій сільськогосподарсь ким товаровиробникам за пост авлені ними переробним підпр иємствам молоко та м'ясо в жив ій вазі», затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 02.04.2009 № 291, що призвело д о заниження суми податку на д одану вартість за період січ ень-квітень 2010 року на загальн у суму 13 487 грн., в т.ч. січень 2010 ро ку - 12 418 грн., квітень 2010 року - 1 069 грн., і послугувало підстав ою винесенні податкове повід омлення-рішення від 25.01.2011 № 230000/2300 /11/23, яким збільшено суму грошов ого зобов' язання з податку на додану вартість у сумі 16 858,75 грн., (у т. ч. за основним платеж ем - 13 487,00 грн., за штрафними сан кціями - 3 371,75 грн.), за порушенн я пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3, пп. 7.4.1 п. 7.4, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7, абз. 12 п.п. «г» п. 9.8 ст. 9, п. 11.21 ст. 11 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість». (а. с. 7).

Таким чином у даному спорі н еобхідно проаналізувати нор ми спеціального законодавст ва, що регулює діяльність сіл ьськогосподарського виробн ика. Так відповідно до ст. 1 Зак ону України «Про молоко і мол очні продукти» атестація - пр оцедура оцінки відповідност і вимогам нормативних докуме нтів санітарно-епідеміологі чного, ветеринарно-санітарно го та технічного стану вироб ництва молока, молочної сиро вини і молочних продуктів. Пе реробне підприємство - підпр иємство, яке закуповує молок о та молочну сировину, має вир обничі потужності та умови д ля переробки молочної сирови ни, виробляє молочні продукт и, що відповідають вимогам бе зпечності та якості.

У відповідності ст. 11 Закону України «Про молоко і молочн і продукти» суб'єкти господа рювання всіх форм власності (крім особистих селянських г осподарств, фізичних осіб), як і здійснюють виробництво мол ока, молочної сировини і моло чних продуктів, підлягають а тестації на відповідність об ов'язковим вимогам нормативн о-правових актів. Об'єктами ат естації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів є нормативна доку ментація на продукцію, а тако ж технологічне обладнання, з асоби вимірювальної техніки та контролю, випробувальне о бладнання. А згідно п. 1.2 Порядк у проведення атестації вироб ництва молока, молочної сиро вини і молочних продуктів су б'єктів господарювання, від 21 .01.2005 № 23/17, затвердженого наказом Міністерство аграрної політ ики, атестація виробництва м олока, молочної сировини і мо лочних продуктів проводитьс я атестаційними комісіями ві дповідних територіальних ор ганів виконавчої влади з пит ань аграрної політики з мето ю оцінки технічних можливост ей виробників щодо виробницт ва молока, молочної сировини і молочних продуктів, які від повідають вимогам чинних нор мативно-правових актів та те хнічних документів.

Відповідно до п. 6 Порядку на рахування, виплат і використ ання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогос подарським товаровиробника м за поставлені ними перероб ним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 12.05.1999 № 805 пере робні підприємства за резуль татами діяльності за кожний звітний (податковий) період в едуть окремий податковий і б ухгалтерський облік готової продукції, виготовленої з по ставлених сільськогосподар ськими товаровиробниками мо лока та м'яса в живій вазі.

За результатами окремого о бліку готової продукції, виг отовленої з поставлених сіль ськогосподарськими товаров иробниками молока та м'яса в ж ивій вазі, переробні підприє мства відповідно до вимог За кону України «Про податок на додану вартість» визначають суми податкових зобов'язань та податкового кредиту, які в иникають у зв'язку з переробк ою та поставкою такої продук ції, і складають окрему подат кову декларацію, яка разом з д екларацією щодо іншої діяльн ості подається до органу дер жавної податкової служби за місцем реєстрації переробно го підприємства як платника податку на додану вартість у порядку і в строки, встановле ні зазначеним Законом, з урах уванням вимог нормативно-пра вових актів Державної податк ової адміністрації. Визначен а до сплати за окремою податк овою декларацією сума податк у на додану вартість перерах овується переробним підприє мством на його не бюджетний р ахунок у строки, встановлені для сплати податку на додану вартість, з урахуванням кошт ів, перерахованих відповідно до п 5 цього Порядку. Переробн е підприємство разом з окрем ою податковою декларацією за кожний звітний (податковий) п еріод подає як підтвердження сплати сум податку реєстр пл атіжних доручень на фактично зараховані на не бюджетний р ахунок кошти і виписку терит оріальних органів Державног о казначейства з не бюджетно го рахунка.

Перевіркою встановлено, що позивачем було відкрито не б юджетний рахунок в управлінн і Державного казначейства в Менському районі, на який в по дальшому ТОВ «Фірма «Десна» перераховувало суми податку на додану вартість, визначен і за податковими деклараціям и з ПДВ переробного підприєм ства за період, що перевірявс я та відповідно перераховува ло фізичним та юридичним осо бам - постачальникам сільсь когосподарської продукції д отації.

Як вбачається з п. 11.21. ст. 11 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» - сума податк у на додану вартість, що повин на сплачуватися до бюджету п ереробними підприємствами в сіх форм власності за реаліз овані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопроду кти, у повному обсязі спрямов ується виключно для виплати дотацій сільськогосподарсь ким товаровиробникам за прод ані ними переробним підприєм ствам молоко і м'ясо в живій ва зі. Порядок обліку зазначени х коштів визначається Кабіне том Міністрів України. При ць ому згідно п. 1 постанови Кабі нету Міністрів України від 02. 04.2009 № 291 «Про затвердження поря дку обліку та використання к оштів, спрямованих на виплат у дотацій сільськогосподарс ьким товаровиробникам за пос тавлені ними переробним підп риємствам молоко та м'ясо в жи вій вазі.»

- нарахування і виплата дота цій проводиться переробними підприємствами усіх форм вл асності, що мають власні та ор ендовані переробні потужнос ті.

Також слід врахувати п.п.«г» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про п одаток на додану вартість» в якому визначено те, що зареєс трована як платник податку о соба обирає відповідно до ць ого Закону спеціальний режим оподаткування за ставками, і ншими, ніж зазначені у ст. 6 та с т. 81 цього Закону.

Отже досліджуючи право зас тосування спеціального режи му оподаткування ТОВ «Фірма «Десна» встановлено, що відп овідно до довідки АБ № 165271 з єди ного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 13.01.2009 ТОВ «Фірма «Десна» зд ійснює такі види діяльності за КВЕД, як:

• 15.51.0 перероблення молока т а виробництво сиру;

• 51.33.0 оптова торгівля молоч ними продуктами, яйцями, оліє ю, тваринним маслом та жирами ;

• 52.27.1 роздрібна торгівля мо локом, молочними продуктами та яйцями;

• 52.11.0 роздрібна торгівля в н еспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого а сортименту.

ТОВ «Фірма «Десна» в господ арській діяльності використ овує орендоване обладнання д ля переробки молока, згідно д о договорів оренди, які зазна чені в Акті перевірки.

На спростування позиції ДП І у Менському районі про те, що позивач не є переробним підп риємством та не має атестату виробництва молока, суд зазн ачає, що 01.02.2009 між ТОВ «Фірма «Де сна» та ФОП ОСОБА_2 укладе но договір оренди нежилого п риміщення № 1 відповідно до як ого, позивач прийняв у строко ве платне користування (орен ду) нерухоме майно - цех по пер еробці молока, що розташован ий у АДРЕСА_1, мета оренди - заготівля та переробка молок а. Згідно свідоцтва на право в ласності на нерухоме майно в иданого виконкомом Семенівс ької сільської ради від 09.12.2010, в изначено тип об'єкту - комплек с, та конкретно в описі об'єкта зазначено: цех по переробці м олока; пункт по прийманню мол ока та охолодженню; вбиральн я. Зазначене нерухоме майно в ідповідно до Акту державної технічної комісії про готовн ість закінченого будівництв ом об'єкта до експлуатації ві д 30.12.1998 прийнято, як цех по перер обці молока на 8 т за добу. Вказ аний акт затверджений розпор ядженням Менської районної д ержавної адміністрації Черн ігівської області від 05.01.1999 № 2. Про початок роботи цеху по пе реробці молока отриманий доз віл територіального управлі ння Держнаглядуохоронипрац і по Чернігівській області в ід 05.05.1999 99Т № 0.10.00.048 (а. с. 54-56).

Так з метою здійснення пере робки молока, 01.02.2009 між ТОВ «Фір ма «Десна» та ФОП ОСОБА_2 у кладено договір оренди проми слового обладнання № 2, відпов ідно до якого позивач отрима в у тимчасове платне користу вання мінілінію по переробці молока МАККІ СВО-8Г (а. с. 57-58). Від повідно до довідки ВАТ «Черн ігівмолпром» від 22.08.2000 (вих. № 4/17 9) орендований позивачем цех п о переробці молока є молокоп ереробним підприємством по в иробництву молочної продукц ії потужністю 8 т на добу.

Не визнаючи ТОВ «Фірма «Дес на» переробним підприємство м, в ході перевірки ДПІ у Менсь кому районі було встановлено , що на період з 01.01.2010 по 31.12.2010 ТОВ «Ф ірма «Десна», як «Продавець» , виконував договір з ДП «Коро пський сирзавод» ТОВ «СиЛ» (к од ЄДРПОУ 30894726). На виконання умо в вищевказаного договору, ТО В «Фірма «Десна» за період з 0 1.01.2010 по 31.12.2010 реалізувало ДП «Кор опський сирзавод» ТОВ «СиЛ» молоко охолоджене у базовій кількості всього 14 179 кг на заг альну суму 45 372,8 грн. в т.ч. ПДВ 7 562,1 3 грн. згідно податкової накла дної від 05.01.2010 № 1.

Також встановлено, що ТОВ « Фірма «Десна» реалізувало ТО В «Полісся-молоко» 14.04.2010 по под атковій накладній № 2 молокоо холоджувачі на загальну суму 115 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 166,66 грн. та 15.04.2 010 по податковій накладній № 3 а втомобільні шини на загальну суму 6 416,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 069,33 грн.

Крім іншого в Акті перевірк и також зазначено, що 19.05.2010 ТОВ « Фірма «Десна» подало до ДПІ у Менському районі заяву про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь від 19.05.2010 за вх. № 739. В деклараці ї з податку на додану вартіст ь за квітень 2010 року (затвердже ну наказом ДПА України від 30.05. 1997 № 166), керуючись абз. 12 п.п. ґ п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про пода ток на додану вартість», ТОВ « Фірма «Десна» визнала умовни й продаж товарних залишків т а основних фондів, стосовно я ких був нарахований податков ий кредит у минулих періодах . Порушення, викладені в пп. 3.2. р озділу 3 висновку Акту переві рки від 12.05.2010 № 145/23/30911018, а також пода ткове повідомлення-рішення Д ПІ у Менському районі від 25.05.2010 № 0001042300/0/744/23, на думку перевіряючи х свідчать проте, що ТОВ «Фірм а «Десна» в квітні 2010 року без підставно провела визнання у мовного продажу товарних зал ишків та основних фондів, сто совно яких був нарахований п одатковий кредит у минулих п еріодах. Дане порушення приз вело до завищення сум податк ових зобов'язань по податку н а додану вартість за квітень 2010 року в розмірі 5 735 грн.

Тому, звівши дані щодо задек ларованих та встановлених у ході проведення перевірки су м податку на додану вартість в таблиці (а. с. 31) пп. 3.2.4 Акту пер евірки, ДПІ у Менському район і проведено розрахунок, за як им сума податку на додану вар тість, що підлягає сплаті за р яд. 27 декларації складає 13 487,00 г рн. посилаючись на те, що ТОВ « Фірма «Десна» порушено вимог и, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7, п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на дода ну вартість», п. 1 «Порядку обл іку та використання коштів, с прямованих на виплату дотаці й сільськогосподарським тов аровиробникам за поставлені ними переробним підприємств ам молоко та м'ясо в живій вазі », затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 02.04.2009 № 291, що призвело до заниж ення суми податку на додану в артість за період січень-гру день 2010 року (а. с. 30-31).

При всіх вищезазначених по рушеннях в Акті перевірки вс тановлено, що ТОВ «Фірма «Дес на» перераховувало суми пода тку на додану вартість, визна чені за податковими декларац іями з ПДВ (переробного підпр иємства) за січень-грудень 2010 р оку на не бюджетний рахунок № 37127596110004, який відкрито 13.05.2009 в упра влінні Державного казначейс тва в Менському районі. В пода льшому вищевказані грошові к ошти згідно видаткових касов их ордерів видані підзвітним особам ТОВ «Фірма «Десна» та виплачені фізичним особам п о відомостям на виплату кошт ів за прийняте від населення молоко. Таким чином, ТОВ «Фір ма «Десна» перераховувало на не бюджетний рахунок суми по датку на додану вартість по д екларації з ПДВ (переробного підприємства) січень-груден ь 2010 року та відповідно перера хувало фізичним особам - пост ачальникам сільськогоспода рської продукції дотації в с умі 45 992 грн.

Визнаючи помилкою позицію ДПІ у Менському районі щодо н еобхідності атестації вироб ництва, суд звертає увагу на с кладові визначення терміну « переробне підприємство» в ст . 1 Закону України «Про молоко і молочні продукти», де крім і ншого зазначено: виробляє мо лочні продукти, що відповіда ють вимогам безпечності та я кості, саме щодо якого і встан овлюються вимоги ст. 11 Закону України «Про молоко і молочн і продукти» про обов' язкову атестацію суб'єктів господа рювання, які здійснюють саме виробництво молока, молочно ї сировини і молочних продук тів.

Враховуючи наведене, суд не погоджується з твердженням представника відповідача, що у разі не проведення позивач ем атестації виробництва мол ока, молочної сировини і моло чної продукції змінюється йо го статус і товариство стає н е переробним підприємством, так як вважає, що на підставі наданих ДПІ у Менському райо ні доказів суд не може визнат и позивача не переробним під приємством, оскільки ТОВ «Фі рма «Десна» має статус перер обного підприємства згідно д овідки ЄДРПОУ серії АБ № 165271 ві д 13.01.2009 за КВЕД 15.51.0: перероблення молока та виробництво сиру, т а фактично не здійснює вироб ництво молочних продуктів, а здійснює на орендованому об ладнанні тільки переробку мо лока (цех по переробці молока , що розташований у АДРЕСА_1 орендовано з метою заготівл і та переробки молока). Закупі влю молока молочної сировини здійснює виключно у сільськ огосподарських підприємств та особистих селянських гос подарств, які безпосередньо їх виробляють, а тому має прав о на застосування спеціально го режиму оподаткування відп овідно до п. 11.21 ст. 11 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість».

При цьому згідно ст. 3 Господ арського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється ді яльність суб'єктів господарю вання у сфері суспільного ви робництва, спрямована на виг отовлення та реалізацію прод укції, виконання робіт чи над ання послуг вартісного харак теру, що мають цінову визначе ність. Господарська діяльніс ть, що здійснюється для досяг нення економічних і соціальн их результатів та з метою оде ржання прибутку, є підприємн ицтвом, а суб'єкти підприємни цтва - підприємцями. Таким чин ом системний аналіз зазначен ої норми свідчить про те, що пл атник податку має право на ві днесення до складу податково го кредиту суми, які включені до суми витрат, понесених ним у зв'язку з веденням діяльнос ті, яка здійснювалась безпос ередньо таким платником пода тку, є для нього регулярною, по стійною та суттєвою і направ лена на одержання доходу в гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах. Крім інш ого при здійсненні оспорених господарських операцій, ДПІ у Менському районі порушенн я платником податку вимог За кону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні» та норм Положення про докуме нтальне забезпечення записі в у бухгалтерському обліку, з атвердженого наказом Мініст ерства фінансів від 24.05.1995 № 88 не встановлено. Також відповід ним територіальним органом в иконавчої влади з питань агр арної політики не встановлен о порушень норм Закону Украї ни «Про молоко і молочні прод укти».

За врахування встановлено го, суд визнає дії позивача та кими, що відповідають чинном у законодавству, оскільки по рушення позивачем пп. 3.1.1 п. 3.1 ст . 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3, пп. 7.4.1 п. 7.4, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7, абз. 12 пп. «ґ» п. 9.8 ст. 9 п . 11.21 ст. 11 Закону України «Про по даток на додану вартість», п. 1 «Порядку обліку та використ ання коштів, спрямованих на в иплату дотацій сільськогосп одарським товаровиробникам за поставлені ними переробн им підприємствам молоко та м 'ясо в живій вазі», затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 02.04.2009 № 291 відс утні.

Також визнаючи ту обставин у, що частково протиправним м ожна визнати якусь частину, п ункт, речення рішення або ріш ення в частині нарахування п евної суми окремого виду под атку чи збору, накладення штр афних (фінансових) санкцій в я кійсь сумі, тому рішення, в яко му недійсну частину не можна виокремити, ідентифікувати та що без неї оспорюваний акт в іншій частині (частинах) не втрачає свою цілісність, зна чення, є недійсним в цілому, су д, крім іншого встановив, що за значена в Акті перевірки зан ижена сума податкових зобов' язань з податку на додану вар тість по декларації з ПДВ за с ічень 2010 року - 7 542 грн. (а. с. 19) су перечить визначеній сумі нев ключеного податкового зобов 'язання з податку на додану ва ртість по декларації з ПДВ за січень 2010 року в розмірі 7 562 грн . (а. с. 24) та даним, вказаним у таб лиці зведених даних щодо зад екларованих та встановлених суми податкових зобов' язан ь на 13 аркуші Акту перевірки. Т акож за відсутності дослідже ння підстав віднесення ПДВ у розмірі 1 069,33 грн. за реалізова ні автомобільні шини по пода тковій накладній від 15.04.2010 № 3, в ідмінних від підстави відсут ності атестації виробництва , - потягло за собою в цілому не відповідність суми податков ого зобов' язання та нарахов аної штрафної (фінансової) са нкції, яку не можна виокремит и, ідентифікувати, а отже пода ткове повідомлення-рішення п ідлягає визнанню недійсним в цілому.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, враховуючи ч. 1 ст . 11, ст. 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д прийшов до висновку, що позо вні вимоги про визнання неза конним та скасування податко вого повідомлення-рішення ві д 25.01.2011 № 230000/2300/11/23 підтверджені нал ежними та допустимими доказа ми і є такими, що підлягають за доволенню.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скас увати податкове повідомленн я-рішення Державної податков ої інспекції у Менському рай оні Чернігівської області ві д 25.01.2011 № 230000/2300/11/23.

Постанова суду може бути ос каржена до Київського апеляц ійного адміністративного су ду в порядку статей 167, 186 Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Суддя Л.О.Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14761748
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/843/2011

Ухвала від 24.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 20.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 19.04.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Постанова від 08.04.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні