Рішення
від 05.04.2011 по справі 16/163-о-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОН СЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18



Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05.04.2011 Справа № 16/163-О-10

Господарський суд Херсонс ької області у складі судді Немченко Л.М. при секре тарі Шульженко Г.М. , розглянув ши у відкритому судовому зас іданні справу

за позовом Фізичної о соби-підприємця ОСОБА_1, м . Херсон

до Інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю в Херсонській обла сті, м. Херсон

третя особа: Закрите акц іонерне товариство "Будмехан ізація", м. Херсон

про визнання недійсною постанови про накладення шт рафу за правопорушення у сфе рі містобудування

за участю представників ст орін:

від позивача - не прибув

від відповідача - не прибув

від третьої особи - ю/к Мел ьничук Д.М. дов. № 600/13 від 21.05.2010 р.

Фізична особа-підп риємець ОСОБА_1 (позивач) з вернувся до суду з позовом, в я кому просить визнати недійсн ою постанову Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Херсонській області (відповідач) від 18.10.2010 р . № 315 про накладення штрафу у су мі 4091 грн. за правопорушення у с фері містобудування , за учас тю третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні позивач а: закрите акціонерне товари ство "Будмеханізація".

Ухвалою від 17.12.10 провад ження у справі зупинялося до розгляду пов'язаної справи № 11/129-О-10, оскільки оспорювана пос танова у справі, що розглядає ться приймалась на підставі правопорушень, наявність яки х досліджується у справі № 11/129- О-10.

Після перегляду ріше ння у справі № 11/129-О-10 апеляційно ю інстанцією, ухвалою від 02.03.11 п ровадження у справі поновлен о розгляд справи призначено на 22.03.11. В судове засідання 22.03.11 п редставник відповідача не пр ибув, а лише направив заяву п ро відкладення розгляду спра ви. Суд клопотання задовольн ив та відклав розгляд справи на 05.04.11. В судове засідання 05.04.11 п редставник відповідача повт орно не прибув та направив кл опотання про відкладення роз гляду справи, оскільки предс тавник зайнятий у розгляді і ншої справи. В якості доказу д одано судову повістку про ро згляд апеляційним судом Херс онської області справи, де по зивачем та відповідачем є фі зичні особи. За повісткою інс пекція до тієї справи не залу чена. У зв'язку з цим, суд вважа є, причину неявки представни ка відповідача не поважною т а розглядає справу по суті з у рахуванням ст.75 ГПК України за наявними в ній матеріалами. Д о того ж в ухвалі про відкладе ння розгляду справи суд визн ачав явку сторін у судове зас ідання обов'язковою.

Третя особа не визнає позов ні вимоги та пояснює, що перев ірка проведена з порушенням чинного законодавства.

Після закінчення роз гляду справи, в судовому засі данні оголошено вступну та р езолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріал и справи, заслухавши предста вника третьої особи, суд

в с т а н о в и в:

Постановою про нак ладення штрафу за правопоруш ення у сфері містобудування від 18 жовтня 2010 року № 317 Інспекц ією державного архітектурно -будівельного контролю у Хер сонській області на позивача накладено штраф у розмірі 4091 г ривню за порушення ст. 29 Закон у України "Про планування та з абудову територій".

Позивач з зазначено ю постановою не погодився, вв ажаючи її такою, що винесена н е у відповідності до фактичн их обставин справи, суперечи ть нормам матеріального прав а України, та звернувся до гос подарського суду. Свої позов ні вимоги обґрунтував ст.19 Кон ституції України, Законом Ук раїни "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання" та Положенням про накла дення штрафів за правопоруше ння у сфері містобудування, з атвердженим постановою КМ Ук раїни від 06 квітня 1995 року №244.

Пунктом 4 листа Вищого господарського суду України від 12.03.2009, № 01-08/163 "Про деякі питанн я, порушені у доповідних запи сках про роботу господарськи х судів України у другому пів річчі 2008 року щодо застосуван ня норм Господарського проце суального кодексу України" т акож зазначено, що справи у сп орах, пов'язаних з оскарження м рішень державних органів щ одо правопорушень у сфері мі стобудування, підвідомчі гос подарським судам і підлягают ь розглядові за правилами ГП К.

В зв'язку з цим, суд дій шов до висновку, що позивач пр авомірно звернувся до господ арського суду з позовом.

Судом встанолено, що з гідно оспорюваної постанови про накладення штрафу за пра вопорушення у сфері містобуд ування від 18.10.10 № 317, слідує, що по зивач порушив ст.29 ЗУ "Про план ування та забудову територій " та притягується до відповід альності на підставі поданих документів і матеріалів, а са ме протоколу інспекції ДАБК у Херсонській області від 18.10.10 та довідки про вартість вико наних будівельних робіт.

На вимогу суду до відп овідача надати вищезазначен і документи, на підставі яких позивача притягнуто до відп овідальності, що підтверджен о ухвалою від 25.11.10, відповідач т аких документів не надав та н іяким чином відмову виконат и вимоги суду не пояснював.

Судом встановлено, що стаття 29 ЗУ "Про планування та забудову територій" (чинного на день винесення спірної по станови) регулювала питання видачі дозволу на виконання будівельних робіт.

З огляду на спірну пос танову, суд дійшов до висновк у, що в ній не зазначено яке са ме порушення вчинив позивач тому не зрозуміло чому відпо відач вважає, що позивач пору шив саме цю статтю.

В судовому засіданні позив ач пояснив, що він здійснює б удівництво багатоквартирно го житлового будинку за адре сою АДРЕСА_2, де є підрядни ком на підставі договору під ряду, укалденого з ЗАТ " Будмех анізація"

. Відповідач здійснив пере вірку дотримання ЗАТ " Будмех анізація" законодавства у сф ері містобудування на цьому об'єкті у серпні 2010р., за резуль татами перевірки виніс поста нову про накладення штрафу в ід 31.08.10 № 267 на суму 411 505 грн.50 коп. за відсутність у позивача дозв олу на проведення будівельни х робіт на 4 блок-секцію на об'є кті за адресою АДРЕСА_2.

Судом встановлено, що зазначена постанова була ос каржена за справою №11/129-О-10. Пост ановою Одеського апеляційно го господарського суду від 01.0 2.11 встановлено наявність від повідних дозволів на будівни цтво, тому позов задоволено, з азначена спірна постанова ін спекції визнана недійсною.

Позивач пояснив, що по станова, що оскаржується у ці й справі складалась після по вторної перевірки в жовтні 2010 року з цього ж питання, тобто перевірялась наявність дозв олу на проведення будівельни х робіт на 4 блок-секцію на об'є кті за адресою АДРЕСА_2 і у нього як підрядника, який вик онує будівельні роботи на об "єкті.

Відповідно до ст. 1 Зак ону України "Про відповідаль ність підприємств, їх об'єдна нь, установ та організацій за правопорушення у сфері міст обудування", підприємства, їх об'єднання, установи та орган ізації незалежно від форм вл асності, які здійснюють прое ктування роботи по будівницт ву, реконструкції, реставрац ії та капітальному ремонту - в иготовляють будівельні мате ріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у б удівництві або поєднують фун кції замовника і підрядника, несуть відповідальність у в игляді штрафу за проведення будівельних робіт без дозвол у на їх виконання або без затв ердженої проектної документ ації - у розмірі 50 відсотків ва ртості цих робіт.

Порядок накладення ш трафів за правопорушення у с фері містобудування, які пе редбачені Законом України "Про відповідальність пі дприємств, їх об'єднань, уста нов та організацій за правоп орушення у сфері містобудува ння" встановлено Положенням "Про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування", затвердже ним постановою Кабінету Міні стрів України № 244 від 06.04.1995р., згі дно п. 3 якого, вартість викона них з порушенням робіт для ро зрахунку розміру штрафу визн ачається відповідно до Поряд ку визначення вартості будів ництва і проектно-вишукуваль них робіт, що встановлюється Мінрегіонбудом.

Наказом Держкомітету будівництва, архітектури та житлової політики України (з 01.03.2007р. Міністерство регіональ ного розвитку та будівництва України) № 14 від 27.08.2000р. затвердж ено Правила визначення варто сті будівництва (Державні бу дівельні норми ДБН Д. І. І.-І.- 2000), в ідповідно до яких визначаєть ся вартість таких робіт.

Відповідно до Положе ння про Інспекцію Державного архітектурно-будівельного к онтролю у Херсонській област і Інспекція ДАБК видає замов никам та реєструє у встановл еному порядку дозвіл на вико нання підготовчих робіт та д озвіл на виконання будівельн их робіт (нове будівництво, ре конструкція, реставрація, ка пітальний ремонт, розширення та технічне переоснащення п ідприємств), який відповідно до ст. 29 ЗУ "Про планування і за будову території" (в ред. від 15.0 4.2009р.) є документом, що засвідчу є право замовника та підрядн ика на виконання підготовчих і будівельних робіт, підключ ення об'єкта будівництва до і нженерних мереж та споруд.

Постановою КМУ від 30.09.2 009р. № 1104 затверджено Порядок на дання дозволу на виконання б удівельних робіт, згідно яко го для одержання дозволу на в иконання будівельних робіт з аяву з відповідними документ ами подають до Інспекції ДАБ К - замовник та підрядник буді вництва, або уповноважена ни ми особа.

За п. 4 цього Порядку ви значено окремо перелік докум ентів, які подає замовник буд івництва і перелік документі в, які подаються підрядником будівництва.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 29 Зако ну України "Про планування та забудову території" визначе но, що дозвіл на виконання буд івельних робіт - документ, що з асвідчує право замовника та підрядника на виконання підг отовчих (якщо підготовчі роб оти не були виконані раніше в ідповідно до дозволу на вико нання підготовчих робіт) і бу дівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інжен ерних мереж та споруд.

Судом встановлено, що 26.04.2010р. Інспекцією державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Херсонській області надано дозвіл на виконання б удівельних робіт вже II черги б удівництва житлових будинкі в по АДРЕСА_2 ( строк дії - до 30.03.2011р.).

Відповідно до робочо го проекту II черги будівництв а житлових будинків із вбудо вано-прибудованими магазина ми по АДРЕСА_2 (том 1. 1) від 2009р ., 134-х квартирний житловий буди нок сформований із 3-х індивід уальних 9-ти поверхових блок-с екцій і однієї 10 квартирної, в б/с № 4 - запроектовано вбудова но - прибудований магазин (окр емо вказані технічно-економі чні показники по магазину (б/с № 4).

Судом встановлено, що між З АТ " Будмеханізація" та ФОП О СОБА_1. 01.06.09 був укладений дого вір піряду

Відповідно до с т. 318 ГК України та ст. 875 ЦК Украї ни за договором підряду на ка пітальне будівництво одна ст орона (підрядник) зобов'язуєт ься своїми силами і засобами на замовлення другої сторон и (замовника) побудувати і зда ти замовникові у встановлени й строк визначений договором об'єкт відповідно до проектн о-кошторисної документації а бо виконати зумовлені догово ром будівельні та інші робот и, а замовник зобов'язується н адати підряднику будівельни й майданчик (фронт робіт), нада ти йому затверджену проектно - кошторисну документацію, як що цей обов'язок не покладаєт ься на підрядника, прийняти з акінчені будівництвом об'єкт и і оплатити їх.

Відповідно до у мов Договору підряду від 01.06.2009р ., укладеного між ЗАТ "Будмехан ізація" (замовник) і ФОП ОСОБ А_1. (підрядник), останній зоб ов'язався виконати, а Засновн ик прийняти і оплатити у відп овідності з п. 6.1 загальнобуді вельні, монтажні, інші роботи в процесі будівництва багат оквартирного житлового буди нку по вул. І. Куліка, секції 1, 2, 3 , 4 і житлового будинку № 30-2-а чер га будівництва.

Відповідно до п. 2.2.3 дог овору підряду, Замовник зобо в'язується узгодити із усіма зацікавленими організаціям и дозволи на виконання робіт .

Відповідно до с т. 35 ГПК України рішення суду , що набрало законної сили, є о бов'язковим для господарсько го суду щодо фактів, які встан овлені судом і мають значенн я для вирішення спору.

Факт будівництва всі х 4-х секцій будинку по АДРЕС А_2 підтверджено постановою Херсонського окружного адмі ністративного суду від 22.11.2010р., якою встановлено, що згідно г енерального плану II черга буд івництва включає 4 блок-секці ї із загальною кількістю ква ртир 118.

Повноваження Інспекц ії ДАБК визначені Законами У країни "Про архітектурну дія льність", "Про відповідальніс ть підприємств, їх об'єднань, у станов та організацій за пра вопорушення у сфері містобуд ування", положенням "Про Держа вну архітектурно-будівельну інспекцію", затвердженим пос тановою КМ України від 18.10.2006р. № 1434.

Відповідно до п. 5 Поло ження № 1434 від 18.06.2006р., Інспекція Д АБК має право в установлених законодавством випадках про водити перевірку об'єктів бу дівництва і підприємств, що в иготовляють будівельні мате ріали, вироби і конструкції, н езалежно від форми власності , щодо додержання вимог закон одавства з питань, що належат ь до її компетенції; давати в м ежах своїх повноважень замов никам, проектним і будівельн им організаціям, підприємств ам, що виготовляють будівель ні матеріали, вироби і констр укції, обов'язкові для викона ння приписи щодо усунення фа ктів порушення вимог законод авства тощо; складати проток оли про правопорушення у сфе рі містобудування і накладат и штрафи відповідно до закон одавства.

Між тим, в матеріалах с прави відсутні будь-які акти , протоколи, документи переві рки на які міститься посилан ня у оскаржуваній постанові, які б свідчили про встановле ння порушення чинного закон одавства у сфері містобудува ння.

Також в матеріалах сп рави відсутні будь-які обов'я зкові приписи, видані за насл ідками перевірки в серпні та жовтні 2010 року.

Довідка про вартість виконаних робіт в матеріала х справи відсутня, відсутні б удь-які пояснення відповідач а щодо дотримання чинного за конодавства при визначені ро зміру штрафу.

Викладене свідчить п ро те, що перевірка фізичної о соби-підприємця ОСОБА_1 бу ла здійснена з чисельними по рушеннями вимог чинного зако нодавства, результати переві рки не оформлені належним чи ном, притягнення до відповід альності у вигляді нарахуван ня штрафу здійснено без врах ування чинних законодавчих н орм, при відсутності підстав для винесення оскаржуваної постанови.

На підставі викладен ого, суд дійшов висновку, що по зовні вимоги позивачем довед ені та підлягають задоволенн ю в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.82, 83, 84, 85 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1. Позовні в имоги задовольнити

2. Визнати недійс ною постанову про накладення штрафу за правопорушення у с фері містобудування від 18 жов тня 2010 року № 317 Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Херсонський області (м. Херсон, вул.Кременч уцька,69, код ЄДРПОУ 35568669) про накл адення на фізичну особу-підп риємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1) штрафу у сумі 4091 грн.

3. Стягнути з Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю у Херсонс ький області (м. Херсон, вул.Кр еменчуцька,69, код ЄДРПОУ 35568669) на користь фізичної особи-підп риємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1) 85 грн. в рахуно к відшкодування витрат по сп латі державного мита та 236 грн . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу.

4. Наказ видати після н абрання рішенням законної си ли.

Суддя Л.М. Немченко

Дата підписання р ішення

відповідно до вимог с т. 84 ГПК України 11.04.2011р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14764405
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/163-о-10

Ухвала від 10.05.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Судовий наказ від 22.04.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Рішення від 05.04.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 22.03.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 02.03.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 17.12.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 25.11.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 09.11.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 26.10.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні