Постанова
від 07.04.2011 по справі 2а-918-11
СВАТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-918/201 1

Постанова

іменем України

07 квітня 2011 року м. Сватове

Суддя Сватівського район ного суду Луганської області Гашинський М.А. без проведе ння судового засідання та ви клику осіб, які беруть участь у справі розглянув одноособ ово в порядку скороченого пр овадження адміністративну с праву за позовом ОСОБА_1 д о управління Пенсійного фонд у України в Сватівському рай оні Луганської області про визнання незаконною бездія льність відповідача та зобов ' язання управління Пенсій ного фонду України в Сватівс ькому районі Луганської обла сті нарахувати та виплатити на її користь недоплачену як дитині війни підвищення до п енсії, як дитині війни з 2007 рок у,

встановив:

ОСОБА_1 звернулась д о суду з даною позовною заяв ою до управління Пенсійного фонду України в Сватівськом у районі Луганської області, в якій просить зобов' язат и відповідача нарахувати та виплатити на її користь недо плачене підвищення до пенсії , як дитині війни в розмірі 30% м інімальної пенсії за віком з а період з 2007 року.

В обґрунтування позовних вимог в позові пози вач зазначив, що він відпові дно до ст.1 Закону України №2195- 1V від 18 листопада 2004 року „Про с оціальний захист дітей війни „ є дитиною війни, згідно із с таттею 6 даного Закону з перш ого січня 2006 року йому повинна виплачуватись підвищена пен сія у розмірі 30 відсотків мін імальної пенсії за віком. Одн ак з 2008 року йому така пенсія н е виплачувалась. Цим самим ві дповідачем порушено вимоги с т.ст. 19, 22 Конституції України, с т. 6 Закону України „Про соціал ьний захист дітей війни”, ріш ення Конституційного Су ду України від 22 травня 2008 року тому невиплату пенсії, перед баченої статтею 6 Закону Укра їни „Про соціальний захист д ітей війни” вважає протипра вною і такою , що суперечить Ко нституції та законам України , просить суд задовольнити по зов.

Оцінивши повідомле ні позивачем та відповідачем обставини є достатні підста ви прийняти законне та обґру нтоване рішення про задоволе ння позову, так як:

-з матеріалів справи вбача ється, що позивач є пенсіонер ом, отримує пенсію за віком та має правовий статус „дити ни війни”, що підтверджуєтьс я посвідченням.

14.02.2011 р. позивач звернулась до відповідача з заявою про ви плату доплати як „дитині вій ни”. Листом від 14.02.2011 р. відпові дачем їй було відмовлено у п ідвищенні пенсії .

Згідно із ст. 28 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чолов іків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.

Як передбачає ч.3 ст.22 Констит уції України, при прийнятті н ових законів або внесенні зм ін до чинних законів не допус кається звуження змісту та о бсягу існуючих прав і свобод . Відповідно до ч.2 ст.87 Закону У країни «Про пенсійне забезпе чення», суми пенсії, не одер жані своєчасно з вини орга ну, що призначає або виплачу є пенсію, виплачуються за ми нулий час без обмеження буд ь-яким строком. Таким чином, су д не вважає, що ст.. 87 Закону Укр аїни «Про пенсійне забезпече ння»суперечить нормам Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»і що позивачем про пущений строк для звернення до адміністративного суду за захистом порушених прав.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків міні мальної пенсії за віком.

У п. 5.3. Рішення Конституці йного Суду України від 22.05.2008 р оку вказано, що у рішенні від 1 4 грудня 2000 року № 15-рп/2000 (справа п ро порядок виконання рішень Конституційного Суду Укр аїни) Конституційний Суд України зазначив, що „рішенн я Конституційного Суду У країни мають пряму дію і для н абрання чинності не потребую ть підтверджень з боку будь-я ких органів державної влади. Обов' язок виконання рішенн я Конституційного Суду У країни є вимогою Конституції України (частина друга статт і 150)“ (абзац третій пункту 4 мот ивувальної частини). Ухвалюю чи Рішення від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 (справа про соціальні га рантії громадян), Конституц ійний Суд України звернув у вагу Верховної Ради України, Президента України, Кабінет у Міністрів України на необх ідність додержання положень статей 1, 3, 6, 8, 19, 22, 95, 96 Конституції У країни, статей 4, 27, частини дру гої статті 38 Кодексу при підг отовці, прийнятті та введенн і в дію закону про Держбюджет . Ця рекомендація ґрунтувала ся на правових позиціях Суду , висловлених у зазначеному Р ішенні, відповідно до яких: ст аття 38 Кодексу конкретизує ви моги частини другої статті 95 К онституції України щодо зміс ту закону про Держбюджет; у су купності вказані статті Коде ксу і Конституції України ви значають вичерпний перелік п равовідносин, які повинні ре гулюватися законом про Держб юджет - встановлення тільки доходів та видатків держави на загальносуспільні потреб и, а тому закон про Держбюджет не може скасовувати чи зміню вати обсяг прав і обов' язкі в, пільг, компенсацій і гарант ій, передбачених іншими зако нами України (абзаци четверт ий, п' ятий, шостий, восьмий пу нкту 4 мотивувальної частини ). У зв' язку з цим Конституц ійний Суд України дійшов ви сновку, що „зупинення законо м про Державний бюджет Украї ни дії інших законів України щодо надання пільг, компенса цій і гарантій, внесення змін до інших законів України, вст ановлення іншого (додатковог о) правового регулювання від носин, ніж передбачено закон ами України, не відповідає ст аттям 1, 3, частині другій статт і 6, частині другій статті 8, час тині другій статті 19, статтям 21, 22, пункту 1 частини другої ста тті 92, частинам першій, другій , третій статті 95 Конституції України“ (абзац перший пункт у 5 мотивувальної частини). Ст. 46 Закону України „Про Державн ий бюджет України на 2009 рік в п орушення вимог ст.ст. 3, 6, 8, 19, 22, 95, 96 Конституції України, рішенн я Конституційного суду Украї ни від 22.05. 2008 року встановлено і нше (додаткове) правове регул ювання відносин, ніж передба чено законом України «Про со ціальний захист дітей війни» .

Статтею 147 Конституції Укр аїни передбачено, що єдиним о рганом конституційної юрисд икції в Україні є Конституц ійний Суд України. Лише Ко нституційний Суд України в ирішує питання про відповідн ість законів та інших правов их актів Конституції України і дає офіційне тлумачення Ко нституції України та законів України.

Статтею 152 Конституції Укра їни передбачено, що закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Констит уційним Судом України ріше ння про їх неконституційніст ь.

Згідно з ст. 19 Конституції Ук раїни органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією України.

Отже, виходячи з наведеного , позивач має право на здійс нення їй відповідачем нара хування та виплату підвищен ня до пенсії з врахуванням по зовних вимог, тобто з 09 липн я 2007 року до 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року.

Ке руючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 КАС Укр аїни,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБ А_1 задовольнити частково.

Зобов' язати управлінн я Пенсійного фонду України в Сватівському районі Лугансь кої області здійснити нарах ування та виплату підвищенн я до пенсії ОСОБА_1 у розм ірі 30 відсотків мінімальної п енсії за віком як дитині війн и з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року з ур ахуванням фактично отриман их сум.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Св атівському районі Лугансько ї області виконати дану пост анову негайно.

Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду, через Сватівський районн ий місцевий суд протягом дес яти днів з дня її проголошен ня. У разі застосування судом частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнят тя постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десят и днів з дня отримання копі ї постанови.

Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та по рядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього К одексу, було повідомлено пр о можливість отримання коп ії постанови суду безпосер едньо в суді, то десятиден ний строк на апеляційне оск арження постанови суду обчи слюється з наступного дня після закінчення п'ятиденног о строку з моменту отриман ня суб'єктом владних повнова жень повідомлення про можли вість отримання копії поста нови суду.

Суддя М.А.Гашинський

Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено15.04.2011
Номер документу14784770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-918-11

Ухвала від 22.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 22.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Сватівський районний суд Луганської області

Гашинський М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні