Головуючий у 1 інстанції - Чернявська Т.І.
Суддя-доповідач - Гайдар А.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2011 року справа №2а-2 41/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Гайдара А.В.
суддів
суддів Ханової Р.Ф.
Яковенка М.М.
у письмовому провадженні р озглянула апеляційну скарг у Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м.Луганську на постанову Лу ганського окружного адмініс тративного суду від 07 лютого 2 011 р. у справі № 2а-241/11/1270 (головуючи й І інстанції Чернявська Т.І.) за позовом Приватного підпри ємства «Будзбут» до Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м.Луганс ьку про скасування податково го повідомлення-рішення від 22 грудня 2010 року № 0021701510/0,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м.Луганську про скасування п одаткового повідомлення-ріш ення від 22 грудня 2010 року № 0021701510/0.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 07 лютого 2011 р. у справі № 2а-241/11/1270 позовні вимоги задовол ені повністю, а саме: визнано п ротиправним рішення Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську про невизнання податков ої декларації приватного під приємства «Будзбут» (ідентиф ікаційний код 31594742) з податку на прибуток підприємства за 9 мі сяців 2010 року як податкова зві тність, зміст якого викладен ий в листі Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську від 11 л истопада 2010 року №53358/28-517. Скасова но податкове повідомлення-рі шення Ленінської міжрайонно ї державної податкової інспе кції у м. Луганську від 22 грудн я 2010 року № 0021701510/0, яким приватному підприємству «Будзбут» (іде нтифікаційний код 31594742) визнач ено суму податкового зобов'я зання з податку на прибуток п ідприємства за штрафними (фі нансовими) санкціями у розмі рі 170,00 грн.
Не погодившись з таким ріше нням, представник відповідач а подав апеляційну скаргу, в я кій зазначив, що постанова су ду першої інстанції є необґр унтованою, винесеною з поруш енням норм матеріального пра ва, у зв' язку з чим підлягає с касуванню та просив прийняти нове рішення, яким скасувати рішення суду першої інстанц ії та ухвалити нове рішення, я ким відмовити позивачеві у з адоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Апеляційний розгляд справи здійснювався у порядк у письмового провадження з в рахуванням приписів частини 6 статті 128, пункту 2 частини 1 ста тті 197 КАС України з огляду на т е, що жодна з осіб, яки беруть у часть у справі не прибула у су дове засідання, хоча вони бул и належним чином повідомленн і про дату, час і місце судовог о засідання.
За правилами частини першо ї статті 195 КАС України перегл яд судового рішення суду пер шої інстанції здійснюється в межах апеляційних скарг.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши мат еріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів встановила нас тупне.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов' яз ковість яких надана Верховно ю Радою України та застосову є інші нормативно-правові ак ти, прийняті відповідним орг аном на підставі, у межах повн оважень та у спосіб, передбач ений Конституцією та законам и України.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є ктів владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї бездіяльності відповідно д о частини 2 статті 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову
Приватне підприємство «Бу дзбут» (ідентифікаційний код 31594742) зареєстроване виконавчи м комітетом Луганської міськ ої ради 25.06.2003 року, про що свідчи ть копія свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би від 23.03.2009 року серії А01 № 485566 (арк .спр. 29).
Як платник податків приват не підприємство «Будзбут» перебуває на обліку у Ленін ській міжрайонній державній податковій інспекції у м. Луг анську з 07.08.2001 року за № 5925, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків в ід 03.04.2009 № 417 (арк. справи 28).
На виконання вимог пункту 4. 1 статті 4 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181 -III «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», Закону України від 28 г рудня 1994 року № 334/94-Н «Про оподат кування прибутку підприємст в» і Порядку складання декла рації з податку на прибуток п ідприємства, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 29 б ерезня 2003 року № 143 та зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 8 квітня 2003 року за № 271 /7592 (які були чинними на момент виникнення спірних правовід носин), приватне підприємств о «Будзбут» надіслало поштою до Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську цінним листо м з описом вкладеного та пові домленням про вручення декла рацію з податку на прибуток п ідприємства за 9 місяців 2010 рок у з додатком К1/1 та заявою на ім 'я начальника інспекції, які о тримані відповідачем 10.11.2010 рок у, про що свідчить повідомлен ня-розписка про вручення від правлення спецзв'язку № 364 (арк . справи 22-23, 24, 25, 26, 27).
Рішенням Ленінської міжра йонної державної податкової інспекції у м. Луганську, викл аденим в листі від 11.11.2010 року за № 53358/28-517, подана приватним підпр иємством «Будзбут» 11.11.2010 року д екларація з податку на прибу ток підприємства за 9 місяців 2010 року не визнана як податков а звітність, оскільки заповн ена всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у, - у поданій декларації мають ся помарки: неможливо прочит ати текст або цифри внаслідо к пошкодження (арк. справи 41).
Актом від 29.11.2010 року № 3088/15-1 про р езультати невиїзної докумен тальної перевірки своєчасно сті подання податкової звітн ості з податку на прибуток пі дприємства встановлено, що н а порушення підпункту 4.1.4 пунк ту 4.1 статті 4 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-ІП «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» та пункту 16.4 статті 16 Закону України від 28 грудня 1 994 року № 334/94-ВР «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» при ватне підприємство «Будзбіт » не подало податкову деклар ацію з податку на прибуток пі дприємства за 9 місяців 2010 року (граничний строк подання - 09 ли стопада 2010 року) (арк. справи 11).
На підставі акта невиїзної документальної перевірки ві д 29.11.2010 року № 3088/15-1 згідно з підпун ктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закон України від 21 грудня 2000 року № 21 81-ІП «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» Ленінс ька міжрайонна державна пода ткова інспекція у м. Луганськ у винесла податкове повідомл ення-рішення від 22.12.2010 року № 00217015 10/0, яким приватному підприємс тву «Будзбут» визначено суму податкового зобов'язання з п одатку на прибуток підприємс тва за штрафними (фінансовим и) санкціями у розмірі 170.00 грн. (а рк. справи 7).
Колегія суддів погоджує ви сновок суду першої інстанції , що податкове повідомлення-р ішення Ленінської міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Луганську від 22.12.2010 № 00 21701510/0 підлягає скасуванню, з огл яду на нижчевикладене.
На момент виникнення спірн их правовідносин спеціальни м законом з питань оподаткув ання був Закон України від 21 г рудня 2000 року № 2181-ІЙ «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» (надалі - Закон №2181).
У відповідності із пунктом 1.11 статті 1 Закону № 2181 податков а декларація, розрахунок (дал і - податкова декларація) - док умент, що подається платнико м податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахува ння та/або сплата податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Порядок подання податково ї декларації та визначення с уми податкових зобов'язань р егулюється статтею 4 Закону № 2181.
Згідно з підпунктом 4.1.1 пункт у 4.1 статті 4 Закону № 2181 платник податків самостійно обчислю є суму податкового зобов'яза ння, яку зазначає у податкові й декларації, крім випадків, п ередбачених підпунктом «г» п ідпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пу нктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до підпункту 4.1.2 п ункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 прий няття податкової декларації є обов'язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній п оказників через канцелярію, чий статус визначається відп овідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (пос адової) особи контролюючого органу прийняти податкову де кларацію з будь-яких причин а бо висування нею будь-яких пе редумов щодо такого прийнятт я (включаючи зміну показникі в такої декларації, зменшенн я або скасування від'ємного з начення об'єктів оподаткуван ня, сум бюджетних відшкодува нь, незаконного збільшення п одаткових зобов'язань тощо) з абороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що т ягне за собою її дисциплінар ну та матеріальну відповідал ьність у порядку, визначеном у законом. Якщо службова (поса дова) особа контролюючого ор гану порушує норми абзацу пе ршого цього підпункту, платн ик податків зобов'язаний до з акінчення граничного строку подання декларації надіслат и таку декларацію поштою з оп исом вкладеного та повідомле нням про вручення, до якої дол учається заява на ім'я керівн ика відповідного контролююч ого органу, складена у довіль ній формі, із зазначенням прі звища службової (посадової) о соби, яка відмовилася прийня ти декларацію, та/або із зазна ченням дати такої відмови. Пр и цьому декларація вважаєтьс я поданою в момент її врученн я пошті, а граничний десятиде нний строк, встановлений для поштових відправлень підпун ктом 4.1.7, не застосовується. Пла тник податків може також оск аржити дії службової (посадо вої) особи контролюючого орг ану з відмови у прийнятті под аткової декларації у судовом у порядку. Незалежно від наяв ності відмови у прийнятті по даткової декларації платник податків зобов'язаний погас ити податкове зобов'язання, с амостійно визначене ним у та кій податковій декларації, п ротягом строків, установлени х пунктом 5.3 статті 5 цього Зако ну. Податкова звітність, отри мана контролюючим органом ві д платника податків як подат кова декларація, що заповнен а ним всупереч правилам, зазн аченим у затвердженому поряд ку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова деклара ція, якщо в ній не зазначено об ов'язкових реквізитів, її не п ідписано відповідними посад овими особами, не скріплено п ечаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролю ючий орган звертається до пл атника податків з письмовою пропозицією надати нову пода ткову декларацію з виправлен ими показниками (із зазначен ням підстав неприйняття попе редньої), то такий платник под атків має право: надати таку н ову декларацію разом зі спла тою відповідного штрафу; оск аржити рішення податкового о ргану в порядку апеляційного узгодження.
Виходячи з вищенаведеної н орми, слід зазначити, що подат кова декларація може бути не визнана податковим органом як податкова декларація тіль ки у випадках, якщо в ній не за значено обов'язкових реквізи тів, її не підписано відповід ними посадовими особами, не с кріплено печаткою платника п одатків. Суд зазначає, що вище зазначені норми Закону № 2181 мі стять вичерпний перелік випа дків невизнання податковим о рганом податкової деклараці ї як такої. Інших випадків нев изнання податкової декларац ії не встановлено ні Законом № 2181, ні іншими нормативно-прав овими актами.
Вирішуючи питання щодо під став невизнання відповідаче м як податкова декларація де кларації з податку на прибут ок підприємства за 9 місяців 20 10 року, суд першої інстанції п рийшов до правильного виснов ку, що позивачем при поданні з азначеної податкової деклар ації додержані всі вимоги як до форми податкової деклара ції, так і до порядку її заповн ення, а тому підстави для її не визнання відповідачем як под аткова декларація відсутні.
Оглядом примірника деклар ації з податку на прибуток пі дприємства за 9 місяців 2010 року , що знаходиться у відповідач а, судом встановлено, що рядок 04.1 та 04.2 декларації придатний д о читання, що також підтвердж ується копією зазначеної дек ларації, долученої до матері алів справи відповідачем (ар к. справи 33). Крім того, суд крит ично оцінює наявність у декл арації помарок, оскільки огл ядом оригіналу примірника за значеної податкової деклара ції, що знаходиться у позивач а, наявність пошкоджень у дек ларації судом не встановлена . При огляді оригіналу деклар ації з податку на прибуток пі дприємства за 9 місяців 2010 року , що знаходиться у відповідач а, судом встановлено, що зазна чені помарки мають механічни й спосіб нанесення.
Також, під час судового розг ляду справи судом встановлен о, що в порушення вимог підпун кту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 відповідач не звертався д о позивача з письмовою пропо зицією надати нову податкову декларацію з податку на приб уток підприємства за 9 місяці в 2010 року. Зазначене обґрунтов ується таким.
Факт надсилання повідомле ння про невизнання податково ї декларації з податку на при буток підприємства за 9 місяц ів 2010 року податковою звітніс тю відповідач підтверджує ко пією листа від 11.11.2010 за № 53358/28-517 та к опією реєстру відправленої к ореспонденції за 15.11.2010 (арк. спр ави 41, 42-43). Разом з цим, суд критич но оцінює ці документи як док ази направлення позивачу пов ідомлення, оскільки, на думку суду, належним доказом факту здійснення відправки поштов ої кореспонденції є фіскальн ий чек та/або повідомлення пр о вручення поштового відправ лення. У судовому засіданні п редставник відповідача на ви могу суду щодо надання фіска льного чеку та/або повідомле ння про вручення поштового в ідправлення, які б підтвердж ували факт надіслання повідо млення позивачу 15.11.2010, повідоми в, що за реєстром відправлено ї кореспонденції за 15.11.2010 листи направлялись простою коресп онденцією.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України суд м оже вийти за межі позовних ви мог тільки в разі, якщо це необ хідно для повного захисту пр ав, свобод та інтересів сторі н чи третіх осіб, про захист як их вони просять.
Згідно правової позиції, як а викладена Судовою палатою в адміністративних справах В ерховного Суду України в пос танові від 24 січня 2006 року за ре зультатами перегляду за виня тковими обставинами постано ви Вищого господарського суд у України від 17 серпня 2005 року у справі № 9/175-04 за позовом АКБ «Мр ія» до Державної податкової інспекції у м. Вінниці про виз нання неправомірною позапла нової комплексної перевірки , звернення за захистом поруш еного права у сфері публічно -правових відносин з зазначе нням способу, який, на думку су ду, не призводить до захисту п рава, не може бути підставою д ля відмови в позові, тобто, зах исті права, що порушується. Су д, установивши порушення вим ог законодавства, має захист ити права та охоронювані зак оном інтереси, самостійно об равши спосіб, який би гаранту вав дотримання і захист прав , свобод, інтересів від поруше нь з боку суб'єктів владних по вноважень.
Зважаючи на обставини спра ви, враховуючи, що податкова д екларація приватного підпри ємства «Будзбут» з податку н а прибуток підприємства за 09 м ісяців 2010 року протиправно рі шенням Ленінської міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Луганську, зміст яко го викладений в листі від 11 ли стопада 2010 року № 53358/28-517, не визнан а як податкова звітність та в порушення вимог підпункту 4.1. 2 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 ві дповідач не звертався до поз ивача з письмовою пропозиціє ю надати нову податкову декл арацію з виправленими показн иками (із зазначенням підста в неприйняття попередньої), к олегія суддів вважає, що суд п ершої інстанції правильно в ийшов за межі позовних вимог та визнав протиправним ріше ння Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську про невизнан ня податкової декларації при ватного підприємства «Будзб ут» з податку на прибуток під приємства за 09 місяців 2010 року як податкова звітність, зміс т якого викладений в листі Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську від 11 листопада 2010 р оку №53358/28-517 та прийшов до виснов ку про наявність підстав для скасування податкового пові домлення - рішення Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у м. Лугансь ку від 22 грудня 2010 року № 0021701510/0, яки м приватному підприємству «Б удзбут» визначено суму подат кового зобов'язання з податк у на прибуток підприємства з а штрафними (фінансовими) сан кціями у розмірі 170,00 грн.
Тобто, суд першої інстанції правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального та процесуальн ого права. Доводи апеляційно ї скарги не спростовують вис новків суду 1-ї інстанції. Таки м чином, колегія суддів не вба чає підстав для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст . 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 199, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 2 06 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м.Луган ську на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 07 лютого 2011 р. у справ і № 2а-241/11/1270 - залишити без задов олення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 07 лютого 2011 р. у справі № 2а -241/11/1270 (головуючий І інстанції Ч ернявська Т.І.) за позовом Прив атного підприємства «Будзбу т» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м.Луганську про скасува ння податкового повідомленн я-рішення від 22 грудня 2010 року № 0021701510/0 - залишити без змін.
Направити особам, які берут ь участь у справі, протягом тр ьох днів з моменту підписанн я копії даної постанови.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками розгля ду у письмовому провадженні набирає законної сили через п' ять днів після направленн я її копій особам, які беруть у часть у справі.
Ухвала підлягає оскарженн ю до Вищого адміністративног о суду України протягом два дцяти днів після набрання за конної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: А.В. Гайдар
Судді: Р.Ф. Х анова
М.М . Яковенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14880148 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні