Головуючий у 1 інстанції - Ципко О.В.
Суддя-доповідач - Лях О.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2011 року справа №2а-9 454/10/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Лях О.П.
суддів Шишова О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції м. Луганську на поста нову Луганського окружного а дміністративного суду від 07 л ютого 2011 року у справі № 2а-9454/10/1270 з а позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю "Лугав током" до Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції м. Луганську про визн ання дій протиправними щодо неприйняття податкової звіт ності та зобов'язання вчинит и певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою від повідальністю "Лугавтоком" з вернулось до Луганського окр ужного адміністративного су ду з позовом до Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції м. Луганську пр о визнання дій протиправними щодо неприйняття податкової звітності та зобов'язання вч инити певні дії.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 07 лютого 2011 року у справ і № 2а-9454/10/1270 позовні вимоги ТОВ "Л угавтоком" задоволено, а саме :
визнано протиправними дії Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську щодо неприйнятт я та невнесення інформації д о електронної бази податково ї звітності ДПА України пода ткової звітності товариства з обмеженою відповідальніст ю «Лугавтоком», а саме: уточню ючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на дода ну вартість у зв'язку з виправ ленням самостійно виявлених помилок за період березень-г рудень 2009 року, січень-березен ь 2010 року, податкових декларац ій з податку на додану вартіс ть за період квітень-жовтень 2010 року;
зобов'язано Ленінську міжр айонну державну податкову ін спекцію у м. Луганську прийня ти та вважати поданою податк ову звітність товариства з о бмеженою відповідальністю « Лугавтоком»: уточнюючи розра хунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням само стійно виявлених помилок з в ідповідними додатками № 5 за п еріод березень-грудень 2009 рок у, січень-березень 2010 року, пода ткові декларації з податку н а додану вартість з відповід ними додатками № 5 за період кв ітень-жовтень 2010 року;
зобов'язано Ленінську міжр айонну державну податкову ін спекцію у м. Луганську занест и вказані в цих деклараціях з відповідними додатками № 5 по казники (дані) до електронних баз даних податкової звітно сті, в тому числі до картки осо бового рахунку товариства з обмеженою відповідальністю «Лугавтоком».
З постановою суду першої інстанції відповідач не пого дився та подав апеляційну с каргу, в якій зазначено, що су д першої інстанції порушив н орми матеріального права, як і є підставою для скасування постанови суду та ухвалення нового судового рішення з ві дмовою у задоволенні позову у повному обсязі.
Апелянт зазначає, що відпов ідно до п.п. 3.3 п. 3 «Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість» затвердженого н аказом № 166, декларація заповн юється таким чином, щоб забез печити збереження записів у ній та вільне читання тексту (цифр) протягом установленог о строку зберігання звітност і. Декларація може бути запов нена від руки чорнильною чи к ульковою ручкою або видрукув ана (заповнення олівцем не до пускається), без виправлень і помарок; у рядках, де немає да них для заповнення, має бути п роставлений прочерк. Уточнюю чі розрахунки подані позивач ем містили недоліки, які були підставою для не визнання ци х документів як податкова зв ітність.
В судовому засіданні предс тавник позивача заперечувал а проти доводів апеляційні с карги, представники відповід ача в судове засідання не з' явились, про час і місце судов ого розгляду повідомлені нал ежним чином.
Заслухавши доповідь судд і-доповідача, обговоривши д оводи апеляційної скарги, до слідивши матеріали справи, к олегія суддів вважає, що апе ляційна скарга задоволенню н е підлягає з таких підстав.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Лугавтоком» має статус юридичної особи т а зареєстроване виконавчим к омітетом Луганської міської ради 05.12.2006 року , перебуває на по датковому обліку в Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції м. Луганськ у (довідка форми 4-ОПП від 05.12.2006 ро ку №557) та є платником податку н а додану вартість (свідоцтво №100007152 від 20.12.2006 року).
Порядок подання податково ї декларації до контролюючих органів регулюється Законом України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі Зак он № 2181) та Наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 30.05.1997 року № 166 «Про затв ердження форми податкової де кларації та Порядку її запов нення і подання» (надалі - Поря док заповнення декларації).
Пунктом 4.1.1 Закону № 2181 визнач ено, що платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов'язання, яку зазнач ає у податковій декларації, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї ста тті.
Відповідно до пункту 4.1.2. Зак ону № 2181, прийняття податкової декларації є обов'язком конт ролюючого органу. Податкова декларація приймається без п опередньої перевірки зазнач ених у ній показників через к анцелярію, чий статус визнач ається відповідним норматив но-правовим актом. Відмова сл ужбової (посадової) особи кон тролюючого органу прийняти п одаткову декларацію з будь-я ких причин або висування нею будь-яких передумов щодо так ого прийняття (включаючи змі ну показників такої декларац ії, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.
Абзацом 5 пункту 4.1.2 Закону № 21 81 встановлено, що податкова зв ітність, отримана контролююч им органом від платника пода тків як податкова декларація , що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщ о контролюючий орган звертає ться до платника податків з п исьмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (і з зазначенням підстав неприй няття попередньої), то такий п латник податків має право: на дати таку нову декларацію ра зом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.
Відповідно до п.п. 4.3 п. 4 Наказу Державної податкової адміні страції від 30.05.1997р. № 166 "Про затве рдження форми податкової дек ларації та Порядку її заповн ення і подання"(далі -Порядок), податкова звітність, отрима на контролюючим органом від платника податків як податко ва декларація, що заповнена н им всупереч правилам, зазнач еним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не ви знана таким контролюючим орг аном як податкова декларація , якщо в ній не зазначено обов' язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків.
Відповідно до п.п. 4.1.1 деклара ція подається платником неза лежно від того, виникло у звіт ному (податковому) періоді в н ього податкове зобов'язання чи ні, тобто незалежно від ста ну фінансово-господарської д іяльності платника податку.
Достовірність даних підтв ерджується підписами керівн ика та засвідчується печатко ю підприємства. Оригінал дек ларації з відповідними додат ками подається платником до податкового органу за місцез находженням платника на одно му двосторонньому аркуші фор матом А-4 з відповідними додат ками на односторонніх аркуша х форматом А-4 (п.З Наказу).
Відповідно до Методичних р екомендацій щодо централізо ваного приймання та комп'юте рної обробки податкової звіт ності платників податків в О ДПС України, затверджених На казом ДПА України від 31.12.08р. №827, ( п.4.2) податкова звітність прий мається підрозділом ведення та захисту податкової звітн ості (за необхідності, в остан ній день строку подання звіт ності із залученням працівни ків інших підрозділів) без по передньої перевірки зазначе них показників від платника податків або іншої особи, на я ку покладено обов'язки подан ня органам ДПС податкової зв ітності.
Як зазначено в Законі N 2181, від мова службової (посадової) ос оби ОДПС прийняти податкову декларацію з будь-яких причи н або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийн яття (включаючи зміну показн иків такої декларації, зменш ення або скасування від'ємно го значення об'єктів оподатк ування, сум бюджетних відшко дувань, незаконного збільшен ня податкових зобов'язань то що) забороняється та розціню ється як перевищення службов их повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплі нарну та матеріальну відпові дальність у порядку, визначе ному законодавством.
У разі якщо службова (посадо ва) особа ОДПС порушує норми а бзацу першого підпункту 4.1.2 пу нкту 4.1 статті 4 Закону № 2181, плат ник податків зобов'язаний до закінчення граничного строк у подання декларації надісла ти таку декларацію поштою з о писом вкладеного та повідомл енням про вручення, до якої до лучається заява на ім'я керів ника відповідного ОДПС, скла дена у довільній формі, із заз наченням прізвища службової (посадової) особи, яка відмови лася прийняти декларацію, та /або із зазначенням дати відм ови. При цьому декларація вва жається поданою у момент її в ручення пошті, а граничний де сятиденний строк, встановлен ий для поштових відправлень підпунктом 4.1.7 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181, не застосовуєтьс я.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем засобами п оштового зв'язку надіслані п одаткові звітності з податку на додану вартість уточнююч их розрахунків податкових зо бов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправле нням самостійно виявлених по милок за період березень-гру день 2009 року, січень-березень 20 10 року, податкових декларацій з податку на додану вартість за період квітень-жовтень 2010 р оку, які були отримані відпов ідачем, про що свідчить підпи с посадової особи відповідач а на почтових повідомленнях, однак відомості, зазначені в податкових деклараціях не б ули занесені до картки особо вого рахунку товариства з об меженою відповідальністю «Л угавтоком» та до електронних баз податкової звітності
Статтею 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» визначено, щ о податкове зобов'язання, сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації. Зазначене под аткове зобов'язання не може б ути оскаржене платником пода тків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майб утніх податкових періодах (з урахуванням строків давност і, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків сам остійно виявляє помилки у по казниках раніше поданої пода ткової декларації, такий пла тник податків має право нада ти уточнюючий розрахунок. Пл атник податків має право не п одавати такий розрахунок, як що такі уточнені показники з азначаються ним у складі под аткової декларації за будь-я кий наступний податковий пер іод, протягом якого такі поми лки були самостійно виявлені . Форма уточнюючих розрахунк ів визначається у порядку, вс тановленому для податкових д екларацій.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Лугавтоком" с користалось встановленим пр авом на подання уточнюючих р озрахунків податкових зобов 'язань з податку на додану вар тість за період березень-гру день 2009 року, січень-березень 20 10 року, податкових декларацій з податку на додану вартість за період квітень-жовтень 2010 р оку, при цьому позивачем були додержані всі вимоги як до фо рми уточнюючого розрахунку т ак і до порядку його заповнен ня, оскільки з наявних в матер іалах справи копій податково ї звітності вбачається, що об ов' язкові реквізити зазнач ені, підписані відповідними посадовими особами та скріпл ені печаткою позивача.
Отже позивач виконав усі ум ови, за яких звітність має бут и визнаною та прийнятою орга ном державної податкової слу жби.
Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку у то му числі органів державної в лади. У справах щодо оскаржен ня рішень суди перевіряють ч и прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Згідно ст. 9 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд при вирішенні справи керується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України. С уд вирішує справи на підстав і Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України.
Статтею19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
За таких підстав колегія су ддів вважає, що суд першої інс танції дійшов правомірного в исновку про задоволення позо вних вимог, тому підстав для с касування постанови суду пер шої інстанції не вбачається.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції м. Л уганську на постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 07 лютого 2011 рок у у справі № 2а-9454/10/1270 - залишити без задоволення.
Постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 07 лютого 2011 року у сп раві № 2а-9454/10/1270 за позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Лугавтоком" до Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції м. Луганс ьку про визнання дій протипр авними щодо неприйняття пода ткової звітності та зобов'яз ання вчинити певні дії - зал ишити без змін.
Ухвала Донецького ап еляційного адміністративно го суду набирає законної сил и з моменту прийняття та може бути оскаржена до Вищого адм іністративного суду України протягом одного місяця післ я набрання законної сили суд овим рішенням суду апеляційн ої інстанції, а в разі складен ня в повному обсязі відповід но до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обся зі.
В повному обсязі судове ріш ення складено 06.04.2011 року.
Головуючий О.П. Лях
Судді В.В. Попов
О.О. Шишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2011 |
Оприлюднено | 21.04.2011 |
Номер документу | 14972646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Лях О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні