Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 5020-7/094
24.02.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дуг аренко О.В.,
суддів Курапової З.І. ,
Дадінської Т.В.
секретар судового засід ання Клюкіна Н.С.
за участю сторін:
прокурор Прокуратури м.Сев астополя, - Цуркан Сергій Анатолійович, посвідчення НОМЕР_1 від 13.06.07,
представник позивача, С евастопольського міського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів- Кухарєнк о Віра Миколаївна, довіре ність № 04-07 від 10.01.11
представник відповідача, Комунального підприємства "Ремонтно-експлуатаційне пі дприємство №16" Севастопольсь кої міської Ради- не з' явивс я, про час та місце розгляду сп рави повідомлений належним ч ином та своєчасно, про причин у неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну ск аргу Комунального підпри ємства "Ремонтно-експлуатаці йне підприємство №16" Севастоп ольської міської Ради на пос танову Господарського суду м iста Севастополь (суддя Альо шина Світлана Михайлівна ) ві д 23.09.09 по справі № 5020-7/094
за позовом Заступника прокурора м.Севастополя (вул . Павліченко 1, м.Севастополь,9901 1)
в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (вул. Гого ля 20-а, м.Севастополь,99011)
до Комунального пі дприємства "Ремонтно-експлуа таційне підприємство №16" Сева стопольської міської Ради (в ул. Острякова, 149, м.Севастополь ,99055)
про стягнення суми
ВСТАНОВИВ:
Постановою Господарськ ого суду мiста Севастополя ві д 23.09.2009 позовні вимоги Заступни ка прокурора м.Севастополя з адоволені.
Не погодившись з зазначено ю постановою суду, відповіда ч подав на адресу суду апеляц ійну скаргу, в якій просить ск асувати постанову Господарс ького суду мiста Севастополя від 23.09.2009 року та прийняти нову постанову, якою в задоволенн і позовних вимог відмовити.
Ухвалою Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 09.11.2009 відкрито апеляційне провадження за а пеляційною скаргою Комунал ьного підприємства "Ремонтно -експлуатаційне підприємств о №16" Севастопольської місько ї Ради.
У судовому засіданні проку рор та представник позивача заперечували проти апеляцій ної скарги та просили постан ову Господарського суду мiст а Севастополя від 23.09.2009 залиши ти без змін.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , сповіщався належним чином т а своєчасно.
Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.
Колегія суддів, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом норм матеріального та пр оцесуального права, вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі Звітом позивача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів (форма №10-ПІ) з а 2007 рік, наданим відповідачем , середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу підприємства відп овідача у 2007 році складала 81 ос обу, норматив для працевлашт ування інвалідів склав 3 робо чих місця, фактично на підпри ємстві протягом 2007 року працю вав 1 інвалід 3-ої групи ОСОБА _4, середньорічна заробітна плата на одну людину на підпр иємстві склала 10263 грн.
Спір виник у зв' язку з по рушенням відповідачем соціа льних інтересів держави внас лідок невиконання ним вимог діючого законодавства в сфер і соціального захисту інвалі дів, а саме: Закону України „Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в України”
Правовідносини сторін рег улюються статтями 10, 17-20 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів”, Положенням про Фонд соціальн ого захисту інвалідів Україн и, затвердженим постановою К абінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002, Положенням про Сева стопольське міське відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженим дир ектором Фонду соціального за хисту інвалідів України 10.06.2004, „ Інструкцією зі статистики кі лькості працівників”, затвер дженою наказом Державного ко мітету статистики України № 286 від 28.09.2005, зареєстрованою в Мін істерстві юстиції України 30.11 .2005 під № 1442/11722, „Положенням про ро боче місце інваліда і про пор ядок працевлаштування інвал ідів”, затвердженим наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів від 30.07.2003 №101.
Згідно з пунктом 4 статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України до компетен ції адміністративних судів в ходить розгляд спорів за зве рненням суб'єктів владних по вноважень у випадках, встано влених законом.
Згідно зі статтею 8 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” державне управлінн я в галузі забезпечення соці альної захищеності інваліді в здійснюється центральним о рганом виконавчої влади з пи тань праці та соціальної пол ітики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування Ук раїни.
Згідно зі статтею 10 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів” ф інансування заходів щодо соц іальної захищеності інвалід ів і дітей-інвалідів здійсню ється Фондом соціального зах исту інвалідів, а також орган ами місцевого самоврядуванн я за місцевими програмами со ціального захисту окремих ка тегорій населення за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Виходячи з Положення про Се вастопольське міське відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів, затвердженого директором Фонду 10.06.2004, дане від ділення є територіальним орг аном урядового органа держав ного управління - Фонду соціа льного захисту інвалідів, на яке, зокрема, покладений конт роль за своєчасним і повним п ерерахуванням у бюджет відді лення штрафних санкцій підпр иємствами, установами, орган ізаціями за недотримання ним и нормативів робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів, вживання за ходів по стягненню штрафних санкцій у випадку їхньої нес плати в судовому порядку.
Основні правила щодо прац евлаштування інвалідів, зокр ема, приписи стосовно органі в та організацій, що мають зді йснювати працевлаштування і нвалідів, нормативу робочих місць для забезпечення праце влаштування інвалідів та штр афних санкцій за його невико нання, містять статті 17-20 Закон у України „Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 (зі змі нами та доповненнями, далі - Закон №875).
Статтею 19 Закону № 875 для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця. За зміст ом статті 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" Фонд соціального захисту інвалід ів, його відділення мають пра во захищати свої права та зак онні інтереси, у тому числі в с уді. Тобто саме Фонду соціаль ного захисту інвалідів надан о право на стягнення адмініс тративно-господарських санк ції за недодержання законода вчо встановленого нормативу робочих місць для забезпече ння працевлаштування інвалі дів, тому, підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом.
Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчи слюється виходячи з 120 відсотк ів річних облікової ставки Н аціонального банку України, що діяла на момент сплати, нар ахованої на повну суму недої мки за весь її строк. Адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами, організаці ями громадських організацій інвалідів, фізичними особам и, зазначеними в частині перш ій цієї статті, самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу, встан овленого цим законом.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном.
Середньооблікова чисель ність штатних працівників об лікового складу та працюючих інвалідів, про яку йде мова у статтях 19, 20 Закону №875, розрахов ується відповідно до пункту 3 „Інструкції зі статистики к ількості працівників”, затве рдженої наказом Державного к омітету статистики України в ід 28.09.2005 №286 (зареєстрованої Міні стерством юстиції України 30. 11.2005 за №1442/11722).
Середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів Кому нального підприємства "Ремон тно-експлуатаційне підприєм ство №16" Севастопольської міс ької Ради складає 1 одиниця, то бто менш ніж встановлений но рматив для працевлаштування інвалідів на дві одиниці, що п ідтверджується звітом про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів (форма №10-ПІ) до Сев астопольського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів за 2007 рік, нада ним відповідачем (а.с.7). Тобто, ф актично на підприємстві на п ротязі 2007 року працівником ін валідом було зайнято лише од не місце. Але, згідно відпові ді Головного управління Пенс ійного фонду України в м.Сева стополі № 4715/02 від 14.08.2009 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1, перебуває н а обліку в управлінні пенсій ного забезпечення військово службовців Головного управл іння Пенсійного фонду Україн и в м.Севастополі та одержує п енсію за вислугу років у відп овідності з вимогами Закону України "Про пенсійне забезп ечення осіб, звільнених з вій ськової служби, та деяких інш их осіб". Як вбачається з листа Диспансерного психоневроло гічного відділення № 7 для дор ослих комунального закладу " Севастопольська міська псих іатрична лікарня" №480 від 20.08.2009 у 1980 йому було визначено 3 групу і нвалідності до 1 листопада 1983 р оку, після чого будь-яких відо мостей про стан здоров'я ОС ОБА_4 служба медико-соціаль ної експертизи не має, що підт верджується відповіддю Цент ральною міською медико-соціа льною експертною комісією № 289 від 02.06.09. на запит Господарськ ого суду м.Севастополя (а.с.83).
Тому, посилання відповідач а на те, що його працівник ОС ОБА_4 є інвалідом, є безпідст авними.
Згідно з постановою Націон ального банку України № 107 від 21.04.2008 з 30.04.2008 розмір облікової ста вки встановлений на рівні 12% р ічних. За таких обставин відп овідачу було нараховано пеню в сумі 4 204,80грн. Факт наявності з аборгованості відповідача п еред позивачем у сумі 41 152,95грн., у тому числі 36 948,15грн. адміністр ативно-господарських санкці й та 4 204,80грн. пені, документальн о встановлений та підтвердже ний матеріалами справи.
В добровільному порядку п огашення визначених позивач ем по результатам звітності про зайнятість та працевлашт ування інвалідів за 2007 рік адм іністративно-господарських санкцій відповідачем не про ведено.
За таких обставин, колегія с уддів вважає, що судове рішен ня першої інстанції ухвалено з дотриманням норм матеріал ьного та процесуального пра ва, доводами апеляційної ска рги висновки, викладені у суд овому рішенні, не спростовую ться, підстави для скасуванн я постановленого по справі с удового рішення відсутні.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Кому нального підприємства "Ремон тно-експлуатаційне підприєм ство №16" Севастопольської міс ької Ради залишити без задов олення.
Постанову Господарського суду мiста Севастополя від 23.09 .09 по справі № 5020-7/094 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п' ятою ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 01 бер езня 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис З.І.Курапова
підпис Т .В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Д угаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15021518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Маслова Зінаїда Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні