УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2011 р. Справа № 2а-6122/10/1870
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Гуцала М.І.
Суддів: Зеленського В.В. , П' янової Я.В.
за участю секретаря судово го засідання Трофімової Н.С.
за участю представників п озивача Кутіна В' ячеслав а Миколайовича, Кірічевс ької Олени Іванівни, Безр одного Андрія Юрійовича та представника відповідача Дошука Дмитра Олеговича
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою ТОВ "Перероб ка технічних відходів" на пос танову Сумського окружного а дміністративного суду від 21. 12.2010р. по справі № 2а-6122/10/1870
за позовом ТОВ "Перероб ка технічних відходів"
до Міністерства еколог ії та природних ресурсів Укр аїни
про скасування наказу,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Переробка технічних відходів" зверну лось до суду з позовом до Мін істерства охорони навколишн ього природного середовища У країни, в якому, просив суд:
- скасувати наказ Міністерс тва охорони навколишнього пр иродного середовища України від 04 червня 2010 р. № 232 в частині а нулювання ліцензії серії “А В” № “081455”, виданої 06 квітня 2006 р. М іністерством охорони навко лишнього природного середов ища України товариству з обм еженою відповідальністю “Пе реробка технічних відходів” .
Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від 21.12.2010 року адміністративн ий позов товариства з обмеже ною відповідальністю "Переро бка технічних відходів" до Мі ністерства охорони навколиш нього природного середовища України про скасування нака зу - задоволено.
Скасовано наказ Міністерс тва охорони навколишнього пр иродного середовища України № 232 від 04 червня 2010 року “Щодо ви дачі та анулювання ліцензій” в частині анулювання ліценз ії серії "АВ" № "081455", виданої това риству з обмеженою відповіда льністю “Переробка технічни х відходів” 04 квітня 2006 року Мі ністерством охорони навколи шнього природного середовищ а України.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції відп овідачем подано апеляційну с каргу.
В апеляційній скарзі, посил аючись на порушення судом пе ршої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуаль ного права, відповідач проси ть постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 21.12.2010 року скасувати та при йняти нове рішення, яким в зад оволенні позовних вимог відм овити в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги позивач, зокр ема, посилається на порушенн я судом першої інстанції при писів Закону України «Про ос новні засади державного конт ролю (нагляду) у сфері господа рської діяльності» та Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши в межах доводів апеляційн ої скарги рішення суду першо ї інстанції, дослідивши мате ріали справи, вважає, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню з наступних підста в.
Судом першої інстанції вст ановлено, що 18 червня 2010 на адре су позивача надійшов лист Мі нприроди від 08.06.2010 за вихідним № 2092/06/3-7, яким повідомлялось, що Лі цензійною комісією біло прий нято Рішення про анулювання ліцензії TOB “ПТВ” на проваджен ня господарської діяльності із здійснення операцій у сфе рі поводження з небезпечними відходами серія “AB” № “081455”, яка була видана відповідачем 06.04.20 06 р. Також у листі зазначалось , що вищезазначене Рішення бу ло прийнято на підставі Акту планової перевірки додержан ня ліцензіатом ліцензійних у мов від 21.05.2010 р., яким нібито було виявлено неможливість ліцен зіата забезпечити виконання ліцензійних умов провадженн я ліцензійної діяльності із здійснення операцій у сфері поводження із небезпечними в ідходами.
Однак сам Наказ № 232 від 04.06.2010 р. офіційно TOB “ПТВ” не надходив, оскільки не був доданий до ць ого листа, хоча в листі і було зазначено, що наказ є додатко м до нього.
Також судом першої інстанц ії встановлено, що планова пе ревірка додержання ліцензіа том ліцензійних умов, на яку й деться посилання у листі Мін природи не проводилася. TOB “ПТ В” не було ознайомлено з Нака зом про перевірку та з будь-як ими іншими документами, на пі дставі яких повинна проводит ись перевірка.
Приймаючи рішення про задо волення позову, суд першої ін станції виходив з того, що від повідач діяв не на підставі, н е в межах повноважень та не у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Колегія суддів погоджуєть ся з рішенням суду першої інс танції з огляду на наступне.
У відповідності до п. 1 Полож ення про Міністерство охорон и навколишнього природного с ередовища України, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 02.11.2006 № 1524, Мін природи є головним (провідни м) органом у системі централь них органів виконавчої влади з питань охорони навколишнь ого природного середовища, р аціонального використання, в ідтворення і охорони природн их ресурсів, здійснення держ авного контролю за використа нням та охороною земель, екол огічної безпеки, заповідної справи, поводження з відхода ми, формування, збереження та використання екологічної ме режі, геологічного вивчення та забезпечення раціонально го використання надр, а також топографо-геодезичної та ка ртографічної діяльності.
Згідно з п.п. 31 п. 4 Положення Мі нприроди відповідно до покла дених на нього завдань здійс нює відповідно до законодавс тва державний контроль за до держанням правил, нормативів , норм, лімітів, квот, умов дозв олів та ліцензійних умов у сф ері використання та охорони природних ресурсів (землі, на др, поверхневих та підземних вод, атмосферного повітря, лі сів, тваринного і рослинного світу та природних ресурсів територіальних вод, контине нтального шельфу та виключно ї (морської) економічної зони України), вимог екологічної т а в межах своєї компетенції р адіаційної безпеки, режиму т ериторій та об'єктів природн о-заповідного фонду, а також у сфері поводження з відходам и (крім поводження з радіоакт ивними відходами), небезпечн ими хімічними речовинами, пе стицидами та агрохімікатами .
Відповідно до п. 3 Переліку о рганів ліцензування, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 14.11.2000 № 1698, М інприроди є органом ліцензув ання, який видає ліцензії на з бирання, заготівлею окремих видів відходів як вторинної сировини (згідно з перелікам и, які визначаються Кабінето м Міністрів України), операці ї у сфері поводження з небезп ечними відходами; заготівлю та утилізацію відпрацьовани х хімічних джерел струму.
У відповідності до ст. 20 Зако ну України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” державний нагля д за додержанням органами лі цензування вимог законодавс тва у сфері ліцензування зді йснює спеціально уповноваже ний орган з питань ліцензува ння шляхом проведення планов их та позапланових перевірок відповідно до Закону Україн и “Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності” .
Спеціально уповноважений орган з питань ліцензування здійснює позапланові переві рки додержання органами ліце нзування вимог законодавств а у сфері ліцензування лише н а підставі надходження до нь ого в письмовій формі заяви (п овідомлення) про порушення в имог законодавства у сфері л іцензування, або з метою пере вірки виконання розпоряджен ь про усунення порушень орга ном ліцензування вимог закон одавства у сфері ліцензуванн я.
За результатами перевірки спеціально уповноважений ор ган з питань ліцензування пр отягом п'яти робочих днів з дн я закінчення перевірки склад ає акт у двох примірниках. Оди н примірник акта видається к ерівнику органу ліцензуванн я, діяльність якого перевіря лася, другий - зберігається сп еціально уповноваженим орга ном з питань ліцензування.
У разі виявлення порушень о рганом ліцензування законод авства у сфері ліцензування спеціально уповноважений ор ган з питань ліцензування не пізніше ніж за п'ять робочих д нів з дати складання акта пер евірки видає розпорядження п ро усунення органом ліцензув ання порушень законодавства у сфері ліцензування.
Орган ліцензування, який од ержав розпорядження про усун ення порушень законодавства у сфері ліцензування, зобов'я заний в установлений у розпо рядженні строк подати спеціа льно уповноваженому органу з питань ліцензування інформа цію про усунення виявлених п орушень.
Контроль за додержанням лі цензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шл яхом проведення планових і п озапланових перевірок.
Планові перевірки дотрима ння ліцензіатом ліцензійних умов проводяться не частіше одного разу на рік.
За результатами перевірки орган ліцензування в останн ій день перевірки складає ак т у двох примірниках. Один при мірник видається керівнику ю ридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перев ірявся, другий - зберігається органом ліцензування.
Орган ліцензування не пізн іше п'яти робочих днів з дати с кладання акта перевірки пору шень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення п орушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулюва ння ліцензії.
Ліцензіат, який одержав роз порядження про усунення ним порушень ліцензійних умов, з обов'язаний в установлений у розпорядженні строк подати до органу ліцензування інфор мацію про усунення порушень.
Державні контролюючі орга ни та органи місцевого самов рядування у разі виявлення п орушень ліцензійних умов зоб ов'язані повідомити про ці по рушення орган ліцензування.
У відповідності до статті 21 цього ж Закону, підставами дл я анулювання ліцензії є: заяв а ліцензіата про анулювання ліцензії; акт про повторне по рушення ліцензіатом ліцензі йних умов; рішення про скасув ання державної реєстрації су б'єкта господарювання; нотар іально засвідчена копія свід оцтва про смерть фізичної ос оби - підприємця; акт про виявл ення недостовірних відомост ей у документах, поданих суб'є ктом господарювання для одер жання ліцензії; акт про встан овлення факту передачі ліцен зії або її копії іншій юридич ній або фізичній особі для пр овадження господарської дія льності; акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов; а кт про неможливість ліцензіа та забезпечити виконання ліц ензійних умов, встановлених для певного виду господарськ ої діяльності; акт про відмов у ліцензіата в проведенні пе ревірки органом ліцензуванн я або спеціально уповноважен им органом з питань ліцензув ання.
Орган ліцензування прийма є рішення про анулювання ліц ензії протягом десяти робочи х днів з дати встановлення пі дстав для анулювання ліцензі ї, яке вручається (надсилаєть ся) ліцензіату із зазначення м підстав анулювання не пізн іше трьох робочих днів з дати його прийняття.
Розгляд питань про анулюва ння ліцензії на підставі акт а про виявлення недостовірни х відомостей у документах, по даних суб'єктом господарюван ня для одержання ліцензії; ак та про встановлення факту пе редачі ліцензії іншій юридич ній або фізичній особі для пр овадження господарської дія льності; акта про невиконанн я розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов з дійснюється органом ліцензу вання з обов'язковим запроше нням ліцензіата або його пре дставників.
Рішення про анулювання ліц ензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прий няття, крім рішень про анулюв ання ліцензій, прийнятих згі дно з поданою заявою ліцензі ата про анулювання ліцензії та в разі смерті ліцензіата (ф ізичної особи - підприємця), як і набирають чинності з дня їх прийняття.
У разі анулювання ліцензії на підставі акта про повторн е порушення ліцензіатом ліце нзійних умов, акта про виявле ння недостовірних відомосте й у документах, поданих суб'єк том господарювання для одерж ання ліцензії, акта про встан овлення факту передачі ліцен зії іншій юридичній або фізи чній особі для провадження г осподарської діяльності, акт а про невиконання розпорядже ння про усунення порушень лі цензійних умов суб'єкт госпо дарювання може одержати нову ліцензію на право проваджен ня цього виду господарської діяльності не раніше ніж чер ез рік з дати прийняття рішен ня органу ліцензування про а нулювання попередньої ліцен зії.
Рішення про анулювання ліц ензії може бути оскаржено у с удовому порядку.
Пунктом 4 статті 5 Закону Укр аїни "Про основні засади держ авного нагляду (контролю) у сф ері господарської діяльност і" визначено, що органи держав ного нагляду (контролю) здійс нюють планові заходи з держа вного нагляду (контролю) за ум ови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу . Повідомлення повинно місти ти: дату початку та дату закін чення здійснення планового з аходу; найменування юридично ї особи або прізвище, ім'я та п о батькові фізичної особи - пі дприємця, щодо діяльності як их здійснюється захід; найме нування органу державного на гляду (контролю).
Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи те лефонограмою за рахунок кошт ів органу державного нагляду (контролю) або вручається осо бисто керівнику чи уповноваж еній особі суб'єкта господар ювання під розписку.
Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного наг ляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неод ержання повідомлення про зді йснення планового заходу.
У відповідності до п. 5 “Поря дку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадженн я господарської діяльності з і здійснення операцій у сфер і поводження з небезпечними відходами та збирання, загот івлі окремих видів відходів як вторинної сировини (за пер еліками, які визначаються Ка бінетом Міністрів України)” затвердженого наказом Держа вного комітету України з пит ань регуляторної політики та підприємництва, Міністерств а охорони навколишнього прир одного середовища України ві д 22 березня 2005 року № 21/104, що зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 6 квітня 2005 р. за № 368/10 648, результати перевірки ліцен зіата оформлюються актом пер евірки. Акт перевірки додерж ання ліцензіатом Ліцензійни х умов складається у двох при мірниках за встановленою фор мою (додаток 3).
Один примірник акта переві рки видається керівнику (упо вноваженому представнику) лі цензіата (юридичної особи), лі цензіату (фізичній особі - суб 'єкту підприємницької діяльн ості), який перевірявся, други й зберігається в органі конт ролю, який здійснював переві рку.
Усі примірники акта підпис уються особами, які проводил и перевірку. Керівник ліценз іата (юридичної особи) або йог о уповноважений представник особисто засвідчує, що ознай омлений з актом перевірки і о тримав один примірник, стави ть свій підпис, дату та печатк у суб'єкта господарювання.
Ліцензіат (фізична особа - с уб'єкт підприємницької діяль ності) засвідчує, що ознайомл ений з актом перевірки і отри мав один примірник, ставить с вій підпис та дату.
Для філій та інших відокрем лених структурних підрозділ ів уповноважений представни к ліцензіата ставить свій пі дпис, дату та печатку (за наявн ості).
Порушення, викладені в акті перевірки, повинні мати поси лання на конкретні пункти, ро зділи, статті нормативно-пра вових актів. Довільне виклад ення або тлумачення вимог но рмативно-правових актів не д опускається.
У разі відмови ліцензіата п ідписати акт перевірки, комі сія робить відповідний запис у акті про те, що керівник ліц ензіата (юридичної особи) або його уповноважений представ ник, або ліцензіат (фізична ос оба - суб'єкт підприємницької діяльності) з актом ознайомл ений і від підпису відмовивс я.
Керівник ліцензіата або йо го уповноважений представни к має право під час складання акта перевірки дати письмов і пояснення та викласти заув аження щодо змісту акта та пр оведення перевірки. Поясненн я ліцензіата є невід'ємною ча стиною акта перевірки.
Датою складання акта перев ірки є дата підписання акта п еревірки головою, членами ко місії та керівником (заступн иком) ліцензіата.
У разі створення з боку ліце нзіата перешкод щодо проведе ння перевірки, уникнення від перевірки або відмови ліцен зіата в доступі комісії з пер евірки на свою територію, до б удівель, споруд та інших прим іщень, щодо ознайомлення з не обхідними документами орган контролю, який повинен був пр овести дану перевірку, протя гом трьох робочих днів з дати початку її проведення (зазна ченої у розпорядчому докумен ті на проведення перевірки) с кладає акт в двох примірника х про відмову ліцензіата в пр оведенні перевірки органом к онтролю.
У разі виявлення порушень Л іцензійних умов, орган контр олю не пізніше десяти робочи х днів з дати складання акта п еревірки додержання ліцензі атом Ліцензійних умов видає розпорядження про усунення п орушень Ліцензійних умов, як е надсилається ліцензіату з повідомленням про вручення, або орган ліцензування прийм ає рішення про анулювання лі цензії.
Розпорядження органу конт ролю про усунення порушень в имог Ліцензійних умов є обов 'язковим для виконання ліцен зіатом.
Інформація про виконання р озпорядження направляється у письмовій формі до органу к онтролю у термін, визначений у розпорядженні.
У разі невиконання ліцензі атом розпорядження про усуне ння порушень Ліцензійних умо в та/або ненадання ним у встан овлений термін інформації, п ередбаченої пунктом 5.8 Порядк у, орган контролю складає акт про невиконання розпоряджен ня про усунення порушень Ліц ензійних умов, який є підстав ою для анулювання ліцензії.
Акт про невиконання розпор ядження про усунення порушен ь Ліцензійних умов також мож е бути складений за результа тами позапланової перевірки .
Підставами для анулювання ліцензії, зокрема, є:
неможливість ліцензіата з абезпечити виконання Ліценз ійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.
Неможливість ліцензіатом забезпечити виконання Ліцен зійних умов, встановлених дл я певного виду господарської діяльності:
при провадженні господарс ької діяльності зі здійсненн я операцій у сфері поводженн я з небезпечними відходами є відсутність спеціально відв едених і відповідно обладнан их місць чи об'єктів для тимча сового зберігання небезпечн их відходів; герметичної тар и для тимчасового зберігання відходів I класу небезпеки чи спеціальної тари для тимчас ового зберігання відходів II і III класу небезпеки; вантажно-р озвантажувальних механізмі в відповідно до класу небезп еки відходів та їх агрегатно го стану; технічного обладна ння відповідно до технологіч ного регламенту здійснення п евного процесу;
при провадженні господарс ької діяльності із збирання, заготівлі окремих видів від ходів як вторинної сировини є відсутність окремої терито рії; відповідних складських приміщень, ваг, автоваг, ванта жопідйомного обладнання; при необхідності пресового обла днання і лабораторного облад нання для визначення вологос ті.
Орган контролю складає акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцен зійних умов для певного виду господарської діяльності на підставі акта перевірки дод ержання ліцензіатом Ліцензі йних умов, в якому зазначені в ідповідні порушення, у двох п римірниках.
Мінприроди приймає рішенн я про анулювання ліцензії пр отягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав д ля анулювання ліцензії, яке в ручається (надсилається) ліц ензіату із зазначенням підст ав анулювання ліцензії не пі зніше трьох робочих днів з да ти його прийняття.
Рішення про анулювання ліц ензії надсилається ліцензіа ту з повідомленням про отрим ання особисто (під особистий підпис або рекомендованим л истом).
Повідомлення про анулюван ня ліцензії надсилається від повідним місцевим органам ви конавчої влади, органам Держ авної податкової адміністра ції України та територіальни м органам Мінприроди.
Рішення про анулювання ліц ензії реєструється у журналі обліку, сторінки якого повин ні бути пронумеровані, прошн уровані та скріплені печатко ю, в якому ставиться дата та пі дпис ліцензіата про отриманн я рішення про анулювання ліц ензії.
За результатами перевірок Мінприроди формується окрем ий пакет документів щодо кож ного ліцензіата, який зберіг ається в ліцензійній справі ліцензіата.
Розгляд питань про анулюва ння ліцензії на підставі акт а про встановлення факту неп одання в установлений строк повідомлення про зміну даних , зазначених у документах, що д одавалися до заяви про видач у ліцензії; акта про виявленн я недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єкто м господарювання для одержан ня ліцензії; акта про встанов лення факту передачі ліцензі ї іншій юридичній або фізичн ій особі для провадження гос подарської діяльності; акта про невиконання розпоряджен ня про усунення порушень Ліц ензійних умов здійснюється М інприроди з обов'язковим зап рошенням ліцензіата або його представників.
У разі неявки ліцензіата аб о його представників на розг ляд питання про анулювання л іцензії, у випадках, коли обов 'язковість присутності ліцен зіата передбачена законодав ством, розгляд питання здійс нюється без їх участі з обов'я зковою відміткою в протоколі номера документа, що підтвер джує направлення повідомлен ня ліцензіату.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ “ПТВ” отримало вк азану ліцензію в Мінприроди України 09.03.2006 р. на здійснення г осподарських операцій у сфер і поводження з небезпечними відходами (збирання, перевез ення, захоронення), строк дії ц ієї ліцензії до 11 липня 2011 року . До ліцензії видано перелік в иді небезпечних відходів, на поводження з яким вона видан а (а.с. 12).
З копії наказу Мінприроди № 172 від 22.04.2010 р. (а.с. 36 т.2), яким затвер джено План-графік перевірок додержання ліцензійних умов провадження господарської д іяльності із здійснення опер ацій у сфері поводження з неб езпечними відходами на ІІ кв артал 2010 року (а.с. 37 т.2) слідує, що відповідачем була запланова на перевірка позивача, а відп овідно до наказу № 200 від 11.05.2010 р. т а посвідчення про право план ової перевірки ліцензіата ві д 11.05.2010 р. № 12-п/10 для здійснення ці єї перевірки було сформовано комісію в складі трьох осіб.
Із копії поштового конверт а (а.с. 9) та копії листа Мінприро ди від 30.04.2010 р. № 1513/09/3-7 (а.с. 10) слідує, щ о відповідач повідомляв пози вача про проведення планової перевірки на відповідність додержання ліцензійних умов , встановлених для проводжен ня господарської діяльності із здійснення операцій у сфе рі поводження з небезпечними відходами, яка була запланов ана з 12 по 21 травня 2010 року. Однак відправлено цей лист були зг ідно відбитку штампу з Києва лише 06 травня 2010 року, тобто мен ше ніж за 10 днів до початку пер евірки. Коли саме отримано це й лист підприємством позивач а представник відповідача по відомити не зміг.
Згідно копії акту (т.2 а.с. 26 -32) п еревірки додержання ліцензі атом ТОВ “ПТВ” Ліцензійних у мов ліцензії серії “АВ” № “081455” , виданої відповідачем 06.04.2006 р. п озивачеві на провадження гос подарської діяльності у сфер і поводження з небезпечними відходами (збирання, перевез ення, зберігання небезпечних відходів згідно з переліком , зазначеним у ліцензії), перев іркою встановлено розміщенн я залишків невизначених відп рацьованих хімічних речовин на полігоні (розташований - Сумська область, м. Шостка, ву л. Гагаріна, 1, далі по тексту - п олігон), на якому позивач здій снює зберігання та знешкодже ння відходів розчинів кислот та основ (осад), місце складан ня небезпечних відходів не о бладнано для їх зберігання, т а не відповідність полігону вимогам СНиП 2.01.28-85 “Полигоны по обезвреживанию и захоро нению токсичных промышленн ых отходов. Основные положен ия по проектированию”, зокре ма щодо технічних характерис тик, що не допускає його викор истання для зберігання небез печних відходів. Крім того, що полігон не відгороджений на лежним чином. Відповідно до п ояснювальної записки до Гене рального плану зазначеного п олігону (2003 р.) граничний термін його експлуатації визначено (розрахунковий) на 25 років і по дальше його розширення не пе редбачено. Тобто, термін експ луатації полігону закінчивс я ще 17 липня 2007 року і подальше й ого використання не відповід ає вимогам чинного законодав ства.
Данний акт не підписаний пр едставником позивача і в суд овому засіданні представник Мінприроди України не надав доказів того, коли саме ліцен зіат був ознайомлений з цим а ктом та отримав його копію.
Колегія суддів зазначає, що в акті взагалі не вказано які саме порушення було допущен о ліцензіатом щодо ліцензійн их умов та посилання на конкр етні пункти, розділи, статті н ормативно-правових актів.
В акті зазначається, що в хо ді перевірки встановлено сут тєву невідповідність поліго ну вимогам СНиП 2.01.28-85 “Полигоны по обезвреживанию и захорон ению токсичных промышленных отходов. Основные положения по проектированию” М.1985, зокре ма визначеним п.3 (технічні хар актеристики), що не допускає й ого використання для зберіга ння небезпечних відходів (за фіксовано також фотоматеріа лами).
Однак в самому акті не відоб ражено ніяких додатків до нь ого.
Запису про те, що керівник л іцензіата ознайомлений, але відмовився підписати акт пер евірки не має.
Отже, під час перевірки та с кладання акту перевірки не д отримані відповідачем вимог щодо забезпечення права кер івника ліцензіата або його у повноваженого представника під час складання акта перев ірки дати письмові пояснення та викласти зауваження щодо змісту акта та проведення пе ревірки, які б мали бути невід 'ємною частиною акта перевір ки.
Оскільки датою складання а кта перевірки є дата підписа ння акта перевірки головою, ч ленами комісії та керівником (заступником) ліцензіата, то н емає можливості стверджуват и про те, що такий акт є складе ним відповідно до вимог зако нодавства, тобто має доказов ий характер.
Крім того, СНиП 2.01.28-85 “Полигон ы по обезвреживанию и захоро нению токсичных промышленны х отходов. Основные положени я по проектированию” М.1985 має з міст, який складається з вось ми розділів: “1. Общие положени я; 2. Розмещение полигонов; 3. Пла нировочные и конструктивные требования; 4. Мощность полиго на; 5. Обезвреживание токсичны х промышленных отходов; 6. Захо ронение токсичных отходов; 7. М еханизация технологических процессов; 8. Санитарно-защитн ые зоны полигонов и контроль за состоянием окружающей ср еды.” та має два додатки: “1. Пер ечень групп отходов и методо в их переработки; 2. Противофил ьтрационные экраны и их прим енение на участках захоронен ия токсичных промышленных от ходов.” Зазначеного в акті пе ревірки п. 3 (технічні характер истики) взагалі не існує.
Із копії акту про неможливі сть ТОВ “ПТВ” забезпечити ви конання ліцензійних умов про вадження господарської діял ьності у сфері поводження з н ебезпечними відходами (т.2 а.с. 38-40) слідує, що встановлено дві підстави для складання тако го висновку і однією з причин неможливості позивача забез печити виконання ліцензійни х умов є суттєва невідповідн ість полігону вимогам СНиП 2.01 .28-85 “Полигоны по обезвреживан ию и захоронению токсичных п ромышленных отходов. Основны е положения по проектировани ю” М.1985, зокрема щодо технічних характеристик (п.3), що не допус кає його використання для зб ерігання небезпечних відход ів. Іншою причиною названо ту обставину, що згідно з поясню вальною запискою до Генераль ного плану зазначеного поліг ону (2003 р.) граничний (розрахунк овий) термін його експлуатац ії визначено на 25 років і пода льше його розширення не пере дбачено. Термін експлуатації полігону вийшов ще 17 липня 2007 р оку.
Данний акт також не містить необхідного підпису про озн айомлення з ним та отримання його примірника керівника а бо уповноваженої особи ТОВ “ ПТВ”. Не зазначено в йому і про те, що керівник ліцензіата оз найомлений, але відмовився п ідписати цей акт.
Як і в акті перевірки додерж ання ліцензіатом ТОВ “ПТВ” Л іцензійних умов ліцензії сер ії “АВ” № “081455” так і в акті про н еможливість ТОВ “ПТВ” забезп ечити виконання ліцензійних умов провадження господарсь кої діяльності у сфері повод ження з небезпечними відхода ми не вказано будь-якої дати ф актичного їх написання.
Із копії протоколу засідан ня Ліцензійної комісії Мінпр ироди № 04/10 від 25 травня 2010 року (а .с. 41-44 т.2) вбачається, що підстав ою для анулювання ліцензії с ерії “АВ” № “081455” ТОВ “ПТВ” бул и акт планової перевірки з 13 п о 21 травня 2010 р. додержання ліце нзійних умов та акт про немож ливість забезпечити виконан ня ліцензійних умов ТОВ “ПТВ ” провадження господарської діяльності у сфері поводжен ня з небезпечними відходами.
В наказі Мінприроди № 232 від 0 4.06.2010 р. “Щодо видачі та анулюван ня ліцензій” (т.2 а.с. 33-34) зазначе но: “анулювати ліцензію ТОВ “ Переробка технічних відході в” (ліцензій АВ № 081455, видана 06.04.2006 р.) на підставі акта про немож ливість ліцензіата забезпеч ити виконання ліцензійних ум ов”.
В своєму листі від 08.06.2010 р. № 2092/06/ 3-7 “Щодо анулювання ліцензії” (а.с. 16 т.1) Мінприроди зазначає, щ о ліцензію позивача серії “А В” № “081455” на провадження госпо дарської діяльності у сфері поводження з небезпечними ві дходами анулювало, підствою для анулювання ліцензії, за р езультатами розгляду акту пл анової перевірки (акт від 21.05.2010 р.) стала неможливість ліценз іата забезпечити виконання л іцензійних умов провадження ліцензійної діяльності із з дійснення операцій у сфері п оводження з небезпечними від ходами.
Додатком до цього листа заз начено копію наказу № 232 від 04.06.2 010 р. “Щодо видачі та анулюванн я ліцензій” на 2 аркушах в 1 екз емплярі.
Між тим, копією акту розкрит тя поштового відправлення в день отримання листа Мінприр оди від 08.06.2010 р. № 2092/06/3-7 “Щодо анулю вання ліцензії” - 18.06.2010 р. і коп ією поштового конверта (а.с. 18, 1 7 т.1), підтверджується відсутн ість в поштовому відправленн і відповідача додатку до сво го листа від 08.06.2010 р. № 2092/06/3-7 “Щодо а нулювання ліцензії” - наказ у № 232 від 04.06.2010 р. “Щодо видачі та а нулювання ліцензій” на 2 арку шах в 1 екземплярі. Керівник пі дприємства позивача 18.06.2010 р. зве ртався письмово (т.1 а.с. 18-а копі я листа) з клопотанням надати копію наказу № 232 від 04.06.2010 р. “Щод о видачі та анулювання ліцен зій” та направляв копію вище вказаного акту розкриття пош тового відправлення. Однак, в ідповіді отримано не було.
Згідно копії акту прийманн я в експлуатацію державною п риймальною комісією заверше ного будівництвом об' єкту ( т. 1 а.с. 28-34) полігон золовидаленн я та захоронення не утилізов аних відходів був введений в експлуатацію 17.07.1982 року.
Згідно з копіями висновку С умської обласної санітарно-е підеміологічної станції від 03.02.2010 р. № 02-1/7 та № 02-1/2, акту перевірк и дотримання санітарного зак онодавства від 26.01.2010 р. протокол у № 2 експертного підрозділу С умської обласної СЕС (т.1 а.с. 37-42) підтверджується можливіст ь подальшої експлуатації пол ігону, що користується позив ач, для подальшої експлуатац ії для захоронення відходів оскільки відповідає вимогам діючого санітарного законод авства України. Також Сумськ ою обласною СЕС було погодже но “Реєстрова картка об' єкт ів утворення, оброблення та у тилізації відходів ТОВ “ТПВ” .
Копіями висновку державно ї екологічної експертизи щод о проекту організації робіт на полігоні золовидалення та захоронення неутилізуємих в ідходів ІІІ-ІV класу (т.1 а.с. 43-44), е кологічного висновку (т.1 а.с. 73, 74) і висновку на проект будівн ицтва № 285 від 20.11.2003 р. (т.1 а.с. 45-47) підт верджується можливість орга нізації робіт на полігоні, по тужність якого становить 100 000 т онн. Максимальне розрахунков е навантаження на полігон ск ладає 4000 тонн на рік.
11.11.2009 р. відповідачем, згідно к опії (т.1 а.с. 58), було надано позив ачеві дозвіл № 5911000000-63 на викиди з абруднюючих речовин в атмосф ерне повітря стаціонарними д жерелами терміном на 10 років, тобто до 11.11.2019 року.
Державним управлінням охо рони навколишнього природно го середовища в Сумській обл асті Міністерства охорони на вколишнього природного сере довища України було надано Т ОВ “ПТВ” дозвіл № 1 від 25.03.2009 р. на розміщення відходів на полі гоні та наведений перелік і к ількість дозволених до розмі щення відходів на рік, яка по в сім зазначеним п' яти показн икам (два 3 класу небезпеки і 3 4 класу) становить не менше 650 то нн на рік. (копія т. 1 а.с. 62-63).
Згідно копій актів перевір ок Мінприроди України та йог о органів (в тому числі і за уч асті державного інспектора У країни з охорони навколишньо го природного середовища С .Б. Вороніна, т.1 а.с. 223-250) перевір ки позивача здійснювалися в 2008 р. та 2009 р., однак підстав для ви сновку про неможливість ліце нзіата виконувати ліцензійн і умови провадження господа рської діяльності у сфері по водження з небезпечними відх одами жодного разу виявлено не було. Всі виявлені під час т их перевірок недоліки були в казані в приписах, які позива чем були виконані.
Отже, колегія суддів, підтве рджує, що при прийнятті судов ого рішення у справі суд перш ої інстанції дійшов вичерпни х юридичних висновків щодо в становлення обставин справи і правильно застосував до сп ірних правовідносин сторін н орми матеріального та процес уального права.
Доводи апеляційної скарги , з наведених підстав, висновк ів суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ст.198, 20 0, п.1 ч.1 ст.205, 206, 209, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ТОВ "Переробка технічних відход ів" залишити без задоволення .
Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 21.12.2010р. по справі № 2а-6122/10/1870 за лишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя Гуцал М.І.
Судді Зеленський В.В.
П' янова Я.В.
Повний текст ухвали вигото влений 28.03.2011 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15023079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні