5016/105/2011(3/12)
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" квітня 2011 р. Справа № 5016/105/2011(3/12)
Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Л.В. Поліщук,
суддів Л.І. Бандури, В.Б. Туренко,
при секретарі судового засідання –О.О. Довбиш,
за участю представників сторін:
від прокуратури: О.А. Лянна,
від позивача: не з'явився,
від відповідачів: О.М. Берестовенко,
С.А. Василенко,
від третьої особи: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуниверсал»та Державного підприємства Національної атомної енергогенеруючої компанії «ЕНЕРГОАТОМ»в особі Відокремленого підрозділу «Южно-Українська атомна електрична станція»
на рішення господарського суду Миколаївської області від 03.03.2011 р.
у справі № 5016/105/2011 (3/12)
за позовом Прокурора м. Южноукраїнська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України
до відповідачів:
1)Державного підприємства Національної атомної енергогенеруючої компанії «ЕНЕРГОАТОМ»в особі Відокремленого підрозділу «Южно-Українська атомна електрична станція»;
2)Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуниверсал»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укренерджи»
про визнання недійсними результатів торгів з обмеженою участю з попередньою кваліфікацією учасників на закупівлю трансформатора та договору на постачання обладнання № ПУ – 27017-ДЗ від 10.11.2010р.,
встановив:
Прокурор м. Южноукраїнська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України звернувся з позовом про:
- визнання недійсними результатів торгів із закупівлі трансформатора, які оформлені протоколом оцінки тендерних пропозицій по процедурі торгів з обмеженою участю з попередньою кваліфікацією учасників на закупівлю товару № 145 від 02.11.2010 р.;
- визнання недійсним договору на постачання обладнання № ПУ-27017-ДЗ, укладеного 10.11.2010 р. між ВП «Южно-Українська АЕС ДП НАЕК «Енергоатом»та ТОВ «Техуниверсал».
Позовні вимоги мотивовані тим, що торги із закупівлі трансформатора були проведені із порушенням вимог Положення про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 17.10.2008р. №921 (далі –Положення № 921), а саме:
- всупереч абзацу 3 пункту 6, пунктів 24-1, 61 Положення № 921 (далі-Положення № 921) за наявності учасників, які запропонували трансформатор вітчизняного виробника, комітетом із конкурсних торгів акцептовано пропозицію ТОВ «Техуніверсал», який запропонував трансформатор іноземного виробника, при цьому не надавши висновку від уповноваженого органу виконавчої влади про те, що продукція, визначена як предмет закупівлі, не виробляється на території України;
- на території України у компанії-виробника трансформатора відсутні сервісні центри, що не дає змоги оперативно реагувати на виникаючі у процесі експлуатації нестандартні ситуації та виключає можливість оперативно поставляти запасні частини для капітальних і поточних ремонтів обладнання;
- відсутні докази, що переможець конкурсу - ТОВ «Техуниверсал»є представником, дилером або дистриб'ютором продукції іноземної компанії.
Договір на постачання обладнання № ПУ-27017-ДЗ від 10.11.2010 р. позивач просить визнати недійсним на підставі статей 203, 215 Цивільного кодексу України, оскільки він укладений за результатами торгів, які проведені з порушеннями вимог чинного законодавства.
Рішенням господарського суду Миколаївської області від 03.03.2011 р. позов задоволено у повному обсязі. Суд, визнаючи недійсними результати торгів із закупівлі трансформатора, послався на порушення замовником торгів абзацу 3 пункту 6 Положення № 921, яким заборонялося здійснювати закупівлю товарів у іноземних виробників, якщо аналогічні товари виробляються на території України. При цьому, суд зазначив, що замовником торгів акцептовано пропозицію учасника торгів ТОВ «Техуниверсал», яким запропоновано трансформатор Південнокорейського виробника CORPORATION», у зв'язку з чим згідно із абзацом 1 пункту 27 цього ж Положення ТОВ «Техуниверсал»взагалі не можна було запрошувати до торгів з обмеженою участю по результатах проведення процедури попередньої кваліфікації. На підставі статей 203, 215 Цивільного кодексу України судом визнано недійсним договір на постачання обладнання №ПУ-27017-ДЗ від 10.11.2010 р., оскільки він укладений за результатами торгів, які проведені з порушеннями вимог чинного законодавства.
Міністерство палива та енергетики України в письмових поясненнях, які надійшли до місцевого господарського суду після прийняття рішення, просило прийняти справедливе і виважене рішення у справі.
Не погодившись з рішенням суду, ТОВ «Техуниверсал»та Державне підприємство Національної атомної енергогенеруючої компанії «ЕНЕРГОАТОМ»в особі Відокремленого підрозділу «Южно-Українська атомна електрична станція»звернулись з апеляційними скаргами, в яких просили рішення скасувати, в позові відмовити.
ТОВ «Техуниверсал»в своїй апеляційній скарзі зазначило, що місцевим господарським судом при прийнятті рішення не враховано того, що товариство є офіційним представником південнокорейської компанії - виробника трансформатора, що вбачається із відповідної довіреності, долученої до пакету кваліфікаційної документації. Також на підтвердження знаходження на території України сервісного центру виробника товариством було надано відповідне положення про сервісний центр в Україні. Крім того, скаржник зазначив, що оскільки процедура закупівель була розпочата до введення в дію Закону України «Про здійснення державних закупівель», то торги були проведені згідно із порядком, встановленим Положенням № 921, але з урахуванням норм Закону, відповідно до статті 5 якого вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Відокремлений підрозділ «Южно-Українська атомна електрична станція»в своїй апеляційній скарзі зазначило про недопустимість надання переваги вітчизняним учасникам перед іноземними згідно із Законом України «Про здійснення державних закупівель».
В судовому засіданні апеляційної інстанції скаржники підтримали доводи, що викладені в апеляційних скаргах. Представник прокуратури у відзиві на апеляційні скарги та в судовому засіданні просив рішення залишити без змін, а апеляційні скарги –без задоволення.
Міністерство палива та енергетики України і ТОВ «Укренерджи»про дату, час та місце розгляду апеляційних скарг повідомлені належним чином, проте не скористалися своїм правом участі в судовому засіданні апеляційної інстанції.
Судовою колегією в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України за клопотанням ВП «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом»залучено до матеріалів справи копію постанови прокуратури м.Южноукраїнська про відмову в порушенні кримінальної справи від 03.03.2011 р.
Заслухавши представників прокуратури та відповідачів, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, перевіривши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального і процесуального права, апеляційна інстанція встановила наступне.
Річним планом закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на 2010 рік Відокремленим підрозділом «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом»передбачалась закупівля основного електротехнічного обладнання з тривалим терміном виготовлення, у тому числі трансформаторного обладнання (блочний силовий трансформатор типу ТДЦ-250000/330-У1).
У зв'язку із зазначеним 01.06.2010р. рішенням тендерного комітету ВП «Южноукраїнська АЕС», оформленим протоколом № 249 від 01.06.2010р., затверджено кваліфікаційну документацію на закупівлю товару категорії №31.10.4 по ДК 016-97 (трансформатори) за процедурою торгів з обмеженою участю з попередньою кваліфікацією учасників (т.2, а.с.20-24).
Розкриття кваліфікаційних пропозицій по даним торгам відбулося 25.08.2010 р., про що складено відповідний протокол розкриття № 172 від 25.08.2010 р. Згідно із цим протоколом кваліфікаційні пропозиції надали вісім учасників а саме: ТОВ «Укренерджи»(м. Запоріжжя), ТОВ «ВГР Корпорейшн»(м. Запоріжжя), ТОВ «Синтез»(м. Дніпропетровськ), ТОВ «СП «Торнадо-пласт»(м. Каховка), ТОВ «Техуниверсал»(м. Харків), ТОВ «ГТР –Електронік»(м. Київ), ТОВ «Укрекоенерготорг»(м. Харків) та ТОВ «Техком»(м.Київ).
Оцінка кваліфікаційних пропозицій відбулась 15.09.10р., що підтверджується протоколом оцінки №135 від 15.09.10р. Згідно із цим протоколом ТОВ «Техком»(м.Київ), ТОВ «Техуниверсал»(м.Харків,), ТОВ «Укрекоенерготорг»(м.Харків), ТОВ «ГТР-Електронік»(м.Київ) пройшли відбір за результатами здійснення попередньої кваліфікації учасників та їх допущено до другого етапу торгів з обмеженою участю.
Кваліфікаційні пропозиції ТОВ «Укренерджи», ТОВ «Синтез», ТОВ «СП «Торнадо-пласт»та ТОВ «ВГР «Корпорейшен»надані не в повному обсязі та не відповідають встановленим вимогами кваліфікаційної документації, у зв'язку з чим були відхилені замовником на підставі п. 6.1 Положення №921 (т.3, а.с.3-5). Про відхилення кваліфікаційних пропозицій вказаних учасників складено чотири протоколи, які є додатками до протоколу № 135 від 15.09.2010 р. (т.3, а.с.6-9).
Згідно із довідкою від 14.01.2011 р., складеною Контрольно-ревізійним управлінням в Миколаївській області за результатами перевірки питань відповідності чинному законодавству тендерних процедур ВП «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом»при закупівлі трансформатора, кваліфікаційні пропозиції ТОВ «Укренержи», ТОВ «Синтез», ТОВ «СП «Торнадо-пласт», ТОВ «ВГР Корпорейшн»правомірно відхилені у відповідності із пунктом 61 Положення № 921 (т.1, а.с. 11-16).
Питання законності здійснення ВП «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом»закупівлі трансформатору було предметом двох проведених прокуратурою м.Южноукраїнська перевірок, за результатами яких складено постанови від 15.02.2011р. та від 03.03.2011р. про відмову в порушенні кримінальної справи відносно посадових осіб ВП «Южноукраїнська АЕС»за відсутністю в їх діях складу злочинів, передбачених статтями 364, 365, 366, 367 Кримінального кодексу України.
При зверненні з позовом прокурор зазначив одного із учасників торгів –ТОВ «Укренерджи», кваліфікаційна пропозиція була відхилена, в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача.
Проте, в ході перевірок прокуратурою встановлено, що в порушення вимог пункту 4 розділу 2 кваліфікаційної документації баланс підприємства (Ф1) та звіт про фінансові результати (Ф2) за 2008 та 2009 роки ТОВ «Укренержи»надані без доказів направлення їх до органів статистики, а саме відсутні печатка органу статистики про прийняття документів чи супровідний лист про направлення документів до органів статистики із описом вкладення в цінний лист. У зв'язку з цим кваліфікаційна пропозиція ТОВ «Укренержи»комітетом з конкурсних торгів ВП «Южноукраїнська АЕС»відхилена з підстав невиконання умов кваліфікаційної документації. Крім того, в підтвердження представницьких повноважень офіційного виробника продукції ТОВ «Укрнерджи» надано довіреність від ВАТ «Запоріжтрансформатор». Однак, вказана довіреність містить лише підпис директора з продаж О.Г. Цієра і дату його підпису та всупереч статей 245, 247 Цивільного кодексу України не містить місця, дати складання, терміну дії, тобто фактично ТОВ «Укрнерджи»не надано юридичного документу, що підтверджує повноваження представника виробника продукції. Додатковими підставами для відхилення тендерним комітетом ВП «Южноукраїнська АЕС»кваліфікаційної документації ТОВ «Укренерджи»могла бути наявність станом на 01.01.2010 р. зобов'язань на суму 7 232,5 тис. грн., в тому числі кредиторської заборгованості за товари, роботи і послуги в сумі 3 185, 7 тис. грн., яка за рік збільшилася на 2 650, 80 тис. грн., та інших поточних зобов'язань у розмірі 4 046,80 тис. грн., а також наявність збитків на суму 3 365,30 тис. грн., що свідчить про критичний фінансовий стан підприємства
30.09.2010 р. рішенням комітету з конкурсних торгів №270 затверджено тендерну документацію на закупівлю товару категорії № 31.10.4 по ДК 016-97 (трансформатори) за процедурою торгів з обмеженою участю після попередньої кваліфікації учасників (т.3, а.с. 13-22).
15.10.2010 р. відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників, які продовжили участь у процедурі закупівлі, а саме ТОВ «ГТР-Електронік»з пропозицією 37 000 000 грн., ТОВ «Техуниверсал»з пропозицією 36 960 000грн. та ТОВ «Укренерготорг»з пропозицією 36 990 000 грн. (протокол розкриття тендерних пропозицій № 183 від 15.10.2010 р.).
02.11.2010 р. на засіданні комітету з конкурсних торгів на підставі протоколу оцінки тендерних пропозицій прийнято рішення акцептувати тендерну пропозицію ТОВ «Техуниверсал»з найнижчою ціновою пропозицією 36 960 000грн. (т.3, а.с. 11-12).
10.11.2010 р. ДП «НАЕК «Енергоатом»в особі ВП «Южноукраїнська АЕС»з переможцем торгів ТОВ «Техуниверсал»укладено договір № ПУ-27017-ДЗ на постачання обладнання, відповідно до умов якого постачальник зобов'язався передати, а покупець - зобов'язався прийняти і оплатити трансформатор силовий блочний трьохфазний. Загальна сума договору склала в розмірі 36960000,00 грн. (т.1, а.с.28).
Вищезазначені торги із закупівлі трансформатора та договір на постачання обладнання № ПУ-27017-ДЗ від 10.11.2010 р. місцевим господарським судом неправомірно визнано недійсними з огляду на наступне.
На момент прийняття рішення про затвердження тендерним комітетом ВП «Южноукраїнська АЕС»кваліфікаційної документації на закупівлю трансформатора 01.06.2010 р. діяло Положення № 921.
Постановою Кабінету Міністрів України № 647 від 24.06.2009 р. «Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»(далі-Постанова № 647) доповнено Положення № 921, зокрема, абзацом 3 пункту 6, пунктом 24-1, абзацом 3 пункту 61 такого змісту:
-закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється у вітчизняних виробників або їх представників, дилерів, дистриб'юторів, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України –у виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг –нерезидентів або їх представників, дилерів, дистриб'юторів (абзац 3 пункту 6 Положення 921);
-з метою підтвердження статусу вітчизняного виробника учасник подає замовнику засвідчені в установленому порядку копії установчих документів юридичної особи (свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця), а у разі закупівлі товарів –також свідоцтва про присвоєння товар штрихового коду GS1, або сертифіката продукції власного виробництва, або іншого документа, який підтверджує, що учасник виробляє товар, який є предметом закупівлі. Для здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг у нерезидента, замовник повинен отримати висновок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері про те, що відповідні товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України (абзаци 1, 3 пункту 21-1 Положення № 921);
-замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо учасник не подав документального підтвердження того, що він є вітчизняним виробником або його представником, дилером, дистриб'ютором, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, - виробником товарів, виконавцем робіт і надавачем послуг або його представником, дилером, дистриб'ютором (абзац 3 пункту 61 Положення № 921).
У зв'язку з прийняттям 01.06.2010 р. Закону України «Про здійснення державних закупівель»Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 666 від 28.07.2010 р. «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», відповідно до якої Положення № 921 та Постанова № 647 втратили чинність.
Відповідно до пункту 1 розділу ХІ Прикінцевих положень Закону цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та вводиться в дію через 30 днів з дня його опублікування.
Міністерство економіки України, як уповноважений орган у сфері державних закупівель, в Роз'ясненнях № 3303-25/7445-07 від 29.07.2010 р. зазначило, що здійснення державних закупівель у порядку, встановленим цим Законом, розпочинається з дня введення його в дію, а саме з 30.07.2010 р. Разом з цим відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 09.02.99 № 1-рп/99 надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або в іншому нормативно-правовому акті. Ураховуючи, що така вказівка у вказаному Законі відсутня, тому його дія не поширюється на правовідносини суб'єктів сфери державних закупівель, які виникли до 30.07.2010 р. У зв'язку з цим процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, розпочаті до введення в дію Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до дня введення в дію цього Закону.
Проте відповідно до пункту 2 розділу ХІ Прикінцевих положень Закону до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом, закони та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно із преамбулою цього Закону його метою є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів.
Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 2 Закону умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, серед яких зазначено принцип недискримінації учасників. Зазначеному принципу дано більш розгорнуте поняття в статті 5 Закону, згідно із якою вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах; замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Таким чином, враховуючи, що процедура торгів з обмеженою участю з попередньою кваліфікацією учасників розпочата 01.06.2010 р. у зв'язку із затвердженням рішенням № 249 тендерного комітету ВП «Южноукраїнська АЕС»кваліфікаційної документації на закупівлю трансформатора, тобто до введення в дію Закону України «Про здійснення державних закупівель», процедура закупівлі повинна здійснюватись відповідно до порядку, встановленого Положенням № 921, за винятком положень, які суперечать вказаному Закону. Водночас, встановлений Положенням № 921 порядок закупівлі товарів у нерезидентів лише за умови відсутності виробництва товарів (виконання робіт, надання послуг) на території України суперечить вищенаведеним нормам Закону України «Про здійснення державних закупівель», згідно із якими передбачено рівні умови для вітчизняних та іноземних учасників при здійсненні участі у процедурах державних закупівель.
Також є необґрунтованими доводи прокурора про відсутність доказів про те, що ТОВ «Техуниверсал»не являється представником, дилером або дистриб'ютором продукції іноземної компанії та у компанії - виробника трансформатора на території України відсутні сервісні центри, виходячи із нижченаведеного.
Відповідно до протоколу розкриття кваліфікаційних пропозицій № 172 від 25.08.2010 р. в графі, що стосується підтвердження представницьких повноважень офіційних представників безпосередніх виробників, зазначено про наявність довіреності, яка була додана до пакету кваліфікаційної документації ТОВ «Техуніверсал». Зазначеною довіреністю №НS-07-100819-2 від 19.08.2010р. виробник трансформатора –компанія HYOSUNG CORPORATION делегує своєму офіційному представнику –ТОВ «Техуніверсал»всі необхідні повноваження для участі в торгах з обмеженою участю з попередньою кваліфікацією на закупівлю товару категорії № 31.10.4 по ДК 016-97 (трансформатори), що проводяться ВП «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом», а також на проведення переговорів із замовником торгів і підписання договору від свого імені на поставку блочного силового трансформатора типу ТДЦ-250000/330 У1 у випадку акцепту тендерної пропозиції (т.1, а.с.93).
Згідно із тим же протоколом в графі, що стосується наявності документа на підтвердження знаходження на території України сервісного центру виробника, підтверджено надання такого документу ТОВ «Техуніверсал». Генеральний менеджер по експорту енергосистем листом № НS-380-100820 від 20.08.2010 р. повідомив тендерний комітет про те, що сервісне обслуговування електроенергетичного обладнання виробництва компанії HYOSUNG CORPORATION на території України виконує Сервісний центр Корпорації виробничих і комерційних підприємств «СОЮЗ», розташованого за адресою: 65020, Україна, м. Одеса, вул. Промислова, 28 (т.1, а.с. 88). Також ТОВ «Техуніверсал»було надане відповідне положення про Сервісний центр (т.1, а.с. 89-90).
Отже, процедуру закупівлі трансформатора проведено з дотриманням вимог законодавства України про здійснення державних закупівель, у зв'язку з чим відсутні підстави для визнання торгів недійсними.
За таких обставин також відсутні підстави для визнання недійсним договору на постачання обладнання № ПУ-27017-ДЗ від 10.11.2010р., укладеного за результатами цих торгів згідно із статтями 203, 215 Цивільного кодексу України. До того ж, в постановах про відмову в порушенні кримінальної справи від 15.02.2011 р. та 03.03.2011 р. зазначено, що відповідно до Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»та постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 506 «Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту окремих господарських операцій»з липня 2009 року по теперішній час проводиться фінансовий аудит окремих господарських операцій ВП «Южноукраїнська АЕС»ДП НАЕК «Енергоатом». В листопаді 2010 року державним аудиторам для моніторингу було надано проект договору на постачання обладнання № ПУ-27017-ДЗ від 10.11.2010р. За результатами розгляду проекту договору, тендерної документації замовника торгів та тендерних пропозицій учасників торгів на закупівлю трансформатора порушень вимог Положення не встановлено, проект договору погоджено та передано на реєстрацію в ДП НАЕК «Енергоатом»та Управління Державного казначейства України для реєстрації фінансових зобов'язань.
Враховуючи вищенаведене, рішення місцевого господарського суду слід скасувати, в позові - відмовити.
Керуючись ст.ст. 99, 103 - 105 Господарського процесуального кодексу
України, суд –
постановив:
Апеляційні скарги задовольнити.
Рішення господарського суду Миколаївської області від 03.03.20111 р. у справі № 5016/105/2011 (3/12) скасувати, в позові відмовити.
Постанова апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня набрання постанови законної сили.
Головуючий суддя Л.В. Поліщук
Суддя Л.І. Бандура
Суддя В.Б. Туренко
Повний текст постанови підписано 27.04.2011 р.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2011 |
Оприлюднено | 30.04.2011 |
Номер документу | 15112087 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Поліщук Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні